اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

تفاوت چیلر و مینی چیلر و مقایسه آن ها

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
بازرگانی گرام
تفاوت چیلر و مینی چیلر -برای بررسی تفاوت چیلر و مینی چیلر باید ابعاد مختلف آن ها را در نظر داشته باشید. با این حال مهمترین تفاوت چیلر و مینی چیلر به عنوان تجهیزاتی تجاری و صنعتی می تواند در اندازه و ابعاد آن ها و ظرفیت خنک سازی برای شما نمایان شود
5/5

فهرست مطالب تفاوت چیلر و مینی چیلر و مقایسه آن ها

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

تفاوت چیلر و مینی چیلر و مقایسه آن ها

برای بررسی تفاوت چیلر و مینی چیلر باید ابعاد مختلف آن ها را در نظر داشته باشید. با این حال مهمترین تفاوت چیلر و مینی چیلر به عنوان تجهیزاتی تجاری و صنعتی می تواند در اندازه و ابعاد آن ها و ظرفیت خنک سازی برای شما نمایان شود. برای خنک سازی و کنترل دما در صنایع مختلفی می توان از سیستم چیلر استفاده نمود. متناسب با نیازی که دارید می توانید از چیلر خانگی یا صنعتی استفاده نمایید. تفاوت این دو محصول نیز در همین زمینه ها می تواند برای شما هویدا شود​

تفاوت چیلر و مینی چیلر
تفاوت چیلر و مینی چیلر

 

متناسب با نیازی که دارید می توانید انواع چیلر و مینی چیلر را انتخاب و خریداری نمایید. توجه داشته باشید که انتخاب صحیح انواع چیلر می ‌تواند موجب کاهش هزینه های خنک سازی شود. علاوه بر این شما با انتخاب گزینه ای مناسب می توانید احتمال خرابی دستگاه را به حداقل رسانده و عملکردی بهینه از آن دریافت نمایید.

انواع چیلر و کمپرسورهای آن
همانگونه که می دانید امروزه متناسب با نیاز شما، انواع چیلر و مینی چیلر را در مدل های صنعتی و خانگی طراحی و تولید می‌ شوند. مکانیزم عملکردی چیلرها در دو دسته چیلر هوا خنک و چیلر آب خنک در دسترس شما قرار دارد. علاوه بر این انواع کمپرسورهای چیلر با قابلیت های مناسب در این سیستم مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله کمپرسورهای مورد استفاده در چیلر می ‌توان به کمپرسور اسکرو، کمپرسور رفت و برگشتی، کمپرسور سانتریفیوژ و کمپرسور اسکرال اشاره نمود.

چیلر آب خنک با کمپرسور اسکرو
چیلر آب خنک با کمپرسور اسکرو

تفاوت چیلر و مینی چیلر از نظر عملکرد

یکی از مهمترین تفاوت ها در چیلر و مینی چیلر، نوع عملکرد آن ها خواهد بود. با توجه به اینکه چیلرها به دو دسته چیلر آب خنک و هواخنک تقسیم ‌بندی می ‌شوند شما می توانید متناسب با مکانی که قصد استفاده دارید، گزینه ایده ‌آل را انتخاب نمایید.
گاهی اوقات در مکان هایی با محدودیت فضا جهت نصب این سیستم مواجه می شوید. به همین علت استفاده از چیلر هوا خنک می ‌تواند گزینه ‌ای بهتر برای شما باشد. نصب و نگهداری چیلر هوا خنک نسبت به گزینه های دیگر هزینه ‌های کمتری برای شما خواهد داشت. امروزه چیلر و مینی چیلرهای هوا خنک در مقیاس کوچک می ‌توانند توسط شما به کار گرفته شوند.

تفاوت چیلر و مینی چیلر از نظر ظرفیت

برای بررسی تفاوت چیلر و مینی چیلر می توان آن ها را از نظر ظرفیت نیز بررسی نمود. در واقع یکی از مهمترین نکاتی که هنگام خرید چیلر باید آن را بررسی نمایید، ظرفیت دستگاه و سیستم خریداری شده خواهد بود. با توجه به مکانیزم به کار رفته در ساخت مینی چیلرها می توان بیان کرد که آن ها دارای ظرفیت خنک کنندگی کمتری نسبت به چیلرهای معمولی خواهند بود.
تفاوت چیلر و مینی چیلر در نوع کمپرسور و کندانسور
کمپرسور مورد استفاده در چیلر و مینی چیلرها نیز از مواردی به شمار می‌ روند که باید آن ها را در نظر داشته باشید. این نکته را فراموش نکنید که در انتخاب نوع کمپرسور برای خرید چیلرها باید عملکرد مورد نظر تناژ چیلر و شرایط محیطی را در نظر داشته باشید.
در کنار نوع کمپرسور، مولفه دیگری که حائز اهمیت خواهد بود، نوع کندانسور به کار رفته در چیلر خواهد بود. کندانسورها می توانند از دو نوع آب خنک و هوا خنک در چیلر و مینی چیلر استفاده شوند.

تفاوت چیلر و مینی چیلر از نظر قطعات

چیلر اسکرال هواخنک

از نظر قطعات به کار رفته در ساخت چیلر و مینی چیلر نیز می ‌توان آن ها را مقایسه نمود. در حالت کلی باید بدانید که قطعات به کار رفته در این دو سیستم شباهت ‌های فراوانی به هم دارند. منبع انبساط و پمپ آب سرد چیلر در مکانی جداگانه از چیلر نصب می ‌شوند. با این حال با توجه به اینکه مینی چیلر ساختاری جمع و جور و ابعادی کوچکتر دارد، پمپ آب و منبع انبساط آن درون مینی چیلر جاسازی شده و به صورت یک پک کامل در دسترس شما قرار می گیرد.
نکات مهم هنگام خرید چیلر
فارغ از نوع چیلر که می تواند چیلر معمولی و مینی چیلر باشد، هنگام خرید شما باید نکات دیگری را در نظر داشته باشید. توجه داشته باشید که نوع کمپرسور به کار رفته در چیلر خریداری شده می تواند اهمیت بالایی در سیستم خریداری شده توسط شما داشته باشد. در کنار نوع کمپرسور، شما باید نوع کندانسور، ظرفیت خنک کنندگی، برند تولیدکننده و جنس متریال به کار برده در ساخت آن ها را در نظر بگیرید.

سخن پایانی
متناسب با نیازی که دارید می توانید اقدام به خرید چیلر نمایید. آشنایی شما با خصوصیات چیلر و مینی چیلر می ‌تواند به شما کمک کند تا برای خرید بتوانید گزینه ای متناسب با محیطی که قصد نصب این سیستم را دارید انتخاب کنید. ما در مجموعه بازرگانی گرام با فراهم کردن شرایطی، انواع چیلر را به شما ارائه می دهیم. چنانچه قصد خرید این سیستم را دارید می توانید با ما ارتباط برقرار نمایید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *