اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

آشنایی با انواع مدلهای گاز کولیب

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
بازرگانی گرام نماینده گاز کولیب (استارگت )
در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع مدلهای گاز کولیب، بپردازیم. گاز کولیب یکی از مرغوبترین مبردهای موجود در بازار می باشد.
5/5

فهرست مطالب آشنایی با انواع مدلهای گاز کولیب

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

انواع مدلهای گاز کولیب

 

این مقاله را به انواع مدلهای گاز کولیب اختصاص داده ایم. مبردها بر اساس نوع کاربردی که دارند به انواع و دسته های مختلفی تقسیم بندی می گردند. نوع کاربرد نیز به شرایط محلی که مبرد در آن استفاده می شود، بستگی دارد. مثلا مبردی که در سردخانه استفاده می گردد ممکن است با مبرد به کار رفته در یخچال، اسپلیت و سیستم های تبرید تراکمی متفاوت باشد. لذا برای هر سیستم تبرید، با توجه به شرایط، مبرد مورد استفاده تعریف می گردد. در ادامه قصد داریم به معرفی انواع مبردهایی که در سیستم های تبرید به کار می روند، بپردازیم.

مبرد R22، یکی از انواع مدلهای گاز کولیب

مبرد R22 یکی از پرکاربردترین انواع مدلهای گاز کولیب در ایران بوده و بسیاری از تجهیزات سرمایشی از آن استفاده می نمایند. این مبرد نقطه جوش پایینی داشته و دمای جوش آن در حدود منفی ۴۱ درجه سانتیگراد می باشد.  این ویژگی سبب می شود تا از مبرد R22 در سیستم هایی که دمای پایینی تولید می کنند، مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین فریزرهای خانگی و سایر تجهیزات صنعت تبرید که دماهای زیر صفر تولید می کنند، از این مبرد استفاده می نمایند. با این حال یکی از نقاط منفی که در خصوص این مبرد وجود دارد، اثرات مخرب زیست محیطی آن می باشد. بنابراین تولیدکنندگان مبرد در تلاشند تا به مرور مبرد مذکور را از چرخه تولید حذف نمایند. مبردهای R134a و R407c گزینه های جایگزینی R22 می باشند. از دیگر ویژگی های این مبرد غیر قابل اشتعال بودن آن می باشد.

مبرد R410a

یکی دیگر از انواع مدلهای گاز کولیب، مبرد R410a می باشد و این مبرد از دو هیدرو فلوئور کربن و یک دی فلوئور متان تشکیل شده است. این مبرد دارای دو ویژگی شاخص می باشد که سبب استفاده گسترده از آن شده است. اولین ویژگی، سازگاری R410a با محیط زیست می باشد و دومین ویژگی نیز به فشار کاری این مبرد مربوط است. فشار کاری بالاتر مبرد R410a نسبت به مبرد R22 سبب شده است تا این مبرد کارایی بالاتری داشته باشد. از ویژگی های دیگر این مبرد می توان به غیر قابل اشتعال بودن و بی رنگ بودن آن اشاره نمود. این مبرد یکی از پرکاربردترین مبردها در صنعت تاسیسات می باشد و در انواع چیلر، سیستم های تهویه مطبوع و چیلر مورد استفاده قرار می گیرد.

بازرگانی گرام نماینده گاز کولیب (استارگت )
بازرگانی گرام نماینده انواع مدلهای گاز کولیب

مبرد R134a

یکی دیگر از انواع مدلهای گاز کولیب که مورد بررسی قرار می گیرد، مبرد R134a می باشد. مهمترین ویژگی این مبرد، قرار گرفتن آن در دسته بندی HFC ها می باشد.  از این رو مبرد مذکور در دسته ای جای گرفته است که برای لایه اوزون، کم خطر محسوب می گردد‌. غیر اشتعال بودن، غیر قابل انفجار بودن و سمی بودن در حد استاندارد، سه ویژگی مهم و بارز دیگر این مبرد می باشند. خواص ترمودینامیکی این مبرد با کیفیت، شباهت های زیادی با مبرد R12 دارد.

مبرد R407c

همانطور که قبلا نیز عرض کردیم، R22 یکی از مبردهای آسیب رسان به محیط زیست می باشد‌. R407c می تواند یکی از بهترین جایگزین ها برای R22 باشد. لذا در سیستم های تبرید جدید، این مبرد یکی از انواع پرکاربرد می باشد. R407c از ترکیب تعدادی هیدرو فلوئور کربن نظیر پنتا فلوئورو متان و دی فلوئورو متان تشکیل گردیده است. لذا مبرد مذکور این قابلیت را دارد که خواص ترمودینامیکی خود را در دماهای متوسط حفظ کرده و در این دماها کار کند.

مبرد R404a

مبرد R404a یکی دیگر از انواع مدلهای گاز کولیب است که گزینه مناسبی جهت جایگزینی مبرد R22 می باشد. علت این مساله نیز شباهت های زیاد خواص ترمودینامیکی مبرد مذکور با R22 است. طبق بررسی های انجام شده مبرد R404a در چیلرها عملکردش حتی از R22 هم بهتر بوده است. این مبرد بی رنگ و غیر قابل اشتعال در دماهای بین ۴۵- تا ۱۵ درجه سلسیوس مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهمترین خواص این مبرد، عدم واکنش سریع و آسان آن با آب است و البته در صورتی که این تماس، مستقیم نباشد.

گاز کولیب R507

یکی از گازهای فریونی که به منظور جایگزینی R22 و R502 به بازار معرفی گردیده است، مبرد R507 می باشد. جالب است بدانید این مبرد از ترکیب دو مبرد R125 و R134a  به وجود آمده است. در واقع با مخلوط نمودن این دو مبرد در نسبت های مشخص به فریونی رسیده اند که بهینه تر و استانداردتر می باشد. از این مبرد به منظور استفاده در کامیون های تبرید، فریزرها و سیستم های هوای تجاری عظیم به کار گرفته می شود. این گاز بی رنگ، شفاف و بی بو اسیدیته و رطوبت پایینی داشته و ضریب OPD آن صفر می باشد.

انواع مدلهای گاز کولیب
انواع مدلهای گاز کولیب

نحوه تشخیص اصالت انواع مدلهای گاز کولیب

سوالی که ممکن است ذهن مشتریان را درگیر نماید این است که چگونه از اصالت انواع مدلهای گاز کولیب مطمئن شویم؟ به منظور تایید گواهی صلاحیت مبرد بایستی آنالیز شیمیایی آن را بررسی نماییم. این آنالیز را می توان از آزمایشگاه های معتبر تهیه نمود. صحت سنجی نیز توسط مقایسه این اطلاعات با داده هایی ارائه شده توسط شرکت صورت می پذیرد. در این آنالیز موارد بسیار مهمی شامل میزان رطوبت مبرد، خلوص آن و میزان اسیدی بودن گاز مبرد بررسی می گردد. شرکت گرام برای مشتریان خود گواهی تایید صلاحیت گاز مبرد را صادر می نماید.

رنگ بندی کپسول انواع مدلهای گاز کولیب

انواع مدلهای گاز کولیب، عمدتا در کپسول نگهداری شده و به بازار عرضه می گردند. کپسول مبردها دارای رنگ های مختلفی بوده و هر رنگ به مبردی خاص اختصاص دارد. اختصاص رنگ کپسول به مبرد به این منظور صورت می گیرد که از اختلاط اشتباه مبردها پیشگیری شود. البته توصیه می گردد پیش از استفاده از مبرد، لیبل روی کپسول آن نیز خوانده شود.

فروش گاز سردخانه توسط شرکت بازرگانی گرام

یکی از شرکت های معروفی که در حوزه تامین اقلام مختلف سیستم های تبرید، خصوصا انواع مدلهای گاز کولیب فعالیت می نماید، بازرگانی گرام می باشد. تجربه بالای این شرکت در حوزه تاسیسات سبب شده است تا همواره به دنبال وارد نمودن مرغوب ترین کالاهای صنعتی باشد. به این علت که شرکت مذکور موفقیت خود را در گرو جلب رضایت مشتریان می بیند و کسب رضایت آنها نیز جز با ارائه خدمات مطلوب حاصل نمی گردد. کارشناسان با تجربه شرکت نیز مشاوران خوبی برای فعالین حوزه تاسیسات می باشند و می توانند مشتریان را جهت خرید محصولی بهینه تر یاری نمایند. این شرکت نماینده انحصاری کولیب STARGET چین می باشد و با خرید از آن، نگرانی بابت تقلبی بودن محصول خریداری شده وجود نخواهد داشت.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *