اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

روغن سردخانه Errecom

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
در این مقاله قصد داریم نکات کلیدی یک روغن سردخانه ایده‌آل را بررسی کنیم و نگاهی به محصول نوین شرکت Errecom در این زمینه بیندازیم.
5/5

فهرست مطالب روغن سردخانه Errecom

روغن سردخانه Errecom ، محصولی نوین و متفاوت از برند انحصاری بازرگانی گرام

 

در حالی که مبرد سردخانه یکی از تجهیزات کلیدی برای خنک‌کنندگی سیستم تبریدی‌ست، روغن سردخانه یکی از آن دسته لوازم ضروری‌ست که تنها در صورت حضور آن، تجهیزات سردخانه‌ی شما درست کار خواهد کرد. کمپرسور سردخانه بدون حضور یک روغن خوب به عنوان روان‌کننده، نمی‌تواند وظیفه‌ی خود را به درستی انجام دهد. روغن‌های سردخانه باعث می‌شوند که اصطکاک در کمپرسور به حداقل برسد، جلوی خرابی و فرسودگی قطعات کمپرسور را می‌گیرند و عملکرد فوق‌العاده‌ای در بالانس و تنظیمِ فشار دستگاه دارند.

اما اگر بخواهیم یک روغن سردخانه خوب بخریم، باید چه مواردی را مدنظر قرار دهیم؟ آیا روغن سردخانه‌ی Errecom با انتظاراتمان جور در می‌آید؟ از کجا می‌توان یک نمایندگی معتبر و اصیل برای خرید روغن سردخانه Errecom  در ایران پیدا کرد؟ پاسخ به این پرسش و پرسش‌های دیگر شما، در این مقاله تحقق خواهد یافت. همراهمان بمانید.

کدام روغن سردخانه را بخرم؟
کدام روغن سردخانه را بخرم؟

آیا خرید روغن سردخانه یک «باید» است؟

بله! کمپرسور سردخانه‌ی شما دائما در حال اجرای سیکلِ تبریدی‌ست. این به آن معناست که دائما گردش مبرد، تبخیر در اواپراتور و متراکم‌سازی در حال اجراست. سیستم تبریدی سردخانه این چرخه را به طور دائم، در یک فضای بسته، به جریان می‌اندازد. تبخیر در دما و فشار پایین به انجام می‌رسد، حال آن‌که متراکم‌سازی نیازمند دما و فشار بالاست. بنابراین این امکان وجود دارد که گرما را از ناحیه‌ای با دمای پایین، به جایی بفرستیم که دمای آن بالاست. یک نمای کلی از این فرآیند را در تصویر زیر به نمایش گذاشته‌ایم.

نگاهی اجمالی به فرآیند چرخه‌ی تبریدی در سیستم‌های سرمایشی سردخانه
نگاهی اجمالی به فرآیند چرخه‌ی تبریدی در سیستم‌های سرمایشی سردخانه

در این چرخه‌ که دائما در حال جریان است، روغن سردخانه یک نقش بسیار حیاتی دارد. روغن سردخانه درست مانند سیستم هیدرولیک عمل می‌کند و چرخه تبریدی را روان می‌سازد. این روغن‌ها مایعاتی کاربردی هستند که روند سرمایش را سریع‌تر به جریان می‌اندازند و نقشی بسیار کلیدی در تضمین کیفیت کمپرسورهای شما دارند.

از این رو، وقتی به فکر ساخت سردخانه می‌افتید، کیفیت روغنی که خریداری می‌کنید باید به طور دقیق و حساب‌شده انتخاب شده باشد.

 

نگاهی به عملکرد روغن‌های سردخانه در چرخه‌ی تبریدی

تکنولوژیِ روغن سردخانه‌ای که به کار می‌برید،‌ به طور مستقیم تعیین‌کننده‌ی بازده سردخانه‌های شماست. روغن‌ها در حقیقت شیشه‌ی عمر کمپرسورهای سردخانه هستند. تنها در صورتی می‌توانید عمر طولانی کمپرسور خود را تضمین کنید که از یک روغن خوب برای سیستم تبریدی خود استفاده کرده باشید. هر چقدر کیفیت این روغن بالاتر باشد، مسلما ماندگارتر خواهد بود و این کیفیت بر روی کارکرد کمپرسور شما هم تاثیر می‌گذارد. قطعات سیستم تبریدی به طور مداوم در حال حرکت هستند و فضای درون سیستم دائما در معرض نوسان دمای بالا و پایین قرار دارد.

در این بین، روغن سردخانه درست مانند یک روان‌کننده عمل می‌کند که کارکرد پیستون‌ها و روتورها را ساده و روان می‌سازد. این روغن وظیفه‌ی آب‌بندی سوپاپ‌ها را هم برعهده دارد و در برخی مواقع، موجب روان‌کنندگی عملکردِ آب‌بندهای حلقوی هم می‌شود. از جمله دیگر وظایف این روغن‌ها را می‌توان محافظت از قطعات سیستم تبریدی دانست. به عنوان مثال روغن کمپرسور نه تنها باعث پیشگیری از اصطکاک و فرسودگی قطعات کمپرسور می‌شود، بلکه با دور نگه داشتن گرما از قطعات کمپرسور، کاری می‌کند لوله‌ها و سوپاپ‌های کمپرسور آب‌بندی شوند.

برای سردخانه باید از چه نوع روغن‌های استفاده کرد؟ - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
برای سردخانه باید از چه نوع روغن‌های استفاده کرد؟

سیستم‌های تبریدی معمولا از چه روغن‌هایی استفاده می‌کنند؟

معمولا روغن سردخانه در دو دسته طبقه‌بندی می‌شود. این روغن‌ها ممکن است معدنی یا مصنوعی باشند. یکی از انواع روغن‌های معدنی تجهیزات تبریدی، نفتنیک‌ها (NO) هستند. روغن‌های مصنوعی در مقایسه با روغن‌های معدنی بیشتر در صنایع تبریدی به کار می‌روند. این روغن‌ها سالیان سال است که بدون هیچ مشکلی سیستم‌های تبریدی را راه انداخته‌اند. از جمله‌ی این روغن‌ها می‌توان به خانواده‌ی گلیکول‌ها، استرها و آلکیل بنزن‌ها (AB) اشاره کرد.

برای ساخت سردخانه، دو نوع روغن پلی استر (POE) و پلی‌الکیلن گلیکول (PAG) بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در گذشته بیشتر از PAG در سیستم‌های سرمایشی استفاده می‌شد؛ اما در سیستم‌های تبریدی مدرن (بخصوص سیستم‌های HFC که از مبردهایی مانند R-134a استفاده می‌کنند)، روغن‌های POE به کار بسته شده‌اند که بسیار کارآمدتر و روان‌تر عمل می‌کنند.

برای این‌که بتوانید بهترین روغن سردخانه را برای خود انتخاب کنید، باید حتما تحت نظر کارشناس عمل کنید. در هنگام خرید روغن‌های سردخانه به موارد زیر دقت کنید:

  • واکنش‌پذیری روغن سردخانه با هیدروکربن‌ها، کربن‌دی‌اکسید و آمونیاک
  • امتزاج‌پذیری و میزان حل شدن آن در سایر مایعات
  • فشار
  • ویسکوزیته و مقاومت در برابر نوسان دمای بالا و پایین
  • انطباق آن با قطعات مختلف
  • ماندگاری آن در طول زمان
روغن سردخانه Errecom چیست؟ - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
روغن سردخانه Errecom چیست؟

روغن سردخانه Errecom ، یک انتخاب بِروز و نوین

روغن سردخانه Errecom ، یکی از محصولات نوین شرکت بازرگانی گرام است که ماندگاری بالایی دارد و مقاومت بالایی هم در برابر انواع مواد شیمیایی از خود نشان می‌دهد. با توجه به امتزاج‌پذیری و واکنش‌پذیری استاندارد آن، این روغن را می‌توان بهترین انتخاب برای سیستم‌های تبریدی FC و HFC (یا سیستم‌هایی که با مبردهای R134a، R404A و R407C کار می‌کنند) دانست.

این روغن سردخانه سازگاری خوبی هم با هیدروکربن‌هایی از جمله پروپان R290 و پروپیلن R1270 دارد. این تکنولوژی Errecom، نسل جدیدی از HFO (الکن فلورایدِ‌ هیدروژنه‌شده) را هم در بر گرفته که فرمولاسیون ویژه‌ی آن، تطابق بالایی با محیط زیست نشان داده است.

ویسکوزیته‌ی بالای روغن سردخانه Errecom ، برای دماهای پایین عالی عمل می‌کند و یک انتخاب معقول برای دماهای بالاست. این محصول بازدهی بسیار بالایی در تمامی پروژه‌ها و کاربردها از خود نشان داده است.

تکنولوژی جدید Errecom، مزایای زیر را برایتان به همراه خواهد داشت.

  • روان‌سازی فوق‌العاده‌ قطعات سیستم تبریدی
  • دوام‌بالا در برابر آب‌کافت
  • سازگاری مناسب با انواع سیستم های مختلف جدید و قدیمی
  • عملکرد بی‌نظیر در دمای پایین
  • زیست‌تخریب‌پذیری بالا و سَمیَتِ پایین
  • رطوبت‌پذیری پایین و مقاومت در برابر هوای شرجی
  • مقاومت بسیار بالا در برابر تغییرات دمایی و اکسیداسیون
  • امتزاج‌پذیری خوب و دلخواه با انواع مبردها

 

خرید روغن سردخانه Errecom  از شرکت بازرگانی گرام

نظر به این‌که روغن سردخانه یکی از تجهیزات ضروری برای راه‌اندازی و ساخت سردخانه است، بازرگانی گرام توصیه می‌کند در انتخاب این روغن‌ها حتما با یک کارشناس حرفه‌ای و خبره مشورت داشته باشید. روغن‌های سردخانه نقش موثری در جلوگیری از فرسایش و اصطکاک قطعات سیستم دارند، صدای تولیدی دستگاه را به حداقل می‌رسانند و ماندگاری قطعات سیستم شما را تضمین می‌کنند. با توجه به این‌که این روغن‌ها در نگهداری از قطعات سیستم بشدت موثر واقع می‌شوند،‌ بدیهی‌ست که باید خرید آن‌ها دقت کافی را به کار برد. می‌توانید جهت مشورت و انتخاب مناسب‌ترین روغن برای سردخانه‌ی خود، با متخصصان تیم پشتیبانی بازرگانی گرام، نماینده‌ی رسمی گروه صنعتی Errecom در ایران، تماس حاصل فرمایید.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *