اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

پربازده‌ترین و کم‌مصرف‌ترین گاز سردخانه بازار را بشناسید.

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
اثر گاز سردخانه در میزان مصرف انرژیِ سیستم تبریدی
در این مقاله به بررسی پربازده‌ترین و کم‌مصرف‌ترین گاز سردخانه می‌پردازیم و در کنار آن، لیستی از گازهای محبوب سردخانه را نیز بررسی خواهیم کرد.
5/5

فهرست مطالب پربازده‌ترین و کم‌مصرف‌ترین گاز سردخانه بازار را بشناسید.

پربازده‌ترین و کم‌مصرف‌ترین گاز سردخانه بازار را بشناسید.

گاز سردخانه یکی از کلیدی‌ترین بخش‌‌های سیستم تبریدی سردخانه است که برخلاف تصور اشتباه بسیاری از صاحبان صنایع، نقش بسیار مهمی در میزان مصرف انرژی سیستم دارد. پیش از این، در سایر مقالات بازرگانی گرام، به این امر که گاز مبرد تا چه حد می‌تواند در هزینه‌های سردخانه موثر باشد، پرداختیم. علاوه بر این، تعدادی از بهترین گازهای سردخانه را به شما معرفی کردیم و کاربرد هر یک را بررسی نمودیم.
در این مقاله، قصد داریم لیستی از پربازده‌ترین و کم‌مصرف‌ترین گازهای سردخانه را رو کنیم و آن‌ها را یک‌به‌یک به زیر ذره‌بین بکشانیم. همراه بازرگانی گرام باشید.

اثر گاز سردخانه در میزان مصرف انرژیِ سیستم تبریدی

پیشنهاد خرید
گاز R507 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز 507خرید کنید

گاز سردخانه چگونه در میزان مصرف انرژی سیستم تبریدی اثر می‌گذارد؟

گاز سردخانه به این منظور در سیستم به کار می‌رود که حرارت را از درونِ سیستم تبریدی، به محیط خارج از سردخانه انتقال دهد. با فشرده شدن مبرد گازی، حرارت آن بالا می‌رود. سپس گاز داغ، از خطوط کویل‌ها عبور می‌کند، خنک می‌شود و سپس به مایع تبدیل می‌شود. این مایع از شیر انبساط‌دهنده عبور می‌کند و در این بخش، مجددا بخار می‌شود و بعد دوباره خنک می‌گردد.
این گاز خنک، از درون کویل‌های دیگری عبور می‌کند که حرارت را از درون سیستم سرمایشی یا تونل‌های انجماد خارج کرده، به بیرون از محیط سردخانه هدایت می‌کنند. این فرآیند آن‌قدر باید تکرار شود تا دمای سردخانه به بازه‌ای که توسط سنسورها تعیین شده است، برسد. به این شکل، سیستم تبریدی می‌تواند دمای سردخانه را در یک بازه‌ی مشخص نگه دارد و آن را طی مدت زمان طولانی حفظ نماید.

گاز سردخانه نقشی حیاتی در مصرف انرژی سیستم تبریدی دارد. پیش از این، بازرگانی گرام در مقالات خود به این اشاره کرده بود که دقت به ویژگی‌های ترمودینامیک گازهای سردخانه، تا چه حد می‌تواند در عملکرد سیستم تبریدی شما موثر باشد. در مقوله‌ی مصرف انرژی هم نقطه‌ی جوش، فشار بخار و ضریب انتقال حرارت و سایر مشخصات ترمودینامیک گاز، نقش بسیار مهمی در تعیین بازدهی گاز سردخانه دارند. طبیعی‌ست که هر قدر نقطه جوش یک مبرد گازی پایین‌تر و ضریب انتقال حرارت آن بالاتر باشد، بازدهی آن بالاتر بوده و با مصرف انرژی کم‌تری،‌ می‌تواند حرارت را از محیط گرفته و آن را به خارج از سردخانه منتقل کند.

اقدامات لازم برای کاهش مصرف انرژی مبرد گازی
تاثیر مبرد گازی مناسب بر عملکرد صحیح قطعات سردخانه
پیشنهاد خرید
گاز R407 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-407خرید کنید

برای کاهش مصرف انرژی مبرد گازی و افزایش بازدهی آن باید چه کرد؟

دقت کنید که حتی اگر پربازده‌ترین و کم‌مصرف‌ترین گاز سردخانه را نیز داشته باشید، اما سردخانه‌ی شما در موارد دیگر لنگ بزند، موانعی بر سر کاهش مصرف انرژی مبرد گازی ایجاد خواهد شد. بنابراین پیش از این‌که به سراغ لیستی از مبردهای کم‌مصرف رویم، مطمئن شوید که در سردخانه‌ی شما موارد زیر رعایت گردند:

  • کمپرسور بازده‌ بالا: بِروزرسانی سیستم کمپرسور سردخانه تا حد زیادی می‌تواند جلوی مصرف بی‌رویه‌ی انرژی را بگیرد و بازده سیستم را بالا ببرد.
  • از یک طراحی کم‌مصرف و بِروز استفاده کنید: طراحی و ساخت سردخانه، مواد مورد استفاده در مراحل مختلف ساخت سردخانه و ابعاد آن، همگی از جمله عوامل تاثیرگذار در میزان مصرف انرژی هستند. اگر قصد دارید بازدهی سردخانه‌ی خود را بالا برده و هزینه‌ی مصرف انرژی را به حداقل برسانید، حتما برای ساخت و طراحی سردخانه، با متخصصان حرفه‌ای مشورت و رایزنی کنید.
  • به طور منظم سیستم تبریدی را چک و سرویس کنید: سرویس مرتب سیستم تبریدی (به عنوان مثال، تمیز کردن مرتب کویل‌ها، بررسی میزان گاز سردخانه و جایگزینی قطعات فرسوده با قطعات نو، می‌تواند نقش مثمرثمری در کاهش مصرف انرژی و افزایش بازدهی آن داشته باشد.
  • از سنسورهای پیشرفته برای تنظیم دمای سردخانه و کنترل آن استفاده کنید: در صورتی‌که دائما دمای سردخانه را چک کنید، تا حد زیادی می‌توانید جلوی وارد آمدن فشار به سیستم تبریدی را بگیرید. به این شکل، حداقلِ انرژی ممکن در سردخانه‌ها مصرف خواهد شد و هزینه‌هایی که بر دوش می‌کشید، کاهش قابل توجهی خواهند داشت.

حال بیایید نگاهی به تعدادی گاز سردخانه بیندازیم که نه تنها بازده بالایی دارند، بلکه پایین بودن مصرف انرژی آن‌ها باعث شده است که متخصصان زیادی آن‌ها را به عنوان گازهای پیشنهادی برای سردخانه‌ها توصیه نمایند.

بهترین گاز سردخانه بازار
بهترین گاز سردخانه بازار
پیشنهاد خرید
گاز R410 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-410خرید کنید

لیستی از کم‌مصرف‌ترین و پربازده‌ترین گازهای سردخانه در بازار

پیش از آن‌که به لیست گاز سردخانه‌ کم‌مصرف بپردازیم، باید دقت کنید که میزان بازدهی یک گاز، مستقیما با نوع سردخانه، نوع تجهیزات و قطعات سردخانه، عملکرد سردخانه و کاربردهای خاص آن در ارتباط است. با این‌حال، مبردهای زیر به عنوان پربازده‌ترین و کم‌مصرف‌ترین گازهای سردخانه شناخته می‌شوند:

از میان لیست گاز سردخانه‌ای که در بالا ذکر شد، R-600a می‌تواند مصرف انرژی الکتریسیته را تا حدود ۵۰ درصد پایین آورد. این گاز طی سالیان گذشته به طور گسترده در کشورهای جهان اول مورد استفاده قرار گرفته است. لازم به ذکر است که R-410A این روزها به عنوان یک مبرد گازی پربازده شناخته می‌‌شود و به مصرف پایینِ انرژی و ظرفیت سرمایشیِ بالای خود معروف است. با این وجود، باید دقت کنید که نوع گاز سردخانه‌ای که به کار می‌برید، باید طبق طراحی سردخانه و قطعات آن انتخاب شده باشد. در صورتی‌که در این زمینه نیاز به اطلاعات بیش‌تر دارید، حتما با کارشناسان بازرگانی گرام مشورت نمایید.

زمان تعویض گاز سردخانه
زمان تعویض گاز سردخانه
پیشنهاد خرید
گاز کولیب R406 - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-406خرید کنید

چه زمانی برای تعویض گاز سردخانه ایده‌آل است؟

هر گاه با یکی از علائم زیر مواجه شدید، یعنی احتمالا نیاز است گاز سردخانه‌ی خود را شارژ یا تعویض نمایید:

  • در صورتی‌که عملکرد سرمایشی سیستم با کاهش قابل توجهی مواجه شده باشد: در صورتی‌که مشاهده کردید سیستم تبریدی نمی‌تواند مانند قبل سردخانه‌ی شما را خنک سازد، ممکن است نیاز به شارژ مجدد یا جایگزینیِ گاز داشته باشید.
  • بالا رفتن بیش‌ازحدِ مصرف انرژی: مبلغی که روی قبض برق می‌بینید، تا حد زیادی گواه میزان بازدهی و مصرف انرژی سیستم تبریدی شماست. وقتی دستگاه شما انرژی بیش‌تری نسبت به سابق مصرف کند، یعنی فشار بیش‌تری را برای رساندن هوای سردخانه به دمای مورد نظر شما متحمل شده است.
  • نشتی یا نقص فنی: در صورتی که سیستم نشتی یا نقص فنی داشته باشد، بازده آن بسیار کاهش پیدا خواهد کرد و احتمالا نیاز باشد شما مبرد گازی سیستم را تغییر دهید.
  • مبردهای از رده خارج‌ شده: اگر گاز سردخانه سیستم شما دیگر در بازار جهانی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد یا از رده خارج شده است، احتمالا نیاز است گاز خود را با نوع جدیدی جایگزین نمایید.

به طور کلی، توصیه می‌شود پیش از هر گونه اقدام جهت جایگزینی یا تعویض گاز سردخانه، حتما با کارشناسان صنایع تبریدی مشورت نمایید. در این زمینه، بازرگانی گرام آماده‌ی خدمت‌رسانی به شماست.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *