اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

خبرنامه صنعت تبرید و سردخانه اسفند ماه ۱۴۰۲

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
خبرنامه صنعت تبرید و سردخانه اسفند ماه 1402
در خبرنامه صنعت تبرید و سردخانه اسفند ماه 1402 هم قرار است نگاهی به تیترهای پربحث صنعت تبرید و ساخت سردخانه بیندازیم و هر یک را به طور جداگانه، بررسی نماییم.
5/5

فهرست مطالب خبرنامه صنعت تبرید و سردخانه اسفند ماه ۱۴۰۲

خبرنامه صنعت تبرید و سردخانه اسفند ماه ۱۴۰۲

با سلام و احترام خدمت کاربران گرامی وب سایت بازرگانی گرام،

به بخش خبرنامه صنعت تبرید و سردخانه خوش آمدید. در ابتدا مایلیم مراتب سپاس و قدردانی خود را از همراهی صمیمانه شما در طول سال جاری ابراز نماییم. حمایت و اعتماد شما سرمایه ارزشمندی برای ماست و ما را در ارائه خدمات بهتر و به روزتر یاری می کند.

خوشحالیم به اطلاع برسانیم که آخرین نسخه خبرنامه صنعت تبرید و سردخانه در سال جاری منتشر شده است. این نسخه حاوی اخبار، تحلیل ها و اطلاعات ارزشمندی درباره آخرین تحولات و پیشرفت های این صنعت می باشد که امیدواریم مورد توجه و استفاده شما قرار گیرد.

همچنین از شما دعوت می کنیم تا در سال جدید نیز همچون گذشته همراه و هم قدم ما باشید. وعده می دهیم که در سال آینده نیز با نگاهی نو و با نشاط، برای ارتقای سطح کیفی محتوا و خدمات خود تلاش کنیم و بیش از پیش پاسخگوی نیازها و انتظارات شما کاربران عزیز باشیم.

بار دیگر مراتب تشکر خود را از توجه شما ابراز نموده و امیدواریم که سال پر باری را در کنار هم سپری کنیم. منتظر حضور و همراهی گرم شما در سال جدید هستیم.

با آرزوی بهترین ها

تیم خبرنامه صنعت تبرید و سردخانه

وب سایت بازرگانی گرام

در خبرنامه صنعت تبرید این ماه، قصد داریم تعدادی از تیترهای جنجالی و پربحث در ماه گذشته را بررسی نماییم. درست مانند خبرنامه های پیشین بازرگانی گرام، تمرکز ما بر روی دستگاه ها و تکنولوژی هایی ست که تکانه های بزرگی به صنعت تبریدی وارد نموده اند. از فضای ابریِ مخصوصْ برای کنترل نشتی گاز مبرد گرفته، تا کنترل کننده های پیشرفته ای که روند مدیریت سردخانه را دگرگون می سازند. در ادامه نیز همراه خبرنامه صنعت تبرید بمانید.

 

 

مدیریت سردخانه در فضای ابری
مدیریت سردخانه در فضای ابری
پیشنهاد خرید
گاز R507 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز 507خرید کنید

نرم افزار نوین تشخیص نشتی گاز مبرد، غوغایی در صنعت تبرید ۲۰۲۴ ایجاد کرد!

بررسی ها و تحقیقات خبرنامه صنعت تبرید خبر از معرفیِ یک نوع سیستم جدید تشخیص گاز مبرد می دهد. از قضا این سیستم با فضای ابری کار می کند و سرمایه گذاریِ بیش از ۵ میلیون دلاری بر روی آن،  نشان دهنده ی این است که تا چه حد این پروژه امکان گسترش و پیشرفت دارد. این سرمایه گذاری از سوی شرکت توشیبا صورت پذیرفته و این شرکت قصد دارد روند بهبود سیستم های مدیریت سردخانه را چند برابر سریع تر سازد.

نرم افزار مذکور بر پایه ی فضای ابری Axiom کار می کند و از یک ماژولِ ELD بهره گرفته تا بتواند با یاریِ هوش مصنوعی، نشتی گاز تبریدی را به سرعت تشخیص دهد. جالب تر این که بهره برداری از این نرم افزار در محیط سردخانه، نیاز به نظارت در محل یا خرید سنسورهای پرهزینه را از میان برمی دارد.

تا این لحظه، سیستم مذکور توانسته تایید EPA و CARB را کسب نماید و عملکرد فوق العاده ی آن مورد تایید صدها سردخانه ی صنعتی و تجاری مختلف قرار گرفته است. به گفته ی مدیرعامل این شرکت، بزرگ ترین مزیت این سیستم  چنین خواهد بود:«این سیستم را می توان با سرعت بالایی، در هزاران سردخانه ی مختلف پیاده سازی نمود. سیستم مذکور هم ROI فوق العاده ای دارد، هم نیاز به سخت افزارهای تبریدیِ گران قیمت و سنگین را برطرف می سازد.»

مطابق با بررسی های خبرنامه صنعت تبرید، این نشتی یابِ تمام اتوماتیکْ دغدغه ی چکاپ و سرویس دائمیِ سنسورهای گران قیمت را حذف می کند و می تواند یک جایگزین فوق العاده برای این سنسورها محسوب گردد. نصب این سیستم کاملا ساده است و هیچ بار اضافه ای بر دوش صاحبان سردخانه محول نمی سازد.

 

کمپرسوری که برای سردخانه های ماشینی معجزه می کند.
کمپرسوری که برای سردخانه های ماشینی معجزه می کند.

 

پیشنهاد خرید
گاز R407 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-407خرید کنید

آشنایی با نسل جدید کمپرسورهای الکتریکی برای ساخت سردخانه های ماشینی

در این بخش خبرنامه صنعت تبرید، به سراغ خبر جدیدی می رویم که ژورنال های تبریدی بلژیک را به شدت تحت الشعاع قرار داد. به نظر می رسد برندهای برتر تبریدی جهان، اقدام به تولیدِ یک نوع کمپرسور سردخانه ی تمام الکتریک کرده اند که در مدل های دمایی مختلف پاسخگوست و می توان به سادگی، آن  را در سردخانه های تجاری/نیمه تجاری به  کار گرفت.

این مدل کمپرسور سردخانه ی جدید، کاملا بر مبنای انرژی الکتریکی کار می کند، باتری آن عمر بسیار طولانی ای دارد و یک سروگردن از سایر کمپرسورهای الکتریکی بالاتر است. این سیستمِ نوپا را می توان کاملا شخصی سازی کرد و به صورت یک سیستم اینورتر در سردخانه مورد استفاده قرار داد.

تکنولوژی هوشمندِ مورد استفاده در این کمپرسور موجب می شود تا تعاملی زنده و در زمانِ واقعی، بین یونیت تبریدی و کمپرسور شکل بگیرد. به این شکل،  هم بازده سیستم به شکل قابل توجهی افزایش می یابد، هم عملکرد آن بهبود پیدا می کند و هم در طولانی مدت، کم ترین فشار ممکن به سیستم وارد خواهد شد.

این کمپرسور سردخانه مستقیم از باتری تغذیه می شود. بنابراین نیازی به پیاده سازی ماژول ها و پک های جانبی برای جلوگیری از ورود آسیب به سیستم انتقال قدرت وجود ندارد. شرکت سازنده، بزرگ ترین مزیت این کمپرسور را قابلیت شارژ پذیری و پاسخگوی طولانی مدت آن به نیاز سردخانه می داند. این امتیازات موجب شده است که این کمپرسور را بتوان به سادگی، در سردخانه های حمل ونقلی و ماشینی استفاده کرد.

نظر به این که شرکت سازنده قابلیت گرمایش را هم در این سیستم گنجانده است، کمپرسور نام برده می تواند پاسخگوی نیازهای مختلف کارکنان سردخانه باشد. بار برودتی این سیستم به حدود ۴.۵ کیلووات می رسد و می توان آن را یکی از بهترین های عرصه ی خودش دانست.

 

کنترلرهای نسل جدید، قابل برنامه ریزی هستند.
کنترلرهای نسل جدید، قابل برنامه ریزی هستند.

 

پیشنهاد خرید
گاز R410 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-410خرید کنید

رونمایی دانشمندان از کنترلِرهای قابل برنامه ریزی: تحولی که سردخانه ی شما را دگرگون می کند!

سومین بخش خبرنامه صنعت تبرید را اختصاص داده ایم به یکی از پرمصرف ترین قطعات سردخانه: کنترلرهای برودتی! این کنترلرها موجب انعطاف بیش تر سردخانه و تسلط شما بر روی عملکرد آن می شوند. علاوه براین، قابلیت های پیشرفته ای دارند که با تکیه بر آن ها، شما می توانید هم امنیت سایبری سیستم تبریدی را بهبود بخشید، هم تعاملِ مفیدی در میان بخش های مختلف سردخانه برقرار نمایید. بزرگ ترین امتیاز این سیستم، امکان برنامه ریزی آن است.

استفاده از این دستگاه در حین طراحی و ساخت سردخانه، موجب می شود تا شما بتوانید راهکارهای مفیدی برای افزایش بازدهی سیستم در چنته داشته باشید. به این شکل، میزان مصرف انرژی و تولید کربن دی اکسید در سردخانه ی شما کاهش پیدا خواهد کرد. نوع مموری به  کار رفته در این دستگاه، باعث شده است تا بتوان آن را با انواع سردخانه ها هماهنگ نمود.

این سیستم به سادگی با انواع سردخانه ها و الگوریتم های برودتی مختلف همگام می شود و می توان آن را با کمک زبان های برنامه نویسی، ارتقا داد. انتظار می رود که این سیستم در سال های آتی، بتواند یک راهکار فوق العاده برای جایگزینیِ قطعات سخت افزاری و سنسورهای پرهزینه باشد.

 

سیستم های وی آراف داکت لس، یک انتخاب محبوب در میان سردخانه های تجاری و بازرگانی
سیستم های وی آراف داکت لس، یک انتخاب محبوب در میان سردخانه های تجاری و بازرگانی

 

پیشنهاد خرید
گاز کولیب R406 - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-406خرید کنید

شوکه شدن کارشناسان با دیدن سیستم تبریدی داکت لسی که با گاز سردخانه R-32 کار می کرد!

تغییرات اقلیمی کره ی زمین چنان بزرگ بوده است که ما در چند خبرنامه صنعت تبرید قبلی، دائما تیترهای جدیدی در زمینه ی مبارزه با گرمایش زمین داشته ایم. در این خبرنامه صنعت تبرید هم به سراغ یک تیتر جدید در زمینه ی سیستم های تبریدی داکت لس می رویم که توانسته اند ترند جدیدی در زمینه ی دستگاه های برودتی رقم بزنند.

عجیب نیست که سیستم های داکت لس و چندمبردی (که از چند گاز سردخانه استفاده می کنند)، توانسته باشند گوی رقابت را از سایر انواع سیستم های برودتی بربایند. علت این امر را هم می توان در کاهش هزینه های مصرف انرژی و نصب دستگاه در محل سردخانه جستجو کرد.

در میان هیاهوی گازهایی هم چون R-410A و R-404A در جهان، یک سیستم تبریدی داکت لس به میان آمده است که با گاز سردخانه R-32 کار می کند و نسبت به بسیاری از گازهای سردخانه ی رقیب خود، GWP کم تری هم دارد. نظر به این که تقریبا تمامی کشورهای جهان در حال سخت گیری در زمینه ی استفاده از گازهای مبرد کم خطر برای طبیعت هستند؛ این سیستم داکت لس توانسته با بسیاری از قوانین ملی و بین المللی تطابق یابد و یک انتخاب مناسب برای سردخانه های صنعتی و تجاری باشد.

گفته شده است که هدفِ اصلی این پروژه، کاهش ۱۵ درصدی انواع گاز مبرد مخرب در سردخانه های جهانی  خواهد بود. سازندگان این سیستم پیش بینی کرده اند که تا سال ۲۰۳۶، صنعت تبریدی با سیستم های داکت لس و VRF جدید، رویه ی جدیدی در سرمایش سردخانه های گوناگون در پیش خواهد گرفت. گفته می شود که این سیستم ابتدا در آمریکای شمالی متمرکز خواهد بود،  سپس به سایر نقاط جهان نیز می رسد.  

 

ساخت سردخانه هوشمند
ساخت سردخانه هوشمند

 

۲۰۲۴؛ سال تبدیل سردخانه ها به سیستم هایی هوشمند و پربازده!

محاسبات کارشناسان تبریدی و پیش بینی های آن ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۴، سردخانه های هوشمند جدیدی در جهان فراگیر خواهند شد. بنا بر تحقیقات خبرنامه صنعت تبرید،  ریشه ی این پیش بینی ها به عملکرد فوق العاده ی برندهای تبریدی در نمایشگاه صنایع و قطعات برودتی (که اوایل ۲۰۲۴ برگزار شد)، برمی گردد.

در این نمایشگاه، تولیدکنندگان قطعات و دستگاه های تبریدی، به همراه کارشناسان صنعت تبرید گرد هم آمدند و هر کدام، آخرین محصولات و ایده های خود را به جهانیان نشان دادند. در این نمایشگاه، قطعات و تکنولوژی های جدیدی مشاهده شد که به نظر می رسد قرار است ترندهای صنعت تبریدی را به طرز شگفت آوری جابه جا کنند.

مطابق با داده هایی که به دست خبرنامه صنعت تبرید رسیده است، این نمایشگاه گردهمایی های متعددی را هم به منظور تبادل دانش و اطلاعات، در میان دانشمندان برگزار کرد. این نمایشگاه حدود 48,034 شرکت کننده داشت و از ۲۲ الی ۲۴ ژانویه، در شیکاگوی آمریکا پذیرای دانشمندان صنعت تبرید بود. تقریبا تمامی برندهای تبریدی در این نمایشگاه سعی داشتند تا با معرفی قطعات و تکنولوژی های جدید، اتوماسیون سردخانه ها را افزایش داده،  موجب هوشمندسازیِ هرچه بیش ترِ سردخانه ها گردند.

 

استفاده از انرژی مایکروویو در سردخانه ممکن است؟
استفاده از انرژی مایکروویو در سردخانه ممکن است؟

 

در خبرنامه صنعت تبرید بخوانید: استفاده از انرژی مایکروویو در ساخت سردخانه ممکن است؟

دانشمندانِ دانشگاه بیرمنگام در حال کار بر روی سیستمی هستند که از طریق آن، بتوان پمپ های انتقال حرارت پربازده ای خلق کرد. بر اساس داده هایی که به دست خبرنامه صنعت تبرید رسیده است، این پمپ های انتقال حرارت با انرژی مایکروویو کار می کنند تا از طریق آن،  بتوان با سرعت بیش تر و اتلاف انرژی کم تری، به سرمایش/گرمایش مطلوب رسید.

این پروژه  که با نامِ e-Thermal bank خطاب می شود،  تابه حال به عنوان یک سیستمِ تولید انرژیِ بکاپ برای خودروها مورد استفاده قرار می گرفت. انتظار می رود که استفاده از انرژی مایکروویو در سیستم های تبریدی بتواند هم در مصرف انرژی صرفه جویی نماید، هم بهترین کنترلِ دمایی ممکن را برای سیستم های تبریدی سیار یا ماشینی رقم بزند.

پروفسور یونگ لیانگ  لی، مدیر این پروژه در دانشکده  مهندسی شیمی بیرمنگام، اعتقاد دارد که می توان با کمک این منبع انرژی، هم هزینه های مصرف انرژی را در دستگاه به حداقل رساند، هم با بیش ترین بازده ممکن، سرمایش و گرمایش را در انواع سیستم های تبریدی ممکن ساخت.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *