اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

بررسی تفاوت بین سردخانه و تونل انجماد

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
تونل انجماد
5/5

فهرست مطالب بررسی تفاوت بین سردخانه و تونل انجماد

بررسی تفاوت بین سردخانه و تونل انجماد 

بررسی تفاوت بین سردخانه و تونل انجماد نشان می دهد که مهمترین تفاوت این دو سیستم در اواپراتورو کمپرسور و اکسپنشن آن ها دیده می شود. علاوه بر این در ساخت تونل های انجماد و سردخانه ها نیز شرایطی به کار برده می ‌شود که می ‌توانند متفاوت باشند. با ما در بازرگانی گرام همراه باشید تا اطلاعات کافی به شما در مورد تفاوت بین سردخانه و تونل انجماد ارائه دهیم.

تفاوت بین سردخانه و تونل انجماد

 

همانگونه که می دانید سردخانه ها و تونل های انجماد به منظور افزایش عمر مواد غذایی و حفظ سلامت آن ها طراحی و مورد استفاده قرار می ‌گیرند با این حال در بخش هایی می توانید تفاوت بین سردخانه و تونل انجماد را مشاهده نمایید. برای سرد کردن مواد غذایی می توانید از دو روش آهسته و سریع استفاده کنید. قرار گرفتن مواد غذایی و محصولات پروتئینی در معرض دمای پایین و به تدریج منجمد شدن آن ها را روش انجماد آهسته می نامند. با این حال گاهی با شرایطی مواجه می شویم که باید مواد غذایی و سایر محصولات مانند گوشت، مواد پروتئینی و مرغ را در سریعترین زمان منجمد نماییم. برای انجام این کار مواد غذایی و محصولات نامبرده را درون هوای بسیار سرد قرار داده و به سرعت اقدام به انجماد آن ها خواهد شد. این روش که روش انجماد سریع نام دارد درون یک تونل انجام خواهد گرفت.

تونل انجماد چیست؟

برای اینکه با تفاوت بین سردخانه و تونل انجماد آشنایی پیدا کنید ابتدا تعریفی از سیستم تونل انجماد به شما ارائه می دهیم.

تونل انجماد در واقع روشی محسوب می ‌شود که با استفاده از آن جهت منجمد کردن محصولات غذایی با سریع ترین روش اقدام می شود. معمولاً در طراحی تونل های انجماد شرایطی به کار برده می شود که دمای منفی ۴۰ درجه در آنجا حاکم بوده و این قابلیت را دارد که بتواند مواد و محصولات غذایی قرار گرفته را تا منفی ۱۸ درجه سانتیگراد نیز منجمد کند.

باتوجه به ساختاری که تونل انجماد دارد، این موارد را در کوتاهترین زمان منجمد خواهد کرد. علاوه بر این ساختار تونل انجماد به شکلی طراحی می ‌شود که بر روی مواد غذایی کریستال های یخی بزرگ ایجاد نخواهد شد. در واقع این عمل کمک می کند که با وجود بالا بودن سرعت انجماد محصولات غذایی، به هیچ عنوان رنگ، بو،شکل و مزه مواد غذایی تغییر نکرده و همچنین مواد و محصولات غذایی با فساد مواجه نشوند.

برای سرد سازی در تونل های انجماد می توان از دو روش استفاده نمود. روش اول که غرق سازی تونل در نیتروژن مایع بشمار می رود و روش دوم که در آن هوای سرد از کنار محصولات عبور خواهد کرد. علاوه بر این در طراحی تونل انجماد می ‌توان به دو شکل مارپیچی و خطی اقدام نمود.

تفاوت بین سردخانه و تونل انجماد
تفاوت بین سردخانه و تونل انجماد

مهمترین تفاوت بین سردخانه و تونل انجماد

حال که با سیستم تونل انجماد آشنایی پیدا کرده اید می توانیم به شما مهمترین تفاوت بین سردخانه و تونل انجماد را بیان کنیم. در واقع فارغ از ساختار و نوع طراحی سردخانه ها و تونل انجماد که با هم تفاوت هایی دارند، مهم ترین تفاوت بین این دو سیستم به نوع اواپراتور به کار برده در ساخت آن ها بر خواهد گشت. اواپراتور نصب شده در تونل های انجماد به گونه ‌ای است که به صورت ایستاده قرار گرفته و فرآیند انجماد را بر روی محصولات انجام می دهد. نصب شدن اواپراتور در تونل های انجماد به شکل عمودی موجب می شود که باد سرد موجود در سیستم بر روی مواد غذایی به شکل مستقیم اثر کند. علاوه بر این هوای سرد تولید شده به شکل چرخشی در جریان خواهد بود.

از دیگر بخش هایی که به عنوان مهم ترین تفاوت بین سردخانه و تونل انجماد از آن ها یاد می شود می توان به تفاوت در تجهیزات کنترلی این دو سیستم اشاره کرد.

سایر تفاوت های سردخانه و تونل انجماد

در کنار تفاوت بین اواپراتور که مهم ترین تفاوت بین سردخانه و تونل انجماد به شمار می ‌رود، در ساخت و اجرای این دو سازه تفاوت های دیگری نیز وجود خواهد داشت. نوع عایق بندی در این دو سیستم باید به شکلی باشد که به خوبی بتواند از هدر رفت سرما جلوگیری کند. در کنار این موارد معمولاً برای نصب درب های سردخانه و تونل های انجماد باید از محصولات متعددی استفاده کرد. معمولاً برای نصب درب بر روی دستگاه تونل انجماد از پلی استر، آلیاژی از آلومینیوم و pvc استفاده می شود.

نوع کمپرسورها هم بایستی دو مرحله ای باشند و از شیر انبساطهای مخصوص استفاده گردد .در حالت کلی چنانچه قصد استفاده از این دو دستگاه و نگهداری از محصولات و مواد غذایی را دارید باید به شکلی عمل کنید تا بهترین پاسخ دهی را از این دستگاه ها دریافت نمایید.

اجرای سردخانه و تونل انجماد با کیفیت بالا

آگاهی شما از تفاوت بین سردخانه و تونل انجماد می ‌تواند کمک کند تا جهت استفاده از هرکدام از این دستگاه ها، روی به انتخاب بهترین گزینه ی بیاورید. ما در مجموعه بازرگانی گرام به منظور پاسخگویی به نیازهای شما و رفع مشکلات تان به خوبی می توانیم این شرایط را برای شما مهیا کنیم. علاوه بر این ما تمام محصولات را با ضمانت و کیفیت بسیار بالا در اختیار شما قرار خواهیم داد.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *