اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

معرفی انواع کمپرسور سردخانه

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
در این مطلب انواع کمپرسور سردخانه را به شما همراهان عزیز معرفی خواهیم کرد که امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید اطلاعات لازم را در مورد این دستگاه بدست آورید.
5/5

فهرست مطالب معرفی انواع کمپرسور سردخانه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

معرفی انواع کمپرسور سردخانه

 

سردخانه ها امروزه به جزء جدایی ناپذیر صنایع مختلف تبدیل شده اند. از سردخانه برای نگهداری طولانی مدت محصولات و مواد مختلفی استفاده می شود که احتمال فاسد شدن آن ها زیاد است. برای طراحی یک سردخانه نیاز به انواع تاسیسات قدرتمندی است که قلب این تاسیسات برودتی کمپرسور می باشد. انواع کمپرسور سردخانه دارای ویژگی های خاص خودشان می باشند.

بررسی انواع کمپرسور سردخانه

امروزه کمپرسور سردخانه با ظرفیت های سرمایشی متفاوتی طراحی شده اند. این کمپرسورها به طراحان سردخانه این اجازه را می دهند که سردخانه های مختلف را با ظرفیت نگهداری و بار حرارتی مختلف طراحی نمایند.

انواع کمپرسور سردخانه
انواع کمپرسور سردخانه

دسته بندی کمپرسورهای سردخانه

کمپرسور سردخانه امروزه به دو نوع مختلف دینامیک و انتقال دهنده یا جابجا کننده مثبت تقسیم بندی می شوند. از انواع کمپرسور دینامیک برای فشارهای پایین استفاده می گردد و از کمپرسورهای جابجا کننده مثبت یا انتقال دهنده برای تراکم کم و دبی پایین استفاده می شود.

کمپرسور سردخانه بر اساس مکانیزم عملکردی آن ها در دسته های زیر قرار داده می شوند :

  1. کمپرسور پیستونی ( رفت و برگشتی ) :

این نوع کمپرسور سردخانه با انجام عمل رفت و برگشت می تواند عمل مکش و دهش را هم انجام دهد. حرکت پیستون نیز به کمک حرکت دوار موتور و با استفاده از یک میل لنگ انجام می شود. هر سیکل شامل عملیات های زیر می شود :

  • مکش
  • تراکم
  • تخلیه

با توجه به موقعیت مبردی که در اطراف پیستون قرار دارد کمپرسورها به انواع تک مرحله ای و دو مرحله ای تقسیم می گردند. اگر مبرد فقط در یک طرف پیستون فشرده گردد کمپرسور تک مرحله ای نام دارد. در صورتی که پیستون بعد از تراکم در قسمت اول به قسمت دوم پیستون فرستاده گردد و دوباره در آن قسمت متراکم شود به آن کمپرسور سردخانه دو مرحله ای گفته می شود.

انواع کمپرسور سردخانه پیستونی که تک مرحله ای هستند به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند :

  • کمپرسور با توجه به نوع ساختار : بسته ، نیمه بسته و باز
  • کمپرسور با توجه به چیدمان سیلندرها : V ، Y ، S ، W و …
  • کمپرسور با توجه به دمای کاری : سردخانه زیر صفر ( دمای پایین ) ، سردخانه بالای صفر ( دمای متوسط ) و تهویه ( دمای بالا )
  1. کمپرسور روتاری :

به این نوع کمپرسور برودتی صنعتی ، کمپرسور دورانی پیستونی گفته می شود. پرده ای که در ساختار این نوع کمپرسور قرار دارد شبیه به یک پیستون عمل می کند. پوسته کمپرسور روتاری نیز شبیه به یک سیلندر عمل می نماید.

کمپرسور سردخانه روتاری با توجه به سرعت دوران و تعداد پره ها تقسیم بندی می شود. هر سیکل کاری این نوع کمپرسور نیز شامل 5 مرحله زیر می باشد :

  • شروع
  • مکش
  • تخلیه
  • پایان
کمپرسور مخصوص سردخانه صنعتی
کمپرسور مخصوص سردخانه صنعتی
  1. کمپرسور سانتریفیوژ :

این نوع کمپرسور برودتی سردخانه یکی دیگر از انواع-کمپرسور سردخانه می باشد که توربو نیز نام دارد. در این نوع کمپرسور تمام فرآیندهای مکش ، تراکم و تخلیه به صورت همزمان رخ می دهند. این نوع کمپرسور با توجه به تعداد حالات و روش روغن کاری که دارد به چند دسته مختلف تقسیم می شود.

  1. کمپرسور اسکرو :

این نوع کمپرسور به کمک دو عضو دوار برای تراکم و رساندن حجم بالای گاز به دما و فشار بالا دارای کاربرد می باشد. کمپرسور اسکرو با توجه به تعداد مارپیچ ها تقسیم بندی می گردد. کنترل ظرفیت نیز در این نوع کمپرسور مخصوص سردخانه صنعتی به کمک تغییر دور ایجاد می گردد.

  1. کمپرسور اسکرال :

این نوع کمپرسور مخصوص سردخانه صنعتی عملکردی شبیه به کمپرسور اسکرو دارد. این نوع کمپرسور از انواع کمپرسور سردخانه ای می باشد که به کمک روتاری که درون یک استاتور قرار دارد عمل فشرده سازی گاز را انجام می دهد. گاز نیز بعد از وارد شدن به فضایی که بین روتور و استاتور قرار دارد به کمک حرکت روتور فشرده می شود سپس از کمپرسور خارج می گردد.

 

گروه تولیدی بازرگانی گرام تولید کننده انواع کمپرسور سردخانه

یکی از محصولاتی که توسط گروه تولید بازرگانی گرام به فروش میرسد کمپرسور نام دارد. کمپرسورها دارای انواع مختلفی هستند و بهتر است شما در زمان خرید کمپرسور به نوع و برند آن توجه داشته باشید.

خرید انواع کمپرسور سردخانه را بهتر است از شرکت های معتبر نظیر بازرگانی گرام انجام دهید. زیرا بازرگانی گرام نمایندگی شرکت معتبر دورین ایتالیا میباشد که از مواد با کیفیتی برای ساخت کمپرسور استفاده می کند.

 

نتیجه گیری :

در این مطلب انواع-کمپرسور سردخانه را بر اساس عملکرد و نوع آن ها مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را برده باشید و مورد توجه تان قرار گرفته باشد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *