اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

دلایل استفاده از چیلر در صنایع غذایی

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
چیلر
5/5

فهرست مطالب دلایل استفاده از چیلر در صنایع غذایی

دلایل استفاده از چیلر در صنایع غذایی

همانگونه که می دانید یکی از ضروریات در نگهداری از مواد غذایی ایجاد دمای مناسب خواهد بود. به همین علت برای نگهداری از فرآورده ها و مواد خوراکی، از تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مختلفی استفاده می شود. استفاده از چیلر در صنایع غذایی به بهترین شکل می تواند با خنک کاری یا سرمایش، موجب بالا رفتن استانداردهای بهره وری شده و همچنین فضای بهداشتی و تمیز در اختیار شما قرار دهد.

دلایل استفاده از چیلر در صنایع غذایی
دلایل استفاده از چیلر در صنایع غذایی

علاوه بر این استفاده از چیلر در صنایعی مانند لبنیات می تواند به شما کمک کند تا از فاسد شدن محصولات به خوب جلوگیری نمایید. با ما در بازرگانی گرام  همراه باشید تا نقش چیلر در صنایع غذایی را برای شما بیان کنیم.

اهمیت استفاده از چیلر در صنایع غذایی

همانگونه که می دانید دو نقش اساسی برای چیلر در صنایع غذایی معرفی می ‌شود. نخستین نقش چیلر در صنایع غذایی، ایجاد آب سرد جهت ایجاد سرمایش در دستگاه‌ های مختلف و پروسه های گوناگون به جهت بهبود کیفیت مواد غذایی و همچنین انواع نوشیدنی ها به شمار می رود.

نقش بعدی که چیلر در صنایع غذایی ایفا می‌ کند این است که با استفاده از آن ها می توان جهت نگهداری از مواد غذایی و شکل دهی آن ها با ایجاد هوای خنک و رطوبت کنترل شده اقدام نمایید. در این زمینه شما باید با استفاده از مکمل هایی مانند هواساز بتوانید سرمایش مورد نیاز را ایجاد نمایید.

در واقع می توان بیان کرد که مهمترین وظیفه چیلر در صنایع غذایی، سرد سازی انواع محلول های آبی و گلیکول جهت ایجاد دمای کمتر از صفر به شمار می رود.

آب سرد تولید شده توسط چیلرها مستقیماً در دستگاه های صنعتی اثرگذار بوده و برای بسته بندی مواد غذایی می توان از آن استفاده نمود.

در کنار این موارد، گاهی اوقات شما برای سرد کردن ماشین آلات در صنایع غذایی نیاز به تجهیزات مختلف خواهید داشت. در صنایع غذایی می تواند علاوه بر ایجاد سرما در هوای ساختمان، به خوبی نقش سرد کننده در ماشین آلات را نیز ایجاد نماید.

مزایای استفاده از چیلر در صنایع غذایی نسبت به آیس بانک

همانگونه که می دانید در برخی از صنایع می توان از آیس بانک نیز به جهت ایجاد سرمایش مورد نیاز استفاده کرد. با این حال بررسی و مقایسه سیستم سرمایشی چیلر نشان می دهد که در مقایسه با آیس بانک شما می توانید مزایای بیشتری در اختیار داشته باشید. مهمترین مزیت استفاده از چیلر در صنایع غذایی به جای آیس ‌بانک، بهینه ‌سازی مصرف انرژی خواهد بود. با توجه به اینکه مصرف انرژی بسیار کمی شما با استفاده از چیلر می توانید داشته باشید، عملکرد بهتری را نیز دریافت خواهید نمود.

بسیاری از مواد غذایی و فرآورده ‌های لبنی باید در یک دمای کنترل شده نگهداری شوند، تا به خوبی میزان ماندگاری آن ها افزایش یابد. علاوه بر این مواد و محصولات غذایی باید شکل و مزه خود را حفظ کرده و آن ها را در بهینه ترین حالت بتوانید نگهداری نمایید. به منظور رسیدن به این شرایط، استفاده از چیلر در صنایع غذایی می تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

انواع چیلرها در صنایع غذایی و نوشیدنی

امروزه چیلرها را می توان در شکل های مختلف برای کاربرد در صنایعی مانند محصولات غذایی و فرآورده‌ های لبنی به کار برد. با توجه به اینکه چیلرها در مدل ها و طراحی های گوناگون در اختیار شما قرار می گیرند، آشنایی با هر کدام می تواند به شما کمک کند تا گزینه ‌ای مناسب با نیاز خود را انتخاب نمایید.

نوعی از چیلرها به عنوان چیلر هوا خنک با ظرفیت  کم و قابل حمل می تواند برای شما در مکان های گوناگون مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این نوع دیگری از چیلرهای هوا خنک شکل ثابت، برای ظرفیت های مختلف امروزه مورد استفاده قرار می گیرند.

در کنار چیلرهای هوا خنک، استفاده از چیلر آب خنک نیز می ‌تواند با وجود بهره وری از برج خنک کننده، در موارد گوناگون برای شما کاربردی باشد. چیلرها را به لحاظ دمای تولید شده نیز در دو بخش زیر صفر و بالای صفر درجه می توانید در اختیار داشته باشید.

ما در مجموعه بازرگانی گرام با بهره مندی از چیلرهای هوا خنک و آب خنک خدمات گسترده ای در این زمینه به شما ارائه می دهیم.

نقش چیلر در صنایع غذایی و لبنی

به منظور جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی و همچنین فرآورده‌ های لبنی باید از چیلرها استفاده کنید. این عمل قبل از بسته بندی و ارسال به انبار باید انجام پذیرد. علاوه بر این خنک کاری غلتک های خط تولید نیز نیاز به استفاده از تجهیزات مناسب خواهد داشت. شرایطی که با استفاده از چیلر به خوبی در اختیار شما قرار می گیرد.

پس از پاستوریزه کردن شیر، باید فرآیند خنک کاری به خوبی انجام پذیرد. به همین دلیل می ‌توانید از چیلر در این زمینه نیز بهره ببرید.

چیلر آب خنک
چیلر آب خنک

سرد سازی منبع ذخیره آدامس و همچنین شیره انواع نوشیدنی ها را با استفاده از چیلر می توانید انجام دهید.

نصب و خرید چیلر با بهترین قیمت

اگر به دنبال خرید و استفاده از چیلر برای صنایع غذایی و فرآورده ‌های لبنی هستید، ما در مجموعه بازرگانی گرام این سیستم را در اختیار شما قرار خواهیم داد. تجهیزات ارائه شده توسط مجموعه ما با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت در دسترس شما قرار می گیرند. چنانچه قصد خرید انواع چیلر آب خنک و هوا خنک با دمای زیر صفر و بالای صفر را دارید می توانید از خدمات ما بهره ببرید.​

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *