اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

معرفی گاز R134a

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
گاز R134
5/5

فهرست مطالب معرفی گاز R134a

معرفی گاز R134a

با توجه به عملکرد و ایمنی مناسبی که گاز R134a دارد، امروزه به جای گاز های فراوانی می توان از آن در تجهیزات سرمایشی و وسایل مختلف استفاده کرد.با ما در بازرگانی گرام همراه باشید تا اطلاعات کافی در مورد گاز R134a ارائه دهیم.

 

گاز R134a

 

در ساخت یخچال، انواع کولر، سردخانه ها و بسیاری از وسایل سرمایشی، سیکل های تبریدی به کار برده می شوند. مهمترین بخش در هر سیکل تبرید، سیال مبرد آن خواهد بود با این حال گاز R134a به عنوان یکی از پرکاربردترین گازها در موارد مختلف شناخته می شود. امروزه در سیستم های برودتی مختلفی می توان کاربرد این گاز معروف را مشاهده کرد. علاوه بر اینکه کولرهای خودروهای مختلف با استفاده از گاز R134a تجهیز می ‌شوند، در سیستم های دیگری مانند تجهیزات رطوبت گیر، سیستم های تهویه مطبوع و وسایل سرمایشی دیگری می توانید کاربرد این گاز را مشاهده نمایید. ویژگی‌های بسیار مناسبی که گاز R134a دارد موجب می شود که شما بتوانید از آن در بسیاری از وسایل و تجهیزات استفاده کنید.

گاز R134a چیست؟

همانگونه که می ‌دانید در گذشته از گاز R22 در موارد متعدد استفاده می شد. با این حال با توجه به مشکلات زیست محیطی که این نوع گاز به وجود می آورد، از ترکیبات شیمیایی به شکل مختلف استفاده شد تا نوعی از گازها ایجاد شود که بتواند در سیستم های برودتی عملکرد بهینه داشته و همچنین از ایمنی بالایی نیز برخوردار باشد. به همین علت از خانواده هیدرو فلورو کربن ها، این نوع مبرد پدید آورده شد. خواص بسیار زیادی که این نوع گاز دارد موجب شده که امروزه در تجهیزات مختلفی از آن به کار برده شود.

گاز R134A
گاز R134a

این گاز غیر قابل اشتعال و بی رنگ به R12 شباهت بسیاری داشته و خواص مشترک زیادی نیز با هم دارند. با این حال تفاوت این نوع گاز با گاز R12 نشان می دهد که  توان حرارت بالاتر و همچنین ضریب هدایت حرارتی بهتری این نوع گاز خواهد داشت. علاوه بر این بررسی عملکرد زیست محیطی گاز R134a نشان می دهد که از نظر زیست محیطی شما می ‌توانید از یک گاز ایده ‌آل بهره ببرید. بررسی مختصر و اجمالی گازها نشان می دهد که تفاوت R134 و R134a  به فرمول و ساختار آن ها برگشته و تفاوت فراوانی با هم ندارند. در واقع گاز R134a در صنایعی مانند خودروسازی و تجهیزات کوچک تجاری و صنعتی کاربرد دارد. از دیگر تفاوت های این دو گاز می توان به وجود اختلاف در نقطه جوش آن ها اشاره کرد. نقطه جوش R134 برابر منفی 19 و R134a برابر منفی 26 درجه است.

کاربردهای گاز R134a

همانگونه که عنوان کردیم بررسی این نوع گاز نشان می ‌دهد که در موارد مختلفی می تواند کاربرد فراوان برای شما داشته باشد. امروزه از این گاز مبرد برای استفاده در لوازم خانگی می ‌توان بهره برد. علاوه بر این چیلرهای بسیار بزرگ نیز باید به گونه ‌ای تجهیز شوند که عملکرد مناسبی از خود برجای بگذارند. در کنار این موارد در تجهیزات خنک کننده خودروها نیز از گاز R134a استفاده خواهد شد.

کاربردهای این گاز به موارد گفته شده ختم نشده و امروزه در سیکل تبرید دمای متوسط و دمای بالا نیز می توان از این گاز استفاده نمود. در سیستم های رطوبت گیر هوای فشرده از گاز R134a استفاده می شود علاوه بر این همان گونه که می دانید سیستم کامپیوترها به گونه ‌ای است که باید مرتب خنک سازی شوند. به همین علت استفاده از این نوع گاز می ‌تواند به عنوان گزینه کاربردی به شمار رود.

ویژگی های گاز R134a

همانگونه که می دانید هنگام استفاده از انواع گازها باید ویژگی های مختلفی از آن ها بررسی شود. با توجه به اینکه رعایت نکات ایمنی در استفاده از گازها از اهمیت بالایی برخوردار است، بررسی ویژگی های این نوع گاز نشان می دهد که شما می توانید از یک گاز با ضریب ایمنی بالا و مناسب برای جلوگیری از تخریب محیط زیست استفاده نمود.

از مهم ‌ترین ویژگی ‌های این نوع گاز می ‌توان به غیر قابل اشتعال بودن آن اشاره کرد. با توجه به اینکه بسیاری از گازهای موجود دارای مواد سمی هستند، استفاده از یک گاز که بتواند شما را از این مشکل نجات دهد امری ضروری محسوب می‌ شود. گاز R134a به عنوان گازی غیر سمی و غیر خورنده نیز به شمار می ‌رود. درجه خلوص و کیفیت بسیار بالایی که این نوع گاز دارد به شما این امکان را می ‌دهد که به راحتی بتوانید از آن در موارد مختلف استفاده نمایید. در کنار این ویژگی ها، گاز مورد نظر در درجه حرارت بالا کارکرد ایده آلی از خود برجای می گذارد.

سازگاری با انواع شیرهای انبساطی از موارد و مزایای استفاده از گاز R134a به شمار می رود با توجه به اینکه کمپرسورهای فراوانی در کشور ما وجود دارد، استفاده از این نوع گاز موجب می ‌شود که سازگاری مناسبی با انواع کمپرسورها دریافت نمایید.

گاز R134A
گاز R134a

خرید گاز R134a

اگر قصد استفاده از گازی با ساختار مناسب در تجهیزات مختلف دارید یا قصد دارید به جای گازهای مختلفی از یک گزینه مناسب استفاده کنید، توصیه ما به شما خرید گاز R134a خواهد بود. استفاده از این گاز به جای گازهای R409A, R401A, R409B, R12 و R401B می تواند کاربردی باشد. ما در مجموعه بازرگانی گرام این نوع گاز را با قیمت مناسب و ساخته شده تحت برندهای معتبر به شما ارائه می دهیم.​

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *