اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

اگر در سیستم سردخانه تان از مینی اسپلیت استفاده می کنید، این نکات را باید بدانید!

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
مینی اسپلیت در سیستم سردخانه
در این مقاله نگاهی به عملکرد مینی اسپلیت ها در سیستم سردخانه می اندازیم و به دلیل استفاده از این سیستم در سردخانه ها اشاره می کنیم.
5/5

فهرست مطالب اگر در سیستم سردخانه تان از مینی اسپلیت استفاده می کنید، این نکات را باید بدانید!

اگر در سیستم سردخانه تان از مینی اسپلیت استفاده می کنید، این نکات را باید بدانید!

 

 

مینی اسپلیت ها انتخاب فوق العاده ای برای تجهیز سیستم سردخانه هستند. این دستگاه ها نه تنها بازده بسیار خوبی دارند، بلکه به سادگی می توان آن ها را در سردخانه نصب کرد و به دلیلِ مقرون به صرفه بودن، توسط بسیاری از صاحبان کسب وکارها انتخاب می شوند. در این مقاله، قصد داریم اشاره ای به استفاده از این دستگاه های تبریدی در سیستم سردخانه داشته باشیم، ببینیم که آیا می توان از یک مینی اسپلیت در سیستم تبریدی سردخانه استفاده کرد و نکاتی که باید حین کار با مینی اسپلیت دانست، شامل چه مواردی می شوند. همراه بازرگانی گرام باشید.

برای بررسی نصب یا عدم نصبِ مینی اسپلیت در سردخانه ها، با کارشناسان بازرگانی گرام تماس بگیرید.

 

مینی اسپلیت چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟
مینی اسپلیت چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

 

مینی اسپلیت چیست و چه کاربردی دارد؟

مینی اسپلیت ها،  که از آن ها با نامِ مینی اسپلیت داکت لِس یا اسپلیت های کوچکِ بدون داکت هم یاد می شود، یک نوع سیستم تبریدی/حرارتی  هستند که به منظور گرمایش و سرمایش محیط مورد استفاده قرار می گیرند. بزرگ ترین مزیتِ این سیستم این است که داکت ندارد و نیازی نیست هزینه ی گزافی برای زدن کانال برای آن صرف کنید. این سیستم شامل یک یونیت خارجی و یک یا چند یونیت داخلی می شود. این یونیت ها عموما روی دیوار یا سقف نصب می شوند و طراحی آن ها می تواند بسته به طراحی سردخانه ی شما متفاوت باشد.

مینی اسپلیت ها را بیش تر می توان در سیستم های تبریدی مسکونی و سیستم سردخانه های تجاری پیدا کرد. مینی اسپلیت های سردخانه از گاز سردخانه استفاده می کنند تا حرارت محیط را جذب کنند و آن را به خارج از محیط سردخانه منتقل کنند. یونیت خارجی شامل کمپرسور سردخانه می شود که کارِ فشرده سازیِ مبرد را برعهده دارد. سپس این مبرد از طریق یک مجرا به یونیت داخلی می رسد. 

یونیت داخلی دارای فن/فن هایی ست که هوا را از میان کویل های حاوی مبرد عبور می دهند. نتیجه این است که مبرد گرمای محیط را می گیرد، بخار می شود و دوباره به چرخه ی تبریدی باز می گردد. وقتی این فرآیند ادامه یابد، به مرور زمان می تواند محیط را به دمای تنظیم شده برساند.

 

مینی اسپلیت در سیستم سردخانه
مینی اسپلیت در سیستم سردخانه

مزایای استفاده از مینی اسپلیت در سیستم سردخانه

مثل همیشه، بازرگانی گرام به سراغ مرورِ مزایا و معایب استفاده از یک ابزار در سیستم سردخانه می رود. این کار باعث می شود تا شما اطلاعات بیش تری از تجهیزات سردخانه پیدا کنید و متوجه شوید دقیقا باید چه انتظاراتی از آن سیستم داشته باشید.

استفاده از مینی اسپلیت ها در سیستم سردخانه مزایای زیر را به همراه دارد:

  • به شدت بازده بالایی دارد: مینی اسپلیت ها بازدهی انرژی بالایی دارند. آن ها به جای آن که کل ساختمان را خنک کنند، یک اتاق یا بخش مورد نظر از سردخانه را خنک می کنند و بهترین انتخاب برای سرمایش نقطه ای هستند.
  • نصب آن ها در سیستم سردخانه بسیار ساده است: مینی اسپلیت ها نیازی به داکت گذاشتن ندارند. از این رو، راحت تر و سریع تر می توان آن ها را نصب کرد و معمولا هزینه ی نصب آن ها بسیار پایین تر از سیستم های سنتی تبریدی ست.

چرا باید از مینی اسپلیت استفاده کرد؟

  • قابلیت منطقه بندی دارند: مینی اسپلیت ها را می توان در مناطقی از سردخانه که نیاز به دمای متفاوتی نسبت به سایر نقاط دارند، استفاده کرد. این به صاحبان کسب وکار قدرت کنترل بالاتری می دهد و در عین حال، مصرف انرژی را نیز پایین نگه می دارد.
  • مینی اسپلیت ها فعالیتِ کم صدا تری نسبت به انواع سنتی سیستم های تبریدی دارند. با توجه به عدم نیاز به داکت در این سیستم ، معمولا فن های مینی اسپلیت ها آرام تر کار می کنند و سروصدای کم تری نسبت به سایر اجزای سیستم سردخانه خواهند داشت.
  • مینی اسپلیت ها را به سادگی می توان بسته به طراحی سردخانه ی شما، شخصی سازی کرد. این سیستم ها در ابعاد، رنگ ها و اندازه های مختلف طراحی می شوند. همین موجب می شود که بتوان آن ها را با هر نوع نقشه ی برودتی هماهنگ ساخت.

 

معایب بهره برداری از مینی اسپلیت در سیستم تبریدی سردخانه ها چیست؟

  • ممکن است هزینه ی تامین مینی اسپلیت برای سرمایش نقطه ای، گران تر از دیگر انواعِ سیستم سردخانه تمام شود. این امر کاملا بستگی به نوع سردخانه ی شما، سایر تجهیزات سردخانه و طراحی آن ها دارد. برای اطمینان از این که آیا می توان از مینی اسپلیت ها در سیستم سردخانه استفاده کرد یا نه، با کارشناسان تبریدی بازرگانی گرام مشورت کنید.
  • نگهداری و سرویس مینی اسپلیت ها می تواند دشوار باشد: مینی اسپلیت ها نیاز به مراقبت و سرویس منظم دارند. این شامل تمیز کردن فیلترها و بررسی سطح گاز سردخانه می شود.
  • نصب آن ها باید حتما تحت نظر کارشناس حرفه ای صورت پذیرد. با وجود این که هزینه ی نصب این سیستم سردخانه در مقایسه با دیگر تجهیزات سردخانه بسیار پایین تر است، باز هم ممکن است برای برخی صاحبان سردخانه سنگین باشد.
  • دقت کنید که بازه ی سرمایش مینی اسپلیت ها محدود است. این دستگاه ها معمولا برای سرمایش نقطه ای و منطقه ای در سیستم سردخانه نصب می شوند و ممکن است برای خنک سازی یک فضای بزرگ مناسب نباشند.

 

مینی اسپلیت ها مناسب برای سیستم های تبریدی مسکونی و هم سیستم سردخانه ها!
مینی اسپلیت ها مناسب برای سیستم های تبریدی مسکونی و هم سیستم سردخانه ها!

 

آیا استفاده از مینی اسپلیت در سیستم سردخانه توصیه می شود؟

بله. مینی اسپلیت ها به وفور در سیستم سردخانه نصب می شوند. دلیل آن  هم به بازده  بالا، نصب بدون نیاز به داکت و سرمایش موثرشان مربوط است. مینی اسپلیت هم می تواند دمای مستمر و معینی را در سردخانه پخش کند، هم جلوی خرابی محصولات نگهداری شده در سردخانه را می گیرد. نظر به سرمایش نقطه ای فوق العاده ای که این سیستم به ارمغان می آورد، می تواند یک گزینه ی مناسب برای صاحبان کسب وکارهایی باشد که به سرمایش نقطه ای، سریع و پربازده نیاز دارند.

با این حال، یک سری نکات را باید حتما در حین استفاده از مینی اسپلیت ها در سیستم سردخانه رعایت کرد. نگاهی به این نکات می اندازیم.

مینی اسپلیت ها هم برای سیستم های تبریدی مسکونی مناسب هستند، هم برای سیستم سردخانه ها!

 

 

نکاتی که در حین استفاده از مینی اسپلیت ها در سردخانه نباید فراموش کرد!

  • حتما سایز مینی اسپلیت را با دقت انتخاب کنید. مینی اسپلیت باید حتما با سیستم سردخانه ی شما مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت، بازدهی مورد نظر را نخواهد داشت.
  • نصب آن باید حتما مطابق با طراحی سردخانه و چینش سایر تجهیزات سردخانه باشد. این که شما مینی اسپلیت را در کجایِ سردخانه نصب می کنید، هم تاثیر زیادی در بازده آن دارد، هم بر کاهش یا افزایش عمر آن موثر خواهد بود.
  • حتما در حین نصب مینی اسپلیت ها، از عایق استفاده کنید. این که چه نوع عایقی باید در حین نصب مینی اسپلیت استفاده گردد یا چینش عایق ها به چه صورت خواهد بود، امری ست که می بایست تحت نظر متخصص سیستم سردخانه و دستگاه های تبریدی صورت پذیرد.
  • به هیچ عنوان از مینی اسپلیت برای سرمایش کل فضای سردخانه استفاده نکنید. با وجود آن که مینی اسپلیت ها یک انتخاب منحصربه فرد برای سرمایش منطقه ای و نقطه ای در سردخانه هستند، نباید از آن ها برای خنک سازی کلِ فضای سردخانه استفاده کرد. از مینی اسپلیتِ خود بیش ازحد کار نکشید. مینی اسپلیت باید حتما در بازه ی دمایی کار کند که کارخانه ی سازنده به شما توصیه کرده است.
  • به طور مرتب آن را سرویس کنید و سطح گاز سردخانه را تحت کنترل داشته باشید. دمای مینی اسپلیت را هم به کمک سنسورهای سردخانه تحت نظر بگیرید تا مطمئن باشید هم دستگاه درست کار می کند، هم سردخانه در بازه ی دماییِ کنترل شده قرار دارد.
  • بر روی میزان مصرف انرژی مینی اسپلیت نظارت داشته باشید. این که مینی اسپلیتِ شما چقدر انرژی مصرف می کند، مستقیم نشان دهنده ی این است که آیا دستگاه سالم است و به خوبی فرآیند برودت را انجام می دهد، یا نه. به این منظور، از ترموستات های قابل برنامه ریزی و سایر ابزارهای حس گر مصرف انرژی استفاده کنید.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *