اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

گاز سردخانه نامناسب و ارتباط آن با هزینه‌های بالای انرژی مصرفی

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
در این مقاله به اثرات منفی انتخاب گاز سردخانه نامناسب، بر روی میزان مصرف انرژی سیستم تبریدی سردخانه خواهیم پرداخت.
5/5

فهرست مطالب گاز سردخانه نامناسب و ارتباط آن با هزینه‌های بالای انرژی مصرفی

گاز سردخانه نامناسب و ارتباط آن با هزینه‌های بالای انرژی مصرفی

 

تقریبا همه می‌دانیم که گاز سردخانه‌ی نامناسب، علاوه بر اثرات نابهنجار بر روی محیط زیست، می‌تواند اثری منفی‌ بر روی قبوض کسب‌وکار شما هم داشته باشد! انتخاب گاز نامناسب برای سردخانه، باعث می‌شود تا مشکلات متعددی در سردخانه‌ی شما پدیدار شوند. امروز در این مقاله، تعدادی از این آثارِ سوء را نام می‌بریم و در نهایت، یک منبع معتبر و قابل اتکا را برای خرید گازسردخانه معرفی خواهیم کرد.

تاثیر گاز سردخانه بر مصرف انرژی سیستم سرمایشی - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
تاثیر گاز سردخانه بر مصرف انرژی سیستم سرمایشی

 

میزان مصرف انرژی توسط سیستم‌های تبریدی سردخانه در صنعت

شاید از خود بپرسید که گاز سردخانه چطور می‌تواند اثر مستقیمی روی مصرف انرژی در سیستم‌های تبریدی بگذارد؟ برای درک بهتر این موضوع، اول به سراغ میزان مصرف انرژی توسط سیستم‌های سرمایشیِ سردخانه می‌رویم. در صنعت، سیستم‌های سرمایشی می‌توانند تا حدود 85 درصد از مصرف انرژی را به خود اختصاص دهند. این درصد ممکن است مطابق با نوع صنعت، نوع سیستم سرمایشی، میزان عملکرد سیستم سرمایشی در طول شبانه‌روز، قطعات سردخانه و کیفیت آن‌ها و در نهایت «نوع گاز سردخانه» بالاتر یا پایین‌تر رود.

به طور کلی، بهبود قطعات سردخانه، اتوماسیون بهتر آن (یا به اصطلاح “مدرنیزه کردن آن”)، تاثیر قابل‌توجهی در کاهش مصرف انرژی سردخانه‌ها دارد. این کار می‌تواند مصرف انرژی سردخانه را تا حدود 15 الی 40 درصد کاهش دهد. اما بسیاری از مدیران سردخانه‌ها از یک نکته غافل می‌مانند:«انتخاب گاز نامناسب برای سردخانه، می‌تواند اثر معکوسی داشته باشد؛ حتی اگر شما از بهترین قطعات در سیستم خود استفاده کرده باشید!»

محاسبات نهاد Naya Energy ثابت کرده‌اند که سردخانه‌ها حداقل به 25 کیلووات/ساعت انرژی (گاهی 30 کیلووات/ساعت در حالت نرمال) به ازای هر متر مکعب در سال نیاز دارند. علاوه بر این، حداقل میزان مصرف گاز در یک سردخانه‌ی صنعتی و نرمال، چیزی برابر با 9200 Btu خواهد بود.

از طرفی، تحقیقی که توسط سازمان توسعه‌ی سیستم‌های سرمایشی در یوکوهامای ژاپن تدارک دیده شد، نشان داد که سیستم سرمایشیِ سردخانه‌ی شما مقصرِ حداقل 60 الی 70 درصد از مصرف برق کسب‌وکار شماست. حال سوال این‌جاست:«گاز سردخانه تا چه اندازه در این مصرفِ بالای انرژی دخیل است؟»

تاثیر مبرد گازی مناسب بر عملکرد صحیح قطعات سردخانه - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
تاثیر مبرد گازی مناسب بر عملکرد صحیح قطعات سردخانه

گاز سردخانه چطور موجب بالا رفتن مصرف انرژی می‌شود؟

گاز سردخانه نقش مستقیمی در عملکرد سیستم تبریدی خواهد داشت. این گاز در سیستم می‌چرخد و با خاصیت سرمایشیِ خود، گرمای محیط را می‌گیرد و دمای سردخانه را پایین می‌برد. بنابراین عملکرد کمپرسور شما تا حد زیادی توسط گاز مبرد تعیین خواهد شد. حتی اگر بهترین کمپرسور سردخانه را در اختیار داشته باشید، مادامی که از یک گاز مناسب در سیستم تبریدیِ خود استفاده نکنید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که سیستم به درستی کار کند.

  1. گاز سردخانه‌ مناسب، موجب عملکرد صحیح کمپرسور می‌شود: هر نوع کمپرسور، به نوع خاصی از گاز سردخانه نیاز دارد تا بتواند به درستی عمل کند. وقتی مبرد گازی به درستی انتخاب نشود، به قطع نمی‌توان از کمپرسور انتظارِ بازده مناسبی را داشت. در چنین حالتی، سیستم برای این‌که سردخانه را به بازه‌ی دمایی استاندارد برساند، فشار بیش‌تری بر کمپرسور وارد می‌کند که هم تاثیر مستقیمی در بالا رفتن مصرف انرژی خواهد داشت، هم کمپرسور را تا پای خرابی می‌کشاند.
  2. گاز سردخانه‌ مناسب و مرغوب، بدون مصرف انرژی اضافی، گرما را از محیط خواهد گرفت: به طور کلی، مبرد گازی نقش مهمی را در عملکرد صحیحِ قطعات سردخانه ایفا می‌کند. پس اگر گاز نامناسبی را برای سیستم تبریدی خود انتخاب کرده باشید، هم قطعات دیگر سیستمً عملکردِ مورد انتظار را نخواهند داشت، هم دمای محیط آن‌طور که باید کاهش پیدا نخواهد کرد.

یک گاز سردخانه‌ی مناسب، علاوه بر بازده‌ بالا و مصرف پایین انرژی، باید ODP آن (نرخ کاهش غلظت اوزون) برابر با صفر باشد. معمولا به عنوان مثال، R-32 به عنوان یک مبرد گازیِ دوست‌دار محیط زیست شناخته می‌شود. درصد گرمایش زمین در این گاز، نسبت به گازهای دیگری مانند R22 یا R410A نیز پایین‌تر است.

 

چه معیارهایی را باید حین خرید مبرد گازی مورد ملاحظه قرار داد؟

در طی سالیان گذشته و با توجه به اهمیت یافتن بیش‌ترِ گرمایش زمین، تحقیقات گسترده‌تری هم در زمینه‌ی انتخاب مبردهای گازی مناسب در جهان شکل گرفت. صنایع تولیدکننده‌ی گازهای سردخانه، دائما در حال تحقیق بر روی مبردهای خود هستند؛ تا هم مبردی را به بازار وارد کنند که بازده بالایی از حیث مصرف انرژی و تولید سرما دارد، هم اثر گلخانه‌ایِ نزدیک به صفری دارد و مانند همتاهای سنتی خود، موجب گرمایش زمین نمی‌شود. تحقیقات هم‌چنان در حال انجام هستند و سال به سال، مبردهای جدیدتری، آن هم با قابلیت و کیفیت بهتر به بازار عرضه می‌شوند.

بنابراین بدیهی‌ست که باید پیش از خرید گاز سردخانه، عوامل مختلفی را مدنظر قرار داد.

  1. گاز سردخانه باید از منابع معتبر خریداری شده باشد. برای شارژ مبرد گازی هم باید حتما از برند یا نماینده‌ی معتبر برندها کمک بگیرید.
  2. عملکرد گاز سردخانه حرف اول را می‌زند. حتما بررسی کنید که گاز سردخانه چه بازده‌ای دارد و میزان مصرف انرژی سیستم را تا چه حد کاهش می‌دهد.
  3. حین خرید گاز سردخانه، حتما به نرخ گرمایش زمین و تطابق آن با محیط زیست دقت کنید. جالب توجه است که هر چقدر مبرد گازی بیش‌تر دوستدارِ محیط زیست باشد، احتمال مصرف بالای انرژی در آن کم‌تر خواهد بود. معمولا نرخ ODP در چنین گازهایی برابر با صفر است.
  4. میزان امنیت گاز و صحت اطمینان از کانتینر ایمنِ آن: متاسفانه سالانه درصد بالایی از افرادی که در سردخانه‌ها کار می‌کنند، با نشانه‌های مسمومیت حاصل از مبرد گازی به بیمارستان‌ها می‌آیند. مبرد گازی شما باید به خوبی بسته‎بندی شده باشد و راهی برای خروج گاز وجود نداشته باشد. دقت کنید که مبرد حتما مطابق با دستورالعمل‌های ایمنی به دست شما رسیده باشد.
بازرگانی گرام نماینده انحصاری فروش گاز سردخانه کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
بازرگانی گرام نماینده انحصاری فروش گاز سردخانه کولیب

خرید گاز سردخانه از برند شماره‌ یک سیستم‌های تبریدی در ایران

به همراه داشتن یک مجموعه‌ی مجرب در حین انتخاب و خرید گاز سردخانه، می‌تواند تا حد زیادی در کاهش هزینه‌ها به شما کمک کند. بعلاوه بازرگانی گرام، کیفیتِ گازی که خریداری می‌کنید را نیز تضمین می‌کند. مجموعه‌ی بازرگانی گرام، با سال‌ها تجربه‌ی خود در زمینه‌ی ارائه‌ی قطعات مرغوب و معتبر سردخانه، به عنوان برند شماره یک، در بازار سیستم‌های تبریدیِ ایران شناخته می‌شود. خدمت‌محوری و مشتری‌مداریِ بازرگانی گرام موجب شده است که این برند بتواند به عنوان نماینده‌ی انحصاری برندهای معتبر تبریدی دنیا، در ایران به فعالیت بپردازد. یکی از محاسن همکاری با بازرگانی گرام این است که شما می‌توانید صفر تا صدِ ساخت سردخانه را بر دوش این برند قرار دهید.

می‌توانید جهت اطلاعات بیش‌تر در زمینه‌ی انتخاب بهترین مبرد گازی از میان انواع گاز سردخانه، با بازرگانی گرام تماس بگیرید.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *