اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

بررسی انواع چیلر

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
در این مطلب انواع چیلر را به شما عزیزان معرفی خواهیم همچنین کاربرد و ویژگی های هر یک از این نوع چیلرها را نیز مطالعه خواهید کرد.
5/5

فهرست مطالب بررسی انواع چیلر

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

بررسی انواع چیلر

 

امروزه چیلر به دلیل کاربرد زیادی که دارند مورد توجه قرار گرفته اند. اگر شما تمایل دارید از چیلرهای مختلف به روشی صحیح استفاده کنید بهتر است ابتدا با ویژگی ها و نحوه کاربرد آن ها آشنا شوید.

معرفی انواع چیلر

چیلر به دو دسته چیلر صنعتی و چیلر تراکمی هوا خنک تقسیم بندی می شوند. از این نوع چیلرها در سیستم تهویه مطبوع ساختمان ها و موارد صنعتی مختلف استفاده می گردد. در ادامه هر یک از این نوع چیلرها را مورد بررسی قرار خواهیم داد شایان ذکر است که چیلر صنعتی نیز در انواع مختلف موجود است.

انواع چیلر
انواع چیلر

 کاربرد دستگاه چیلر

از انواع چیلر در سیستم های تهویه مطبوع ساختمان و موارد صنعتی استفاده می شود. در ادامه مطلب به بررسی کارایی هر یک از انواع دستگاه های چیلر خواهیم پرداخت.

 کارایی چیلر در سیستم تهویه مطبوع ساختمان :

دستگاه چیلر وظیفه کاهش دمای آب را در ساختمان ها ، مراکز صنعتی و … برعهده دارد. آب بعد از خنک شدن به سایر وسایل سرمایشی نظیر فن کویل ها و هواسازها و … انتقال پیدا می کند سپس هوا خنک و مطبوع می گردد.

 

کارایی چیلر در صنعت :

از آب خنک تولید شده توسط دستگاه چیلر برای انجام فرآیندهای صنعتی که نیاز به سرمایش دارند استفاده می گردد. از این نوع چیلرها برای خنک کاری و ایجاد سرمایش در مکانیزم های صنعتی و ماشین آلات خط تولید نیز استفاده می شود. چیلرهای صنعتی به دو دسته زیر تقسیم بندی می گردند :

کاربرد دستگاه چیلر

  1. چیلر تراکمی :

این نوع دستگاه چیلر بر اساس تراکم گاز مبرد باعث ایجاد عمل سرمایش می شود. ابتدا فشار گاز به کمک کمپرسور افزایش پیدا می کند سپس این نوع گاز وارد کندانسور می شود. گاز در بخش کندانسور حرارت خود را از دست می دهد و به مایع تبدیل می گردد. این مایع به کمک شیر انبساط و کاهش دما و فشار وارد اواپراتور می گردد. گرمای آب نیز با قرار گرفتن در مجاورت اواپراتور از دست می رود. بعد از طی مراحل ذکر شده آب سرد در دستگاه چیلر تولید می گردد. انواع اجزای چیلر تراکمی عبارتند از :

 

  • کندانسور
  • کمپرسور
  • اواپراتور
  • شیر انبساط
  • لرزه گیر
  • تابلو برق

انواع چیلر تراکمی بر اساس کمپرسور به چند دسته زیر تقسیم می شوند. هر یک از این نوع چیلرها دارای چندین کمپرسور مختلف هستند :

  • چیلر تراکمی اسکرو
  • چیلرهای تراکمی با سانتریفیوژ
  • چیلرهای تراکمی رفت و برگشتی
  • چیلرهای تراکمی با اسکرال

انواع چیلر تراکمی بر اساس کندانسور نیز یکی دیگر از انواع مدل چیلرهای تراکمی می باشند. این نوع چیلرها در انواع مدل های مختلف موجود می باشند و بهتر است شما نوع چیلر تراکمی بر اساس کندانسور را با توجه به مصرف انرژی ، شرایط اقلیمی و … انتخاب کنید.

 

  1. چیلر جذبی :

در این نوع چیلرها از جذب کننده و مواد حرارتی یا ژنراتور به جای کمپرسور استفاده می شود. در این دستگاه چیلر در قسمت جذب کننده بخار آب به کمک لیتیوم بروماید غلیظ جذب می گردد و در بخش قسمت مولد حرارتی نیز آب به کمک حرارت تبدیل به بخار می شود. بخار آب در کندانسور هواساز با فشار 0.1 اتمسفر به شکل مایع تبدیل می شود. مایع نیز در قسمت خنک کننده با فشار 0.01 اتمسفر به بخار تبدیل می شود.

آب برای اینکه بخار شود از محیط گرمای نهان را می گیرد و در نتیجه باعث ایجاد برودت می شود. بخار آب ایجاد شده نیز به کمک خنک کننده منتقل می شود و این چرخه دوباره تکرار می گردد.

 

مهم ترین اجزای انواع چیلر جذبی عبارتند از :

  1. جذب کننده
  2. مولد بخار
  3. کندانسور
  4. شیر انبساط
  5. اواپراتور
  6. لرزه گیر
  7. تابلو برق

 

شرکت بازرگانی گرام تولید کننده انواع چیلر

دستگاه چیلر دارای کاربرد مختلفی است. با توجه به اینکه وظیفه چیلر خنک کردن دستگاه ها و فضای ساختمان یا سردخانه می باشد به همین دلیل بهتر است شما چیلر را از بین برندهای با کیفیت انتخاب کنید.

انواع چیلر در بازرگانی گرام زیر نظر متخصصین و افراد کارشناس تولید می شوند. بهتر است شما نوع و ظرفیت چیلر را با توجه به نیاز خود از بین انوع مختلف چیلرها نتخاب کنید.

در صورت تمایل می توانید برای دریافت مشاوره در مورد انتخاب نوع چیلر و ثبت سفارش خود با شماره های زیر تماس بگیرید :

شماره تلفن ثابت :

071-37740168

شماره همراه :

09170541110

09170621110

 

نتیجه گیری :

در این مطلب با انواع چیلر و مشخصات هر یک از آن ها آشنا شدید. امیدواریم با مطالعه این مطلب توانسته باشید اطلاعات لازم را در مورد این نوع دستگاه کاربردی بدست آورده باشید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *