اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

اتصالات مسی چه کاربردهایی دارند؟

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
اتصالات مسی نمونه ای از تجهیزات مورد استفاده در صنایع مختلف هستند، که می توان از آنها در سیستم های برودتی و تهویه مطبوع نیز استفاده کرد. از این اتصالات بیشتر برای جلوگیری از نشت ماده مبرد به خارج از سیستم استفاده می کنند و دارای تنوع بالای تولیدی هستند. از این رو تجهیزات پرکاربردی نیز به شمار می روند.
5/5

فهرست مطالب اتصالات مسی چه کاربردهایی دارند؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

اتصالات مسی چه کاربردهایی دارند؟

 

 

بیشتر صنایع از جمله تهویه مطبوع، همواره به دنبال آن هستند که از بهترین قطعات و لوازم سردخانه ای برای ساخت سیستم های برودتی استفاده کنند. تا اثرات نشت ماده مبرد به خارج از سیستم را به حداقل برسانند. از این رو در صنایع حرارتی و برودتی و سیستم های تهویه مطبوع، بیشتر از اتصالات مسی استفاده می شود تا بتوان از بروز هرگونه مشکلی در صنایع جلوگیری نمود. این اتصالات دارای کاربردهای متنوعی بوده و بسته به ویژگی هایی که دارند در قسمت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

همانطور که از نام اتصالات مسی مشخص است، جنس این اتصالات از مس است و در ضخامت های متعددی تولید و به بازار عرضه می شوند. به طور کلی باید بگوییم استفاده از این اتصالات برای تجهیز و ساخت سردخانه و تونل های انجماد کاربرد دارد. می توان از اتصالات متنوع مسی در ساخت سردخانه زیرصفر پروتئینی یا ساخت سردخانه بالا صفر میوه استفاده کرد.

در اصل باید بگوییم تمام خطوط انتقال سیال در سیستم های تبریدی و تهویه مطبوع، از جنس مس هستند. که در طول این مسیر نیز اتصالاتی استفاده شده اند که خطوط را به صورت مستقیم به هم متصل می کنند. از پرکاربردترین اتصالات مسی باید به انواع زانو، سه راهی، اتصالات U شکل برای تغییر زاویه و موارد دیگر اشاره کنیم.

اتصالات مسی در سیستم های برودتی
اتصالات مسی در سیستم های برودتی

مهمترین مزایای استفاده از اتصالات مسی

سیستم های برودتی که در ابعاد و سایز های مختلفی ساخته می شوند، نیاز به تجهیزات بسیار زیادی دارند. برخی از این تجهیزات بزرگ و قابل رویت هستند همچون انواع کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و … . در حالی که برخی دیگر از این تجهیزات کوچک اما پرکاربرد و مهم هستند. همچون اتصالاتی که در این سیستم های سردخانه ای استفاده می شوند. پس باید بگوییم استفاده از اتصالات با وجود آنکه چندان در سیستم هایی برودتی قابل رویت نیستند، اما بسیار مهم و حساس هستند.

می توان با استفاده از اتصالات مسی به مزایای بسیاری دست یافت. از جمله پایین آوردن ساییدگی اتصالات در صورت پایین بودن اصطکاک، انتقال سریع و آسان حرارت میان دو سیال و مقاومت بالای این نمونه از اتصالات در برابر نور خورشید، ضربه، گرما و فشارهای مکانیکی. تمامی این اتصالات مطابق با استاندارد روز دنیا ساخته می شوند و از مقاومت بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل بسیار پرکاربرد بوده و می توان از آنها در صنایع مختلف استفاده کرد.

اتصالات مسی مهمترین و پرکاربردترین تجهیزاتی هستند که دارای انواع مختلفی بوده و میتوان از آنها علاوه بر سیستم های برودتی و هوشمند سازی سیستم های خنک کننده، در تونل انجماد، ساخت سردخانه آرامستان، لوله کشی بیمارستان، لوله کشی آب شهری و … نیز استفاده کرد.

اتصالات مسی در تهویه مطبوع
اتصالات مسی در تهویه مطبوع

معرفی انواع اتصالات تهویه مطبوع مسی 

اتصالاتی که در سیستم های برودتی و تهویه مطبوع استفاده می شوند را باید بسته به سایزی که دارند، دسته بندی نمود. از نمونه این اتصالات می توانیم به اتصالات زانویی 45 درجه اشاره کنیم. این اتصالات مناسب برای ساختمان سازی، ساخت انواع چیلر و سیستم تهویه مطبوع، کولرهای آبی بزرگ، برج ها و … هستند. که مهمترین ویژگی آنها ضخامت بین 4/1 تا ⅝ این نمونه اتصالات می باشد.

نوع دیگری از اتصالات مسی را باید اتصالات زانویی 90 درجه بیان کنیم. این اتصالات نیز کاربردی همچون اتصالات زانویی 45 درجه دارند و  تنها تفاوتشان در زاویه 90 درجه ای آنها است. اتصالات تراپ نیز نمونه دیگری از این نوع اتصالات است که بیشتر از آنها در سیستم های برودتی و تهویه مطبوع برای از بین بردن روغن استفاده می شود. این نمونه اتصالات در تنوع سایز 4. 8. 2 تولید و مورد استفاده قرار می گیرند.

در انتها نیز باید به اتصالات بوشن ها اشاره کنیم که دارای ابعاد متنوعی هستند. این اتصالات به دلیل آنکه سایز دو سر انتهایی لوله با هم همخوانی دارند، بیشتر برای تاسیسات و کولرسازی استفاده می شوند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *