اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

افزایش بازده مبرد سردخانه

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
افزایش بازده مبرد سردخانه و کاهش مصرف انرژی تجهیزات تبریدی
در این مقاله قصد داریم نگاهی به روش‌های افزایش بازده مبرد سردخانه و کاهش مصرف انرژی در تجهیزات تبریدی بیندازیم.
5/5

فهرست مطالب افزایش بازده مبرد سردخانه

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

۶ روش تضمینی برای افزایش بازده مبرد سردخانه و کاهش مصرف انرژی تجهیزات تبریدی

 

آیا می‌دانستید که ۶۰ درصد از هزینه‌های کلی کسب‌وکارهای صنعتی صرف سیستم تبریدی و مبرد سردخانه می‌شود؟ جای تعجب نیست که تمامی بیزینس‌ها قصد داشته باشند با افزایش بازده سیستم تبریدی و کاهش مصرف آن، میزان هزینه‌های خود را به حداقل برسانند. معمولا وقتی پای افزایش بازده سردخانه و کاهش مصرف آن به میان می‌آید،‌ بسیاری تصور می‌کنند قرار است اقدامات سنگین و جامع انجام دهند. حال آن‌که مهندسان سیستم‌های تبریدی برای این‌که مصرف انرژی را به حداقل برسانند و بازده را بالا ببرند، ابتدا تمرکز خود را روی قطعات کوچک‌تر سردخانه متمرکز می‌سازند. از لوله‌های عایق‌بندی‌شده و استفاده از بهترین روغن سردخانه گرفته، تا مراقبت و چکاپِ مرتبط سوپاپ‌ها و قطعات تبریدی.

در این مقاله، بازرگانی گرام مثل همیشه به یکی از چالش‌های بزرگ صنعت سرمایشی کشور پرداخته است. چطور هزینه‌ی مصرف انرژی را در قطعات سردخانه به حداقل برسانیم و کاری کنیم بازده مبرد سردخانه افزایش پیدا کند؟ برای پیدا کردن پاسخ این پرسش همراه ما باشید.

افزایش بازده مبرد سردخانه
افزایش بازده مبرد سردخانه

برای این‌که مبرد سردخانه بازده بالاتری داشته باشد،‌ چه باید کرد؟

مبرد سردخانه یکی از کوچک‌ترین و در عین حال مهم‌ترین بخش‌های سیستم تبریدی‌ست. حتی اگر تمامی قطعات سردخانه با بالاترین کیفیت انتخاب شده باشند؛ وقتی مبرد خوبی در سردخانه مورد استفاده قرار نگیرد، سیستمً آن بازده‌ای که از آن انتظار می‌رود را نخواهد داشت.

مبرد سردخانه، امروزه برخلاف گذشته پتانسیل سرمایشی بسیار بالاتری دارند. این مبردها جوری طراحی شده‌اند که هم طول عمر بیش‌تری داشته باشند، هم بار سرمایشی بالاتری را به شما ارائه دهند.

برای این‌که بازده مبرد سردخانه بالا رود، این ۶ روش تضمینی پیشنهاد می‌شود:

  • از مبرد سردخانه‌ای استفاده کنید که GWP پایینی دارد. وقتی یک مبرد با GWP پایین خریداری می‌کنید، هم مصرف انرژی کم‌تری خواهد داشت، هم مطابق با آخرین تکنولوژی تبریدی روز ساخته شده است.
  • هر سیستم تبریدی به یک نوع مبرد سردخانه‌ی خاص نیاز دارد. استفاده از مناسب‌ترین مبرد (با توجه به مدل سیستمتان)، بازده سیستم را بالا خواهد برد.
  • مشخصات ترمودینامیک مبرد سردخانه را پیش از خرید آن بررسی کنید. این مشخصات به طور مستقیم در بازده مبردتان موثر خواهند بود. ترکیبات مبرد به طور مستقیم نشان می‌دهند که سیستم تبریدی چه عملکردی خواهد داشت.
  • مبرد سردخانه را به موقع شارژ کنید. این کار متعاقبا موجب افزایش ماندگاری و طول عمر سیستم تبریدی شما نیز خواهد شد.
  • با چکاپ مرتب سیستم، جلوی نشتی مبرد سردخانه یا روغن سردخانه را بگیرید. ترکیب روغن سردخانه و مبرد می‌تواند تا حد زیادی از بازده مبرد شما بکاهد.
  • لوله‌ها و سیستم تبریدی را عایق کنید تا فشار زیادی به سیستم نیاید. سعی کنید از حرارت بیش از حد سیستم تبریدی خودداری کنید و در راستای پیش‌گیری از بالا رفتن حرارت سیستم،‌ حتما از خنک‌کننده‌ها و روغن‌ سردخانه درجه یک استفاده کنید.
استفاده از مبرد سردخانه مناسب، بازده سیستم تبریدی را بالا می‌برد - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
استفاده از مبرد سردخانه مناسب، بازده سیستم تبریدی را بالا می‌برد.

برای کاهش مصرف انرژی سیستم تبریدی، فراموش نکنید!

  • از چک‌لیست تخصصی سیستم تبریدی استفاده کنید.
  • سیستم تبریدی را در محل مناسبی نصب و نگهداری کنید.
  • تجهیزات سیستم تبریدی را به مرور زمان آپگرید کنید.
  • بیش‌تر از ظرفیت سیستم تبریدی و مبرد سردخانه، از آن‌ها کار نکشید.
  • دمای ایده‌آل سیستم را حفظ کرده، آن را عایق کنید.
  • از روغن و مبرد سردخانه باکیفیت استفاده کنید.

 

۱. از چک‌لیست تخصصی سیستم تبریدی استفاده کنید.

یک‌ چک‌لیست حساب‌شده و حرفه‌ای داشته باشید که بر طبق آن، به طور مرتب سطح مبرد سردخانه،‌ عملکرد قطعات سردخانه، دمای سیستم تبریدی،‌ سطح روغن و… را چک کنید. با بررسی مرتب سوپاپ‌ها و بست‌ها،‌ از این‌که مایعات و گازهای درونی سیستم هیچ نشتی‌ای را تجربه نمی‌کنند، اطمینان حاصل کنید. در این چک‌لیست،‌ حتما عایق سیستم و دمای آن را بررسی کنید، سطح مبرد را تحت کنترل داشته باشید و از تمیز بودن مجاری تبریدی مطمئن شوید. برای این‌که یک چک‌لیست تخصصی و کاربردی داشته باشید، می‌توانید از یک کارشناس تجهیزات تبریدی کمک بگیرید. علاوه بر این، می‌توانید با استخدام یک کارشناس تبریدی و دنبال نمودن تقویم چکاپ تجهیزات تبریدی، از عملکرد صحیح تجهیزات سردخانه اطمینان پیدا کنید.

 

۲. سیستم تبریدی را در محل مناسبی نصب و نگهداری کنید.

سیستم تبریدی شما زمانی بهترین عملکرد را خواهد داشت که در مناسب‌ترین محل نصب شده باشد. نصب سیستم در محیط خفه‌ای که هیچ هوایی در آن جریان ندارد، یا جای بسیار گرمی که حرارت سیستم را بسیار بالا می‌برد، می‌تواند نقش موثری در افزایش مصرف انرژی سیستم داشته باشد. آلودگی‌های محیطی و شرایط جوی نیز می‌توانند تاثیر مستقیمی روی بازده و میزان مصرف انرژی سیستم شما داشته باشند.

 

۳. تجهیزات سیستم تبریدی را به مرور زمان آپگرید کنید.

برای این‌که هم مبرد سردخانه و هم تجهیزات سیستم تبریدی بهترین عملکرد ممکن را داشته باشند؛ نیاز است به مرور زمان آن‌ها را آپگرید کنید. خرید تجهیزات بهتر و بِروزتر هم در مصرف کم‌تر انرژی توسط سیستم تاثیر خواهد داشت، هم بازده سیستم را تا حد قابل توجهی بالا می‌برد.

کاهش مصرف انرژی سردخانه - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
کاهش مصرف انرژی سردخانه

۴. بیش از ظرفیت سیستم تبریدی و مبرد سردخانه، از آن‌ها کار نکشید!

انتخاب بهترین مبرد سردخانه و کمپرسوری با سایز مناسب، به شما کمک می‌کند تا بازده سیستم تبریدی را به حداکثر برسانید. دو کمپرسور هم‌سایز که به اندازه‌ی ۵۰ درصدِ ظرفیت خود کار می‌کنند، حدودا ۳۰ درصد نیروی اسب‌بخار بیش‌تری در مقایسه با کمپرسوری که به اندازه‌ی ۱۰۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کند، نیاز خواهند داشت. با این وجود، میزان عمر و ماندگاری این کمپرسورها بسیار بیش‌تر از تک‌کمپرسوری خواهد بود که به صورت دائم و با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کند.

 

۵. دمای ایده‌آل سیستم را حفظ کرده، آن را کاملا عایق کنید.

استفاده از عایق مناسب، از یخ‌زدگی مبرد سردخانه جلوگیری می‌کند. از طرفی،‌ تغییرات دمایی محیط کوچک‌ترین تاثیری بر سیستم و سیالات آن نخواهد داشت. دمای کندانسور و کمپرسور باید در حالت ایده‌آل قرار بگیرد. وقتی دمای تجهیزات تبریدی بالا می‌رود،‌ فشار سیستم بالا می‌رود و قطعات سریع‌تر خراب خواهند شد. علاوه بر این، وقتی دمای سیستم را در حالت ایده‌آل و استاندارد نگه دارید، نیاز آن به نیروی اسب بخار بسیار کم‌تر خواهد شد.

 

 

۶. از روغن و مبرد سردخانه‌ی باکیفیت استفاده کنید!

استفاده از روغن و مبرد سردخانه‌ی باکیفیت و مرغوب، هم بازده‌ی سیستم شما را بسیار بالا خواهد برد، هم مصرف انرژی آن را کنترل خواهد کرد. یک مبرد خوب در عین کیفیت بالا، سرمایش مطلوبی را نیز به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید جهت خرید مبرد سردخانه و یا مشاوره‌‌ در رابطه با ساخت سردخانه، با کارشناسان بازرگانی گرام مشورت کنید. متخصصان بازرگانی گرام، به شما کمک می‌کنند تا بهترین قطعاتی را خریداری کنید که کاملا با سیستم شما هماهنگ هستند. می‌توانید جهت اطلاع از تعرفه‌ها، با راه‌های ارتباطی بازرگانی گرام تماس حاصل نمایید.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *