اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

چگونگی طراحی و ساخت سردخانه مطابق با دانش مدرن و روزِ دنیا

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
در این مقاله قصد داریم نگاهی به روش‌های طراحی و ساخت سردخانه مطابق با آخرین تکنولوژی‌ِ روز دنیا بیندازیم و آن‌ها را دقیق بررسی کنیم.
5/5

فهرست مطالب چگونگی طراحی و ساخت سردخانه مطابق با دانش مدرن و روزِ دنیا

چگونگی طراحی و ساخت سردخانه مطابق با دانش مدرن و روزِ دنیا

 

روش‌های مدرن ساخت سردخانه سالیان سال است که دائما دستخوش تغییر می‌شود،‌ تا علاوه بر کاهش مصرف انرژی، بتوان بیشترین بازده را از سردخانه دریافت کرد. سردخانه‌ها محیطی هستند که روش ساخت آن‌ها بسته به نیاز شما تغییر می‌کند. استفاده از آخرین تکنولوژی‌های ساخت و توسعه‌ی سردخانه‌ها، کلید موفقیت پروژه‌های صنعتی و غیرصنعتی شماست. برند انحصاری بازرگانی گرام در این مقاله در رابطه با این تکنولوژی‌های جدید سخن گفته و بهترین راه را برای توسعه‌ی سردخانه‌هایی نوین، پیشِ پای شما قرار خواهد داد. کنارمان بمانید.

سردخانه‌ها، قلب صنایع و انبارها
سردخانه‌ها، قلب صنایع و انبارها

سردخانه‌ها، قلب صنایع و انبارها

ساخت سردخانه به وسیله‌ی نقشه‌ها و طراحی‌های متعدد صورت می‌گیرد. اما در هر حال پایه‌ترین چیزی که از آن انتظار می‌رود،‌ اجرای فرآیند تبریدی در یک فضای عایق و بسته است که در آن،‌ دما در محدوده‌ی مشخصی حفظ می‌شود. طیِ سال‌های متمادی،‌ دائما تکنولوژی‌های بیشتری برای عایق‌سازی بهتر و افزایش بازده سردخانه‌ها طراحی و به دنیا معرفی می‌شدند. تکنولوژی‌های جدید به شما اجازه می‌دهند تا علاوه بر کاهش مصرف انرژی تا حد قابل توجه، از روش‌های خلاقانه و نوآورانه برای طراحی سردخانه‌های خود استفاده کنید.

این روزها دیگر برای ساخت سردخانه از تونل‌های سنتی استفاده نمی‌شود. ماشین‌های تبریدی این روزها با کنترل پنل‌های پیچیده‌ اما بهینه‌تر، به بازار عرضه می‌شوند. سیستم تبریدی سردخانه از کمپرسورها،‌ گازهای مبرد و حتی روغن‌های استاندارد و بِروزی استفاده می‌کند که بازدهی سردخانه را به طرز غیرقابل باوری بالا می‌برد. کندانسورهای مورد استفاده در سیستم‌های مدرن ساختاری متفاوت را به خود گرفته‌اند که ضمن ساده‌ترسازی سیستم تبریدی، بتوان آن را به بهترین شکل شخصی‌سازی کرد.

سیستم‌های تبریدی که این روزها برای ساخت سردخانه استفاده می‌شوند،‌ می‌بایست چارچوب‌های سخت‌گیرانه‌ی زیست‌محیطی را در خود بگنجانند. به عنوان مثال، سیستم‌های تبریدی فاقد CFC، بازده سیستم را چنان بالا برده که می‌توان به حرفه‌ای‌ترین روش، سردخانه را مطابق با کاربری مشتری ارتقا داد. ساختار و طراحی سردخانه‌ها معمولا در عین مصرف انرژی کم‌تر، روان‌تر کار می‌کنند و با کمک مبردهای نوین، می‌توان دما را در بازه‌ی دقیق و دلخواه تنظیم و حفظ کرد.

 

آخرین پیشرفت‌های ساخت سردخانه
آخرین پیشرفت‌های ساخت سردخانه

آخرین پیشرفت‌های ساخت سردخانه

تکنولوژی‌های جدید ساخت سردخانه، ما را به اتوماسیون کامل سردخانه‌ها رسانده است. تقاضای صنایع و شرکت‌ها برای حفظ سلامت و تازگی محصولاتی که در سردخانه نگهداری می‌شوند؛ موجب شده که تمرکز کمپانی‌های سازنده‌ی سردخانه روی ساخت و توسعه‌ی بهترین تجهیزات سردخانه قرار داشته باشد. در بازار رقابتی امروز، اولویت هر صنعت و تجارتی، ارائه‌ی محصولات باکیفیت‌ و تازه‌تر است. سردخانه‌های نوین به شکلی توسعه یافته‌اند که هم محصولات را تازه‌تر و باکیفیت‌تر نگه دارند، هم هزینه‌های انبارسازی را به حداقل برسانند. با توجه به تمایل برخی از صنایع نسبت به توزیع فوری محصولات، بدیهی‌ست که اتوماسیون سردخانه اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. بنابراین سردخانه‌ای که بتواند به دقیق‌ترین و بهینه‌ترین روش دما را حفظ کند و بتوان آن را با حداقلِ هزینه ساخت (یا حتی نگهداری کرد)، خواسته‌ی تمام صنایع است.

جوناس اسوارتو، مدیر توسعه‌دهنده‌ی سردخانه‌های نوین NewCold اعتقاد دارد که:«در دنیای امروز، تقاضا برای سردخانه‌های باکیفیت‌تر، اما بسیار ارزان وجود دارد.» وی به عنوان طراح،‌ توسعه‌دهنده و اپراتور پروژه‌های سردخانه‌ای، باور دارد که در میدان رقابت سردخانه‌های نوین، بُرد با سردخانه‌هایی‌ست که با کمک آخرین تکنولوژی روز ساخته و طراحی شده‌اند. بنابراین در دنیای امروز از سردخانه‌های رباتیکی استقبال می‌شود که بتوان با کمک هوش مصنوعی و نرم‌افزارهای کامپیوتری، کوچک‌ترین تغییرات محیطی آن‌ها را تحت کنترل نگه داشت. استفاده از آخرین ترندهای کمپرسور سردخانه، کندانسورهای روز، سیستم‌های بازیاب انرژی، عایق‌های بِروز و آخرین تکنولوژیِ مبردها و روغن‌های سردخانه،‌ در کنار اتوماسیون سردخانه دست به دست هم می‌دهند و یک پروژه‌ی ایده‌آل را مطابقِ نیاز شما می‌سازند.

گذشته از موارد ذکر شده، ساخت سردخانه‌‌های نوین میزان نیاز به نیروی کار را به حداقل می‌رساند. استفاده از دستگاه‌های بهینه، تکنولوژی‌های استاندارد و اتوماسیون سردخانه‌ها باعث شده هزینه‌ی کسب‌وکارها و صنایع برای ساخت و طراحی سردخانه به حداقل برسد.

 

طراحی و ساخت سردخانه
طراحی و ساخت سردخانه

مواردی که حین ساخت سردخانه نباید پشت گوش انداخت!

روش ساخت سردخانه‌ی شما به طور مستقیم بستگی به نوع کاربری سردخانه دارد. هنگام ساخت و طراحی سردخانه، شرکت بازرگانی گرام نوع محصولات، دمای مورد نیاز، سیستم‌ها و هزینه‌های مدنظر شما را مورد ملاحظه قرار می‌دهد و در نهایت بهترین پیشنهاد را به شما ارائه خواهد داد. هر محصول و هر صنعت، نیازمندی‌های متفاوتی دارد که حین طراحی سردخانه،‌ باید آن را مدنظر قرارداد.

جهت ساخت سردخانه، پس از سنجش دقیق نیازهای محصولاتی که در سردخانه نگهداری خواهند شد، نوع چیلرها و دستگاه‌های تبریدیِ ایده‌آل برای پروژه تعیین خواهد شد. دیوارها، سقف‌ها، کف سردخانه و پنل‌های مورد نیاز طراحی و تعیین خواهند شد. این پنل‌ها با کمک مواد بشدت عایق و بازده بالا ساخته می‌شوند. در ضمن سردخانه‌ی شما باید به نحوی ساخته شود که:

  • دما تنها فاکتور مورد ملاحظه در حین ساخت سردخانه نیست. سردخانه باید از هر لحاظ، از محصولاتی که در آن نگهداری می‌شود،‌ محافظت نماید.
  • تجهیزات سردخانه‌ای که انتخاب می‌کنید، محیط را پاکیزه و استاندارد نگه می‌دارند. معمولا در سردخانه‌ها از استیل ضدزنگ به عنوان پوشش سطح استفاده می‌شود، تا یک فضای تبریدی ایده‌آل برای محصولات ایجاد شود.
  • پنل‌هایی که در سردخانه پیاده می‌شوند،‌ همگی به نوعی طراحی شده‌اند که فضا را کاملا بهداشتی نگه دارند.
  • در ساخت سردخانه عموما از مواد عایق حرارت و آتش استفاده می‌شود. علاوه بر این،‌ طراحی سردخانه به شکلی‌ست که کاملا در برابر خوردگی و واکنش با مواد شیمیایی مقاوم است.
  • سردخانه‌هایی که توسط برند انحصاری بازرگانی گرام ساخته می‌شوند،‌ همگی بازدهی انرژی بالایی دارند و مصرف انرژی در این سردخانه‌ها به حداقل می‌رسد.
  • درب‌های سردخانه باید با آخرین استانداردهای بهداشت،‌ کنترل دما، استحکام،‌ مقاومت در برابر مواد شیمیایی، امنیت و عایق بودن تطابق داشته باشد.

 

کدام سیستم تبریدی را انتخاب کنم؟

انتخاب سیستم تبریدی در حین ساخت سردخانه،‌ مهم‌ترین بخش از پروسه‌ی توسعه و طراحی سردخانه‌هاست. نوع سیستم تبریدی شما بر اساس بار برودتی، بازه‌ی دمای مورد انتظار، انرژی مصرفی و نیاز محصولات انتخاب می‌شود. معمولا چیلرهای هواخنک و چیلرهای آب خنک مرکزی بیشتری در سردخانه‌ها استفاده می‌شوند. البته این امر یک «باید» نیست و نوع سیستم برودتی مورد نیاز شما باید توسط کارشناسان و تکنسین حرفه‌ای سردخانه تعیین شود. این‌که شما سردخانه را در چه محلی بنا می‌کنید، ابعاد سردخانه تا چه میزان خواهد بود، اقلیم محیطی که سردخانه در آن نصب می‌شود چگونه است و بازه دمایی و نیازمندی‌های بهداشتی محیط به چه صورت است،‌ همگی در ساخت و طراحی سردخانه‌ی شما نقش دارند.

در انتها ذکر این نکته حائز اهمیت می باشد که امروز در تمام کشورهای پیشرفته دنیا از سیستم هوشمند سازی جهت کاهش انرژی و بالابردن دقت سردخانه ها استفاده می نمایند و گروه بازرگانی گرام جزو محدود مجموعه هایی در کشور می باشد که باتوجه به تیم متخصص و فنی همراه با سال ها تجربه در این صنعت خدمات هوشمند سازی سردخانه را به مجموعه های فعال ارایه می دهد،لذا پیش از هر گونه اقدام برای ساخت سردخانه، حتما با کارشناسان شرکت بازرگانی گرام تماس حاصل فرمایید. می‌توانید جهت استعلام قیمت ساخت سردخانه و آشنایی با خدمات هوشمند سازی سردخانه هم با تیم پشتیبانی شرکت در تماس باشید.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *