اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

پیشنهاد بازرگانی گرام برای تشخیص ناخالصی در گاز سردخانه

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
ناخالصی در گاز سردخانه
در مقاله‌ی قبل، به بررسی ناخالصی در گاز سردخانه پرداختیم. در این مقاله، به راه های تشخیص آن می‌پردازیم و هر یک از متدهای پیشنهادی را بررسی می‌کنیم.
5/5

فهرست مطالب پیشنهاد بازرگانی گرام برای تشخیص ناخالصی در گاز سردخانه

چند راه تضمینی بازرگانی گرام برای تشخیص ناخالصی در گاز سردخانه

در مقالات قبلی بازرگانی گرام، به بررسی ناخالصی های گاز سردخانه، انواع آن‌ها و اثر آن‌ها بر چرخه‌ی تبرید پرداختیم. در این مقاله قصد داریم راه‌های تشخیص این ناخالصی‌ها را شناسایی کنیم تا هم جلوی آثارِ سوء این ناخالصی ها بر سیستم تبریدی گرفته شود، هم بر طول عمر و بازده سردخانه اثر مثبتی دیده شود.

پیشنهاد خرید
گاز R507 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز 507خرید کنید

ناخالصی ها: دشمن درجه یک سیستم‌ تبریدی شما

گفتیم که ناخالصی گاز سردخانه زمانی رخ می‌دهد که یک ماده‌ی بیگانه و خارجی، راه خود را به ترکیبات استاندارد مبرد پیدا کند. این ناخالصی مانند ویروسی‌ست که سیستم ایمنی بدن انسان را مختل می‌کند. ناخالصی‌ها می‌توانند در رگ و جانِ سیستم تبریدی شما نفوذ کنند و عملکرد استاندارد سیستم را دچار تداخل کنند.

ناخالصی‌های گاز سردخانه بیش‌تر از جنس روغن، رطوبت، هوا و هر نوع ماده‌ی خارجی دیگر هستند. گاهی اوقات حتی موادی که خاصیت اسیدی دارند به ترکیب مبرد گازی راه پیدا می‌کنند و انشعابات و قطعات سیستم تبریدی را از درون می‌خورند. حالً دلیلِ ورود این ناخالصی‌ها به مبرد می‌تواند متفاوت باشد. گاهی اوقات این ناخالصی‌ها پس از جابه‌جایی و انبارشدنِ محفظه‌های گاز در کارخانه‌ی تولیدکننده، به گاز وارد می‌شوند.

گاهی اوقات در حین جابه‌جایی و انتقال به نمایندگی‌های فروش ممکن است ناخالصی‌ها به ترکیب گاز وارد شوند. در سایر مواقع هم این امکان وجود دارد که پیش از سوار شدنِ محفظه بر روی سیستم تبریدی و در حین نصب آن در سیستم، این ناخالصی‌ها وارد ترکیب گاز شوند. البته همواره این احتمال هم وجود دارد که ناخالصی‌ها در حین عملکرد سیستم تبریدی در سردخانه یا سایت‌های صنعتی، راه خود را به درون گاز مبرد باز ‌کنند.

به طور کلی، ناخالصی‌های موجود در گاز سردخانه می‌توانند آثار سنگین و منفی بسیاری بر عملکرد سیستم تبریدی برجای بگذارند. از آن پس، سیستم نه تنها دیگر پاسخگوی نیاز سردخانه نخواهد بود، بلکه به احتمال زیاد حتی خسارت‌های سنگینی هم با خرابی و فساد مواد انبارشده در سردخانه یا خرابی قطعات تبریدی در پی خواهد داشت.

باید به موقع ناخالصی در گاز سردخانه را شناسایی کرد.
باید به موقع ناخالصی در گاز سردخانه را شناسایی کرد.
پیشنهاد خرید
گاز R407 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-407خرید کنید

کاری که ناخالصی ها با سیستم تبریدی شما می‌کنند!

ناخالصی‌های موجود در گاز سردخانه می‌توانند اثرات مختلف و گوناگونی روی سیستم شما بگذارند. در بخش قبل، به طور گذرا و کوتاه سری به این آثار منفی زدیم. حال بیایید ابعاد بزرگ‌تر و گسترده‌تری از این موضوع را به زیر ذره‌بین بکشیم.

  1. کاهش بازده: وجود ناخالصی در گاز سردخانه یعنی سیستم تبریدی سردخانه مجبور است چندین برابر بیش‌تر از حالت عادی کار کند تا بازدهی که شما از آن انتظار دارید را برآورده سازد. این امر میزان مصرف انرژی در سیستم تبریدی را بالا خواهد برد و متعاقبا، اثر خود را روی قبوض انرژی نشان خواهد داد.
  2. خسارت سنگین به قطعات سردخانه: ناخالصی‌هایی هم‌چون رطوبت یا روغن می‌توانند موجب خوردگی، گرفتگی و فرسودگی قطعات سردخانه شوند. این امر هم در عملکرد صحیح قطعات تداخل ایجاد می‌کند، هم موجب می‌شود که به مرور زمان، کل سیستم با تداخل یا خرابی کامل مواجه شود.
  3. کاهش حجم برودتی سیستم: ناخالصی‌ها می‌توانند مستقیما اثری منفی بر ظرفیت برودتی سیستم داشته باشند. این ناخالصی‌ها با ایجاد مانع در جذب گرما از محیط و انتقال آن به خارج از فضای سردخانه، می‌توانند حجم کلیِ برودت را در سیستم کاهش دهند.
  4. خرابی کمپرسور سردخانه: اگر هوا یا هر ناخالصی چگالش‌ناپذیری وارد ترکیب گاز سردخانه شود، جلوی عملکرد صحیح کمپرسور سردخانه را خواهند گرفت و به مرور زمان آن را خراب خواهند کرد.
  5. ناخالصی گاز سردخانه نقطه‌ی آغاز نشتی در سیستم است: با توجه به این‌که ناخالصی‌ها می‌توانند موجب خوردگی و فساد قطعات سیستم سردخانه شوند، به مرور زمان نشتی‌های متعددی در نقاط مختلف سیستم تبریدی به چشم خواهد خورد. این امر علاوه بر کاهش بازدهی و حجم سرمایشی، خطرات جانی بسیاری هم برای پرسنل سردخانه یا موادی که در آن نگهداری می‌شوند، خواهند داشت.
اثر ناخالصی گاز مبرد بر سیستم تبرید
اثر ناخالصی گاز مبرد بر سیستم تبرید
پیشنهاد خرید
گاز R410 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-410خرید کنید

اثر ناخالصی‌های مبردی گازی بر محصولات موجود در سردخانه

شاید برای شما عجیب باشد اما ناخالصی‌های موجود در گاز سردخانه حتی می‌توانند موجب سمی‌ شدن یا خراب شدن محصولاتی که در سردخانه نگه‌داری می‌شوند هم گردند. در سیستم‌های سرمایش صنعتی، ناخالصی‌های موجود در مبرد گازی می‌توانند حتی به محصولاتی که در سردخانه نگه‌داری می‌شوند نیز راه پیدا کنند و کم‌کم آن‌ها را نیز مسموم نمایند.

از طرفی، علاوه بر مواردی که پیش از این ذکر کردیم، نباید فراموش گردد که ناخالصی‌های گاز سردخانه می‌توانند خطرات بسیاری برای محیط زیست هم داشته باشند. برخی از ناخالصی‌ها از جمله کلروفلوئوروکربن‌ها (CFCها) یا حتی هیدروکلروفلوئوروکربن‌ها (HCFCها) می‌توانند پتانسیل بالایی برای تحلیل‌بری لایه‌ی اوزون داشته باشند و حتی می‌توانند روند گرمایش زمین را چندین برابر سریع‌تر نمایند.

به طور کلی، استفاده از گاز سردخانه ناخالص می‌تواند تبعات گوناگونی برای صنایع داشته باشد که ساده‌ترین و پیش‌پاافتاده‌ترین اثر آن، ایجاد تداخل در عملکرد سردخانه است. با توجه به این‌که ناخالصی‌ها مشکلات امنیتی، زیست‌محیطی و حتی مالی متعددی نیز به بار می‌آورند، شناخت راه‌هایی برای بررسی و جلوگیری از ورود ناخالصی به مبردهای گازی یک باید است.

بیایید نگاهی به روش‌های پیشنهادی بازرگانی گرام برای تشخیص ناخالصی‌ها در گاز سردخانه بیندازیم.

راه های پیشنهادی بازرگانی گرام برای تشخیص ناخالصی در گاز سردخانه
راه های پیشنهادی بازرگانی گرام برای تشخیص ناخالصی در گاز سردخانه
پیشنهاد خرید
گاز کولیب R406 - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-406خرید کنید

راه‌های پیشنهادی بازرگانی گرام برای تشخیص ناخالصی‌های موجود در گاز سردخانه

برای تشخیص ناخالصی‌های موجود در گاز سردخانه، راه‌های زیر پیشنهاد می‌شوند:

  1. همواره تجهیزات مورد نیاز برای بررسی گاز سردخانه را داشته باشید. به عنوان مثال می‌توان به شناساگر مبرد، فشارسنج و ترمومتر اشاره کرد.
  2. ابتدا گاز سردخانه را از سیستم خارج کنید و آن را به محفظه برگردانید. این کار با کمک یونیتِ ریکاوریِ مبرد به انجام می‌رسد.
  3. فشار گاز را بررسی کنید. فشار گاز باید با فشاری که از جانب سازنده تعیین شده است، برابری داشته باشد. میزان فشار می‌تواند بسته به نوع مبرد متفاوت باشد.
  4. با کمک ترمومتر، دما را بررسی کنید. این دما هم باید با دمایی که توسط سازنده تعیین شده است، برابر باشد.
  5. شناساگر گاز سردخانه یکی از دستگاه‌هایی‌ست که به‌شدت در تشخیص ناخالصی‌های موجود در گاز سردخانه به شما کمک خواهد کرد. با کمک یک متخصص، آن را به گاز سردخانه‌‌ی ریکاوری‌شده وصل کنید و بررسی کنید که آیا آلاینده‌ای در ترکیب گاز مشاهده می‌شود، یا خیر.
  6. حال گاز را از لحاظ میزان روغن یا رطوبت بررسی کنید. رطوبت یکی از رایج‌ترین ناخالصی‌های موجود در گازهای سردخانه است. سنسورهای رطوبت‌سنج می‌توانند در این میان به شما کمک کنند. از طرفی، ترکیب روغن با گاز سردخانه یکی از مقصران اصلیِ گرفتگی در مجاری سیستم‌های تبریدی‌ست. شناساگر روغن می‌تواند این ماده را در گاز سردخانه شناسایی کند.
  7. با کمک کیت‌های مخصوص تشخیص خلوص گاز سردخانه، از عدم وجود هرگونه ناخالصی دیگر اطمینان حاصل کنید.
  8. تمامی ارقام و داده‌های به‌دست‌آمده را یادداشت نموده، حتما آن را با بازه‌ی تعیین‌شده توسط سازنده مقایسه نمایید.

گاز سردخانه را از یک جای معتبر خریداری کنید!

دقت کنید که راز جلوگیری از وجود ناخالصی در ترکیب گاز سردخانه، خرید گاز سردخانه از یک منبع معتبر و اصیل است. بازرگانی گرام، عرضه‌کننده‌ی مبردهای گازی درجه یک و بااصالت در کشور، محصولاتی اورجینال و مطابق با استانداردهای جهانی را به بازار ایران عرضه می‌کند. جهت اطلاعات بیش‌تر در این زمینه، با کارشناسان و متخصصان بازرگانی گرام در تماس باشید.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *