اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

راهنمای کامل خرید گاز سردخانه برای کولرهای مسکونی

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
خرید گاز سردخانه برای کولرهای مسکونی
در این مقاله، نگاهی به راهنمای کامل خرید گاز سردخانه برای استفاده کولرهای مسکونی و سیستم تهویه مطبوع می اندازیم و تک‌تک این گازها را از نظر کارایی بررسی می‌کنیم.
5/5

فهرست مطالب راهنمای کامل خرید گاز سردخانه برای کولرهای مسکونی

راهنمای کامل خرید گاز سردخانه برای کولرهای مسکونی

گاز سردخانه ای که در کولرهای مسکونی به کار می‌رود، معمولا با گازهای معمولی متفاوت است. در سال‌های اخیر، انواع زیادی از گازهای مبرد از رده خارج شدند. به همین دلیل، دانستن این‌که کدام‌یک از گازها را می‌توان در کولرهای مسکونی و سایر سیستم‌های AC به‌کاربرد، بسیار ضروری‌ست. از سال ۲۰۲۰ تاکنون، انواع جدیدی از هیدروکربن‌ها جایِ نسخه‌های قدیمی را گرفتند و بازرگانی گرام قرار است در این مقاله، به بهترین انواع گاز سردخانه که برای خرید پیشنهاد می‌شوند، رسیدگی کند. همراه ما بمانید.

خرید گاز سردخانه سیستم های تهویه مطبوع
خرید گاز سردخانه سیستم های تهویه مطبوع
پیشنهاد خرید
گاز R507 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز 507خرید کنید

گاز سردخانه سیستم های تهویه مطبوع چیست؟

سیستم AC یا تهویه مطبوع شما، قطعات بسیار متنوعی دارد. تمامی این قطعات، اهمیت زیادی در کارکرد صحیح سیستم شما دارند. به همین دلیل، لازم است همواره بهترین مواد را در آن‌ها به‌کاربرید و بیش‌ترین توجه خود را به آن دهید.

این کار باعث می‌شود که هم سیستم تا مدت‌ها درست کار کند، هم میزان مصرف انرژی شما کاهش پیدا کند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های سیستم تهویه‌ی منزل شما،‌ گاز مبرد یا گاز سردخانه ای ست که در سیستم می‌چرخد و کار سرمایش را انجام می‌دهد. به عبارت دیگر، این گاز مبرد است که در سیستم می‌چرخد و موجب سرمایش محیط خانه می‌شود. بدون این گاز، سیستم عملا کارایی خود را از دست می‌دهد.

سوال این‌جاست که گاز سردخانه مورد استفاده در سیستم‌های تهویه مطبوعِ مسکونی چیست؟ چه مشکلاتی ممکن است منجر به این شود که نیاز به جایگزینی یا شارژ مجدد این گاز داشته باشیم؟ از کجا بدانیم که آیا نیاز به جایگزینی و خرید گاز سردخانه هست یا نه؟ در ادامه، قرار است بازرگانی گرام به این دست سوالات بپردازد.

گاز کولرهای مسکونی
گاز کولرهای مسکونی
پیشنهاد خرید
گاز R407 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-407خرید کنید

گاز کولرهای مسکونی چیست؟

دقت کنید مبردی که در کولرهای مسکونی استفاده می‌شود، ممکن است هم به صورت گازی و هم به صورت مایع در بازار وجود داشته باشد. با توجه به این‌که مبردِ کولر تقریبا شیره‌ی جان سیستم تهویه مطبوع شماست، باید در انتخاب نوع آن دقت کرد.

لازم است بدانید که در اکثر مواقع، مبردی که در کولرهای مسکونی یافت می‌شود در فاز گازی قرار دارد. این گاز در سیکل سرمایش (که ما آن را به عنوان چرخه‌ی برودتی هم به رسمیت می‌شناسیم)، دچار تغییر فاز می‌شود و این تغییر فاز، مهم‌ترین مولفه در سرمایش محیط است.

انواع مختلفی از گاز سردخانه در سیستم‌های تهویه مطبوع مسکونی استفاده می‌شوند. به عنوان مثال می‌توان از R22، R410A و انواع دیگری از گاز فریون یاد کرد. R410A یا پورون یکی از انواعِ گازهای فریون است که تطابق بیش‌تری با محیط زیست دارد و محبوب‌ترین انتخاب برای سیستم‌های تبریدی خانگی‌ست.

نوع گاز سردخانه ای که در سیستم استفاده می‌شود، به طور مستقیم به مدل سیستم شما بستگی دارد. البته از سال ۲۰۲۰ به بعد، پژوهشگرانِ صنعت تبریدی به دنبال جایگزین‌های مناسب‌تر و بهتری برای R410A هستند. با این وجود، این گاز و R22، هم‌چنان یکی از پرفروش‌ترین انواع گازهای سردخانه، چه برای مصارف مسکونی و چه برای مصارف تجاری هستند. گاز فریون هم‌چنان پادشاهِ بازار فروش گازهای سردخانه است و مهم‌ترین گاز سردخانه به شمار می‌رود. بنابراین، می‌توان آن را یک انتخاب مناسب برای سیستم‌های مسکونی دانست.

  • دقت کنید: خرید گاز سردخانه یک اقدام بسیار مهم و حیاتی‌ست. سعی کنید پیش از خرید آن، حتما با کارشناسان متخصص و خبره‌ی سیستم‌های تبریدی مشورت کنید. جهت اطلاع بیش‌تر، می‌توانید با کارشناسان بازرگانی گرام در ارتباط باشید.
مزایای استفاده از گاز R410A
مزایای استفاده از گاز R410A

 

پیشنهاد خرید
گاز R410 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-410خرید کنید

نگاهی به مزایای استفاده از گاز R410A به عنوان گاز سردخانه کولرهای مسکونی

علاوه‌براین‌که R410A یکی از مدرن‌ترین انواع گاز سردخانه در بازار مبردهای سیستم‌های تبریدی‌ست؛ این گاز مزایای دیگری هم دارد. به عنوان مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از R410A به عنوان گاز سردخانه، بازده سیستم شما را به‌شدت بالا خواهد برد. متاسفانه در صورتی‌که سیستم شما بسیار قدیمی باشد، ممکن است نتوانید از این مدل مبرد استفاده کنید و برای خرید آن، ناچار به تغییر سیستم خود شوید.
  • تولید R410A هزینه‌ی بسیار کم‌تری در مقایسه با انواع دیگری از مبردهای گازی، از جمله گاز R22، دارد. در طولانی‌مدت هم این گاز بازده بالاتری نسبت به سایر اعضای خانواده‌ی خود نشان می‌دهد.
  • همان‌طور که پیش از این به آن پرداختیم، این مدل گاز سردخانه تطابق بیش‌تری با محیط زیست دارد، کم‌تر موجب تخریب آن می‌شود و آثار مخرب آن بر اتمسفر زمین نیز کم‌تر است. با این وجود، مواد شیمیایی مخربی در این گاز وجود دارد که ممکن است به اتمسفر زمین آسیب بزند. با این‌حال، میزان این مواد شیمیایی در مقایسه با بسیاری از گازهای دیگر، بسیار پایین است.
  • به دنبال گاز سردخانه‌ای به‌جز گاز R410A یا گاز R22 برای کولر مسکونی خود می‌گردید؟ پس لازم است گاز R134A را امتحان کنید. این گاز هم یکی از انتخاب‌های محبوب در میان مصرف‌کنندگانِ خانگی‌ست.
خرید انواع گاز سردخانه کولیب
خرید گاز سردخانه کولیب
پیشنهاد خرید
گاز کولیب R406 - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-406خرید کنید

از کجا بدانم که کولر من به کدام نوع گاز سردخانه نیاز دارد؟

این‌که شما برای کولر خانگیِ خود، به کدام‌یک از انواع گاز سردخانه نیاز دارید، کاملا بستگی به نوع سیستم شما دارد. معمولا نوعِ مبرد گازی مورد نیاز برای سیستم، توسط کارخانه‌ی تولیدکننده‌ی «کولر» بر روی دستگاه ثبت می‌شود. معمولا در ۹۰ درصد موارد،‌ شما می‌توانید گاز موردنظر را به صورتِ درج‌شده بر روی سیستم تبریدیِ خود پیدا کنید. اما در صورتی‌که روی سیستم تبریدی هیچ علامتی دال‌بر نوعِ گاز مورداستفاده نبود، چه باید کرد؟

در چنین زمانی، می‌بایست با یک تکنسین مجرب و رسمی سیستم‌های تهویه مطبوع تماس بگیرید. بازرگانی گرام این قدم را برایتان تسهیل ساخته است و شما می‌توانید تنها با تماس گرفتن با متخصصان این برند، نوعِ گاز موردنیازتان را پرس‌وجو کنید.

دقت داشته باشید که گاهی برای جایگزینیِ گاز مبرد، نیاز است تغییراتی هم در سیستم تبریدی داده شود. این امر تنها به تشخیص یک متخصص حرفه‌ای اتفاق می‌افتد و بهتر است به هیچ عنوان، سر خود اقدامی برای تغییر تجهیزات و قطعات سیستم نکنید.

از کجا بفهمم که سیستم تبریدی من نیاز به گاز بیش‌تری دارد؟

سیستم تبریدی وقتی نیاز به گاز سردخانه‌ی بیش‌تری داشته باشد، معمولا سیگنال‌هایی برای شما ارسال می‌کند. در کولرهای تجاری و چیلرهای صنعتی، معمولا سطح گاز سردخانه به طور مرتب و دقیق اندازه‌گیری شده، توسط سنسورها تحت نظر قرار می‌گیرد. در رابطه با مصارف خانگی، این چند نشانه ممکن است بیانگر این باشند که شما نیاز به خرید گاز سردخانه دارید:

  • به جای هوای خنک، هوای گرم از تهویه خارج می‌شود.
  • جریان هوا به طرز قابل توجهی کاهش یافته است. دور فن را بررسی کرده و از صحت دمای تنظیم‌شده اطمینان حاصل کنید. اگر حتی پس از تنظیم مجدد دما، جریان هوا هیچ تغییری پیدا نکرد و کیفیت آن هم پایین بود، ممکن است نیاز به گاز مبرد داشته باشید.
  • کویل‌های اواپراتور یخ زده‌اند.
  • صدای هیس‌مانند یا قل‌قل از درون سیستم می‌آید.

در صورتی‌که هر یک از نشانه‌های بالا را مشاهده کردید، حتما بلافاصله با یک تکنسین حاذق تماس حاصل فرمایید. پشت‌گوش‌انداختن و موکول کردنِ تعمیر یا چکاپ سیستم تبریدی به بعد، خطر استفاده از سیستم و خسارت‌های سنگین را بالا می‌برد.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *