اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

نکاتی درباره ساخت سردخانه

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
ساخت سردخانه باید تحت نظارت کارشناسان مربوطه باشد.
ساخت سردخانه تقریبا برای تمامی صنایع،‌ تبدیل به یکی از امور ضروری شده است. از جمله مواردی هم که در تولید سردخانه‌ها اهمیت دارد، کمپرسور سردخانه و گاز آن است.
5/5

فهرست مطالب نکاتی درباره ساخت سردخانه

نکاتی درباره ساخت سردخانه

شاید در گذشته انباری‌ها و سردخانه‌هایی را به یاد می‌آوردید که کاربردهایی محدود داشتند و ساخت آن هم به تجهیزات زیادی نیاز نداشت. این روزها هم سردخانه‌ها کاربردی گسترده‌تر پیدا کرده‌اند، هم ساخت سردخانه نیاز به تکنولوژی مدرن و پیشرفته‌تری دارد. این روزها دیگر سردخانه‌ها تنها محدود به صنایع غذایی نیستند، بلکه استفاده از آن‌ها حد و مرزی ندارد و در نهایت هر صنعتی را به خود جذب می‌کند.

وقتی صنعت، کارآفرین یا هر کسب‌وکار دیگری نیاز به ساخت سردخانه و یا انتخاب کمپرسور سردخانه پیدا می‌کند، مسلما اولویت آن‌ها شرکتی‌ست که بتواند به طور کاملا حرفه‌ای و مطابق با تکنولوژی روزِ دنیا این پروژه را پیاده کند. بازرگانی گرام در این مقاله چارچوب‌های انتخاب حرفه‌ای کمپرسور سردخانه را برای شما شرح داده، باید و نباید های ساخت سردخانه و انتخاب گاز سردخانه را با شما در میان خواهد گذاشت. در ادامه نیز نگاه خود را از ما دریغ نکنید.

نکاتی درباره ساخت سردخانه
نکاتی درباره ساخت سردخانه

اصول ساخت سردخانه‌های پیشرفته و بِروز

این امر بر هیچ‌کس پوشیده نیست که در دنیای امروز،‌ که تنها در صنایع غذایی بیش از ۷۰ درصد از اغذیه را در سردخانه نگه‌داری می‌کنند، ساخت سردخانه‌‌ی متناسب با صنعتِ شما یک «باید» است. برای این‌که بتوانید بهترین سردخانه را در اختیار داشته باشید، ابتدا باید بدانید به چه منظوری این سردخانه را می‌سازید.

مهم‌ترین عاملی که در حین ساخت سردخانه باید مورد توجه قرار بگیرد، این است که نوع موادی که قرار است در سردخانه نگه‌داری شوند، دمای مورد نیاز و بازه‌ نگه‌داری آن‌ها تعیین شود. رساندن محصول سالم به مشتری هدف هر کسب‌وکار و صنعتی‌ست.

بخصوص در صنایع غذایی و دارویی که مواد از حساسیت‌های بالایی به دما و رطوبت محیط برخوردارند، کوچک‌ترین عامل قابل تغییر می‌تواند هم از کیفیت و عمر مواد بکاهد، هم خسارت‌های جبران ناپذیری به صنعت شما بزند.

از طرفی این روزها بالا بودن بازده انرژی مصرفی هم یکی از ملاحظات صنایع است. در کشورهای مختلف از جمله ایران،‌ به منظور توسعه‌ی سردخانه‌های مدرن،‌ به تکنولوژی‌هایی روی آورده می‌شود که میزان مصرف انرژی را به حداقل می‌رسانند.

طبیعی‌ست که در این بین شرکت‌ها قصد داشته باشند برای به حداقل رساندنِ ریسک خسارت‌دهی و افزایش بازده انرژی،‌ به شرکت‌های تخصصی و مجرب برای ساخت سردخانه روی آورند. بازرگانی گرام با بیش از دو دهه تجربه در زمینه‌ی ساخت و تولید سردخانه، در کم‌ترین زمان ممکن، پیشرفته‌ترین سردخانه را برای انواع کاربردها پیاده‌سازی خواهد کرد.

ساخت سردخانه باید تحت نظارت کارشناسان مربوطه باشد.
ساخت سردخانه باید تحت نظارت کارشناسان مربوطه باشد.

باید و نبایدهای ساخت سردخانه که هرگز نباید فراموش کرد!

همان‌طور که در بخش پیشین به آن اشاره کردیم، ساخت سردخانه نیازمند ملاحظات مختلفی است. با توجه به این‌که کیفیت محصولاتِ کسب‌وکار شما به طور مستقیم با سردخانه‌ای که محصولات را در آن نگه می‌دارید مرتبط است، لازم است از آخرین دانش روز و بهترین تکنولوژی موجود برای توسعه‌ و ایجاد سردخانه بهره برید.

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در کیفیت سردخانه،‌ استفاده از گاز سردخانهی مناسب است. سردخانه‌ی شما از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود که عدم کیفیت یا نامناسب بودن هر بخش، می‌تواند به صدمات جبران ناپذیری بیانجامد. برای جلوگیری از وارد آمدنِ‌ چنین خسارت‌ها و صدماتی، استفاده از سیستم برودتی بِروز و تخصصی (که دقیقا مطابق با نوع کاربری سردخانه باشد)، توصیه می‌شود.

به عنوان مثال مواد غذایی‌ از جمله میوه‌ها، سبزی‌جات، گوشت و لبنیات از جمله مواردی هستند که به دلیل سرعت بالای تخریب‌پذیر بودن آن‌ها، باید به طور دائمی در فضای سرد باقی بمانند. پارامترهایی مانند دما،‌ رطوبت هوا و حتی ترکیبات موجود در هوا، به طور مستقیم روی کیفیت کالای شما تاثیر می‌گذارند. حصول اطمینان از حفظ کیفیت محصولات شما، شرط اول فعالیت بازرگانی گرام است.

یکی دیگر از باید و نبایدهای ساخت سردخانه، استفاده از بهترین کمپرسور سردخانه است. ما در بخش‌های آینده بیش‌تر در رابطه با نوع گازهای سردخانه‌ای و کمپرسورها بحث خواهیم کرد. اما لازم است این نکته را هم مدنظر قرار دهید که انتخاب یک کمپرسور مناسب برای سردخانه‌ی شما، می‌تواند علاوه بر تضمین سلامت محصولات، میزان مخارج شما را هم به حداقل برساند.

چه گازی برای سردخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

انتخاب نوع گاز سردخانه،‌ یک کار بشدت حساس و نیازمند بررسی کارشناس است. اغلب برای سیستم‌های برودتی از گازهای رایجی مانند R22 یا R410 استفاده می‌شود. البته در بازار انواع دیگری از گازهای سردخانه مانند R134، R507، R404 و… نیز وجود دارد؛ که جهت آشنایی با آن‌ها می‌توانید از پشتیبانی شرکت بازرگانی گرام کمک بگیرید.

کدام شرکت برای نصب و خرید کمپرسور سردخانه توصیه می‌شود؟
کدام شرکت برای نصب و خرید کمپرسور سردخانه توصیه می‌شود؟

رازهای انتخاب یک کمپرسور سردخانه‌ی خوب چیست؟

دقت کنید که برای انتخاب کمپرسور سردخانه، باید به فاکتورهای متعددی دقت کرد. اول از همه این‌که بسته به نوع سردخانه، ممکن است نیاز به کمپرسور متفاوتی داشته باشید. این امر تا حد زیادی به انتظارات شما از کمپرسور و نوع کاربری آن بستگی دارد. به طور کلی، کمپرسورهایی که سردخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، بیشتر از نوع کمپرسورهای رفت و برگشتی یا کمپرسورهای اسکرو یا مارپیچی هستند.

انتخاب نوع کمپرسور یک گام حیاتی برای تمامی صنایعی‌ست که قصد ایجاد سردخانه را دارند. بنابراین باید حتما تحت نظر کارشناسان مجرب و مهندسان متخصص صورت پذیرد. با توجه به اهمیت این امر، بازرگانی گرام این امکان را برای شما فراهم نموده تا بتوانید بهترین کمپرسور را برای سردخانه‌های خود انتخاب کرده و آن را نصب نمایید.

انتخاب یک کمپرسور خوب برای سردخانه
انتخاب یک کمپرسور خوب برای سردخانه

چرا استفاده از یک کمپرسور سردخانه خوب، یک باید است؟

نکته‌ی دیگری که نباید از یاد ببرید، آیین‌نامه‌های سیستم‌های برودتی مدرن است. با توجه به کاهش ذخایر انرژی در سراسر جهان،‌ تکنولوژی‌ روز به روز دستگاه‌های برودتی با بازده بالاتر انرژی را به بازار عرضه می‌کنند. این‌کار نه تنها زیست‌تخریب‌پذیریِ سیستم برودتی را به حداقل می‌رساند، بلکه بشدت برای شما هم مقرون به صرفه تمام خواهد شد.

بازرگانی گرام ضمن برخوردار بودن از گواهینامه‌ها و مجوزهای معتبر جهانی، محصولاتی مقرون به صرفه و با بازدهی بالا را هم در پروژه‌های خود به کار می‌بندد.

درست همان‌طور که یک خودرو بدون سوخت کار نخواهد کرد، یک سردخانه هم بدون کمپرسور خوب و باکیفیت،‌ تبدیل به یک سردخانه‌ی تمام عیار نخواهد شد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم پیش از انتخاب یا نصب کمپرسور در محیط سردخانه‌ی خود، حتما از مشورت بازرگانی گرام بهره‌مند گردید.

پشتتان به سردخانه‌های بازرگانی گرام گرم باشد!

بازرگانی گرام با تجربه‌ای به درازای بیش از دو دهه، نه تنها توانسته تکنولوژی پیشرفته‌ی دنیا را به ایران آورد، بلکه اولین شرکت رسمی و معتبر تولیدکننده‌ی سردخانه نیز نام گرفته است. این شرکت نه تنها دستی چیره در نمایندگی محصولات برجسته‌ی برودتی دنیا دارد، بلکه نمایندگی بسیاری از برندهای معروف اروپا و آسیا نیز در کارنامه‌اش می‌درخشد.

البته که ستاره‌ی درخشان کارنامه‌ی بازرگانی گرام،‌ همواره اعتماد و رضایت مشتریان گرامی بوده و هست. شما می‌توانید جهت اطلاعات بیشتر درباره‌ی ساخت سردخانه، خرید و نصب کمپرسورهای سردخانه و گازهای سردخانه، با گروه بازرگانی گرام تماس حاصل فرمایید.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *