اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

تفاوت های سردخانه بالاصفر و زیر صفر

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
ساخت سردخانه در شیراز
تفاوت های سردخانه بالاصفر و زیر صفر-سردخانه بالاصفر یکی از سردخانه های پرکاربردی است که بیشتر کارخانه های تولید کننده مواد غذایی از آن برای نگهداری از محصولات خود استفاده می کنند. این سردخانه با سردخانه زیر صفر متفاوت بوده و دارای تجهیزات متفاوتی با سردخانه زیر صفر است. می توان از آن برای نگهداری میوه و سبزیجات و لبنیات استفاده کرد.
5/5

فهرست مطالب تفاوت های سردخانه بالاصفر و زیر صفر

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

تفاوت های سردخانه بالاصفر و زیر صفر

سردخانه ها که مهمترین جزء در صنعت مواد غذایی هستند، به دو نوع سردخانه بالاصفر و سردخانه زیر صفر تقسیم می شوند. اگر هر کدام از این سردخانه ها در صنعت تولید مواد غذایی استفاده نشوند، مواد غذایی و محصولات تولید شده زمان زیادی دوام نیاورده و به سرعت فاسد می شوند. سردخانه ها در اصل ابعاد بزرگی از یخچال های مورد استفاده در خانه ها هستند.

این سردخانه ها که بیشتر به عنوان سردخانه های صنعتی شناخته می شوند، دارای دما و رطوبت متفاوتی هستند. از سوی دیگر برای نگهداری مواد متنوعی نیز استفاده می شوند. اما آیا می دانید سردخانه های زیر صفر و بالای صفر چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ پیش از آنکه اقدام به تجهیز و ساخت سردخانه و تونل های انجماد نمایید، لازم است اطلاعاتی در مورد ویژگی های سردخانه بالاصفر و زیر صفر به دست آورید.

این که در این نوع سردخانه ها از چه نوع هوشمند سازی سیستم های خنک کننده استفاده می شود، یا قطعات سردخانه مورد استفاده در آن چیست؟ بهترین کار پیش از ساخت سردخانه بالاصفر دریافت مشاوره و ساخت سردخانه از افراد با تجربه ای است که در این زمینه فعالیت دارند. می توانید با مشاوران بازرگانی گرام ارتباط برقرار نموده و در مورد ویژگی های این دو سردخانه اطلاعات لازم را به دست آورید.

 سردخانه های بالا صفر
سردخانه های بالا صفر

مهمترین تفاوت سردخانه بالاصفر و زیر صفر

یکی از مهمترین تفاوت هایی که می توانیم میان این دو سردخانه بیان کنیم، قدرت و ظرفیت انواع کمپرسور مورد استفاده در سردخانه های زیر صفر نسبت به سردخانه های بالای صفر است. کمپرسورهایی که در سردخانه های زیر صفر استفاده می شوند، نسبت به کمپرسورهای سردخانه بالاصفر از ظرفیت و قدرت پایین تری برخوردار هستند.

اگر قدرت سیم پیچ کمپرسورهای این دو سردخانه را یکسان در نظر بگیرید، در چنین شرایطی کمپرسور سردخانه زیر صفر از فشار دیسچارج کمتری نسبت به کمپرسور سردخانه بالاصفر برخوردار است. از این رو کمپرسور سردخانه زیر صفر در نتیجه جابجایی بیشتری نسبت به کمپرسورهای بالا صفر بوده و از قطر سیلندر بزرگتری نیز برخوردار است.

حال اگر قطر کورس پیستون و سیلندر دو کمپرسور مورد استفاده در سردخانه ها را یکسان در نظر بگیریم، سیم پیچ کمپرسور سردخانه زیر صفر نسبت به بالای صفر ضعیف تر خواهد بود. همانطور که فشار دیسچارج کمپرسور زیر صفر پایین تر است. از دیگر تفاوت های سردخانه بالاصفر و زیر صفر لوازم و قطعات سردخانه است.

سردخانه های بالای صفر نیاز به تجهیزات نمایش گردش هوا در داخل سردخانه دارند، که به نوعی این تجهیزات می توانند در عملکرد کلی سردخانه تغییراتی را ایجاد کنند. از سوی دیگر باید به دمای سردخانه ها اشاره کنیم.

سردخانه های بالا صفر بیشتر برای نگهداری از میوه ها و سبزیجاتی که غیر منجمد هستند و لبنیات ها استفاده می شوند. دمای این سردخانه ها بین 0 تا 4 درجه است. در حالی که سردخانه های زیر صفر از دمای 18- درجه سانتی گراد برخوردار بوده و بیشتر برای محصولاتی که منجمد می شوند از جمله گوشت، مرغ و بستنی استفاده می شوند.

تفاوت های سردخانه بالاصفر و زیر صفر
سردخانه بالا صفر

جمع بندی

با وجود تفاوت هایی که در میان سردخانه بالاصفر و سردخانه زیر صفر وجود دارد، باز هم هر دوی این سردخانه ها دارای کاربرد خاصی هستند. بسیاری از تولید کنندگان بسته به شرایطی که محصولات تولیدی آنها برخوردار هستند، نیاز به استفاده از هر یک از این سردخانه ها دارند. بهتر است پیش از آنکه بخواهید اقدام به ساخت سردخانه نمایید، یا محلی برای نگهداری مواد غذایی داشته باشید، ابتدا با انواع سردخانه ها و ویژگی های آنها آشنا شوید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *