اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

هر کدام از انواع کمپرسور سردخانه، برای چه پروژه‌هایی مناسب هستند؟

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
کمپرسور دورین ایتالیا
برای این‌که بتوانید بهترین کمپرسور سردخانه را خریداری کنید، باید بدانید که کدام نوع از این کمپرسورها برایتان مناسب‌تر است. در این مقاله، به انواع این کمپرسورها اشاره خواهیم کرد.
5/5

فهرست مطالب هر کدام از انواع کمپرسور سردخانه، برای چه پروژه‌هایی مناسب هستند؟

هر کدام از انواع کمپرسور سردخانه، برای چه پروژه‌هایی مناسب هستند؟

 

با وجود این‌که تمامی قطعات سیستم تبریدی در سردخانه مهم و کلیدی هستند،‌ کمپرسور سردخانه تاثیر حیاتی‌تری در روند اجرای چرخه‌ی تبریدی در سردخانه‌ها دارد. این کمپرسور است که مبرد را فشرده می‌سازد و انرژی مکانیکی لازم را برای چرخه‌ی تبریدی فراهم می‌کند. به این ترتیب،‌ می‌توان ادعا کرد که تمامی اجزای سیستم تبریدی به کمپرسور متکی هستند.

عجیب نیست اگر بگوییم که طراحی و ساخت بهترین کمپرسور سردخانه، تابحال هدف بسیاری از برندهای سازنده‌ی کمپرسور در سراسر جهان بوده است. از قضا رقابت بر سر عرضه‌ی کمپرسور باکیفیت بسیار بالاست و گاهی انتخاب یک کمپرسور خوب از میان انواع گوناگون کمپرسورها می‌توان کار دشواری باشد. در این مقاله، برند انحصاری بازرگانی گرام به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب راحت‌تر و بهتری از میان انواع گوناگون کمپرسورهای سردخانه داشته باشید. در ادامه‌ی مقاله هم همراه ما باشید.

روش انتخاب کمپرسور سردخانه
روش انتخاب کمپرسور سردخانه

آیا می‌توان در هر سردخانه از کمپرسور یکسانی استفاده کرد؟

سردخانه‌ها یک بخش کلیدی از رستوران‌ها، صنایع، هتل‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و در کل، هر کسب‌وکاری هستند که موادِ حساس به دمای محیط را نگهداری می‌کنند. با این وجود، تمامیِ سردخانه با ویژگی‌های مشترکی ساخته نمی‌شوند. نوع کاربری هر سردخانه و موادی که قرار است در سردخانه نگهداری کنید، طراحی سردخانه، اقلیم محیطی که سردخانه در آن واقع شده است و…، همگی تعیین‌کننده‌ی تفاوت در طراحی سیستم تبریدی برای هر سردخانه است. به طور کلی،‌ فاکتورهای متعددی می‌توانند در حین طراحی سردخانه‌ها، باعث تفاوت در نوع سیستم‌های تبریدی شوند؛ از جمله:

  • سایز و ابعاد سردخانه
  • هدف از خلق و ایجاد سردخانه + بودجه‌ی ساخت سردخانه
  • موادی که در سردخانه نگهداری خواهند شد.
  • عایق‌های موردنیاز برای سردخانه

تمامی موارد مذکور در انتخاب نوع کمپرسور سردخانه‌ی شما نقشی حیاتی خواهند داشت. بنابراین هر سردخانه ممکن است به کمپرسور متفاوتی نسبت به سردخانه‌های دیگر نیاز داشته باشد.

کدام کمپرسور را خریداری کنم؟
نماینده انحصاری کمپرسور سردخانه دورین ایتالیا

در سیستم‌های تبریدی بیش‌تر از چه نوع کمپرسوری استفاده می‌شود؟

کمپرسور سردخانه وظیفه دارد تا مبرد را آن‌قدر فشرده سازد که میزان فشارِ آن، تا حدود ۸ الی ۱۰ برابر بیش‌تر از اواپراتور باشد. نقش کمپرسور این است که مبرد را در سیستم تبریدی به جریان بیندازد. کمپرسور مبرد را در فاز گازی از اواپراتور تحویل می‌گیرد، آن را فشرده ساخته و برای میعانِ مجدد آن را در اختیار کندانسور قرار می‌دهد. این عمل مکانیکی موجب می‌شود که دمای گاز تا حد زیادی افزایش یابد (گاهی حتی ممکن است دمای گاز تا ۱۰۰ درجه هم بالا رود). مبردی که به کمپرسور وارد می‌شود، باید در حالت گازی باقی بماند (چرا که نمی‌توان مایعات را فشرده‌تر ساخت).

بنا بر موارد مذکور، با توجه به این‌که هر سردخانه نیازهای متفاوتی از حیث صدای تولیدی، بازده مورد نیاز و ظرفیت سیستم دارد، طبیعتا به کمپرسور سردخانه‌ی متفاوتی در هر سیستم تبریدی نیاز خواهیم داشت. همین تفاوت در کاربرد و حجم بار مورد انتظار از کمپرسور باعث شده است که کمپرسورهای متفاوتی پا به دنیا بگذارند.

نوع کمپرس کردن و فشرده‌سازی مبرد، متعاقبا نوع کمپرسور را مشخص خواهد ساخت. اما به طور کلی، کمپرسورهای زیر بیش‌تر در سیستم‌های تبریدی استفاده می‌شوند:

  • کمپرسور رفت و برگشتی یا پیستونی
  • کمپرسور روتاری
  • کمپرسور اسکرال
  • کمپرسور اسکرو
  • کمپرسور سانتریفیوژی

معمولا هدف از پیاده‌سازی تمامی انواع کمپرسور سردخانه یکی‌ست: فشرده‌سازی مبرد و به جریان انداختن آن در چرخه‌ی تبریدی. منتهی روش انجام این کار است که باعث می‌شود یک کمپرسور با نوع دیگر متفاوت باشد.

بازرگانی گرام نماینده کمپرسور سردخانه دورین
بازرگانی گرام نماینده کمپرسور سردخانه دورین

به کدام نوع کمپرسور سردخانه نیاز دارم؟

  • کمپرسور سردخانه رفت و برگشتی یا پیستونی: این سیستم با کمک پیستونی که در یک سیلندر حرکت می‌کند،‌ مبرد را فشرده می‌سازد. مبردی که توسط میل‌لنگ به حرکت افتاده است، به وسیله‌ی این پیستون فشرده می‌شود. این نوع کمپرسور ممکن است از چند سیلندر، برای فشرده‌سازی مبرد استفاده کند (دوسیلندری،‌ چهار سیلندری، هشت سیلندری و…) و بیش‌تر مناسب پروژه‌های کوچک‌تر تا متوسط است.
  • کمپرسور سردخانه روتاری: در این نوع کمپرسور سردخانه،‌ موتور و اجزای کمپرسور در یک فضای بسته قرار گرفته‌اند و همین باعث می‌شود که اجزای کمپرسور، تعامل بیش‌تری با مبرد داشته باشند. این کمپرسورها ممکن است برای پروژه‌هایی با حجم بالا مناسب نباشند، اما بازده بالا و لرزش بسیار کمی دارند. این کمپرسورها معمولا برای نصب در فضای کثیف یا بیرون مناسب نیستند، ولی مصرف انرژی در آن‌ها پایین است.
  • کمپرسور سردخانه اسکرال: برای سردخانه‌هایی با حجم متوسط و بالا مناسبند و می‌توانند دماهای بالا را هم تحمل نمایند. این کمپرسورها صدای کمی تولید می‌کنند ولی در مقایسه با کمپرسور رفت و برگشتی، نیروی گشتاوری پایین‌تری را تولید می‌کنند. سرعت سردکنندگی این کمپرسور بالاتر از انواع دیگر است، ولی ظرفیت محدودی دارد.
  • کمپرسور سردخانه سانتریفیوژی: در این نوع کمپرسور سردخانه خبری از پیستون، سیلندر و سوپاپ نیست، ماندگاری و بازده بالایی دارند؛ ولی نگهداری از آن‌ها می‌تواند دشوار باشد.

 

کدام کمپرسور سردخانه مناسب‌تر است؟
کدام کمپرسور سردخانه مناسب‌تر است؟

خرید کدام کمپرسور سردخانه توصیه می‌شود؟

همان‌طور که در بخش‌های پیشین به این موضوع اشاره کردیم، انتخاب نوع کمپرسور سردخانه به فاکتورهای مختلفی از جمله ابعاد و متراژ سردخانه‌ی شما بستگی دارد. به طور کلی، برای سردخانه‌های کوچک، یک کمپرسور استاندارد رفت و برگشتی (پیستونی) توصیه می‌شود. کمپرسورهایی مانند کمپرسور اسکرال بیشتر برای سردخانه‌های بزرگ‌تر مناسبند و معمولا ظرفیت آن‌ها از یک اسب بخار شروع می‌شود.

معمولا کمپرسورهایی مانند کمپرسور رفت و برگشتی و کمپرسور اسکرو بیش‌تر به عنوان کمپرسور سردخانه کاربرد دارند. این دو کمپرسور بیش‌تر از مبردهایی استفاده می‌کنند که هم نیاز کم‌تری به تعویض آن در طولانی‌مدت احساس می‌شود، هم در فشارهای بالا عمل ‌می‌کنند.

 

خرید کمپرسور سردخانه با کیفیت بالا و قیمتی مقرون به صرفه از گروه بازرگانی گرام

در انتخاب و خرید کمپرسور سردخانه، ظرفیت و بازده تنها عوامل تعیین‌کننده نیستند. کیفیت ساخت کمپرسور سردخانه یکی از عوامل کلیدی در انتخاب آن است. از طرفی بودجه یکی از مواردی‌ست که در دستور کار صنایع نیازمند به سردخانه قرار دارد. نظر به حیاتی بودن قطعاتی مانند کمپرسور در عملکرد و بار کلی سردخانه، برند انحصاری بازرگانی گرام سعی داشته است تا بهترین کمپرسورهای بازار جهانی را با قیمتی استثنایی در اختیار صنایع و کسب‌وکارهای ایرانی قرار دهد.

دقت داشته باشید که پیش از انتخاب و خرید کمپرسور سردخانه،‌ باید نوع کمپرسور به طور دقیق با پروژه‌ی تبریدی شما تطابق پیدا کرده باشد. برای این‌که بتوانید از صحت و درستی انتخاب خود مطمئن باشید و خریدی ایده‌آل را تجربه کنید، گروه بازرگانی گرام مشاوران و کارشناسانی را در اختیارتان قرار داده است تا بتوانید با تکیه بر آن‌ها، خرید مطلوبی داشته باشید. علاوه بر این،‌ شما می‌توانید جهت استعلام قیمت کمپرسور سردخانه هم با تیم متخصصان بازرگانی گرام در ارتباط باشید. برای گفتگو با کارشناسان برند انحصاری گرام،‌ تنها کافی‌ست با یکی از راه‌های ارتباطی این گروه تجاری تماس حاصل فرمایید.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *