اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

با سیستم تبرید سردخانه که نوسان دمایی بالایی دارد، چه کنیم؟

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
چه عواملی در عملکرد سیستم تبرید سردخانه‌ تداخل ایجاد می‌کنند؟
در این مقاله به دلایلی که موجب می‌شوند سیستم تبرید سردخانه نتواند دما را کنترل کند می‌پردازیم و راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات آن را ارائه می‌دهیم.
5/5

فهرست مطالب با سیستم تبرید سردخانه که نوسان دمایی بالایی دارد، چه کنیم؟

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

با سیستم تبریدی سردخانه که نوسان دمایی بالایی دارد، چه کنیم؟

 

مهم‌ترین وظیفه‌ی سیستم تبرید سردخانه، این است که بتواند دما را در بازه‌ی استانداردی که کارشناسان شما تعیین کرده‌اند، نگه دارد. بدیهی‌ست که چرخه‌ی تبریدی در این میان،‌ باید بدون هیچ مشکل و نقصی اجرا گردد. با این وجود، حتی کوچک‌ترین مشکلات، می‌توانند تداخلی بزرگ در روند حفظ دمای درون سردخانه ایجاد کنند. مشکلاتی که بسیاری از صنایعی را که سرنوشتشان به سردخانه‌ها بستگی دارد، با خسارت‌های احتمالی سنگینی روبرو می‌کند.

نوسان دمایی سیستم تبرید سردخانه،‌ ریشه در علل گوناگون دارد. بعلاوهً این نوسان دمایی، از جمله مشکلاتی‌ست که تقریبا برای هر سردخانه‌ای پیش می‌آید. در ادامه، ما به دلایل این نوسانات دمایی رسیدگی می‌کنیم و سپس راه‌‌حلی برای هر یک از آن‌ها پیشنهاد خواهیم کرد.

چه عواملی در عملکرد سیستم تبرید سردخانه‌ تداخل ایجاد می‌کنند؟
چه عواملی در عملکرد سیستم تبرید سردخانه‌ تداخل ایجاد می‌کنند؟

نوسانات دمایی سیستم تبرید سردخانه: یک امر طبیعی یا نگران‌کننده؟

اگر مقالات پیشین بازرگانی گرام را مطالعه کرده باشید،‌ این را برای شما ذکر کردیم که تمامی سنسورهایی که شما در سردخانه‌ی خود به کار می‌بندید، یک هدف دارند: حفظ تعادل دمایی!

تنها وظیفه‌ی سیستم تبرید سردخانه‌ی شما این است که دمای مناسبی را برای محصولات درون سردخانه ایجاد کرده، آن دما را در همان بازه‌ی استاندارد حفظ کند. ما به طور طبیعی، دائما بر روی کره‌ی زمین با نوسانات دمایی دست و پنجه نرم‌ می‌کنیم، اما چنین نوساناتی باید در سردخانه‌ها به صفر برسند. سنسورهای سردخانه به طور دقیق افت و خیز دمای سیستم تبریدی را تحت نظر دارند. دقت کنید که بالا و پایین شدن زیاد دما در سردخانه (آن هم بالاتر یا پایین‌تر از دمای استانداردِ تعیین‌شده)، نشان‌دهنده‌ی مشکلات متعددی‌ست. پس به سادگی از این نوسانات را دست کم نگیرید!

  • کنترل‌کننده‌ی دما یا Temperature Controller چیست؟ نوعی سنسور که در سیستم تبرید سردخانه‌ی شما تعبیه می‌شود. کارشناسان سردخانه داده‌های ورودی خاصی را به این سنسور ارائه می‌دهند و سنسور با تطبیق داده‌های ورودی با داده‌هایی که از فن‌ها دریافت می‌کند، دمای دقیق سردخانه را مشخص می‌کند.
راه‌حل نوسانات دمایی سردخانه چیست؟ - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
راه‌حل نوسانات دمایی سردخانه چیست؟

با نوسانات دمایی سردخانه چه کنیم؟

محیطی که سردخانه‌ی شما در آن قرار گرفته و نقشه‌ی چینش تعدیل‌کننده‌های دما، مقصر اصلی بر هم زدن دمای استاندارد سردخانه هستند. بخصوص اگر سردخانه‌ی شما در ناحیه‌ی گرم و مرطوبی قرار گرفته باشد، حفظ و تعدیل دما سخت‌تر خواهد بود. به طور کلی، سعی کنید تجهیزات و قطعات سردخانهی خود را مطابق با نیازهای دمایی سردخانه و با بالاترین کیفیت خریداری کنید. معمولا عدم استفاده از تجهیزات سرمایشی که به درستی با نیازهای سردخانه تطابق ندارند،‌ مهم‌ترین دلیل بالاتر رفتن یا پایین‌تر رفتن دمای سردخانه نسبت به بازه‌ی مورد نیاز شما هستند.

عدم استفاده از تهویه‌های مناسب، در کنارِ عدم تجهیز سیستم تبرید سردخانه به قطعاتی باکیفیت، همگی از جمله دلایلی هستند که نظم دمایی سردخانه را برهم می‌زنند. فصل تابستان، جریان نامیزان هوا در سردخانه و عدم استفاده از سیستم تهویه‌ی مناسب با نیاز سردخانه،‌ مقصرهای اصلی نوسانات دمایی هستند. برای جلوگیری از مواجه شدن با چنین مشکلاتی، راهکارهای زیر را به کار ببندید:

  • نقشه‌ی سیستم تبرید سردخانه‌ی خود، درزها، تهویه‌های به‌کاررفته و محل فن‌ها را به شکلی تعیین کنید که مطابقِ‌ نیاز سردخانه باشند. بی‌دقتی در طراحی نقشه‌ی سیستم برودتی، نوسانات دمایی بالایی را به همراه خواهد داشت.
  • قطعات سیستم تبرید سردخانه باید کیفیت مطلوب و مورد نیاز شما را داشته باشند. یکی از مشکلات بزرگی که صاحبان صنایع با آن روبرو می‌شوند، خرید قطعات سردخانه‌ی نامرغوب به دلیل ارزان‌تر بودن آن‌هاست. معمولا پس از نصب چنین قطعاتی،‌ سردخانه با شوک روبرو می‌شود. سپس سیستم برودتی با فشار زیادی مواجه می‌گردد و چه بسا، خسارت‌هایی سنگین‌تر به شما وارد خواهد شد. بنابراین،‌ حتی‌الامکان سعی کنید از تجهیزات مرغوب استفاده کنید.

علل بروز نوسانات دمایی در سیستم تبرید سردخانه، تنها به دلایل بالا محدود نمی‌شوند. بیایید به سایر دلایلی که موجب برهم خوردن تعادل دمایی سردخانه می‌شود نیز بپردازیم!

 

۱. اولین و مهم‌ترین عامل نوسان دمایی سردخانه: کمپرسور سردخانه!

کمپرسور درست مانند قلب سیستم تبرید سردخانه است و یک تنه،‌ هوای سرد مورد نیاز در سردخانه‌ی شما را تامین می‌کند. برای این‌که جلوی نوسانات شدید دمایی سردخانه را بگیرید، حتما کمپرسور سردخانه را به طور کامل بررسی کنید. یکی از سرنخ‌هایی که می‌تواند کمک بسیاری به شما کند، خطوط عبور مبرد است. وقتی مبرد با نشتی روبرو شود، قطعا توانِ تامین بازه‌ی دمایی مدنظر شما را نخواهد داشت.

استفاده از کمپرسور مرغوب در سیستم تبرید سردخانه، چکاپ دائمی کمپرسور و حصولِ اطمینان از عملکرد صحیح لوله‌هایی که مبرد از آن‌ها عبور می‌کند، می‌تواند در کنترل صحیح دمای سردخانه به شما کمک کند.

 

 

۲. عدم نگهداری صحیح از سیستم تبرید سردخانه

آیا مطمئنید که سیستم تبرید سردخانه‌ی خود را در جای مناسبی نصب کرده‌اید؟ آیا سیستم تبریدی خود را به طور مرتب سرویس می‌کنید؟ متاسفانه یکی از مهم‌ترین دلایلی که موجب نوسانات دمایی در سردخانه‌ها می‌شود، عدم چکاپ به موقعِ سیستم تبریدی یا چکاپ ناقص آن است. در طول زمان، آلودگی‌ها،‌ جرم‌ها و ناخالصی‌های متعددی به سیستم تبریدی راه پیدا می‌کنند. این جرم‌ها و ناخالصی‌ها یکی از مقصران اصلی مشکلات موجود در کنترل دمای سردخانه هستند. برای این‌کار:

  • به طور مرتب سیستم تبرید سردخانه را سرویس کنید. برای این‌کار، از یک متخصص کاردان و حاذق کمک بگیرید.
  • سیستم تبریدی را برای حذف هرگونه جرم و رسوبات مختلف بررسی کنید.
  • مبرد و روغن سردخانه را به طور دقیق تحت کنترل داشته باشید.

 

۳. شما عایق درستی برای سردخانه‌ی خود انتخاب نکرده‌اید!

معمولا یکی از دلایل دیگری که باعث می‌شود سیستم تبرید سردخانه نتواند به درستی بازه‌ی دمایی استاندارد را حفظ کند، استفاده از عایق نامناسب است. عدم استفاده از نقشه‌ی حرارتی سردخانه، برای بهره‌گیری از بهترین عایق‌ها در مناسب‌ترین مکان‌ها، می‌تواند تداخل‌های بسیاری در چرخش سرما ایجاد کند. گاهی نیز عایق‌های شما جنس مناسبی برای محافظت از دمای داخلی سردخانه ندارند. بنابراین برای حفظ دمای داخلی سردخانه، توصیه می‌شود از عایق مناسب استفاده کنید. در صورتی که مشاهده کردید حتی با وجود استفاده از عایق مرغوب، هم‌چنان با نوسانات دمایی روبرو هستید، بهتر است عایق‌ها را به طور دقیق بررسی کنید تا هرگونه آسیب احتمالی شناسایی و رفع شود.

خرید تجهیزات سردخانه‌ای - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
خرید تجهیزات سردخانه

خرید تجهیزات سردخانه با کیفیت بالا و قیمت اقتصادی، مزیت همکاری با بازرگانی گرام

ساخت سردخانه به طور استاندارد، استفاده از مناسب‌ترین تجهیزات سیستم تبرید سردخانه و طراحی نقشه‌ی تخصصی و حرفه‌ای، چالش‌های بزرگی هستند که می‌توانید با کمک بازرگانی گرام،‌ آن را با بالاترین کیفیت عملی کنید. بازرگانی گرام این امکان را برای شما فراهم ساخته تا بتوانید بهترین قطعات و سیستم‌های سرمایشی را با بازده‌ی بسیار بالا،‌ در اختیار داشته باشید. می‌توانید جهت اطمینان از این امر یا کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مشکلات سردخانه‌ی خود،‌ با بازرگانی گرام تماس حاصل فرمایید.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *