اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

چند پیشنهاد ویژه که در حین طراحی سردخانه نباید از قلم بیندازید.

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
طراحی و ساخت سردخانه
در این مقاله نگاهی به نکاتی می‌اندازیم که در حین طراحی سردخانه باید مدنظر قرار گرفته شوند و به آن‌ها پرداخته شود.
5/5

فهرست مطالب چند پیشنهاد ویژه که در حین طراحی سردخانه نباید از قلم بیندازید.

چند پیشنهاد ویژه که در حین طراحی سردخانه نباید از قلم بیندازید.

قبل از این‌که یک سردخانه ساخته شود، بسیاری از مردم با مشاوران حرفه‌ای مشورت می‌کنند تا به آن‌ها برای طراحی سردخانه کمک کنند. در حقیقت، دانستن این‌که چطور باید سردخانه را طراحی کرد یا چه فاکتورهایی را در حین ساخت آن رعایت کرد، به صاحبان صنایع کمک می‌کند تا بهترین بازدهی را از سردخانه‌ی خود دریافت کنند. بازدهیِ بالا، متعاقبا هزینه‌های پایین‌تری را در سردخانه‌ها در پی دارد. به همین دلیل است که تمامی صاحبان صنایع به دنبال طراحی سردخانه، آن هم مطابق با جدیدترین راهکارها و تکنولوژی‌های صنایع تبریدی هستند.

طراحی سردخانه مطابق با جدیدترین متدها و روش‌های حفظ انرژی و کیفیت محصولات، هم هزینه‌ی ساخت را کاهش می‌دهد، هم عمر سردخانه‌ی شما را طولانی‌تر خواهد کرد. از طرفی،‌ طراحی بهینه نقش مستقیمی در کاهش هزینه‌های میدانی و عملکرد سردخانه نیز دارد. به طور کلی، می‌توان طراحی سردخانه را یک بیزینس‌پلنِ حرفه‌ای و یک قدم بزرگ برای صنایع در نظر گرفت.

این مقاله، شما را با راه‌وچاهِ طراحی سردخانه آشنا می‌کند، نکاتی را که برای طراحیِ یک سردخانه‌ی بهینه نیاز دارید، به شما می‌آموزد و یک مقاله‌ی ضروری برای هر شخصی‌ست که به فکر ساخت سردخانه افتاده است. همراه بازرگانی گرام باشید.

طراحی سردخانه با کمک بهترین قطعات
طراحی سردخانه با کمک بهترین قطعات

چیزهایی که پیش از ساخت سردخانه باید بدانید!

برای این‌که یک سردخانه ساخته شود، ابتدا باید آن را به شیوه‌ی اصولی طراحی کرد. برای طراحی سردخانه، به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

  • سایز سردخانه و ابعاد مورد نیاز: ابتدا باید تعیین کرد که سردخانه‌ی شما چه مساحت و سایزی باید داشته باشد. میزان محصولاتی که باید در سردخانه نگهداری شوند را اندازه بگیرید. متخصصان سردخانه و سیستم‌های تبریدی با توجه به مساحت زمین و بار محصولات شما، ابعاد سردخانه را در اختیارتان می‌گذارند.
  • بازه‌ی دمایی سردخانه باید مشخص شود: این کار بلافاصله پس از تعیین محصولاتی که در سردخانه نگه‌داری می‌شوند، انجام می‌گردد. به عنوان مثال، گیاهان ممکن است به بازه‌ی دمایی ۵- الی ۵ درجه‌ی سانتی‌گراد نیاز داشته باشند. حال آن‌که برای نگه‌داری گوشت، ممکن است نیاز به بازه‌ی دمایی پایین‌تری (مانند ۲۰- الی ۱۸- درجه سانتی‌گراد) داشته باشید.
  • حال نوبت انتخاب قطعات سردخانه و نوع سیستم تبریدی ست: پس از تعیین بازه‌ی دمایی و سایز سردخانه، نوبت به انتخاب نوع سیستم سرمایشی/تبریدی می‌رسد. معمولا سیستم‌های اسپلیت و انواع چیلرها، پکیج‌ها و سیستم‌های ریموت، محبوب‌ترین انواع سیستم‌های تبریدی برای انواع سردخانه هستند.
  • نورپردازی، تهویه و کف سردخانه، گام بعدی طراحی سردخانه هستند. کارشناسان در این گام، به سراغ نصب نورپردازیِ متناسب با نوعِ سردخانه می‌روند. تهویه‌ی سیستم باید کاملا بر اساس نوع طراحی سردخانه باشد تا جایی از سردخانه تهویه‌نشده باقی نماند. کف سردخانه هم باید به شکلی تعبیه گردد که هم ماندگاری داشته باشد، هم به سادگی بتوان آن را تمیز کرد و هم با دماهای بسیار پایین مطابقت داشته باشد.
طراحی و ساخت سردخانه
طراحی و ساخت سردخانه

بهترین سردخانه‌ها چنین ویژگی‌هایی دارند

  • سردخانه‌ای که به طور مناسب عایق‌بندی شده است: یک طراحی سردخانه ایده‌آل، می‌بایست جلوی انتقال حرارت از بیرون به درونِ سردخانه را بگیرد. به‌علاوه باید از مواد باکیفیت در عایق‌بندی سردخانه استفاده شده باشد.
  • سیستم تبریدی باید مطابق با جدیدترین چارچوب‌های استاندارد در دنیا باشد و بازدهی انرژی بالایی داشته باشد. سیستم تبریدی ایده‌آل، سیستمی‌ست که بتواند دمای موردنیاز سردخانه را با کم‌ترین انرژی مصرفیِ ممکن، در اختیار صاحبان سردخانه قرار دهد.
  • تهویه‌ی ایده‌آل دارد: تهویه‌ی مناسب، که در بخش قبلی هم به آن اشاره کردیم، به شکلی‌ست که جلوی نشست رطوبت در سردخانه را می‌گیرد و هوا را به شکل متعادل، به تمامی نواحی سردخانه می‌رساند. در صورتی‌که جریان هوا در سردخانه مناسب نباشد، قارچ و انواع میکروب‌ها در سردخانه نشست خواهند کرد و مشکلات دیگری به بار خواهد آمد.
  • دسترسی سریع به تمامی نقاط وجود دارد: طراحی سردخانه زمانی مناسب و ایده‌آل است که کارگران یا استف سردخانه، بتوانند به سادگی و در سریع‌ترین حالت ممکن، به تمامی نقاط سردخانه دسترسی داشته باشند. درها می‌بایست آن‌قدر بزرگ باشند تا بتوان قطعات سردخانه، قفسه‌ها و حتی پلت‌ها را به سادگی از آن‌ها عبور داد. از طرفی، درها باید در عین محکم و ضدحرارت بودن، به سادگی باز و بسته شوند.
  • نورپردازیِ مناسب، یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی سردخانه است که معمولا نادیده گرفته می‌شود. نورپردازی باید کافی باشد تا کارگران و استف سردخانه به تمامی نواحی دید داشته باشند. در عین حال، نورپردازی نباید به شکلی باشد که موجب شکل‌گیری حرارت در سردخانه شود. این کار باعث اتلاف انرژی و وارد آمدنِ فشار به سیستم تبریدی می‌شود.
  • طراحی سردخانه باید به شکلی باشد که بهداشت کاملا در آن رعایت شده باشد و به مدیران سردخانه، اجازه‌ی نظارت بر دما را هم بدهد.
طراحی سردخانه
طراحی سردخانه

چند پیشنهاد ویژه برای طراحی سردخانه

برخی از مهم‌ترین مسائل مربوط به طراحی سردخانه، شامل موارد زیر می‌شود.

  • یکی از بزرگ‌ترین مسائلی که معمولا در حین طراحی سردخانه به آن کم‌توجهی می‌شود، مربوط به نوع گاز سردخانه‌ی مورداستفاده است. گاز سردخانه یا هر نوع مبردی که برای انتقال حرارت در سیستم استفاده می‌شود، می‌بایست کاملا بر اساس نوع سیستم تبریدی انتخاب شود. با توجه به این‌که بسیاری از گازهای سردخانه به شکلِ دوره‌ای از رده خارج می‌شوند، می‌بایست حتما از مبردی استفاده کنید که طیِ مدتی طولانی، در دسترس باشد.
  • بسیاری از صاحبان سردخانه‌ها، در انتخاب کفیِ مناسب برای سردخانه غفلت می‌کنند یا آن را دست کم می‌گیرند. کفی سردخانه می‌بایست ماندگاری بسیار زیادی داشته باشد. این امر به‌خصوص در رابطه با کسب‌وکارهایی صدق می‌کند که مواد خورنده را در سردخانه نگه‌داری می‌کنند. کفی سردخانه باید کاملا با نوع موادی که در سردخانه نگه‌داری می‌شوند، تطابق داشته باشد. به‌علاوه، کفی باید بتواند دماهای بسیار پایین را تحمل کند، بدون آن‌که از کارایی آن کاسته شود. معمولا مناسب‌ترین انواع کف برای سردخانه، از جنس اپوکسی یا وینیل هستند. در صورتی‌که قصد خرید سردخانه یا طراحی آن را دارید، حتما پیش از انتخاب کفی با متخصصان سردخانه مشورت کنید.
  • نوع قفسه‌هایی که در طراحی سردخانه مورداستفاده قرار می‌گیرند، باید دقیقا تحت نظر کارشناس انتخاب شوند. قفسه‌ها باید به شکلی تعبیه و نصب شوند که انبارپذیریِ محصولات را به حداکثر برسانند و بیش‌ترین جا را در اختیارِ صاحبان سردخانه بگذارند.

امنیت سردخانه! یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که معمولا هم به آن بی‌توجهی می‌شود، مسئله‌ی امنیت سردخانه است. سردخانه‌ی شما نباید به شکلی ساخته شود که هر شخصی به آن دسترسی داشته باشد. علاوه‌براین، باید در آن از جدیدترین سنسورهای حفاظتی استفاده شود تا جلوی آسیب به افراد یا گیر افتادن احتمالیِ آن‌ها در سردخانه، گرفته شود.

شرکت بازرگانی گرام با سابقه‌ای درخشان در صنعت سرمایشی کشور، خود را به عنوان پیشرو در زمینه‌ی طراحی، ساخت و اجرای سردخانه‌های صنعتی و تجاری معرفی می‌کند. ما در گرام متعهد به ارائه آخرین فناوری‌ها و نوآوری‌ها در صنعت سردخانه‌سازی هستیم تا به نیازهای مختلف مشتریان خود در سطوح ملی و بین‌المللی پاسخ دهیم.

خدمات ما شامل مشاوره اولیه، طراحی متناسب با نیازهای اختصاصی هر مشتری، تهیه و تامین تجهیزات مدرن سرمایشی، نصب و راه‌اندازی سیستم‌ها، و ارائه خدمات پس از فروش می‌باشد. همچنین، شرکت بازرگانی گرام با بهره‌گیری از تیمی مجرب از مهندسین و فنی‌کاران متخصص، توانسته است استانداردهای بالایی را در طراحی و اجرای پروژه‌های سردخانه‌ای به ارمغان آورد.

ما به تلاش خود برای ارتقاء سطح کیفیت و کارایی در صنایع مرتبط با سردخانه‌سازی ادامه خواهیم داد و همواره به دنبال ایجاد راه‌کارهای نوین جهت صرفه‌جویی در انرژی و کاهش هزینه‌ها برای مشتریانمان هستیم. با اعتماد به شرکت بازرگانی گرام، شما می‌توانید از یک تجربه بی‌نظیر در زمینه‌ی سردخانه‌سازی و خدمات مرتبط با آن بهره‌مند شوید.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *