اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

گاز سردخانه نامناسب و ارتباط آن با هزینه‌های بالای انرژی مصرفی

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
در این مقاله، به تبعات گاز سردخانه نامناسب و ارتباط آن با افزایش مصرف انرژی و هزینه‌های آن،‌ در انواع سردخانه‌ها اشاره خواهیم کرد.
5/5

فهرست مطالب گاز سردخانه نامناسب و ارتباط آن با هزینه‌های بالای انرژی مصرفی

گاز سردخانه نامناسب و ارتباط آن با هزینه‌های بالای انرژی مصرفی

انتخاب گاز سردخانه مناسب و آشنایی با انواع آن‌ها، یکی از مهم‌ترین گام‌های پیش از خرید گاز سردخانه است. شما باید با کارایی و عملکرد هر کدام از مبردهای گازی آشنا باشید تا بتوانید بهترین مدل‌ را، درست مطابق با نحوه‌ی کاربری آن، انتخاب و در سیستم پیاده کنید. سیستم‌های تنظیم‌کننده‌ی سیکل سرمایشی در سردخانه، هر کدام به شکل متفاوتی ساخته و نصب شده‌اند. قطعا سیستم سرمایشی که با آن سروکار دارید، دقیقا مطابق با نوع کاربری شماست و به همین شکل،‌ باید از دقیق‌ترین و مناسب‌ترین گاز نیز برای روند سرمایش استفاده شود.

معمولا این‌که به کدام‌یک از انواع گاز سردخانه نیاز دارید، کاملا بستگی به نوع قطعات سرمایشی شما دارد. با این وجود، حتی اگر دانش گسترده‌ای از تجهیزات تبریدی و گاز مناسبشان ندارید،‌ نیازی به نگرانی نیست. گروه صنعتی بازرگانی گرام پیش از این به طور مفصل به انواع گاز سردخانه،‌ کاربرد هر یک، میزان مصرف انرژی در هر نوع گاز و سیستم‌های مناسب آن پرداخته است. می‌توانید جهت اطلاعات بیش‌تر در این زمینه، با مشاوران بازرگانی گرام نیز مشورت نمایید.

نکته این‌جاست که استفاده از گاز سردخانه نامناسب می‌تواند تبعات سنگینی برای سردخانه‌ی شما داشته باشد. در این مقاله به تعدادی از سوالات متداول در این زمینه می‌پردازیم و به ارتباط میان مبرد نامناسب و بالا رفتنِ هزینه‌ی مصرف انرژی نیز اشاره خواهیم کرد.

نمایندگی فروش گاز کولیب
کدام گاز سردخانه نامناسب است؟
پیشنهاد خرید
گاز R507 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز 507خرید کنید

پارامترهای انتخاب گاز سردخانه مناسب

آیا چک‌لیست بازرگانی گرام را برای انتخاب و خرید گاز سردخانه مناسب بررسی کرده‌اید؟ پیش از این گفتیم که هر کشور،‌ قوانین تبریدی و حتی اقلیم مختص به خود را داراست. از این رو، معمولا بسته به محل جغرافیایی و میزان بار سرمایشی مورد نیاز، نوع مبرد گازی که به شما پیشنهاد می‌شود متفاوت خواهد بود. با این حال، یکی از مهم‌ترین مواردی که در دو دهه‌ی اخیر، در دستور کار صنایع ساخت مبردهای سردخانه و فریزرهای صنعتی قرار گرفته است، بحث ارتباط میانِ مبرد مناسب و میزان مصرف انرژی در سردخانه‌هاست.

مصرف انرژی در سردخانه اهمیت دو چندان دارد؛ آن هم به چند دلیل! اول این‌که سردخانه‌ها معمولا کاربرد صنعتی، تجاری و بازرگانی دارند. از این رو، ادامه‌ حیات یک صنعت منوط به عملکرد صحیح و درست سردخانه است. از طرفی، سردخانه‌ها (خصوصا انواع صنعتی و تجاری) یکی از پرمصرف‌ترین متقاضیان سیستم‌های برودتی هستند. استفاده از کمپرسورهای سنگین و دماپایین، کندانسورهای تخصصی و ظرفیت بالا، اواپراتورهای پیشرفته و… قطعا مصرف بالایی از انرژی را شامل می‌شود.

پیشنهاد خرید
گاز R407 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-407خرید کنید

چک‌لیست گاز سردخانه مناسب

بنابراین پیش از خرید گاز سردخانه، حتما چک‌لیست گاز سردخانه مناسب را که قبلا توسط بازرگانی گرام تهیه شده است، بررسی کنید. سپس به موارد زیر دقت کنید:

  • چارچوب‌های امنیتی محل کار و نوع موادی که در سردخانه نگهداری می‌شوند.
  • ظرفیت سرمایشی که از مبرد گازی انتظار دارید.
  • نوع تجهیزات سردخانه و نحوه نصب مبرد در سردخانه
  • بودجه‌
  • میزان اعتبار برند گاز سردخانه و روش‌های نگهداری از آن
  • هزینه‌ی شارژ احتمالی
  • و از همه مهم‌تر، میزان مصرف انرژی!
اثرات گاز گلخانه‌ای، پدیده‌ای تحت کنترل صنعت تبریدی
اثرات گاز گلخانه‌ای، پدیده‌ای تحت کنترل صنعت تبریدی

 

پیشنهاد خرید
گاز R410 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-410خرید کنید

انتخاب گاز سردخانه نادرست چه تبعاتی برای تجهیزات تبریدی دارد؟

  • اولین و مهم‌ترین اثر یک گاز سردخانه نامناسب، کاهش بازدهی و افزایش مصرف انرژی در سردخانه است. اگر مبرد مناسبی را برای خود انتخاب نکرده باشید، هزینه‌ی قبض برقتان تا حد قابل‌توجهی بالا خواهد رفت و حتی مدت زمانی که طول می‌کشد سیستم اتاق را خنک کند، افزایش خواهد یافت.
  • خرابی کمپرسور: این یکی از ترس‌های بزرگ صاحبان سردخانه‌هاست. استفاده از مبرد نادرست می‌تواند به کمپرسور شما، به عنوان قلبِ سیستم تبریدی، آسیب‌های جدی وارد کند (یا حتی آن را از کار بیندازد). این نه تنها هزینه‌ی تعمیر کمپرسور سردخانه را بسیار بالا خواهد برد، گاهی حتی ممکن است نیاز به جایگزینی و خرید کمپرسور سردخانه جدید نیز داشته باشید.
  • نشتی! اگر مبرد گازی با سیستم تطابق نداشته باشد، باید منتظر نشتی‌های متعدد در سیستم نشست. این نه تنها باعث از بین رفتن مبرد می‌شود، بلکه بار سرمایشی سیستم تبریدی را هم کاهش می‌دهد. از طرفی، هزینه‌های نگهداری از سیستم و هزینه‌ی انرژی نیز افزایش می‌یابد و چه بسا خسارت‌های متعددی به محصولات نگهداری‌شده در سردخانه هم بزند.
  • خطرات امنیتی و جانی:‌ برخی از گازهای سردخانه سمی و اشتعال‌پذیر هستند. وقتی شما از نوع نامناسبی برای سردخانه‌ی خود استفاده کنید، خطرات امنیتی و کار با سیستم‌های تبریدی چند برابر خواهد شد.
  • اثرات گلخانه‌ای و زیست‌محیطی: استفاده از مبرد نامناسب می‌تواند باعث تحلیل‌روی لایه‌ی اوزون «ODP» و گرمایش زمین شود. بنابراین پیش از خرید مبرد سردخانه، حتما به نرخ GWP و ODP آن دقت کنید.
مصرف بالای برق در سیستم تبریدی
مصرف بالای برق در سیستم تبریدی

 

پیشنهاد خرید
گاز کولیب R406 - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-406خرید کنید

از وقتی مبرد گازی جدید خریدم، مصرف برق سیستم بالا رفته است. دلیل آن چیست؟

دلیل بالا رفتن هزینه‌ی مصرف برق به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان آن را صرفا مربوط به گاز سردخانه دانست. عواملی هم‌چون کمپرسور معیوب،‌ نشتی در داکت‌ها،‌ کویل‌ها یا هر بخش از سیستم، عدم استفاده از روغن سردخانه مناسب، بالا رفتن بیش از حد حرارت کمپرسور و… می‌توانند یکی از مقصرانِ بالا رفتن مصرف انرژی در سردخانه‌ی شما باشند. لذا توصیه می‌شود حتما پیش از تصمیم‌گیری نهایی،‌ با یک کارشناس متخصص سیستم‌های تبریدی مشورت کنید یا از تکنسین‌های مجرب برای بررسی سیستم خود کمک بگیرید.

دقت کنید که خرید گاز سردخانه نامناسب هم‌چنان یکی از مقصران اصلی بالا رفتن مصرف انرژی در سردخانه‌هاست. دلیل آن هم این است که مبردها نقش مستقیمی در جابجایی حرارت دارند و این فرآیند، شالوده‌ی اصلی سیکل تبریدی در سیستم شماست. از یک طرف، وقتی مبرد نتواند به درستی حرارت را جذب و سپس آزاد کند، سیستمْ انرژیِ بیش‌تری مصرف خواهد کرد تا بازه‌ی سرمایشی تحمیلیِ سنسورها را در سردخانه پیاده کند. عدم استفاده از مبردی که متناسب با کارکرد تجهیزات تبریدی انتخاب شده باشد، موجب می‌شود که به مرور زمان،‌ مصرف انرژی دائما بالاتر رود و به قطع این امر روی قبض برق شما اثر مستقیم خواهد گذاشت.

 

 

برای کاهش مصرف انرژی در سردخانه چه کار باید کرد؟

  • حتما از گاز سردخانه مناسب در سیستم تبریدی خود استفاده کنید. برای انتخاب مبرد گازی توصیه می‌شود «حتما» با یک کارشناس امور برودتی ارتباط بگیرید.
  • از سیستم نورپردازی کم‌مصرف در سردخانه استفاده کنید. به جای لامپ‌های التهابی و حبابی،‌ سعی کنید از لامپ‌های ال‌ای‌دی استفاده کنید که هم حرارت کم‌تری تولید می‌کنند، هم انرژی کم‌تری مصرف می‌کنند.
  • عایق‌بندی اصولی و مناسب سردخانه را جدی بگیرید.
  • از پرده های هوایی استفاده کنید که جلوی ورود هوای گرم از بیرون و خروج هوای سرد از درون سردخانه را می‌گیرند.
  • با کمک سنسورهای کنترل دما و رطوبت، دائما بر بازه‌ی دمایی و عملکرد سیستم تبریدی نظارت داشته باشید.
  • از سنسورهای تشخیص حضور افراد، جهت کنترل نورپردازی و کاهش مصرف انرژی استفاده کنید.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *