اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

طراحی و ساخت انواع سردخانه بستنی

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
طراحی و ساخت انواع سردخانه بستنی
سردخانه بستنی نمونه ای از سردخانه های برودتی است، که در آن می توان بستنی های تولید شده را برای مدت زمان طولانی نگهداری کرد. این سردخانه ها نیاز به تجهیزات و قطعات با کیفیت دارند تا بتوانند عملکرد بالایی برای ایجاد سرمایش در سردخانه داشته باشند. در غیر این صورت بستنی های تولیدی شکل و حالت خود را از دست داده و خراب خواهند شد.
5/5

فهرست مطالب طراحی و ساخت انواع سردخانه بستنی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

طراحی و ساخت انواع سردخانه بستنی

 

بیشتر مواد غذایی که تولید می شوند، تا زمانی که به دست مشتری برسند لازم است در سردخانه ها نگهداری شوند. سردخانه ها بسته به نوع مواد غذایی، به سردخانه های بالای صفر برای نگهداری میوه و سبزیجات و سردخانه های زیرصفر برای نگهداری بستنی و گوشت و … دسته بندی می شوند. سردخانه بستنی نمونه ای از سردخانه های زیرصفر است، زیرا لازم است برای نگهداری از بستنی، از سردخانه های خنک استفاده شود.

حال این سوال مطرح می شود که برای تجهیز و ساخت سردخانه و تونل های انجماد جهت نگهداری از بستنی، لازم است از چه تجهیزاتی استفاده شود؟ به طور کلی تمام سردخانه ها با این هدف ساخته می شوند، که بتوانند از فاسد شدن کالاها و مواد غذایی تولید شده جلوگیری نمایند. اگر هوشمند سازی سیستم های خنک کننده و ساخت سردخانه بستنی زیرصفر با تجهیزات مناسبی انجام نشود، قادر نخواهد بود برای مدت زمان طولانی از بستنی ها نگهداری نماید.

این مسئله بیانگر عدم استاندارد سردخانه ساخته شده خواهد بود. لازم است برای ساخت سردخانه زیرصفر پروتئینی، از لوازم و قطعات سردخانه با کیفیت استفاده کرد. از نمونه تجهیزاتی که می توانیم برای ساخت سردخانه های بستنی مورد استفاده قرار دهیم، باید به انواع کمپرسور، ساندویچ پانل،  شیر انبساط و … اشاره کنیم.

ساخت انواع سردخانه بستنی
ساخت انواع سردخانه بستنی

طراحی انواع سردخانه های بستنی 

بستنی یکی از خوراکی های پرطرفدار و خوشمزه در فصل تابستان است، که نگهداری آن در گرما بسیار دشوار است. از این رو این خوراکی پس از تولید در سردخانه بستنی نگهداری می شود تا شکل و کیفیت خود را از دست ندهد. دمای این سردخانه ها برای نگهداری بستنی معمولا 25- درجه سانتی گراد است.

این میزان دما منجر می شود تا بستی شکل و کیفیت خود را بعد از تولید حفظ نموده و تا زمان مصرف به شکل اولیه خود باقی بماند. در اصل بستنی به دلیل خامه و چربی که دارد، باید در دمای پایین نگهداری شود در غیر این صورت حالت و شکل خود را از دست خواهد داد. به همین دلیل بهتر است برای سردخانه های نگهدارنده بستنی از کمپرسورهای دو مرحله ای استفاده شود.

سردخانه های بستنی در دو نوع سردخانه ثابت و سردخانه متحرک طراحی و ساخته می شوند. که لازم است برای ساخت این سردخانه ها از تجهیزاتی استفاده شود، که بتواند دمای 15- درجه تا 36- درجه سانتی گراد را تامین کند. سردخانه بستنی متحرک را می توان بر روی وانت، کامیون، نیسان، تریلر و … قرار داده و نصب کرد.

با این کار میتوان بستنی را تا محل های فروش حمل کرد. در حالی که سردخانه های ثابت بیشتر در کارخانه ها و کارگاه ها ساخته می شوند تا بتوانند حجم زیادی از تولیدات را، برای مدت طولانی در خود جای دهند.

سردخانه بستنی
سردخانه بستنی

ویژگی سردخانه بستنی در زمان انتخاب 

فاکتور مهمی که باید در زمان مشاوره و ساخت سردخانه به آن توجه شود، اندازه و ابعاد سردخانه است. بسته به آنکه سردخانه در کدام محل باید احداث شود، اندازه و ابعاد آن مشخص می شود. بهتر است این نکته را در زمان ساخت سردخانه های بستنی در نظر داشته باشید، که این سردخانه ها توانایی نگهداری از انواع بستنی ها را خواهند داشت. اما آنکه شما به دنبال چه نوع سردخانه ای هستید، مسئله مهمی است که باید در زمان ساخت سردخانه بستنی به آن توجه نمایید.

فاکتور مهم دیگری که باید در زمان انتخاب و ساخت انواع سردخانه مورد نظر قرار دهید، وسایل و قطعاتی است که باید در ساخت آن مورد استفاده قرار دهید. هر چه لوازم و قطعات مورد استفاده در ساخت سردخانه از کیفیت بالاتری برخوردار باشند، مسلما سردخانه می تواند کاربرد بهتری داشته باشد. می توانید قطعات سردخانه را از نماینده شرکت GMC یا نماینده شرکت ERRECOM خریداری نمایید. تا سردخانه ای با بالاترین کیفیت ساخته و مورد استفاده قرار دهید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *