اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

آخرین تکنولوژی‌های گاز سردخانه با حداقل قیمت در ایران

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
refrigerant gas
در این مقاله به بررسی تکنولوژي‌های جدید گاز سردخانه در ایران می‌پردازیم و نگاهی به خدمات شرکت بازرگانی گرام در این زمینه می‌اندازیم.
5/5

فهرست مطالب آخرین تکنولوژی‌های گاز سردخانه با حداقل قیمت در ایران

آخرین تکنولوژی‌های گاز سردخانه با حداقل قیمت در ایران

 

همان‌طور که پیش از این درباره‌ی مفهوم گاز سردخانه و اهمیت آن سخن گفتیم،‌ گازهای سردخانه نقش بسیار مهمی در چرخه‌ی تبریدی دارند. این گازها با تغییر فاز دادن در چرخه‌ی تبریدی، به مایع تبدیل شده و مجدد به گاز تبدیل می‌شوند. از این رو می‌توانند با جابجایی حرارت و انتقال آن به خارج از فضای سردخانه، در کاهش دمای سردخانه موثر باشند. در سیستم‌های تبریدیِ سنتی، پیش از این از فلوئوروکربن‌ها (بخصوص کلروفلوئوروکربن‌ها) به عنوان مبرد استفاده می‌شد. اما روند کاهشی ضخامت لایه‌ی اوزون موجب شد دانشمندان دنبال شیوه‌های جدیدی برای جایگزینی یا تغییر ترکیبات شیمیایی در این گازهای مخرب باشند.

در این مقاله،‌ ما به آخرین تکنولوژی‌های گاز سردخانه در جهان می‌پردازیم. سپس شما را با خدمات متفاوت برند انحصاری بازرگانی گرام آشنا خواهیم کرد. بنابراین اگر به دنبال تکنولوژی جدیدی جهت بالا بردن بازده سردخانه و کاهش هزینه‌هایتان می‌گردید، این مقاله مخصوص شماست.

گاز مبرد
انواع گاز سردخانه کولیب

ردپای تکنولوژی‌های جدید در گاز سردخانه

همان‌طور که پیش از این به آن اشاره کردیم، تا سالیان سال از مبردهای HFC به عنوان گاز سردخانه استفاده می‌شد. سال ۲۰۲۰ بود که سازمان اروپایی نظارت بر F-Gasها، استفاده از گازهای HFC که PCA آن‌ها برابر با ۲۵۰۰ یا بیشتر از آن است را به طور کلی ممنوع کرد. از سال ۲۰۲۲ به بعد هم استفاده از گازهای مبردی که GWP آن‌ها برابر با ۱۵۰ است یا در بازه‌ی بالاتر از این مقدار قرار می‌گیرد،‌ ممنوع شد. این حد و مرزهای جدید توانست پیشرفت‌های جدیدی را در حوزه‌ی گازهای سردخانه‌ای ایجاد کند و موجب شد دانشمندان به دنبال مبردهای جدیدی برای کاهش آثار سوء بر محیط‌زیست بگردند.

این روزها علاوه بر میزان مصرف انرژی و بازده گاز سردخانه، میزان GWP یا پتانسیلِ مبرد در افزایش گرمایش زمین هم به عنوان یک فاکتور بسیار مهم در تشخیص کیفیت گازهای سردخانه‌ای به شمار می‌رود. با توجه به این‌که سردخانه‌ها را به هیچ عنوان نمی‌توان از صنایع و اماکن تجاری جدا کرد؛ می‌بایست از مبردهایی استفاده شود که بیشترین بازده و کم‌ترین مصرف انرژی را همزمان با پتانسیل پایین در گرمایش زمین، ارائه داده باشند.

در ادامه لیستی از بهترین گاز سردخانه در ایران تدارک دیده‌ایم که می‌تواند شما را با ویژگی‌های بخصوص این گازها آشنا سازد. علاوه بر این، در صورتی که نیاز به مشورت بیشتر و گسترده‌تر برای انتخاب بهترین گاز سردخانه دارید، کارشناسان و متخصصان بازرگانی گرام آماده‌ی خدمت‌رسانی به شما هستند. می‌توانید جهت ارتباط با واحد مشاوره و فروش گاز سردخانه، روی «این لینک» کلیک نمایید.

نگاهی به فرمول شیمیایی Hfcها
نگاهی به فرمول شیمیایی HFCها

 

کدام گاز سردخانه بیشتر در پروژه‌های تبریدی به کار می‌رود؟

در طول دهه‌های گذشته، R404A یکی از پرکاربردترین گازهای سردخانه‌ای در جهان بوده است. این گاز عملکرد مطلوبی را هم در پروژه‌های صنعتی و هم پروژه‌های تجاری از خود نشان داد. علاوه بر این، مشخصات آن موجب می‌شد که بتوان آن را هم در پروژه‌های کوچک، هم پروژه‌های متوسط و هم پروژه‌های عظیم با دما و فشار بالا استفاده کرد.

این روزها بجز سیستم‌های تبریدی قدیمی، کم‌تر سیستم تبریدی‌ای را می‌توان پیدا کرد که HFCها، HCFCها و CFCها را در ابعاد گسترده مورد استفاده قرار داده باشد. اثرات گل‌خانه‌ای و گرمایش زمین این روزها حد و مرزهای جدیدی را برای سیستم‌های تبریدی تعریف کرده و کارخانه‌ها گازهای جدیدی را برای سردخانه‌ پیشنهاد کرده‌اند. بیایید در ادامه نگاهی به لیست گازهای سردخانه‌ای محبوب در دنیا بیندازیم:

 

آخرین ترندهای گاز سردخانه چیست؟

در طول سالیان اخیر، گرمایش عجیب زمین موجب شده است که دانشمندان به دنبال چاره‌ی جدیدی برای ساخت گاز سردخانه باشند. تقاضا از سیستم‌های تبریدی و سرمایشی تا حد زیادی در صنایع و سازوکارهای تجاری هم بالا رفته است. گازهای سردخانه‌ای که این روزها در واحدهای فروشی مانند بازرگانی گرام مشاهده می‌کنید، اکثرا ODP یا تخریب لایه‌ی اوزونِ نزدیک به صفر یا برابر با صفر دارند. بنابراین تقریبا هیچ‌کدام از آن‌ها را نمی‌توان تهدیدی برای لایه‌ی اوزون در نظر گرفت. اصطلاحا به این گازهای سردخانه،‌ گاز جایگزین گفته می‌شود. چرا که این گازها به منظور اشغالِ جای سی‌اف‌سی‌های سنتی، اچ‌سی‌اف‌سی‌های قدیمی و… توسعه یافته‌اند.

انرژی پاک در گازهای سردخانه
انرژی پاک در گازهای سردخانه

پس به جای گازهای قدیمی، از چه گازهایی برای سردخانه استفاده می‌شود؟

گاز سردخانه‌ی جایگزین، به دسته‌ای از گازهای سردخانه گفته می‌شود که به عنوان جانشینِ سی‌اف‌سی‌ها به جهان معرفی شدند. نسل جدید F-Gasها، یکی از انواع گازهای مبرد هستند که نقش جایگزین‌ را برای مواد مخرب لایه‌ی اوزون بازی می‌کنند. این گازها،‌ با فلوئور ترکیب یافته‌اند و به همین دلیل، به آن‌ها گازهای ترکیب‌یافته با فلوئور گفته می‌شود. اف-گازهای نسل جدید خوشبختانه به لایه‌ی اوزون آسیب نمی‌زنند. اما هم‌چنان یکی از انواع گازهای گلخانه‌ای مضر هستند که ضریب پتانسیلِ گرمایش زمینشان حتی از کربن دی اکسید هم بالاتر است. بنابراین نقش زیادی در گرمایش کره‌ی زمین دارند.

به منظور جلوگیری از آثار آسیب‌زای گازهای گلخانه‌ای، شرکت‌های تجاری سعی می‌کنند میزان پتانسیل گرمایش زمین را در محصولات خود به حداقل برسانند. سازوکارهای جدید کمیته‌های نظارت بر تولید گازهای سردخانه‌ای و تبریدی هم موجب شده شرکت‌های سازنده‌ اهمیت این موضوع را بیش‌تر جدی بگیرند و شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیری در زمینه‌ی ساخت گازهای سردخانه‌ایِ بِروز،‌ با حداقلِ تخریب محیط زیست باشیم. گازهای سردخانه‌ای که این روزها تولید می‌شوند، این ویژگی‌ها را دارند:

  • خنثی بودن در برابر کربن: گاز سردخانه‌ای که مطابق با تکنولوژی‌های جدید ساخته می‌شوند، تخریب کربنی پایینی دارند و درصد آلودگی کربنی آن‌ها بسیار پایین است. بنابراین TCO بسیار پایینی دارند.
  • بازده و عملکرد بهتر و بیشتر: استفاده از تکنولوژی‌های گاز سردخانه‌ی روز توسط شرکت بازرگانی گرام، موجب شده همزمان که مصرف انرژی تا حد زیادی در پروژه‌های تبریدی کاهش پیدا می‌کند،‌ بازده سیستم و عملکرد آن به حداکثر برسد.
  • خبری از گاز سردخانه خطرناک نیست! گازهای سردخانه‌ای تولیدی، غیرآتش‌زا و غیرسمی هستند. پتانسیلِ گرمایش زمین آن‌ها هم بسیار پایین است. بنابراین هم هزینه‌ی پیاده‌سازی آن‌ها بسیار پایین است، هم ریسک پایینی دارند.
نگاهی به سیر پیشرفت گازهای مبرد سردخانه‌ای
نگاهی به سیر پیشرفت گازهای مبرد سردخانه‌ای

 

چگونه بهترین گازهای سردخانه را با حداقل قیمت در ایران بخرم؟

برند انحصاری بازرگانی گرام،‌ طی سالیان گذشته هم در زمینه‌ی تهیه و توزیع بهترین برندهای گاز سردخانه در ایران فعال بوده است؛ هم نماینده‌ی انحصاری بسیاری از برندهای معتبر دنیا در ایران محسوب می‌شود. شرکت بازرگانی گرام نه تنها ید طولایی در ساخت سردخانه و فروش تجهیزات سردخانه داشته است، بلکه با ارائه‌ی انواع گاز سردخانه متنوع و بازده بالا، انتخابی ایده‌آل برای پروژه‌های تبریدی به شمار می‌رود.

برای این‌که بتوانید بهترین گاز سردخانه را انتخاب کنید، مشورت با کارشناسان حاذق در این زمینه پیشنهاد می‌شود. می‌توانید جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی خرید گاز سردخانه یا حتی استعلام قیمت گاز سردخانه، با مشاوران و متخصصان گروه صنعتی بازرگانی گرام در تماس باشید.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *