اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

چک لیست خرید گاز کولیب؛ مواردی که حین خرید این محصول، نباید از قلم انداخت.

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
در این مقاله اشاره‌ای به چک لیست خرید گاز کولیب و راه‌های شناسایی گاز سردخانه مناسب خواهیم نمود. کولیب یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای گازهای تبریدی در جهان است.
5/5

فهرست مطالب چک لیست خرید گاز کولیب؛ مواردی که حین خرید این محصول، نباید از قلم انداخت.

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

چک لیست خرید گاز کولیب؛ مواردی که حین خرید این محصول، نباید از قلم انداخت.

 

گاز کولیب، یکی از انواع گازهای سردخانه رایج در سطح جهان است که به دلیل کیفیت بالا و هزینه‌ی مقرون به صرفه‌ی آن،‌ اولویت بسیاری از صاحبان صنایع تبریدی‌ست. در این مقاله، به چک لیست خرید گاز کولیب اشاره خواهیم کرد و فاکتورهایی را نام خواهیم برد که در هنگام خرید یک گاز سردخانه باید آن را مدنظر قرار داد.

آیا مبرد کولیب برای من مناسب است؟

شرکت کولیب (Coolib) گاز کولیب را به شکلی ساخته است که بتوان آن را برای کاربری‌های مختلف، چه مسکونی و چه صنعتی، مورد استفاده قرار داد. با این‌ حال، هر سیستم تبریدی به نوع مخصوصی از گاز مبرد نیاز دارد. برای این‌که بدانید کدام مبرد کولیب را باید خریداری کنید، ابتدا باید به نوع نیاز، طراحی و نوع تجهیزات تبریدی، نوع سرمایش و توقعاتی که از بازده گاز سردخانه دارید، توجه کنید.

مناسب‌ترین گاز برای شما، مستقیما به نوعِ تجهیزات تبریدی شما بستگی دارد. برای این‌که متوجه شوید که آیا یک نوع گاز برای سیستمتان مناسب است یا خیر، می‌توانید استیکر بزرگی که روی کمپرسور یا اواپراتور سیستم نصب شده است را بررسی نمایید. معمولا شرکت‌ها کمپرسورها و اواپراتورهای خود را به شکلی می‌سازند که جزئیات موردنیاز مصرف‌کننده، در اختیارشان قرار بگیرد. بررسی جزئیات نگارش‌شده بر روی کمپرسور یا اواپراتور، اطلاعات موردنیازتان را به شما خواهد داد.

گاهی اوقات، اطلاعات چاپ‌شده بر روی صفحه‌پلاک کندانسور (یونیت داخلی) هم می‌تواند راهنمای خوبی برای تشخیص مناسب‌ترین مبرد گازی باشد. این اطلاعات ممکن است بر روی هواساز (یونیت خارجی) ثبت شده باشد. می‌توانید جهت اطلاعات بیش‌تر در رابطه با نوع مبرد مورد نیازتان، با کارشناسان و متخصصان سیستم تبریدی مشورت کنید.

 

راهنمای خرید گاز کولیب برای سیستم تبریدی
راهنمای خرید گاز کولیب برای سیستم تبریدی

راهنمای خرید گاز کولیب

  • راهنمای استفاده از انواع گاز کولیب، متناسب با نوع سیستم تبریدی:
  • برای سیستم‌های تبریدی صنعتی، عموما از سی‌اف‌سی‌ها یا کلروفلوئوروکربن‌هایی از جمله R12 استفاده می‌شود. با این‌ حال،‌ نظر به بالا بودن نرخ تحلیل‌‌بری لایه‌ی اوزون در این گاز، معمولا از هیدروکلروفلوئوروکربن‌هایی از جمله R22 به عنوان جایگزین استفاده می‌شود.
  • R22 به دلیل ثبات بالای دماییِ خود، ایمنی بالا، غیراشتعال‌پذیری، سمومیت پایین و عملکرد سرمایشی فوق‌العاده‌ای که دارد، به عنوان جایگزینِ R12 در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وجود، استفاده‌ی گسترده از این گاز، روند گرمایش زمین را چندبرابر کرده است. از این رو، مناسب‌ترین جایگزین برای این گاز، گزینه‌های مقابل هستند: R410A، R407c، R134a، R507 و R404A (R410A بهترین جایگزین برای R22 است).
  • برای استفاده‌ی خانگی، می‌توان از اکثر مبردهای هالوژنه استفاده کرد (بخصوص گازهای فلوئوری و کلری). بهترین انتخاب برای استفاده در سیستم‌های مسکونی، کالکشن گازهای فریونی‌ست.
  • یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده‌ در مجتمع‌ها و ساختمان‌های تجاری/بازرگانی، گاز کولیب R404A است. ترکیب شیمیایی و خواص این گاز، آن را انتخاب معقولی برای استفاده در سیستم‌های دماپایین، دمامتوسط و دمابالا ساخته است.
  • نکته‌ی کلیدی مهم: حتما پیش از خرید گاز سردخانه، با یک متخصص تجهیزات تبریدی مشورت کنید. دقت کنید که نظر به حیاتی بودنِ روند انتخاب و خرید گاز برای سردخانه، می‌بایست فرد مدنظر در اصول مربوط به سردخانه تبحر داشته باشد. می‌توانید جهت مشورت و اطلاعات بیش‌تر در این زمینه، روی مشاوران و متخصصان سیستم‌های تبریدی در بازرگانی گرام حساب کنید.

 

خرید مبرد برای سردخانه
خرید مبرد برای سردخانه

به چه نکاتی باید حین خرید مبرد سردخانه دقت کرد؟

فاکتورهای متعددی روی انتخاب گاز سردخانه‌ی مدنظر موثر است. به عنوان مثال می‌توان به نوعِ سیستم تبریدی، چارچوب‌های محیط‌زیستی و قوانینی که باید از آن‌ها پیروی کنید، نیازمندی‌های امنیتی، بازده مدنظرتان و بودجه‌ای که در اختیار دارید اشاره کرد. حین خرید مبرد، به موارد زیر دقت کنید، سپس به سراغ چک لیست خرید گاز کولیب نیز سر می‌زنیم:

  1. نوع و ترکیب شیمیایی گاز سردخانه را بررسی کنید: ابتدا و در گام اول، باید از خود بپرسید که:«آیا این گاز با سیستم سرمایشیِ من هم‌خوانی دارد؟»
  2. گاز مدنظر چه تاثیری روی محیط‌ زیست می‌گذارد؟ هرچقدر گاز مدنظر GWP پایین‌تری داشته باشد و ODP آن به صفر نزدیک‌تر باشد، آن گاز هماهنگی بیش‌تری با محیط زیست دارد.
  3. آیا گازی که می‌خواهم بخرم، امن است؟ هر شغل و صنعتی، چارچوب‌های امنیتیِ خاص خود را داراست. برخی مبردها ممکن است سمی یا اشتعال‌پذیر باشند و نگهداری از آن‌ها تحت شرایطِ خاصی ممکن باشد. پس حتما به چارچوب‌های امنیتی مبرد نیز توجه کنید.
  4. بازده گاز تا چه حد است و اصلا با نیازهای من تطابق دارد؟ به میزان مصرف انرژیِ گاز دقت کنید، آیا گاز مدنظر، بازدهیِ موردنیاز شما را دارد؟ هر چقدر بازده گاز بالاتر باشد، در درازمدت بیش‌تر در هزینه‌های شما صرفه‌جویی خواهد شد.
  5. هزینه و محبوبیتِ برند گاز سردخانه: دقت به هزینه‌ی مبرد گازی نه تنها اکنون،‌ بلکه در آینده نیز در هزینه‌های شما صرفه‌جویی خواهد کرد. سعی کنید مبردی را انتخاب کنید که تعادل مناسبی بین هزینه‌های شما، اثرگذاری بر محیط زیست و هزینه‌های معدوم‌سازی گاز داشته باشد. سعی کنید از برندی خرید کنید که شهرت خوبی در جهان دارد و کیفیت و مرغوبیت محصولات آن تضمین شده است.

 

چک لیست خرید گاز کولیب
چک لیست خرید گاز کولیب

چک لیست خرید گاز کولیب

برای خرید گاز کولیب، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • سیستم تبریدی شما در کدام دسته از سیستم‌های تبریدی قرار می‌گیرد؟ نوع گاز کولیبِ مدنظر مستقیما با این عامل مرتبط است. آیا از یک یونیت مرکزی استفاده می‌کنید؟ نوع یونیت چیست و سردخانه‌ی شما چگونه طراحی شده است؟ حتما موارد ذکرشده را در اختیار کارشناس فروش قرار دهید.
  • همان‌طور که پیش‌تر از این به آن اشاره کردیم،‌ گاز کولیب مدنظر باید نرخ GWP و ODP پایینی داشته باشد. هر قدر این دو نرخ در گاز مدنظر پایین‌تر باشد، گاز گلخانه‌ای کم‌تری تولید خواهد شد و در نگهداری از محیط زیست نیز اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.
  • چارچوب‌های امنیتی، موادی که در سردخانه نگهداری می‌شوند، اقلیم و بازه‌ی دمایی، فاکتورهای خطرآمیز احتمالی که ممکن است سیستم تبریدی با آن تماس داشته باشد، نوع شغل و صنعت شما، باید حتما در حین انتخاب گاز کولیب لحاظ گردند.
  • یک هدف مشخص و ثابت برای بازده گاز کولیب داشته باشید. گاز باید محیط را تا چه دمایی سرد سازد؟ میزان مصرف انرژی‌ آن باید چقدر باشد؟ تمامی این موارد باید حین انتخاب مبرد مدنظر قرار گیرند.
  • حتما با کارشناس تبریدی مشورت کنید تا مطمئن شوید نوع گاز کولیب مدنظر، در درازمدت نیز در دسترستان قرار داشته باشد.
  • یک بودجه‌ی مشخص برای گاز تعیین کنید و سعی کنید این بازه‌ی مالی را با مشاور تجهیزات تبریدی نیز در میان بگذارید.

متخصصان مجرب و حاذق بازرگانی گرام آماده‌ی کمک به شما در حین خرید گاز کولیب هستند. در صورت نیاز، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی مجموعه، با بازرگانی گرام تماس بگیرید.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *