اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

نحوه ساخت سردخانه از نصب اواپراتور تا اتمام پروژه

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
ارائه مشاوره و ساخت سردخانه
در این مقاله قصد داریم با مراحل دیگر نحوه ساخت سردخانه آشنا شویم. نصب اواپراتور و سایر تجهیزات اصلی و جانبی، سرفصل هایی هستند که به آن خواهیم پرداخت.
5/5

فهرست مطالب نحوه ساخت سردخانه از نصب اواپراتور تا اتمام پروژه

نحوه ساخت سردخانه از نصب اواپراتور تا اتمام پروژه

نصب اواپراتور در هنگام ساخت سردخانه

در ادامه روند ساخت سردخانه به یکی از مهمترین بخش ها یعنی نصب اواپراتور می رسیم. در این بخش است که سرمای مورد نیاز سردخانه تولید می گردد. به منظور نصب نمودن اواپراتور بایستی روی سقف سردخانه را سوراخکاری نمود تا لوله های ساکشن و دیسشارژ مبرد داخل آن قرار گیرد. در صورتی که سایز اواپراتور بسیار بزرگ باشد بایستی جهت نصب اواپراتور از جرثقیل یا لیفتراک کمک گرفت.

نصب سایر اجزای سیکل تبرید

در این مرحله بایستی تجهیزات اصلی سردخانه به طور کامل نصب گردند. این اجزا شامل کمپرسور، شیر انبساط، تجهیزات کنترلی و سیستم پاپینگ جهت ارتباط بین این اجزا می باشد. در سیستم تبرید عمدتا جنس لوله های استفاده شده در سیستم پایپینگ مسی بوده و مبرد درون این لوله ها جابجا می گردد.

سیستم پایپینگ در فرآیند ساخت سردخانه

پایپینگ، یکی از مهمترین مراحل ساخت سردخانه می باشد. هدف از انجام لوله کشی در سردخانه، منتقل نمودن ماده مبرد از بخشی به بخش دیگر می باشد. بدین منظور بایستی هنگام لوله کشی این تجهیز نکاتی را مدنظر قرار دهید. اولین نکته در این خصوص، انتخاب مسیری است که بتوان به سهولت لوله ها را عایق کاری نمود. نکته مهم دیگر، انجام لوله کشی به نحوی است که کمترین میزان شکست را شاهد باشیم. ضمنا با توجه به اهمیت فشار ایده آل در سیستم، نباید مسیر به نحوی انتخاب گردد که طول لوله مصرفی افزایش یافته و افت فشار در سیستم افزایش یابد.

سیستم کنترلی در سردخانه

یکی از مهمترین مواردی که حتما باید در طراحی و ساخت سردخانه لحاظ گردد، کنترل میزان رطوبت می باشد. فرض کنید سردخانه ای برای نگهداری محصولات کشاورزی طراحی شده است اما کنترل رطوبت در آن به خوبی صورت نمی پذیرد. در این صورت میوه ها چروکیده می گردند و کیفیتشان شدیدا افت پیدا می کند. لذا در صورت کاهش رطوبت سردخانه و اعلام آن از سوی سنسور های مربوطه، بایستی کمبودها جبران شده و نیاز سیستم تامین گردد. بدین منظور نازل های پخش بخار آب وارد عمل می گردند تا میزان رطوبت سیستم را افزایش دهند.

نصب اواپراتور
نصب اواپراتور یکی از مهمترین موارد نحوه ساخت سردخانه می باشد

مورد دیگری که بایستی در سردخانه کنترل شود، تغییرات دمایی می باشد. سردخانه ها برای دمای مشخصی ساخته می شوند و تلاش می گردد تا دمای مورد نظر حفظ گردد. گاهی شرایط به گونه ای رقم می خورد که دمای سردخانه افزایش یا کاهش می یابد. به همین خاطر در محیط سردخانه دمنده هایی تعبیه شده است که در صورت مشاهده تغییرات دمایی وارد عمل گردند و آن را تنظیم نمایند.

چسب کاری و عایق کاری سردخانه

بعضی افراد فکر می کنند با نصب تجهیزات اصلی، ساخت سردخانه به پایان رسیده و این تجهیز آماده می باشد. علت این مساله فراموشی هدفی است که بخاطر آن سردخانه ساخته می شود. در واقع سردخانه ساخته می گردد تا دمای درون کابین آن به دمای مورد نظر ما برسد. این دما در سردخانه بالای صفر و سردخانه زیر صفر متفاوت است و تجهیزات نصب شده نیز در خدمت چنین هدفی هستند. بنابراین یکی از حساس ترین مراحل ساخت سردخانه چسب کاری و عایق کاری آن می باشد و باید به این مرحله توجه ویژه ای داشت.

فرض کنید در پروسه ساخت سردخانه، در این تجهیز منافذ بسیاری وجود داشته باشد. در این صورت هرچه کمپرسور و سایر اجزای سیکل تبرید تلاش نمایند، دما به میزان مدنظر نمی رسد یا به کندی این اتفاق می افتد. به تجهیزات نیز فشار بسیار زیادی وارد می گردد و عمر آنها را به شدت کاهش می دهد. حتی اگر شرایط بحرانی نبوده و درزهای اندکی وجود داشته باشد، عدم عایق کاری مناسب سردخانه سبب برفک های بیش از اندازه می شود.

نصب سایر تجهیزات در طی ساخت سردخانه

علاوه بر نصب تجهیزات اصلی در ساخت سردخانه، بخش های مهم دیگری نیز بایستی نصب گردند. این اجزا شامل چراغ های روشنایی، کلیدها، تابلوی برق و غیره می باشند که در خصوص آنها توضیحاتی را ارائه خواهیم نمود.

چراغ های روشنایی

به منظور تامین روشنایی سردخانه و وجود برودت و رطوبت بالا در این تجهیز، می توان دو اقدام را انجام داد. روش استاندارد استفاده از لامپ هایی است که در برابر رطوبت و برودت مقاوم هستند. این روش بسیار هزینه بر بوده و صرفه اقتصادی ندارد و عموما از این لامپ ها جهت تجهیز نمودن سردخانه استفاده نمی گردد. در روش دوم لامپ های معمولی جهت تامین روشنایی مورد نیاز سردخانه استفاده می شود. قاب های محافظ نیز وظیفه حفاظت از این لامپ ها را در برابر شرایط هوایی سردخانه بر عهده دارند.

تامین روشنایی سردخانه
تامین روشنایی سردخانه از دیگر مراحل مهم، پیش از راه اندازی ساخت سردخانه می باشد

معمولا مدل لامپ های مورد استفاده در سردخانه ها از نوع تونلی می باشد و کابین سردخانه ها به کمک آن روشن می گردند.

کلیدهای روشنایی سردخانه

کلیدهای روشنایی، از دیگر تجهیزات جانبی هستند که در طی فرآیند ساخت سردخانه، نصب می گردند. به جای نصب کلید می توان به کمک میکروسوئیچ، لامپ های سردخانه را روشن و خاموش نمود. عملکرد میکروسوئیچ ها بدین صورت است که وقتی درب سردخانه باز و بسته می گردد، لامپ ها روشن و خاموش می شوند.

تابلو برق سردخانه

از مهمترین تجهیزات نصب شده در سردخانه، تابلو برق می باشد که صدور فرمان های مختلف به تجهیزات از درون آن صورت می گیرد. تابلو برق با نگهداری مدارها و تجهیزات حساس برقی در درون خود و برقراری هماهنگی بین بخش های مختلف، نقش مهمی به عهده دارد. در خصوص نصب این تجهیز مهم در هنگام ساخت سردخانه ضروریست یک سری نکات رعایت گردد.

اولین نکته به محل نصب این تجهیز مربوط بوده و نبایستی در مسیر رفت و آمد نصب گردد. رعایت این نکته در سردخانه های نصب شده در آشپزخانه های صنعتی اهمیت بیشتری دارد. به این علت که آشپزخانه محل رفت و آمد متعدد کارکنان است و لذا برخوردها بایستی حداقل باشد. نکته مهم بعدی در خصوص محل نصب تابلو برق، دوری آن از رطوبت می باشد. همچنین استفاده از پیچ و رل پلاک قوی جهت نصب تابلو برق، نکته دیگری است که بایستی در خصوص این تجهیز رعایت گردد.

نحوه ساخت سردخانه
نحوه ساخت سردخانه

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *