اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

چرا باید از فیلتر روغن سردخانه استفاده کرد + خرید روغن سردخانه درجه یک

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
روغن Errecom
استفاده از فیلتر روغن سردخانه مزایای متعددی برای سردخانه‌ها به همراه دارد. در این مقاله گذری به دلایل ضرورت استفاده از فیلترهای روغن سردخانه زده‌ایم.
5/5

فهرست مطالب چرا باید از فیلتر روغن سردخانه استفاده کرد + خرید روغن سردخانه درجه یک

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

چرا باید از فیلتر روغن سردخانه استفاده کرد + خرید روغن سردخانه درجه یک

 

فیلتر روغن سردخانه به قطعه‌ای گفته می‌شود که به منظور استخراج ذرات شیمیایی و ناخالصی‌ها از روغن‌های روان‌کار سردخانه، در سیستم تعبیه شده‌اند. این روغن‌ها مزایای مختلفی را شامل حال سیستم تبریدی شما می‌کنند، اما بزرگ‌ترین مزیتِ استفاده از آن‌ها را می‌توان افزایش عملکرد بهینه‌ی کل سیستم تبریدی دانست. این‌که این فیلترها چطور کار می‌کنند و چه مزایای دیگری را شامل حال سردخانه‌ی شما می‌کنند، امری‌ست که در ادامه‌ی مقاله به آن پرداخته‌ایم. همراه بازرگانی گرام بمانید.

کاربرد فیلتر روغن سردخانه
کاربرد فیلتر روغن سردخانه

فیلتر روغن سردخانه چیست و چه تفاوتی با دیگر فیلترهای صنعتی دارد؟

فیلتر روغن سردخانه از نظر کاربرد و عملکرد، کمی متفاوت‌تر از فیلترهای معمولی صنعتی عمل می‌کند. فیلترهای سیستم‌های تبریدی معمولا انعطاف کاربردی بالایی دارند و می‌توان آن‌ها را با روغن‌ها و مبردهای مختلف هماهنگ ساخت. مهم‌ترین خاصیتی که یک فیلتر روغن خوب باید داشته باشد،‌ این است که بتواند به بهترین شکل،‌ در آلوده‌ترین محیط‌ها فعالیت کند. این فیلترها ذرات فلزی، شیمیایی و دیگر ناخالصی‌های روغن سردخانه را از آن خارج می‌کنند و موجب بهبود کیفیت روغن می‌شوند. علاوه بر این، مگنت‌هایی که در برخی از این فیلترها به کار رفته است، ذرات فلزی را به خود جذب می‌کنند و مانع از گسترش آن‌ها در سراسر سیستم تبریدی و آسیب وارد کردن به سیستم سرمایشی سردخانه‌ی شما می‌شوند.

ماهیت کار سردخانه به گونه‌ای‌ست که دائما در حال فعالیت است و طبیعتا روغن سردخانه دائما در سیستم جریان دارد تا موجب روان‌کاری سیستم شود و دمای بالای آن را کاهش دهد. مشخص است که در مسیر حرکت روغن، ناخالصی‌های بسیاری به آن جذب می‌شوند. هر چقدر میزان این ناخالصی‌ها بالاتر رود، کیفیت روغن شما کاهش می‌یابد. با توجه به حساسیت بالای سیستم‌های تبریدی،‌ کارخانه‌‌ها فیلترهایی را برای این سیستم‌ها تولید می‌کنند که:

  • بتواند در بالاترین دما فعالیت کند و حرارت بالای روغن به فیلتر آسیبی وارد نکند.
  • حداکثر عملکرد ممکن را در شرایط تحت فشار از خود نشان دهد.
  • عمری طولانی‌تر از فیلترهای معمولی صنعتی داشته باشد.

ابعاد فیلتر روغن سردخانه به طور کامل به نوع سیستم تبریدی شما بستگی دارد. برای خرید فیلتر روغن مرغوب و باکیفیت، با کارشناسان برند بازرگانی گرام تماس حاصل فرمایید.

 

 

فیلترهای روغن سردخانه چه وظایفی بر عهده دارند؟

همان‌طور که پیش از این به آن اشاره کردیم، مهم‌ترین وظیفه‌ی فیلتر روغن سردخانه این است که ناخالصی‌هایی مانند ذرات فلزی، رسوبات مختلف، جرم‌های شیمیایی و… را از روغن بگیرد. این کار هم جلوی این‌که ناخالصی‌های روغن به سایر بخش‌های سیستم سرمایشی آسیب وارد کند را می‌گیرد، هم سلامت دستگاه شما را تا مدتی طولانی حفظ خواهد کرد. بیایید در بخش‌های بعد، نگاهی به مزایای استفاده از فیلتر خوب برای روغن‌های سردخانه بیندازیم.

حفظ کیفیت روغن سردخانه
حفظ کیفیت روغن سردخانه

روغن سردخانه را با کیفیت روز اول نگه دارید!

فیلتر روغن سردخانه با جذب ناخالصی‌های روغن،‌ باعث می‌شود که کیفیت روغن به مرور زمان افت پیدا نکند و ویسکوزیته‌ی استاندارد آن حفظ شود. ناخالصی‌های شیمیایی و فلزی موجود در روغن آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری به قطعات مختلف سیستم تبریدی می‌زند. به مرور زمان، روغن هم کیفیت سابق را ندارد، هم دیگر نمی‌توانند مانند قبل روانکاری و حرارت‌گیری را در سیستم پیاده کند. به مرور زمان اصطکاک قطعات موجود در سیستم تبریدی بالا می‌رود و مشکلات متعددی برای سیستم سردخانه می‌تراشد. از طرفی،‌ با توجه به این‌که روغن دیگر مانند قبل نمی‌تواند گرما را به خود جذب کند، حرارت بالا آسیب‌های وحشتناکی به سیستم شما وارد خواهد کرد.

 

فیلتر روغن سردخانه،‌ جریان منظم روغن را تنظیم می‌کند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از فیلتر روغن سردخانه را می‌توان به جریان منظم روغن در سیستم مربوط دانست. اگر مقالات سابق بازرگانی گرام را مطالعه کرده باشید،‌ ما به طور جامع در رابطه با نقش حیاتی روغن در سیستم سردخانه شرح دادیم. فیلتر روغن با کاهش آلاینده‌های موجود در روغن سردخانه، باعث می‌شود که روغن بدون هیچ مانعی جریان یابد. این تنظیم جریان هم عملکرد صحیح و استاندارد سیستم تبریدی را در پی دارد، هم روغن در زمان مناسب به تمامی قطعات می‌رسد. فیلتر دستگاه درست مانند کلیه‌ی سیستم تبریدی‌ست و تمامی آلودگی‌ها و ناخالصی‌های روغن را جمع‌آوری کرده، موجب بهبود چرخش روغن در سیستم می‌شود.

 

 

فیلتر نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی و افزایش بازده سرمایش دارد.

وقتی روغن سردخانه به طور مرتب و تنظیم‌شده در سیستم گردش یابد، طبیعی‌ست که دمای دستگاه در بازه‌ی استاندارد حفظ خواهد شد. نظر به این‌که دستگاه‌های تبریدی (بخصوص کمپرسور) حرارت را از هوای سردخانه می‌گیرند، حجم بالایی از حرارت در سیستم برجای می‌ماند که برای قطعات سیستم تبریدی آسیب‌زاست. دلیل اصلی خرابی قطعات سردخانه، تا حد زیادی ریشه در عدم کنترل دمای استاندارد در داخل سیستم تبریدی دارد. فیلتر با بالا نگه داشتن کیفیت روغن سردخانه و حفظ سرعت استاندارد گردش آن در سیستم، به طور یکپارچه حرارت دستگاه را کاهش می‌دهد و جلوی صدمات حاصل از دمای بالا به قطعات سیستم سرمایشی را می‌گیرد.

چه فیلتر روغنی خریداری کنم؟

 

یک فیلتر روغن سردخانه‌ خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • فیلتر روغن سردخانه نسل جدید، با آبکاری نانو به بازار ارائه می‌شود. از این رو سطح آن بسیار باکیفیت است و به سرعت دچار فرسایش نمی‌شود.
  • المنت درون فیلتر مقاومت بسیار بالایی دارد و طی مدت زمان زیادی می‌تواند به فیلتراسیون روغن ادامه دهد (بازه‌ی تعویض المنت طولانی‌تر است).
  • مطابق با نیاز دستگاه تعبیه شده و می‌تواند به بهترین شکل ناخالصی‌های روغن (بخصوص ذرات خطرناک) را پاکسازی می‌نماید.
  • در برابر اسیدهای خورنده و محصولات آلکالی مقاوم است.
  • مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت نشان می‌دهد و به راحتی فرم و شکل خود را در برابر حرارت یا ترکیبات شیمیایی از دست نمی‌دهد.

 

خرید تجهیزات سردخانه از گروه بازرگانی گرام

گروه بازرگانی گرام، پرچم‌دار صنعت تامین تجهیزات تبریدی در ایران است و به منظور تهیه‌ی تجهیزات سردخانه با بالاترین کیفیت، نمایندگی برندهای برتر سردخانه را در انحصار خود دارد. همان‌طور که در مقاله به آن اشاره کردیم،‌ انتخاب فیلتر روغن مناسب کاملا باید متناسب با نوع قطعات سیستم تبریدی شما باشد. از طرفی پیاده‌سازی فیلتر در دل سیستم تبریدی، نیاز به پلن‌چینی، برنامه‌ریزی دقیق و مطابق با طراحی سیستم تبریدی دارد. طبیعی‌ست که این فرایند باید تحت نظر کارشناسان خبره و متخصص صورت پذیرد. شما باید فیلتری تهیه کنید که دقیقا مطابق با حجم روغن جریان‌یافته در سیستم، میزان حرارت داخلی سیستم، ذرات شیمیایی احتمالی که از المنت فیلتر می‌گذرند و فشار دستگاه انتخاب شده باشد. بنابراین توصیه می‌شود ابتدا به طور کامل مشخصات دستگاه خود را مدنظر گرفته، سپس برای خرید فیلتر روغن اقدام کنید.

می‌توانید جهت استعلام قیمت فیلتر روغن سردخانه یا سایر تجهیزات سردخانه، با بازرگانی گرام مشورت کنید.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *