اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

صفر تا ۱۰۰ انتخاب گاز سردخانه مناسب کولرهای صنعتی

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
مبرد گازی مناسب برای کولرهای صنعتی
در این مقاله، به بررسی انتخاب گاز سردخانه مناسب کولرهای صنعتی می‌پردازیم و راجع به تفاوت های این گاز با انواع دیگر مبردهای گازی صحبت می‌کنیم.
5/5

فهرست مطالب صفر تا ۱۰۰ انتخاب گاز سردخانه مناسب کولرهای صنعتی

صفر تا ۱۰۰ انتخاب گاز سردخانه مناسب کولرهای صنعتی

در دنیای امروز، هر صنعتی سیستم تبریدیِ شخصی‌سازی‌شده و مختص به خود را داراست. به همین دلیل، انتخاب گاز سردخانه بسته به نوع سیستم می‌تواند متفاوت باشد. با وجود این‌که ممکن است سیستم های تبریدی صنعتی با یک هدف مشترک ساخته شوند (آن هم بهره برداری های صنعتی ست)، این سیستم‌ها با توجه به نوع صنعتی که در آن مورد استفاده قرار می‌گیرند، با هم تفاوت دارند.

در این مقاله، بازرگانی گرام به شما نشان می‌دهد که برای خرید گاز سردخانه به منظور بهره‌برداری‌های صنعتی، باید چه گازهایی را انتخاب کنید و چه گازهایی از پسِ عملکرد صنعتی برمی‌آیند.

کولر صنعتی
کولر صنعتی
پیشنهاد خرید
گاز R507 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز 507خرید کنید

کولر صنعتی چیست؟

کولر صنعتی به انواعی از سیستم‌های تبریدی کلان، سنگین‌کار و بادوام گفته می‌شود که به منظور بالا بردن ظرفیت برودتی و بازده سیستم تبریدی، در صنایع مختلف نصب و راه‌اندازی می‌شود. این نوع کولرها انتخاب مناسبی برای کارخانجاتِ تولیدی، انبارها، سردخانه‌ها، مراکز داده و دیگر فضاهای صنعتی هستند و می‌توانند دمای تجهیزات و موادِ نگه‌داری‌شده توسط کارخانه‌ها و صنایع را در بازه‌ی دلخواه حفظ کنند.

کولرهای صنعتی معمولا ابعاد متعددی دارند و بسته به همین ابعاد، ممکن است به مبرد گازی متفاوتی نیاز داشته باشند. این کولرها از پسِ حجم عظیمی از حرارت برمی‌آیند و می‌توانند در محیط‌هایی که به آن‌ها نیاز است، سرمای ایده‌آل و طولانی‌مدتی را برقرار سازند. دقت کنید که همان‌طور که ابعادِ کولرهای صنعتی ممکن است با یکدیگر فرق کند، به همان اندازه ممکن است تکنولوژی‌های آن‌ها هم با یک‌دیگر تفاوت داشته باشد.

کولر صنعتی انواع مختلفی دارد که به عنوان مثال می‌توان به کولرهای صنعتی هواخنک، کولرهای آب‌خنک و کولرهای انجماد اشاره کرد. هر کدام از این کولرها، مزایا و معایب خاصِ خود را دارند و بسته به نوع پروژه، توسط کارشناس تبریدی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

تفاوت کولر صنعتی و کولر معمولی
تفاوت کولر صنعتی و کولر معمولی
پیشنهاد خرید
گاز R407 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-407خرید کنید

یک کولر صنعتی چه تفاوتی با کولرهای معمولی دارد؟

کولرهای صنعتی به منظور کارِ سنگین طراحی شده‌اند و می‌توان آن‌ها را در مقیاس‌های گسترده و عظیم، در پروژه‌های صنعتی مورد استفاده قرار داد. این کولرها معمولا تقاضای بالایی در بازار دارند. به‌علاوه خریداران این دست کولرها، به بودجه‌ی بالاتری در مقایسه با خریداران کولرهای معمولی نیاز دارند. از طرفی،‌ معمولا بار برودتی کولرهای صنعتی بسیار بالاتر از کولرهای معمولی‌ست، دوام بیش‌تری دارند، می‌توانند مدت زمانِ طولانی‌تری بدون وقفه کار کنند و صرفا به منظور کار در محیط‌های صنعتی از آن‌ها استفاده می‌شود.

کولرهای صنعتی معمولا از گاز سردخانه ی متفاوتی استفاده می‌کنند که هم تابِ فعالیت طولانی‌مدت را دارد، هم می‌تواند بدون افتِ برودت، دمای محیط/تجهیزات را کاهش دهد. ساختار کولرهای صنعتی معمولا محکم‌تر و بادوام‌تر از کولرهای معمولی‌ست. دلیل آن هم این است که این کولرها معمولا در محیط‌های کارخانه‌ها و صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند و ریسکِ مواجهه‌ی آن‌ها با مواد شیمیایی و آلاینده‌ها بالاست.

یکی دیگر از تفاوت‌های کولرهای صنعتی با کولرهای معمولی،‌ تکنولوژیِ آن‌هاست. معمولا کولرهای صنعتی تکنولوژی پیشرفته‌تری به نسبتِ کولرهای معمولی دارند. این کولرها می‌توانند به طور تخصصی دما را تحت کنترلِ خود درآورند، رطوبت را کنترل کنند و حتی به صورت ریموت و با کمک تجهیزات دورازمکان، می‌توان آن‌ها را کنترل کرد. چنین قابلیت‌هایی در حالت عادی در کولرهای معمولی پیاده نمی‌شوند.

 

مبرد گازی مناسب برای کولرهای صنعتی
مبرد گازی مناسب برای کولرهای صنعتی
پیشنهاد خرید
گاز R410 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-410خرید کنید

آیا مبرد گازی که در کولرهای صنعتی به کار می رود باید با کولرهای معمولی فرق داشته باشد؟

بله. گاز سردخانه‌ای که برای کولرهای صنعتی استفاده می‌شود، تفاوت‌های آشکاری با انواع دیگر مبردهای گازی دارد. طبیعی‌ست که کولر صنعتی نیاز به قدرت سرمایش بسیار بیش‌تر، بازده فوق‌العاده و تواناییِ خنک‌سازی محیط‌های بزرگ و تجهیزات کلان دارد. به همین دلیل «معمولا» نوع گاز سردخانه‌ای که در این سیستم‌ها به کار می‌رود، با کولرهای معمولی متفاوت است.  

از این گذشته، با توجه به این‌که گاز سردخانه مورد استفاده در کولرهای صنعتی از حساسیت‌های زیست‌محیطیِ بالایی برخوردار است،‌ ممکن است نیاز باشد پیش از راه‌اندازی آن، حتما از تطابق آن با چارچوب‌های ایمنی محیط‌زیست و قوانین کشور خود مطلع شویم.

گاز سردخانه‌ی شما علاوه‌براین‌که می‌بایست بر اساس استانداردهای جهانی و کشوری باشد، باید با بازه‌ی دمایی که انتظار دارید هم‌خوانی داشته باشد. گاهی ممکن است شما نیاز به استفاده‌ از انواع گوناگونی از گاز سردخانه، آن هم به طور همزمان، داشته باشید. بنابراین انتظار می‌رود که پیش از استفاده از گاز مبرد برای کولرهای صنعتی:

  • از تطابق آن با «جدیدترین» شیوه‌نامه‌ها و چارچوب‌های زیست‌محیطی جهان و کشور خود اطمینان حاصل کنید.
  • مطمئن شوید که گاز سردخانه‌ی مدنظر، با بازه‌ی دماییِ مورد نیاز شما تطابق داشته باشد.
  • از این‌که مبرد گازی کاملا با نوع سیستم و طراحی سردخانه تطابق دارد، اطمینان حاصل کنید. گاز مبرد می‌بایست کاملا با مدل و نوع کمپرسور سردخانه‌ی شما هم تطابق داشته باشد.
  • حتما از اصالت و اورجینال بودن گاز سردخانه اطمینان حاصل کنید.
  • دقت کنید که شما نمی‌توانید همان گازی را که در کولرهای معمولی استفاده می‌کنید، در کولرهای دیگری مانند کولرهای صنعتی مورد استفاده قرار دهید. این کار ریسک خرابی قطعات سیستم را بالا می‌برد، هزینه‌ی انرژی، تعمیر یا حتی جایگزینی احتمالی قطعات را افزایش می‌دهد و خسارت‌های جبران‌ناپذیری به همراه دارد.

 

کدام نوع گاز سردخانه بهتر است؟
کدام نوع گاز سردخانه بهتر است؟
پیشنهاد خرید
گاز کولیب R406 - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-406خرید کنید

از چه نوع گاز سردخانه ای می‌توان در کولرهای صنعتی استفاده کرد؟

انواع مختلفی از گاز سردخانه وجود دارند که شما می‌توانید آن‌ها را در کولرهای صنعتی مورد استفاده قرار دهید:

  • هیدروفلوئوروکربن‌ها (HFCها): یک جایگزین فوق‌العاده برای انواع پیشین گاز سردخانه که بازده سرمایشی بالایی هم دارند. این گروه از مبردهای گازی دائما در حال بروزرسانی و تجدید هستند. بنابراین می‌توانند یک انتخاب مناسب برای پروژه‌های برودتی باشند.
  • کربن‌دی‌اکسید: CO2 یکی از بهترین انواع گاز سردخانه برای پروژه‌های سرمایشی‌ست که به دلیلِ اثرات سوء زیست‌محیطیِ پایین آن، شهرت زیادی در میان صنایع مختلف دارد. این گاز بازده بالایی هم دارد و از قضا در پروژه‌هایی با ریسکِ حرارت بالا هم به کار می‌رود.
  • هیدروکربن‌ها: هیدروکربن‌هایی مانند پروپان و بوتان هم انتخاب‌های خوبی برای کولرهای صنعتی هستند. چنین گاز سردخانه‌ای هم بازده بالایی دارد، هم اثرات زیست‌محیطی آن بسیار پایین است.
  • آمونیاک: آمونیاک هم یک انتخاب خوب برای پروژه‌های صنعتی‌ست. این گاز هم دوستدارِ محیط زیست است، پتانسیلِ تحلیل‌بری لایه‌ی اوزون در آن با صفر برابری می‌کند و مشخصات ترمودینامیک آن برای کاربردهای صنعتی فوق‌العاده است.

دقت کنید که انتخاب گاز سردخانه یک پروسه‌ی بسیار حساس و حیاتی‌ست. از این رو، پیش از خرید گاز سردخانه یا هر نوع مبرد گازی، حتما با کارشناس خبره و متخصص صنایع تبریدی مشورت کنید. می‌توانید جهت مشورت و پرس‌وجو در این رابطه، با مهندسان و متخصصان سیستم‌های تبریدی در بازرگانی گرام تماس بگیرید.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *