اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

گاز مبرد چیست و انواع آن کدامند؟

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
گاز مبرد
5/5

فهرست مطالب گاز مبرد چیست و انواع آن کدامند؟

گاز مبرد چیست و انواع آن کدامند؟ 

به جهت خنک سازی محیط و جذب گرما در دستگاه ‌های تهویه مطبوع، نیاز به استفاده از گاز مبرد یا خنک کننده خواهید داشت. نحوه عملکرد این گاز به گونه ای است که با جذب حرارت موجود در محیط می ‌تواند تغییر حالت داده و محیط موجود را خنک نماید. مبرد یا سرمازا دارای حالتی سیال بوده که هنگام پیمودن یک سیکل عملکردی، به طور مداوم تغییر حالت داده و از حالت مایع به گاز تبدیل می شود. پس از انجام این سیکل و سرد شدن این حالت تغییر کرده و از حالت گاز به مایع برمی گردد.

کاربرد گاز مبرد

استفاده از گاز مبرد در شرایط مختلفی مانند تهویه مطبوع به عنوان خنک کننده می تواند کاربردی باشد. علاوه بر این گاز مبرد در کولرهای گازی نیز درون محفظه کمپرسور  قرار می گیرد. با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی به شما در مورد این نوع گاز ارائه دهیم.

ویژگی های گاز مورد استاندارد

همانگونه که می ‌دانید گازهای مبرد در شکل های مختلف و انواع گوناگون در تجهیزات مختلف مورد استفاده قرار می ‌گیرند. متناسب با نیازی که دارید و برای تجهیزات و سیستم های مختلف باید روی به استفاده از گاز ایده ‌آل بیاورید. ویژگی هایی که یک گاز مبرد استاندارد دارند به گونه ‌ای هستند که به خوبی می توانند نیازهای شما را در شرایط مختلف برطرف سازند. از جمله مهمترین نکاتی که هنگام استفاده از این گاز در شرایط مختلف در نظر گرفته می شود، سمی نبودن آن خواهد بود. با توجه به اینکه امروزه گازهای مختلف دارای ترکیبات شیمیایی خطرناک هستند، گاز مورد استفاده توسط شما باید فاقد ترکیبات شیمیایی خطرناک باشد.

از دیگر ویژگی ‌های یک گاز استاندارد می ‌توان به پایدار بودن آن اشاره کرد. خورنده نبودن، سازگاری با محیط زیست و همچنین غیر قابل اشتعال و انفجار بودن از ویژگی ‌های یک گاز مبرد استاندارد به شمار می روند.

توجه داشته باشید که گاز مورد استفاده باید به گونه‌ ای باشد که در حالت نشتی به خوبی توسط شما قابل تشخیص باشد. بهره‌ مندی از نقطه جوش پایین و همچنین داشتن عدد ODP و GWP از دیگر مولفه ها و فاکتورهای یک گاز استاندارد به شمار می روند. در کنار تمام ویژگی هایی که یک گاز استاندارد به شما معرفی می کند، هزینه خرید و نگهداری این نوع گاز نیز باید به گونه ای باشد که با پرداخت هزینه ای معقولانه بتوانید از آن بهره ببرید.

مقاله استارگت 1 - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب

انواع گازهای مبرد

امروزه گازهای مختلفی در دستگاه های تهویه مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال پرکاربردترین گازهای موجود در صنعت می توانند گزینه های زیر باشند.

گاز مبرد R134A که به گاز تترافلوئورواتان میل شناخته می ‌شود از دو اتم هیدروژن، دو اتم کربن و چهار اتم فلوئور تشکیل شده است. از ویژگی‌های این نوع گاز می ‌توان به عدم ایجاد تاثیر مخرب بر روی لایه اوزون اشاره کرد. علاوه بر این این نوع گاز قابلیت انفجار و اشتعال نداشته و در حد استاندارد تولید می شود.

نوع دیگری گازهای سرمازا گاز R407C به شمار می رود. این نوع گاز که از ترکیب پنتافلوئورومتان، دی فلوئورومتان و چند هیدروفلوئوروکربن دیگر تشکیل می شود، امروزه در بین سیستم های تبرید به شکل گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. از ویژگی ‌های این نوع کار می ‌توان به توانایی کار در شرایط مختلف را نام برد.

گاز R404A از دیگر گازهای پرکاربرد در صنایع مختلف به شمار می رود. این نوع گاز که بی رنگ، غیر قابل اشتعال بوده و به سادگی با آب و هوا واکنش نشان می دهد. توجه داشته باشید که برخورد مستقیم این گاز با پوست می تواند مشکلاتی برای شما به وجود آورد.

استفاده در کولرهای گازی و اسپلیت

گاز R410A نوع دیگری از گازهای سرمازا به شمار می ‌رود که جهت استفاده در سیستم های تبرید صنعتی، سیستم های تهویه مطبوع و خنک کننده های مختلف می تواند بهترین گزینه باشد. بررسی ‌ها نشان می ‌دهد که استفاده از این نوع گاز نسبت به گازهای دیگر در شرایط مختلف به عنوان گزینه ای ایده آل به شمار خواهد رفت.

ما در مجموعه بازرگانی گرام با بهره مندی از انواع گازهای مبرد به شما خدمات گسترده ای در این زمینه ارائه می‌ دهیم. چنانچه قصد استفاده از گازهای سرمازا در شرایط مختلف را دارید می توانید از محصولات ما دیدن نمایید.

گازهای مبرد و ایمنی آن ها

نوع ایمنی گازهای مبرد موجب شده که امروزه بسیاری از این گازها از رده خارج شده و مورد استفاده قرار نگیرند. از جمله مهم ‌ترین گازها می ‌توان به آمونیاک و هیدروکربن خطی اشاره نمود. چنانچه گازهای مورد استفاده سمی و قابل اشتعال بوده می توانند مشکلات زیادی برای افراد فراهم نمایند. علاوه بر این نحوه ایمنی گازهای مبرد باید به گونه ‌ای باشد که در اثر تماس با روغن یا سایر مواد، واکنش بدی به دنبال نداشته باشد.

سخن پایانی

اهمیت گازهای مبرد و استفاده از آن ها در تهویه های مطبوع و تجهیزات دیگر به گونه ‌ای است که شما باید بهترین گاز را با ایمنی بالا و کیفیت مناسب خریداری نمایید. ما در مجموعه بازرگانی گرام خدمات مناسبی را برای شما فراهم کرده و آن ها را در اختیار شما قرار می دهیم.​

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *