اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

باید و نبایدهای حین خرید کمپرسور سردخانه

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
نماینده گاز کولیب استارگت
این مقاله به طور حرفه‌ای چارچوب‌ها و مواردی را که باید حین خرید کمپرسور سردخانه رعایت کرد،‌ بررسی و آنالیز خواهد کرد.
5/5

فهرست مطالب باید و نبایدهای حین خرید کمپرسور سردخانه

باید و نبایدهایی که حین خرید کمپرسور سردخانه نباید از قلم انداخت

 

سردخانه‌ها سهمی حذف‌ نشدنی و بسیار حیاتی در صنایع مختلف دارند و کمپرسور سردخانه را می‌توان قلب صنایع دانست. از محصولات شیمیایی که باید در دمای بخصوصی نگهداری شوند گرفته، تا مواد غذایی که جهت توزیع و فروش، باید حتما در بازه‌ی دمایی خاصی انبار گردند. با توجه به این‌که کیفیت محصولات تولیدی صنایع و یا حتی ادامه به کارِ صنایع تا حد زیادی به کیفیت موادی بستگی دارد که در سردخانه نگهداری می‌شوند؛ بدیهی‌ست که باید در نگهداری و حفظ سردخانه‌ها تمام تلاش خود را بکار بریم. پایه‌ترین اصولِ داشتن یک سردخانه‌ی حرفه‌ای و مدرن، استفاده از قطعات مناسب و بِروز است.

در این مقاله گروه صنعتی بازرگانی گرام به شما کمک می‌کند تا راه‌های انتخاب بهترین کمپرسور سردخانه را کشف کنید. اگر این سوال که چه کمپرسوری برای سردخانه‌ مناسب است و اصلا چه کمپرسوری باید بخرم، ذهن شما را هم مشغول کرده است؛ در ادامه‌ی این مقاله همراه ما باشید.

باید و نبایدهای حین خرید کمپرسور سردخانه
باید و نبایدهای حین خرید کمپرسور سردخانه

چه نوع کمپرسور سردخانه‌ای را استفاده کنم؟

دقت کنید که برای خرید کمپرسور سردخانه باید دقیقا مطابق با نوع کاربری سردخانه‌ خود انتخاب کنید. سردخانه‌ها از استانداردهای خاصی پیروی می‌کنند و قطعاتی که در سردخانه‌های رستوران،‌ فروشگاه‌های زنجیره‌ای و حتی صنایع غذایی به کار گرفته می‌شود، قطعا با قطعاتِ سردخانه‌های صنعتی و ساختمانی،‌ هتل‌ها،‌ بیمارستان‌ها و… متفاوت است. این قطعات به شکلی در سردخانه‌ی شما پیاده می‌شوند که هم دما در بازه‌ی ایده‌آل حفظ شود، هم سلامت و کیفیت محصولاتی که در سردخانه نگهداری می‌شوند، تضمین گردد.

معمولا معروف‌ترین و پرکاربردترین کمپرسور سردخانه،‌ کمپرسور رفت و برگشتی یا اسکرو است. البته این نوع کمپرسور در تمامی انواع سردخانه‌ها یکسان نیست و بسته به نوع مبرد، اقلیم مکانِ سردخانه و… نوع کمپرسور می‌تواند متفاوت باشد. معمولا کمپرسور رفت و برگشتی و اسکرو بهتر مناسب مبردهایی هستند که احتمال تغییر مکان در آن‌ها بسیار پایین است و تراکم در آن‌ها، در فشارهای بالا صورت می‌پذیرد. مبردهایی که اغلب ردپایشان را می‌توان در چنین کمپرسورهایی پیدا کرد،‌ مبردهای R-11، R-22، آمونیاک و… هستند.

کارشناس و مهندسی که نوع کمپرسور سردخانه‌ی شما را تعیین می‌کند، موارد متعددی را مدنظر قرار می‌دهد. می‌توانید جهت انتخاب و خرید کمپرسور سردخانه مطابق با پروژه‌ی خود، با کارشناسان شرکت بازرگانی گرام در تماس باشید.

در خرید کمپرسور سردخانه باید به چه مواردی دقت کرد؟
در خرید کمپرسور سردخانه باید به چه مواردی دقت کرد؟

چه عواملی در انتخاب کمپرسورهای سردخانه می‌تواند تاثیر بگذارد؟

نوع کمپرسور سردخانه‌ای که خریداری می‌کنید، می‌تواند بسته به عوامل زیر متفاوت باشد:

  • طراحی سردخانه
  • میزان حداقل و حداکثر انرژی مصرفی در سردخانه – یک سردخانه ممکن است بشدت قدرتمند ساخته شود و نیاز به بازده‌ بالاتری از انرژی در آن وجود داشته باشد. حال آن‌که یک سردخانه‌ی دیگر ممکن است نیاز کم‌تری به انرژی داشته باشد. (این مورد بستگی به مواد نگهداری‌شده در سردخانه دارد).
  • سایز سردخانه و هدف از ساخت آن
  • بودجه‌ای که برای خرید کمپرسور سردخانه کنار گذاشته شده است.

معمولا سردخانه‌های نوین، بر خلاف سردخانه‌های سنتی، اهمیت بیشتری به عایق‌بندی و حجم برودتیً بسته به مترمربع نشان می‌دهند. ضمنا این روزها مبردهایی که برای کمپرسورهای سردخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند،‌ با وسواس بیشتری انتخاب می‌شوند. برای این‌که سردخانه بتواند به طور بهینه گرما را از محیط خارج کرده و سرما را در محیط به گردش در بیاورد، باید کمپرسوری انتخاب کنید که هم بازده‌ی بهینه‌ای در عملکرد نشان دهد،‌ مبردی زیست‌تخریب‌پذیر داشته باشد و واکنش‌پذیری آن استاندارد باشد. جهت بررسی این موارد،‌ می‌توانید با تیم پشتیبانی برند انحصاری بازرگانی گرام مشورت نمایید.

حین خرید کمپرسور فراموش نکنیم!
حین خرید کمپرسور فراموش نکنیم!

 

این موارد را هرگز در انتخاب کمپرسورهای سردخانه فراموش نکنید!

نقش کمپرسور سردخانه در چرخه‌ی تبریدی، تحت فشار قرار دادن (یا همان‌طور که از نامِ این قطعه برمی‌آید، کمپرس کردن) مبرد است. این باعث می‌شود که دمای مبرد افزایش پیدا کند و سپس به قطعات دیگرِ سیستم تبریدی منتقل شود. این مبرد داغ، در چرخه‌ی تبریدی حرارت خود را از دست می‌دهد و مبرد پس از ورود به سوپاپ منبسط‌کننده‌ی ترموستاتیک (TXV)، بخار شده و وارد یونیتِ اواپراتور می‌شود. مبردها گرمای موجود در سردخانه را جذب می‌کنند، دمای محیط را کاهش می‌دهند و این چرخه دائما ادامه دارد. بنابراین:

  • کمپرسور سردخانه یک قطعه‌ی حیاتی در چرخه‌ی تبریدی‌ و سردخانه است. بخصوص در سردخانه‌هایی که به طور دائمی و شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند،‌ باید دقت عملِ‌ بالایی را حین انتخاب کمپرسور به کار برد.
  • همان‌طور که پیش از این گفتیم، انواع کمپرسور سردخانه متعددی را می‌توان در بازار پیدا کرد. ما در بخش‌های قبل به کمپرسورهای رایج در سردخانه‌ها اشاره کردیم. کمپرسورهای اسکرو و اسکرال معمولا بیشترین بخش بازار کمپرسورهای سردخانه‌ای را به خود اختصاص می‌دهند.
  • هر کمپرسور سردخانه ظرفیت متفاوتی از نیروی اسب بخار (HP) دارد. یونیت‌های کوچک‌تر، ظرفیت اسب‌بخار کم‌تری دارند و مناسب سردخانه‌های کوچک هستند. یونیت‌های بزرگ هم مسلما ظرفیت بیشتری را ارائه می‌دهند و برای سردخانه‌های بزرگ‌تر از آن‌ها استفاده می‌شود.
  • نوع مبرد در هر کمپرسور سردخانه می‌تواند متفاوت باشد. قبل از خرید کمپرسور، حتما نوع مبردی که توسط سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد را بررسی کرده و تکنولوژی آن را آنالیز کنید.
  • کمپرسور روغنی یا فاقد روغن؟ کمپرسورهایی که فاقد روغن هستند معمولا نیازی به مراقبت و نگهداری ندارند و عموما آلاینده‌ای تولید نمی‌کنند. اما یک کمپرسور روغنیِ استاندارد می‌تواند بازده بسیار بیشتری داشته باشد و در سکوت بیشتری به فعالیت بپردازد.
خرید بهترین تجهیزات تبریدی از برند انحصاری بازرگانی گرام
خرید بهترین تجهیزات تبریدی از برند انحصاری بازرگانی گرام

خرید کمپرسور سردخانه از برند انحصاری بازرگانی گرام

شرکت بازرگانی گرام به عنوان نماینده‌ی رسمی بسیاری از برندهای مطرح دنیا، یکی از بهترین خطوط فروش کمپرسور سردخانه‌ی ایران را در اختیار دارد. این شرکت نماینده‌ی برندهای پرچم‌دار دنیا، از جمله برند Errecom، کولیب، GMC و دورین ایتالیا نیز است. نظر به این‌که انتخاب کمپرسور می‌تواند یک پروسه‌ی بشدت حساس و نیازمند نظرات کارشناسی‌شده باشد، می‌توانید با متخصصان پشتیبانی بازرگانی گرام جهت تهیه یا خرید کمپرسورهای سردخانه ارتباط بگیرید.

شرکت بازرگانی گرام علاوه بر توسعه و فروش کمپرسور سردخانه،‌ وظیفه‌ی تهیه بِروزترین انواع قطعات سردخانه در ایران را هم بر عهده دارد. شما نه تنها می‌توانید جهت خرید مدرن‌ترین لوازم و قطعات سردخانه به این برند رجوع کنید، بلکه بازرگانی گرام می‌تواند پل ارتباطی شما با بهترین برندهای ساخت قطعات سردخانه در سراسر جهان باشد. این برند در کنار تامین قطعات سردخانه، وظیفه‌ی طراحی و ساخت سردخانه را نیز بر عهده دارد. جهت اطمینان و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با راه‌های ارتباطی برند انحصاری بازرگانی گرام در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *