اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

انتخاب بهترین گاز سردخانه برای چیلرهای صنعتی

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
انتخاب بهترین گاز سردخانه برای چیلرهای صنعتی
انتخاب بهترین گاز سردخانه برای چیلر یک گام بسیار سخت است. در این مقاله، گازهای پیشنهادی و مناسب را برای چیلرهای صنعتی بررسی می کنیم.
5/5

فهرست مطالب انتخاب بهترین گاز سردخانه برای چیلرهای صنعتی

انتخاب بهترین گاز سردخانه برای چیلرهای صنعتی

 

گزارشات UNEP (برنامه ی زیست محیطیِ ملل متحد) حاکی از آن است که صنعت تولید گاز سردخانه در چند سال اخیر بیش ترین تحول را به خود دیده است. طبق این گزارشات، HFCها (هیدروفلوئوروکربن ها) محبوب ترین انواع گاز سردخانه در سراسر جهان هستند و به طور گسترده در پروژه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

این گزارشات حاکی از این بود که تا سال ۲۰۱۵، حدودا ۱۲ درصد از میزان گاز گلخانه ای تولیدشده در جهان، به دلیل مصرفِ گاز سردخانه ی نامناسب در سردخانه های صنعتی بود. اصلاحاتی که در چند سال اخیر در این زمینه در پیش گرفته شدند، موجب شدند که گازهای گلخانه ای تا حد زیادی کاهش پیدا کنند. به همین دلیل، بسیاری از گازهای سردخانه که پیش از این مورد استفاده قرار می گرفتند، منسوخ گشتند. نظر به چنین اصلاحاتی، لازم است بدانیم که برای انواع سردخانه، کدام مدل گاز مبرد مطمئن تر و مناسب تر است.

در این مقاله، بازرگانی گرام به بررسی بهترین گاز سردخانه برای چیلرهای صنعتی می پردازد و آن ها را به شما معرفی می کند. همراه ما باشید.

 

 

خرید بهترین گاز سردخانه از بازرگانی گرام
خرید بهترین گاز سردخانه از بازرگانی گرام

 

پیشنهاد خرید
گاز R507 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز 507خرید کنید

آیا چیلرهای صنعتی به گاز سردخانه ی متفاوتی نیاز دارند؟

چیلرهای صنعتی در بسیاری از موارد از پایه ترین چارچوب های ترمودینامیک و انتقال حرارت استفاده می کنند تا بتوانند گرما را از محیط سردخانه خارج کنند و آن را به دمای مدنظر برسانند. با این حال، بسته به نوع چیلر یا بازه ی دمایی که از آن انتظار می رود، ممکن است به گاز سردخانه ی متفاوتی برای چیلر خود نیاز داشته باشید. چیلرهای صنعتی معمولا به شکلی طراحی شده اند تا بتوانند بار برودتی بالایی را پیاده کنند. با توجه به بالا بودنِ مقیاس سرمایش و ابعاد ساختمانی که باید سرد شود، بدیهی ست که چیلر به مبرد متفاوتی نیاز داشته باشد.

در مقایسه با سایر سیستم های تبریدی، چیلرهای صنعتی معمولا بازده  برودتی بالاتری دارند و می توانند تحت فشار بالاتری کار کنند. علاوه براین، دمایی که ارائه می دهند باعث می شود تا بتوان آن ها را در سردخانه های دماپایین هم مورد استفاده قرار داد. این چیلرها ساختار پیچیده تری در مقایسه با سایر دستگاه های تبریدی دارند. بماند که معمولا چرخه ی تبریدی در این چیلرها پیچیده تر است و گاهی حتی ممکن است از فشرده سازی چندمرحله ای و سیکل های پیچیده ترِ جذب حرارت استفاده کنند. دلیل آن هم این است که سیستم بیش ترین بازده و بهترین عملکرد را داشته باشد.

گذشته از تمامی موارد بالا، قطعات سردخانه ای که در چیلرهای صنعتی استفاده می شوند، ممکن است با سایر دستگاه های تبریدی متفاوت باشند. به عنوان مثال، ممکن است گرداننده های دارای سرعت متغیر در سیستم پیاده شده باشند، چیلر حاوی چندین کمپرسور سردخانه باشد یا حتی سیستم کنترل پیشرفته ای داشته باشد. تمامی این قطعات با هدف متفاوتی در سیستم تعبیه شده اند، اما همگی از یک هدف تبعیت می کنند: این که سیستم انتظارات خاصی را برآورده سازد. به طور کلی،  می توان شباهت های متعددی بین چیلرهای صنعتی و سایر سیستم های تبریدی پیدا کرد. با این وجود، تفاوت های موجود در میان این سیستم ها بیش تر از شباهت هایشان هستند.

 

در چیلرهای صنعتی از چه گازی باید استفاده کرد؟
در چیلرهای صنعتی از چه گازی باید استفاده کرد؟
پیشنهاد خرید
گاز R407 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-407خرید کنید

در چیلرهای صنعتی معمولا می توان از چه نوع گازی استفاده کرد؟

معمولا هیدروفلوئوروکربن ها (HFCها)، هیدروکلروفلوئوروکربن ها (HCFCها)، و انواع گاز سردخانه طبیعی از جمله پراستفاده ترین گازهای سردخانه برای چیلرهای صنعتی هستند. در میان این گازها، HFCها به صورت مصنوعی در کارخانه ها ساخته می شوند و کلرین ندارند. به همین دلیل، پتانسیل تحلیل بریِ لایه ی اوزون در این گازها پایین است. گازهای HCFC در مقابل کلرین دارند و معمولا پتانسیل تحلیل بریِ  لایه ی اوزون در آن ها بالاست. نظر به اثر منفی این گازها بر محیط زیست،  بسیاری از HCFCها از بازار حذف شده اند. با این حال، سرمایش فوق العاده ی آن ها موجب شده است که هم چنان تعداد زیادی از پروژه های سرمایشی با HCFCها کار کنند.

گاز سردخانه ی طبیعی یکی از بهترین انواع مبرد برای سردخانه های صنعتی هستند. حتی بسیاری از چیلرهای صنعتی هم با این مدل گاز سردخانه کار می کنند. این گازها به طور طبیعی در طبیعت حضور دارند و به همین سبب، یا هیچ اثر مخربی بر طبیعت ندارند، یا اثر سوء آن ها بسیار کم است. پتانسیل تحلیل بری لایه ی اوزون در این گازها یا بسیار پایین است، یا برابر با صفر است.

هر سه مدل گاز سردخانه ی بالا را می توان برای چیلرهای صنعتی استفاده کرد. گازهایی که در بخش پایین لیست شده اند، گلچینی از این گازها هستند:

  • R134A و R-410A از خانواده ی HFCها.
  • آمونیاک یا NH3، کربن دی اکسید یا CO2 + انواع هیدروکربن ها از خانواده ی گاز سردخانه طبیعی.

معمولا R-134a و R-410A به وفور در چیلرهای صنعتی به کار می روند. بازرگانی گرام در سایر مقالات خود، به طور گسترده به جزئیات بازده این گازها پرداخته است. می توانید جهت بررسی این گازها، به «این لینک» مراجعه نمایید.

 

انتخاب بهترین گاز سردخانه برای چیلرهای صنعتی
انتخاب بهترین گاز سردخانه برای چیلرهای صنعتی
پیشنهاد خرید
گاز R410 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-410خرید کنید

چرا انتخاب خرید گاز سردخانه برای چیلرهای صنعتی انتخاب دشواری ست؟

انتخاب و خرید بهترین گاز سردخانه برای چیلرهای صنعتی می تواند چالش  بزرگ تری نسبت به سیستم های تبریدی معمولی باشد. شما حتما باید پیش از انتخاب گاز مبردِ چیلرها، با کارشناسان متخصص و مجربِ سیستم های تبریدی مشورت کنید. دلایلِ زیر نشان می دهند چرا انتخاب گاز برای چیلرهای صنعتی دشوارتر است:

  • مقیاس بندیِ چیلرهای صنعتی دشوارتر است: چیلرهای صنعتی معمولا ظرفیت برودتی بالاتری دارند. این یعنی به گاز سردخانه ی بیش تری هم نیاز دارند. همین باعث می شود که انتخاب مبردی که همزمان هم اثربخش باشد، هم قیمت مقرون به صرفه و کیفیت مناسبی داشته باشد، هم همیشه در دسترس باشد، چالش بزرگی به نظر برسد.
  • دما و فشارِ چیلرهای صنعتی بالاتر است: از چیلرهای صنعتی انتظار می رود که در دماهای بسیار پایین و فشارهای بالا کار کنند. این باعث می شود انتخاب شما محدودتر گردد.
  • چارچوب های قانونی گاز سردخانه ممکن است محدودیت های زیادی را شامل حال شما کند. بسیاری از گازهای سردخانه از جمله HCFCها و CFCها از رده خارج شده اند. این یعنی شما باید از انواع جدیدتری از گازهای سردخانه استفاده کنید. پس سعی کنید به دنبال مبردهای جدیدتری مانند HFCها یا گازهای طبیعی بروید.
  • نگرانی های پیرامون مسائل امنیتی: چیلرهای صنعتی ممکن است در فضای حساس و پرخطری کار کنند. این یعنی شما باید با احتیاط بیش تری گاز سردخانه ی مدنظر را انتخاب کنید. برخی از گازها بسیار سمی و اشتعال آور هستند. این امر ممکن است زندگی کارکنان یا سلامت قطعات سردخانه را به خطر بیندازد.

 

پیشنهاد خرید
گاز کولیب R406 - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-406خرید کنید

برای مشورت راجع به خرید مبرد سردخانه، بازرگانی گرام همراه شماست.

انتخاب بهترین گاز برای سردخانه ممکن است در نظر اول دشوار به نظر برسد. شما باید موارد مختلفی را مدنظر قرار دهید و حتما احتیاط کافی را برای انتخاب مناسب ترین گاز داشته باشید. از طرفی، گاز موردنظر باید حتما با انتظارات و نیازمندی های شما تطابق داشته باشد. با توجه به این که صاحبان سردخانه باید هم مراقب سلامت سردخانه و امنیت پرسنل باشند، هم گازی را انتخاب کنند که عملکرد مدنظرشان را داشته باشد، بازرگانی گرام شرایطی را فراهم نموده است تا شما بتوانید پس از مشورت با متخصصان دستگاه های برودتی، بهترین گاز مبرد را برای سیستم خود انتخاب کنید. جهت اطلاعات بیش تر، کافی ست با بازرگانی گرام در تماس باشید.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *