اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

کیفیت‌سنجی گاز کولیب + نگاهی تخصصی به مشخصات فنی این مبرد گازی

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
گاز سردخانه‌ کولیب، نسل جدید گازهای تبریدی
گاز کولیب، یکی از انواع گاز سردخانه است که آن را می‌توان یکی از ستون‌های اصلی صنعت تبریدی در جهان محسوب کرد. در این مقاله، بیش‌تر با آن آشنا می‌شویم.
5/5

فهرست مطالب کیفیت‌سنجی گاز کولیب + نگاهی تخصصی به مشخصات فنی این مبرد گازی

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

کیفیت‌سنجی گاز کولیب + نگاهی تخصصی به مشخصات فنی این مبرد گازی

گاز کولیب ،‌ یکی از بهترین گازهای سردخانه در جهان است که توسط شرکت Starget Refrigerant در چین تولید می‌شود. کولیب (Coolib) را در واقع می‌توان یکی از برندهای زیرمجموعه‌ی این شرکت دانست. چندین دهه تجربه‌ی ساخت مبردهای گازی موجب شده است که کولیب، بتواند یکی از دقیق‌ترین خط تولید گاز سردخانه را از حیث تطابق با نیاز مشتری، قابل اطمینان بودن و جنس خوب،‌ در جهان داشته باشد. از طرفی،‌ دانشِ رو به جریانِ این برند و تحقیقات دائمی آن، زمینه را برای پیشرفت روزبه‌روز و پیوسته‌ی این شرکت مهیا کرده است.

کیفیت بالای این محصولات، در کنار حمل‌ونقل سریع و داشتن نمایندگی در سراسر جهان موجب شده است که گاز کولیب در هر کشوری، خریداران گسترده‌ای را متوجه خود سازد. توانایی بالای این شرکت هم در ساخت و توسعه‌ی برند، تحسین‌کردنی‌ست. کولیب انواع مختلفی از مبردهای گازی را به بازار عرضه می‌کند که به عنوان مثال، می‌توان به گاز کولیب سردخانه، مبرد گازی اتومبیل، مبرد گازی تجاری/صنعتی، مبرد گازی مسکونی و… اشاره کرد. در این مقاله، به راه‌های مختلف کیفیت‌سنجی این گاز اشاره می‌کنیم، سپس نگاهی به مشخصات فنی این مبردها می‌پردازیم.

مزایای خرید گاز سردخانه کولیب از شرکت بازرگانی گرام
مزایای خرید گاز کولیب از شرکت بازرگانی گرام
پیشنهاد خرید
گاز R22 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-22خرید کنید

چرا کیفیت‌سنجی گاز کولیب پیش از خرید این گاز اهمیت دارد؟

با وجود این‌که کیفیت‌سنجی گاز سردخانه یکی از مهم‌ترین مراحل در پروسه‌ی خرید مبرد گازی‌ست؛ با این حال بسیاری از آن سر باز می‌زنند و آن را پشت گوش می‌اندازند. پیش از این، در مقالات پیشین بازرگانی گرام به این مسئله اشاره کردیم که بررسی ویژگی‌های شیمیایی گاز سردخانه و تطابق آن با ویژگی‌های گاز در بروشورِ مشخصات شیمیاییِ مبرد، اهمیت بسیار زیادی دارد. 

ویژگی‌های شیمیایی یک گاز معتبر و اصیل، دقیقا باید مطابق با بروشور منتشرشده توسط شرکت، آن هم در پلتفرم‌های معتبر شرکت باشد. مراکزی که به توزیع گاز نامعتبر و به عبارتی «فیک» می‌پردازند، معمولا در این مرحله نمی‌توانند ویژگی‌های گاز نامرغوب را کاملا مشابه با نسخه‌ی اورجینال نگه دارند. بنابراین یکی از مراحلی که گاز فیک و تقلبی خود را لو می‌دهد، همین ویژگی‌ها و مشخصات شیمیایی گاز است.

معمولا هر نوع گاز کولیب،‌ ویژگی‌های شیمیایی مشخصی دارد که توسط نماینده معتبر کولیب، در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. دقت کنید که شما حتما باید مبرد سردخانه را پیش از استفاده، کیفیت‌سنجی نمایید. مبردهای بی‌کیفیت یا کم‌کیفیت می‌توانند صدمات جبران‌ناپذیر و جدی به تجهیزات سردخانه و قطعات آن وارد نمایند. از طرفی،‌ گاهی گاز بی‌کیفیت می‌تواند مشکلات امنیتی و جانی دیگری را نیز ایجاد نماید. وجود ناخالصی‌ها و آلاینده‌هایی مانند رطوبت، هوا و دیگر گازها یا مواد شیمیایی می‌تواند موجب خورندگی، تخریب، مسدود شدن مسیر عیور مبرد و یا حتی صدمه به کمپرسور دستگاه شما شود.

خرید انواع گاز سردخانه از تنها نماینده انحصاری کولیب در ایران
خرید گاز کولیب توسط نماینده انحصاری گاز کولیب در ایران
پیشنهاد خرید
گاز R404 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-404خرید کنید

نکته‌ای که نباید در رابطه با کیفیت‌سنجی مبرد از یاد ببرید!

گذشته از این‌ها، استفاده از مبرد با ویژگی‌های شیمیایی نادرست، در عملکرد و بازدهی سیستم هم تاثیر متقابلی خواهد داشت. استفاده از چنین مبردی می‌تواند مصرف انرژیِ قطعات سردخانه را بالا ببرد. از این رو، حتما پیش از نصب نهاییِ مبرد سردخانه، آن را از نظر کیفی و مشخصات شیمیایی بررسی کنید. این کار جلوی هزینه‌های کمرشکنِ آینده را خواهند گرفت و تا مدت‌های طولانی، نیاز به جایگزینی یا تعمیر قطعه‌ای نخواهید داشت.

برای این‌که جلوی این اتفاقات گرفته شود و به عمر سیستم تبریدی افزوده شود، اقدامات زیر را در پیش بگیرید:

  • حتما گاز سردخانه کولیب (یا هر نوع گاز سردخانه‌ی دیگر) را از یک منبع معتبر و قابل‌اعتماد خریداری کنید.
  • ترجیحا سعی کنید گاز سردخانه مدنظرتان را از نماینده‌ی رسمی و سرشناس آن برند خریداری کنید.
  • معمولا برندهای سازنده‌ی مبرد گازی، ویژگی‌های شیمیایی گاز را در یک بروشور مخصوص و به صورت آنلاین منتشر می‌کنند. با این حال، بازرگانی گرام کار شما را ساده‌ کرده است و با توضیحات جامع و کامل در رابطه با هر نوع مبرد سردخانه، انتظاراتی که باید از آن گاز داشته باشید را شرح داده است. برای بررسی و اطلاعات بیش‌تر، می‌توانید با مشاوران بازرگانی گرام در تماس باشید.
پیشنهاد خرید
گاز کولیب R406 - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-406خرید کنید

ویژگی‌های یک گاز سردخانه خوب و باکیفیت چیست؟

دقت کنید که انتخاب یک گاز سردخانه خوب و باکیفیت، نیازمند تایید یک کارشناس حرفه‌ای و مجرب در زمینه‌ی سیستم‌های هواساز و تهویه مطبوع است. سعی کنید پیش از خرید هرگونه گاز کولیب،‌ حتما ابتدا با کارشناس مربوطه در این زمینه مشورت کنید. سپس برای سیستم‌ یا ساختمان مدنظر خود، اقدام به خرید مبرد نمایید. تاکید می‌کنیم که کوچک‌ترین اشتباهی در روند انتخاب و نصب گاز مبرد می‌تواند صدمات غیرقابل‌جبرانی به همراه داشته باشد. لذا ابتدا با یک مشاور و راهنمای متخصص در این زمینه کاملا گفتگو نمایید؛ سپس برای خرید گاز اقدام کنید.

خوشبختانه گاز سردخانه کولیب،‌ مطابق با استانداردهای سرمایشی ایران ساخته شده است و از آن به طور گسترده، در پروژه‌های برودتی بی‌شماری استفاده می‌شود. با این وجود، بیایید به فاکتورها و مشخصات شیمیایی که باید حین خرید مبرد به آن دقت کنید، اشاره کنیم.

ویژگی‌های فنی و شیمیایی گاز کولیب که پیش از خرید، باید در نظر داشته باشید.

پیشنهاد خرید
گاز R410 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-410خرید کنید

چک‌لیست مشخصات فنی/شیمیایی مبرد گازی

  • بازدهی بالا: یک مبرد خوب باید بتواند در بازه‌ی دمایی مشخصی که توسط سازنده تعیین شده، گرما را جذب و سپس آزاد کند. این کار باید با مصرف انرژی معقول و مناسب انجام گردد.
  • سَمیت پایین آن: مبرد نباید برای حیوانات یا انسان سمی باشد.
  • اشتعال‌ناپذیری: یک مبرد خوب، نباید انفجارپذیر و اشتعال‌پذیر باشد.
  • خورندگی: دقت کنید که مبرد گازی به شکلی ساخته می‌شود که خاصیت خورندگی نداشته باشد. حتما در هنگام خرید،‌ از عدم‌ خورندگیِ مبرد اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت، مبرد نه تنها برای پرسنل سردخانه، بلکه برای قطعات سردخانه نیز بشدت خطرناک خواهد بود.
  • از ثباتِ شیمیایی مبرد اطمینان حاصل کنید: مشخصات شیمیاییِ هر مبرد گازی به شکلی‌ست که آن را برای یک نوع فشار کارِ مخصوص آماده می‌سازد. بدیهی‌ست که وقتی مبردی نمی‌تواند در شرایط نرمال، از پسِ بار برودتی که برایش طراحی شده است بربیاید، باید به ثبات و مرغوب بودن آن از لحاظ شیمیایی شک کرد.
  • حتما به نرخ ODP و GWP گاز سردخانه دقت کنید: یک مبرد خوب، ODP پایین یا نزدیک به صفر دارد. هر چقدر هم GWP یک مبرد پایین‌تر باشد، آثار مخرب آن بر گرمایش زمین کم‌تر خواهد بود.
  • نقطه جوشِ پایین: گاز کولیب به شکلی ساخته می‌شود که نقطه جوش پایینی داشته باشد. نقطه جوش پایین، تضمین‌کننده‌ی عملکرد صحیح مبرد در جذب گرما و آزادسازی آن در محیط خارج از سردخانه است.
  • آنتالپی تبخیر بالا: به مقدار گرمایی گفته می‌شود که برای تبدیل مایع به گاز لازم است. بالا بودن آنتالپی تبخیر، یعنی مبرد حداکثر گرمای ممکن را جذب می‌کند، تا بالاخره تبدیل به بخار گردد.

به طور کلی،‌ ویژگی‌های فنی و شیمیایی گاز سردخانه کولیب (یا هر نوع مبرد دیگر)، به طور مستقیم به نوع کاربری و سایر ویژگی‌های قطعات سردخانه بستگی دارد.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *