اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

کولر پلیمری چیست و بهترین گاز سردخانه پیشنهادی برای آن کدام است؟

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
کولر سلولزی پلیمری
در این مقاله، نگاهی به مفهوم کولر پلیمری می اندازیم، نحوه‌ی کار آن را بررسی می‌کنیم و مناسب ترین گاز سردخانه را برای این کولر، معرفی خواهیم کرد.
5/5

فهرست مطالب کولر پلیمری چیست و بهترین گاز سردخانه پیشنهادی برای آن کدام است؟

کولر پلیمری چیست و بهترین گاز سردخانه پیشنهادی برای آن کدام است؟

کولرهای پلیمری یکی از کولرهای به‌شدت محبوب در بازار ایران هستند و میزان فروش آن‌ها در انواع اقلیم‌های مختلف کشور باورنکردنی‌ست. در مقالات پیشین، بازرگانی گرام به نوع گاز سردخانه مناسب برای انواع کولرهای مختلف پرداخت. در این مقاله، به مسئله‌ی کولر پلیمری خواهیم پرداخت. در ادامه نیز همراه بازرگانی گرام باشید.

  • شما می‌توانید جهت بررسی جدیدترین خبرنامه صنعت تبرید و سردخانه، سری خبرنامه‌های بازرگانی گرام بزنید تا از جدیدترین تحولات صنعت سرمایش و تبرید باخبر گردید.

 

کولر پلیمری
کولر پلیمری
پیشنهاد خرید
گاز R507 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز 507خرید کنید

کولر پلیمری چیست و چه تفاوتی با سایر کولرها دارد؟

کولرهای پلیمری دسته‌ای از دستگاه‌های تبریدی هستند که از پلیمر به منظور جذب گرمای محیط، کاهش دما و خنک‌سازی آن استفاده می‌کنند. معمولا این کولرها به منبعی از الکتریسیته وصل می‌شوند و دستگاه تنها می‌تواند در حضور الکتریسیته به فعالیت خود ادامه دهد. از طرفی، این کولرها ابعاد مختلفی دارند و حتی ممکن است بتوان آن‌ها را در کامپیوترها،‌ گوشی‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های پرکاربرد الکترونیکی پیدا کرد.

این کولرها می‌توانند تا حد زیادی از گرمایش بیش‌ازاندازه‌ی دستگاه‌های الکترونیکی جلوگیری کنند و دمای عملکرد دستگاه را در بازه‌ی معینی نگه دارند. با توجه به این‌که دستگاه‌های الکترونیکی در حرارت بالا دچار سوختگی یا خرابی می‌شوند، این دسته از کولرها نقش بسیار مهمی در صنعت لوازم الکترونیکی دارند.

بسته به کاربرد کولر پلیمری، می‌توان ابعاد مختلفی از این دستگاه را در بازار مشاهده کرد. برخی از انواع این کولرها سبک هستند، در حالی‌که انواع سنگین‌تر و حجیم‌تر آن‌ها را در هم می‌توان در بازار پیدا کرد. یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که افراد را به خرید کولرهای پلیمری ترغیب می‌کند، ماندگاری و عمر زیاد این دستگاه است. این دستگاه به شکلی طراحی شده است که بتوان آن را در طرح‌ها و ابعاد مختلف تولید کرد. همین امر هم بازده‌ محصول را بالا می‌برد، هم ظرافت محصول را بسته به کاربری آن افزایش می‌دهد.

دقیقا به همین دلیل است که این محصول،‌ یک انتخاب مناسب برای پروژه‌های مختلف سرمایشی‌ست. کولرهای سلولزی پلیمری، از پلیمر طبیعی برای خنک‌سازی ساختمان استفاده می‌کنند. از جمله این پلیمرها، می‌توان به فیبر طبیعی گیاهان اشاره کرد. به همین دلیل است که عموما این کولر را یک انتخاب سازگار با محیط زیست و طبیعت می‌شناسند.

 

نحوه‌ی عملکرد کولر سلولزی پلیمری
نحوه‌ی عملکرد کولر سلولزی پلیمری
پیشنهاد خرید
گاز R407 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-407خرید کنید

نگاهی به مواد سازنده‌ی کولرهای پلیمری و نحوه‌ی کار آن

کولر سلولزی پلیمری اغلب از سلولزهای طبیعی ساخته می‌شود. از جمله پلیمرهایی که می‌توان ردپای آن‌ را در این دست کولرها پیدا کرد، پلی‌پروپیلن‌ها و پلی‌اتیلن‌ها هستند. این محصولات به تطابق بالای خود با انواع دما، سازگاری با محیط‌های مختلف و ماندگاری بالای خود معروفند.

نحوه‌ی کار کولر سلولزی پلیمری بر پایه‌ی خاصیت فوق‌العاده‌ی انتقال گرما در انواع سلولز بنا شده است. سلولز به صورت طبیعی می‌تواند گرمای محیط را گرفته و آن را به مکان دیگری انتقال دهد. این باعث می‌شود که دستگاه بتواند موجب کاهش دمای محیط شود و آن را به بازه‌ی مدنظر خریدار برساند.

طراحی کولر سلولزی پلیمری نیز کاملا کاربرپسند است. به عبارت دیگر، این کولرها را می‌توان بسته به انتخاب مشتری، در ابعاد مختلف طراحی کرد و آن را در پروژه‌های تبریدی مختلف که به سرمایش نیاز است، به کار بست. از طرفی، این مدل کولرها به دلیلِ ماهیت سلولزی خود، قابل ترمیم و بازیافت نیز هستند. به همین دلیل است که کولرهای پلیمری را به عنوان یکی از سازگارترین انواع کولرها با محیط زیست، به رسمیت می‌شناسند.

کولر سلولزی پلیمری یک انتخاب بسیار مناسب و معقولانه به عنوان جایگزین برای سیستم‌های تبریدی قدیمی‌ست. این کولرها اثر مخربی که سایر انواع کولرها بر محیط زیست می‌گذارند را ندارند و تطابق فوق‌العاده‌ای با محیط اطراف خود نشان می‌دهند.

پیشنهاد خرید
گاز R410 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-410خرید کنید

از کولر پلیمری در چه پروژه‌هایی استفاده می‌شود؟

کولر سلولزی پلیمری یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای انواع پروژه‌های تبریدی‌ست. با وجود این‌که بسیاری از افراد این کولر را به عنوان کولرهای خنک‌کننده‌ی دستگاه‌های الکترونیکی می‌شناسند،‌ کولرهای پلیمری کاربرد خانگی و صنعتی دارند و بیش‌تر به منظور تهویه‌ی محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کولرهای سلولزی می‌توانند میزان مصرف انرژی را در دستگاه‌های تهویه مطبوع به حداقل برسانند، طول عمر قابل توجهی از خود نشان می‌دهند و حتی می‌توان از آن‌ها برای پاکسازی هوای محیط اطراف استفاده کرد.

بار برودتی کولر سلولزی پلیمری می‌تواند متفاوت باشد. وجود اینورتر در این کولرها می‌تواند مصرف الکتریسیته را به نصف برساند. ساختار کولر پلیمری به شکلی‌ست که از طریق تبخیر آب، موجب خنک‌سازی محیط اطراف می‌شود. این کولرها را می‌توان در پروژه‌های تجاری و بازرگانی،‌ سالن‌های صنعتی، ساختمان‌های ورزشی و حتی مسکونی مورد استفاده قرار داد.

 

گاز سردخانه در کولرهای سلولزی چیست؟
گاز سردخانه در کولرهای سلولزی چیست؟
پیشنهاد خرید
گاز کولیب R406 - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-406خرید کنید

آیا در کولرهای پلیمری از گاز سردخانه استفاده می‌شود؟

خیر. کولرهای پلیمری برای فعالیت خود از گاز سردخانه استفاده نمی‌کنند. در کولر پلیمری به جای گاز سردخانه، از مبرد دیگری استفاده می‌شود که همان آب است. آب ظرفیت گرمایشی فوق‌العاده‌ای دارد. به این معنا که می‌تواند حرارت را جذب کرده، آن را به بیرون از فضای مدنظر انتقال دهد. آب به هیچ عنوان سمی نیست، همواره در دسترس است و تطابق کاملی با محیط زیست دارد. بنابراین می‌تواند یک انتخاب مناسب برای کولرهای پلیمری باشد.

کولرهای پلیمری از سرمایش تبخیری به منظور کاهش دمای محیط استفاده می‌کنند. با این وجود، حساسیت بالای این کولرها به رطوبت، هزینه‌ی بالای آن برای سردخانه‌ها (در تولید سنگین و انبوه)، به همراهِ در دسترس نبودن این مدل کولر در تمامی نواحی کشور،‌ باعث می‌شود که این کولر برای تمامی پروژه‌های تبریدی پیشنهاد نشود.

بازده سرمایشی کولر سلولزی پلیمری بالاست و می‌تواند دما را به‌شدت پایین آورد. با این وجود، عدم بهره‌مندی از گاز سردخانه موجب شده است که نتوان این مدل کولر را به تمامی پروژه‌های سرمایشی پیشنهاد کرد.

آیا از کولر سلولزی پلیمری در سردخانه‌ها هم استفاده می‌شود؟

معمولا کولر سلولزی پلیمری به منظور تهویه و خنک‌سازی سالن‌های صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما معمولا در سردخانه‌ها به کار نمی‌رود. عدم وجود گاز سردخانه در این مدل کولرها موجب شده است که نتوان در حضور این کولرها، دما را به بازه‌ی مدنظر در سردخانه‌ها فرستاد. کولر سلولزی غالبا می‌تواند یک انتخاب موقت برای برخی پروژه‌ها باشد. از طرفی،‌ تعدادی از کسب‌وکارها از این کولر به عنوان یک کولر پرتابل استفاده می‌کنند.

با توجه به این‌که حجم برودتی سردخانه بسیار سنگین و بالاست، کولر پلیمری «اغلب» نمی‌تواند از پسِ این سرمایش سنگین برآید. به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود که برای پروژه‌های سردخانه‌ای و سرمایش تخصصی، حتما از یونیت‌های برودتی، انواع چیلرها و سیستم‌های سرمایش صنعتی استفاده کنید.

دقت کنید که کولر سلولزی ممکن است در برخی از انبارها و سردخانه‌های کوچک به عنوان دستگاه تبریدی مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، به هیچ عنوان نمی‌توان عملکرد آن را با سیستم‌های سرمایش مرکزی یا سیستم‌های تبریدی حرفه‌ای که از گاز سردخانه ویژه و پربازده استفاده می‌کنند، مقایسه کرد.

در صورتی که به فکر افتاده‌اید برای پروژه‌ی تبریدی خود، کولر سلولزی پلیمری خریداری کنید یا به دنبال خرید گاز سردخانه می‌گردید، پیشنهاد می‌شود ابتدا با کارشناسان تبریدی بازرگانی گرام تماس بگیرید تا از تطابق انتخابتان با پروژه‌ی تبریدی خود اطمینان حاصل کنید.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *