اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

از کجا بدانم که گاز سردخانه کولیب برای سردخانه‌ی من مناسب است؟

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
افزایش بازده مبرد سردخانه
در این مقاله قصد داریم در رابطه با ویژگی‌های گاز سردخانه کولیب و نحوه‌ی خرید آن از یکی از نمایندگان انحصاری این برند، در ایران، سخن بگوییم.
5/5

فهرست مطالب از کجا بدانم که گاز سردخانه کولیب برای سردخانه‌ی من مناسب است؟

از کجا بدانم که گاز سردخانه کولیب برای سردخانه‌ی من مناسب است؟

 

خرید گاز سردخانه برای پروژه‌های صنعتی و تجاری، مانند انواع سردخانه‌ها و تونل‌های انجماد، کاری بشدت حساس است. پروژه‌های برودتی شامل طراحی، نصب و روش‌های حفظ و نگهداری خاصی می‌شوند که نه تنها به نیروهای متخصص و حرفه‌ای نیاز دارند، بلکه باید در انتخاب نوع تجهیزاتی که در آن استفاده می‌کنید نیز دقت کنید. اتاق‌های سرد و سردخانه‌ها باید با تجهیزاتی ساخته شوند که کاملا با روش بهره‌برداری از آن‌ها تطبیق دارند. برخی از سردخانه‌ها جنبه‌ی تجاری و بازرگانی دارند (مانند سردخانه‌های رستوران‌ها،‌ هتل‌ها،‌ فروشگاه‌ها و…)، برخی دیگر به صورت صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند (مانند سردخانه‌های صنایع مختلف و کارخانه‌ها) و برخی نیز به صورت شخصی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

گاز کولیب،‌ یکی از انواع گازهای سردخانه‌ایِ باکیفیت و مرغوب است، که طیف گسترده‌ای از مبردهای گازی را در بازار، به خود اختصاص داده است. نظر به سِیر دائمی پیشرفت گازهای سردخانه‌ای، در این مقاله به مواردی اشاره می‌کنیم که به شما در انتخاب بهترین مبرد گازی کمک می‌کنند.

آیا گاز سردخانه کولیب خوب است؟
آیا گاز سردخانه کولیب خوب است؟

آیا گاز سردخانه کولیب برای من مناسب است؟

انتخاب گاز سردخانه برای سیستم برودتی شما، به عوامل گوناگونی بستگی دارد. بنابراین در گام اول، توصیه می‌شود که با متخصصانِ این زمینه مشورت کنید. برخی از نکات کلیدی که در هنگام انتخاب و خرید گاز سردخانه باید مورد ملاحظه قرار بگیرند، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • بار برودتی سردخانه‌ی شما چقدر است؟ بار برودتی یا Refrigeration Load بسته به نوع سردخانه‌‌ای که از آن استفاده می‌کنید، می‌تواند متفاوت باشد. طبیعی‌ست که با توجه به حجم بالای سرمایش در صنایع،‌ سردخانه‌ها و تونل‌های انجماد صنعتی بار برودتی بسیار بالاتری دارند. بسته به سایز سالن، نوع محصولاتی که در سردخانه نگهداری می‌شوند، طیف سرمایشیِ مورد نیاز و نرخ باز و بسته شدن درب سردخانه، این بار برودتی می‌تواند بالا یا پایین باشد. محاسبات مربوط به بار برودتی سردخانه «باید» توسط متخصص مجرب صورت بگیرد. در صورت عدم استفاده از محاسبات حرفه‌ای، خسارت‌های غیرقابل جبرانی به سردخانه‌ی شما وارد خواهد شد.
  • طراحی سردخانه، خطوط سرمایشی و لوله‌ها، عایق‌های مورد استفاده در سردخانه و اقلیم سردخانه نیز باید در حین خرید گاز سردخانه، مورد ملاحظه قرار بگیرند.
  • نوع کمپرسور، نوع روغن سردخانه و به طور کلی، تجهیزاتی که از آن استفاده می‌کنید، به طور مستقیم بر نوع مبردی که انتخاب می‌کنید تاثیر می‌گذارد.
  • نکته‌ی مهم: طیِ دهه‌ی گذشته، صنعت تولید گاز سردخانه دستخوش تغییرات بسیاری شده است. این روزها استانداردهای گوناگونی در حین ساخت مبرد گازی لحاظ می‌شوند که به عنوان مثال، می‌توان به شاخص GWP اشاره کرد. این شاخص میزان تاثیرگذاری مبرد گازی بر گرمایشِ زمین را معین می‌کند.

گاز کولیب کاملا مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا تولید می‌شود. طیف گسترده‌ی گازهای سردخانه‌ای که توسط کولیب ساخته می‌شوند، با کاربردهای برودتی مختلف انطباق پیدا می‌کنند و می‌توان آن‌ها را در پروژه‌های گوناگونی به کار برد.

انواع گاز سردخانه
بازرگانی گرام ساخت و تجهیز سردخانه و چیلر نماینده گاز سردخانه کولیب استارگت

بهترین مبرد گازی کولیب برای سیستم‌های تبریدی کدام است؟

تکنولوژی گاز سردخانه در هر لحظه در حال توسعه و تکامل است. دانشمندان برند کولیب در هر لحظه در حال تحقیق بر روی ترکیبات تبریدی جدید هستند تا به شکلی آن‌ها را توسعه دهند که بتوان با بهترین بازده، از گاز مبرد استفاده کرد. با این حال، لفظ «بهترین مبرد گازی» تحت تاثیر فاکتورهای متعددی قرار می‌گیرد. بهترین مبرد گازی به یک مدل خاص تعلق پیدا نمی‌کند، بلکه این مفهوم، بسته به نوع تجهیزات، نوع سردخانه و نحوه‌ی کاربری آن، تعریف می‌شود. به عبارت دیگر، شما نمی‌توانید یک مبرد گازی را صرفا به دلیلِ کیفیت بالا و مرغوبیت آن استفاده کنید. بلکه مبردی برای شما ایده‌آل است که بیش‌ترین تطبیق را با سیستم سرمایشی شما داشته باشد. میزان امنیت، سمی بودنِ مبرد گازی و تاثیری که روی محیط زیست می‌گذارد، از جمله دیگر عواملی‌ست که باید در حین انتخاب گاز به آن توجه شود. به طور کلی، گازهای R22، R134a، R404 و R407 و R410، از جمله مبردهایی هستند که بازدهی بالایی دارند.

با این حال،‌ انتخاب گاز سردخانه امری‌ست که باید حتما با توجه به نظرات کارشناسانه صورت بگیرد. از این گذشته،‌ هر کشور قوانین و مقررات مختلفی در رابطه با استفاده از گازهای سردخانه‌ای دارد. توصیه می‌شود پیش از خرید مبردهای گازی، با کارشناسان مجرب مشورت کنید. متخصصان سیستم‌های تبریدی در شرکت بازرگانی گرام،‌ آماده‌ی یاری‌رسانی به شما در حیطه‌ی انتخاب گازهای سردخانه‌ای هستند.

نمایندگی فروش گاز کولیب
میزان تاثیرپذیری سیستم تبریدی از تطابق روغن و گاز سردخانه

آیا نوع روغن بر نوع گاز سردخانه‌ای که از آن استفاده می‌کنیم، تاثیر دارد؟

بله و از قضا این نکته بسیار حائز اهمیت است. شما باید از روغنی استفاده کنید که کاملا با نوع گاز سردخانه‌ی مورد استفاده در سیستم، تطابق داشته باشد. مبردهای گازی مختلف، ویژگی‌های شیمیایی گوناگونی دارند و نیاز به نوع خاصی از روغن دارند که با این ویژگی‌های شیمیایی تطبیق داشته باشد. بنابراین روغن سردخانه‌ای را خریداری کنید که:

  • با مشخصات فیزیکی و شیمیاییِ گاز سردخانه‌ی شما هماهنگ باشد.
  • بتواند به خوبی سیستم را روان‌کاری کند.
  • از کمپرسور سردخانه محافظت کند.

دقت کنید که از سویی، استفاده از روغن نامناسب می‌تواند موجب نقص و خرابی کمپرسور شود و مشکلات بزرگ‌تری ایجاد کند. بنابراین، سعی کنید حتما حین خرید گاز سردخانه، از روغنی استفاده کنید که خود سازنده توصیه کرده است و با سیستم تبریدی شما تطابق کامل دارد.

 

 

خرید گاز سردخانه مرغوب از برند انحصاری بازرگانی گرام

تقاضا و علاقه‌ی صنایع نسبت به دستگاه‌های برودتی و گاز سردخانه، در سالیان اخیر رشد قابل توجهی به خود دیده است. دلیل آن هم این است که کیفیت غذا، محصولات و کالاها در دنیای امروز اهمیت زیادی دارد. کیفیت، مهم‌ترین دلیل اعتماد مصرف‌کنندگان به برندهای مختلف است. به همین دلیل است که این روزها،‌ بخصوص در کشورهای در حال توسعه‌ای مانند ایران، دستگاه‌های برودتیِ پیشرفته روز به روز با استقبال بیش‌تری روبرو می‌شوند.

با توجه به اهمیت بالای سیستم‌های برودتی برای کارخانه‌ها،‌ صنایع و نهادهای بازرگانی و تجاری، انتخاب گاز سردخانه‌ی مناسب ضرورت بسیاری دارد. از طرفی،‌ گرمایش زمین موجب شده است که توجه شرکت‌ها به بهبود ساختار گازهای سردخانه‌ای بالاتر رود. آزمایش‌های گسترده‌ای در هر لحظه، روی این ترکیبات برودتی انجام می‌شود. تحقیقاتی که اخیرا بر روی سیستم‌های تبریدی و مبردهای گازی صورت گرفته‌اند، ثابت کرده‌اند که هیچ مبرد ایده‌آلی در بازار وجود ندارد که تمامیِ سیستم‌های سرمایشی از همان استفاده کنند. بلکه در حقیقت، آن مبردی برای شما ایده‌آل است که کاملا با سیستم تبریدی شما تطابق داشته باشد. پس لازم است قبل از انتخاب نوع گاز کولیبی که مدنظر دارید، عوامل متعددی را مورد ملاحظه قرار دهید. توجه کنید نمی‌توان هر مبرد دلخواهی را در هر پروژه‌ای به کار برد. مشورت با کارشناس خبره به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین انتخاب را از میان انواع مختلف گاز کولیب داشته باشید. می‌توانید در این زمینه، با مشاوران بازرگانی گرام مشورت کنید.

 

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *