اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

خرید گاز سردخانه برای کولر پرتابل + بهترین گاز سردخانه بازار کدام است؟

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
آیا کولر پرتابل برای سردخانه هم مناسب است؟
در این مقاله قصد داریم نگاهی به گاز سردخانه‌ی مناسب و توصیه‌شده برای کولرهای پرتابل بیندازیم و بهترین انواع گاز مبرد را برای چنین سیستم‌هایی بررسی کنیم.

خرید گاز سردخانه برای کولر پرتابل + بهترین گاز سردخانه بازار کدام است؟

وقتی پای خنک کردن یک مکان بسته به میان می‌آید، انتخاب گاز سردخانه مناسب یک امر حیاتی و بسیار مهم است. شما باید بسته به میزان گرما و ابعادِ محیط مدنظر، یک سیستم تهویه مطبوعِ مناسب برای آن اختیار کنید. از طرفی کولرهای پرتابل، یکی از انتخاب‌های پرطرفدارِ این روزها در بازارِ صنایع تبریدی هستند.

این کولرها نسبت به گزینه‌های حجیم‌تر اما هم‌‌ظرفیت، ارزان‌ترند و «گاهی» می‌توانند انتخابِ مناسب‌تری نسبت به سیستم‌های سرمایش مرکزی باشند. از طرفی، همان‌طور که از نامِ این کولرها مشخص است، این کولرها پرتابل و تحرک‌پذیر هستند و می‌توان آن‌ها را جابه‌جا کرد. این کولرها در بسیاری از مواقع می‌توانند سرمایش بهتری نسبت به سیستم‌های سرمایشیِ سنتی داشته باشند و یک انتخاب کاملا معقول هستند.

با این‌حال، انتخاب گاز سردخانه مناسب برای این کولرها بسیاری از مصرف‌کنندگانِ این دستگاه را به دودِلی و تردید می‌اندازد. از چه گازی باید برای کولرهای پرتابل استفاده کرد؟ این کولرها بیش‌تر با چه مبردهایی کار می‌کنند؟ آیا اصلا کولر پرتابل نیاز به جایگزینی گاز دارد؟ در این مقاله،‌ بیش‌تر به این دست سوالات می‌پردازیم. همراه بازرگانی گرام بمانید.

نگاهی به عملکرد کولرهای پرتابل در سردخانه‌ها و مصارف عمومی
نگاهی به عملکرد کولرهای پرتابل در سردخانه‌ها و مصارف عمومی
پیشنهاد خرید
گاز R507 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز 507خرید کنید

کولر گازی پرتابل برای چه پروژه‌هایی پیشنهاد می‌شود؟

بر اساس نظر کارشناسان بازرگانی گرام، خرید کولر پرتابل برای پروژه‌های زیر توصیه می‌شود:

  • مسافرت: مسافرانی که در فصول گرم سال به مسافرت می‌روند، می‌توانند برای تهویه‌ی هوا و خنک‌سازی آن، از کولر گازی پرتابل استفاده کنند. این امر برای مسافرانی که به پیک‌نیک می‌روند، از سواحل دیدن می‌کنند یا در هر محیط خارجی فعالیت می‌کنند،‌ توصیه می‌شود. بماند که این کولرها برای تبرید و خنک‌سازیِ مواد غذایی، نوشیدنی‌ها و تازه‌ و خنک نگه‌داشتنِ آن‌ها کاملا مناسبند.
  • کمپ زدن: کولر گازی پرتابل یک انتخاب مناسب برای کمپرهاست. این کولر هم برای تازه نگه‌داشتنِ گوشت، مواد لبنی و تخمیری توصیه می‌شود، هم می‌تواند جلوی خرابی غذا را بگیرد.
  • سفرهای جاده‌ای: کولر گازی پرتابل برای سفرهای جاده‌ای طولانی ایده‌آل است. به‌خصوص زمانی‌که مطمئن هستید توقف طولانی و مطمئنی در اواسط جاده نخواهید داشت. معمولا مسافران حرفه‌ای برای سفر خود از کولرهای پرتابل استفاده می‌کنند.
  • رویدادهای ورزشی: از کولر گازی پرتابل در رویدادهای ورزشی، برای تازه نگه‌داشتن نوشیدنی‌ها و تهویه‌ی محیط ورزشی به وفور استفاده می‌شود.
  • گردش‌ها و جشن‌های ساحلی یا هرگونه فعالیت خارج‌ازمنزل: معمولا گردش‌های ساحلی، آن هم زیر آفتاب، نیاز شدیدی برای نوشیدنی‌های خنک و انواع بستنی‌ها دارند. کولر پرتابل می‌تواند یک انتخاب کاملا معقول و مناسب برای خنک نگه‌داشتن اسنک‌ها، نوشیدنی‌ها، ماهی‌ها، قایق‌سواری و برگزاری باربیکیو باشد.
  • محیط اداری یا کاری: برخی افراد از کولر گازی پرتابل در محل کار خود استفاده می‌کنند تا غذا و نوشیدنی‌های خود را تازه،‌ باکیفیت و خنک نگه‌دارند.
  • فستیوال‌ها و کنسرت‌ها: معمولا کنسرت‌ها و فستیوال‌ها نیز برای خنک‌ نگه‌داشتن و تازه نگه‌داشتنِ مواد غذایی و نوشیدنی‌ها، از کولر گازی پرتابل استفاده می‌کنند.
آیا کولر پرتابل برای سردخانه هم مناسب است؟
آیا کولر پرتابل برای سردخانه هم مناسب است؟
پیشنهاد خرید
گاز R407 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-407خرید کنید

آیا از کولر گازی پرتابل می‌توان در سردخانه‌ها هم استفاده کرد؟

بله. کولر گازی پرتابل را «می‌توان» در سردخانه‌ها هم مورد استفاده قرار داد، اما شاید پربازده‌ترین و مناسب‌ترین انتخاب برای سردخانه‌ی شما نباشند. معمولا در طراحی سردخانه ‌ها، عوامل مختلفی مدنظر قرار می‌گیرند که یکی از آن‌ها، بحثِ سایز و ابعاد سردخانه است. جهت جلوگیری از هزینه‌های سنگینِ سیستم‌های تبریدیِ مرکزی، می‌توان تنها در برخی از سردخانه‌ها از کولر پرتابل استفاده کرد، اما سردخانه‌های فشاربالا یا دماپایین، معمولا از این گزینه استفاده نمی‌کنند.

این گونه سردخانه‌ها غالبا نیاز به دمای بسیار پایین دارند. استفاده از کولرهای پرتابل می‌تواند برای این سردخانه‌ها برعکس عمل کرده، بازده را پایین ببرد، هزینه‌ها را چند برابر کند، مصرف انرژی را به‌شدت بالا ببرد و هیچ عملکرد سودمندی هم در سردخانه نداشته باشد.

در سردخانه‌های فشاربالا و دماپایین، سطح و بازه‌ی دما بسیار پایین تنظیم می‌شود. از این رو، یک کولر گازی پرتابل برای تبریدِ سردخانه به مشکل برمی‌خورد. کولرهای پرتابل از طریق جذب گرما از محیط و خروج آن از طریق تهویه‌های سیستم به محیط بیرون، باعث خنک‌سازی محیط می‌شوند. این عمل در سردخانه‌ها به یک کولر پرتابل بزرگ و عظیم نیاز دارد و بماند که کولر ممکن است نتواند دمای تنظیم‌شده‌ی شما را تامین نماید.

پس اگر برای سردخانه‌ی خود به دنبال سیستم تبریدیِ ایده‌آل می‌گردید، توصیه می‌شود «حتما» و «قطعا» با کارشناسان سیستم‌های تبریدی و سردخانه‌ها مشورت کنید. انتخاب سیستم تبریدی سردخانه به هیچ عنوان نباید بدون نظر متخصصان خبره صورت پذیرد. کولرهای پرتابل می‌توانند تنها در برخی از انواع سردخانه‌ها به کار روند، اما برای هر سردخانه‌ای مناسب نیستند. بهتر است با کارشناسان بازرگانی گرام در این زمینه مشورت نمایید تا به سیستم ایده‌آلی برای سردخانه‌ی خود برسید.

خرید گاز سردخانه کولر پرتابل
خرید گاز سردخانه کولر پرتابل
پیشنهاد خرید
گاز R410 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-410خرید کنید

آیا کولر پرتابل نیاز به شارژ مجدد گاز دارد؟

البته! کولرهای پرتابل از انواعی از گاز سردخانه استفاده می‌کنند که اصطلاحا به آن‌ها Rechargeable یا «قابل شارژ مجدد» می‌گویند. پس اگر دیدید کولر نمی‌تواند به طور بهینه محیطِ مدنظر شما را خنک سازد، بهتر است با یک تکنسین دستگاه‌های تبریدی تماس حاصل فرمایید تا گاز مبرد موجود در دستگاه را شارژ نماید.

گاز مبرد موجود در کولرهای پرتابل، یک نوع گاز سردخانه است و با جذب گرما و انتقال آن به محیط بیرون،‌ دمای محیطِ مدنظر شما را پایین می‌برد. بسیاری از کولرهای پرتابل حتی می‌توانند با ضدعفونی و افزایش/کاهش رطوبت محیط، هوای محیط را بسته به سلیقه‌ی شما تغییر دهند.

پس اگر دیدید کولر گازی پرتابل شما دیگر نمی‌تواند مثل قبل محیط را خنک کند، احتمالا نیاز به تجدیدِ گاز سردخانه موجود در سیستم دارد. دقت کنید که هر کولر پرتابلی نیاز به شارژ مجدد گاز توسط مصرف‌کننده ندارد. برخی از مدل‌های کولر پرتابل کاملا چفت‌وبست دارند و به شما اجازه‌ی شارژ مجدد نمی‌دهند. در مقابل، انواعی دیگر از کولرهای پرتابل به شما اجازه‌ی شارژ مجدد و جایگزینی گاز مبرد موجود در کولر را می‌دهند.

پس برای این‌که مطمئن شوید مدل کولر گازی پرتابل شما نیاز به شارژ مجدد گاز سردخانه دارد، بهتر است با سازنده یا یک تکنسین مجرب مشورت کنید.

پیشنهاد خرید
گاز کولیب R406 - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-406خرید کنید

و در نهایت، چه نوع گاز سردخانه‌ ای در کولرهای پرتابل استفاده می‌شود؟

رایج‌ترین انواع گاز سردخانه در کولرهای پرتابل، مبردهای R410A و R32 هستند. این گازها نسبت به انواع قدیمی‌تری مثل R22، تطابق بیش‌تری با محیط زیست دارند و می‌توان آن‌ها را یکی از بهترین گازهای سردخانه نیز محسوب کرد. از طرفی، پتانسیلِ گرمایش زمین در این دو گاز پایین‌تر است، بازده انرژی بالاتری دارند و می‌توانند انتخاب خوبی برای کولرهای پرتابل باشند.

در صورتی که نیاز به خرید گاز برای کولر گازی پرتابل خود دارید، تنها کافی‌ست با کارشناسان بازرگانی گرام تماس حاصل نمایید.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *