اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

جدیدترین تکنولوژی‌ ها برای کنترل گرمایش زمین در سردخانه‌ ها

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
گرمایش زمین، یکی از دغدغه‌های مهم و اساسی تولیدکنندگان قطعات و تجهیزات سردخانه است. در این مقاله، نگاهی به آخرین تکنولوژی‌های این صنعت و جدیدترین تکنولوژی‌های بازرگانی گرام برای کنترل گرمایش زمین در سردخانه‌ها می‌اندازیم.
5/5

فهرست مطالب جدیدترین تکنولوژی‌ ها برای کنترل گرمایش زمین در سردخانه‌ ها

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

جدیدترین تکنولوژی‌های بازرگانی گرام برای کنترل گرمایش زمین در سردخانه‌ ها

 

در سال‌های اخیر، تلاش برای کاهش گرمایش زمین از طریق ساخت و پیاده‌سازی لوازم بهینه در سردخانه ها سرعت یافته است. صنعت برودتی و گرمای حاصل از فعالیت سیستم‌های تبریدی، باعث شده است که توجه بسیاری از فعالان محیط‌زیست به سوی توسعه‌ی صنعت تبریدی جلب شود. کارخانه‌ها و برندهای تبریدی در حال تولید مبردهایی هستند که بیش‌ترین تطبیق و هماهنگی را با محیط‌زیست دارند. از طرفی، عامل مهم دیگری هم که در ساخت و توسعه‌ی تجهیزات تبریدی اهمیت دارد، بحث مصرف انرژی و بازدهیِ قطعات برودتی‌ست.

در این مقاله، بازرگانی گرام به تکنولوژی‌های جدید کنترل گرمایش زمین در سردخانه ها اشاره می‌کند و راه‌حل‌های نوآورانه صنعت تبریدی را برای این معضل جهانی، شرح می‌دهد.

(جدیدترین تکنولوژی‌های کاهش مصرف انرژی و گرمایش زمین در سردخانه ها)
(جدیدترین تکنولوژی‌های کاهش مصرف انرژی و گرمایش زمین در سردخانه ها)

سردخانه ها چگونه می‌توانند از گرمایش زمین جلوگیری کنند؟

مهم‌ترین نقش سردخانه ها و سیستم‌های برودتی مسکونی در گرمایش زمین، به مسئله‌ی مبردها مربوط می‌شود. اصلاحیه‌ی بین‌المللی که در سال ۲۰۱۶ به منظور کاهش روند گرمایش زمین وضع شد، گواه از این بود که باید در تولید و مصرف سیالات و موادی که نرخ GWP (پتانسیلِ گرمای زمین) بالایی دارند، تجدیدنظر گردد. از طرفی، بحثِ جایگزینی مبردهای سنتی با مبردهایی که هم بازده بالاتر و هم GWP پایین‌تری دارند، هم‌چنان پس از گذشت سال‌ها، یک بحث بسیار داغ و جنجالی در صنایع تبریدی‌ست.

آژانس بین‌المللی انرژی یا IEA گزارشی مبنی بر وضعیت گرمایش زمین و گازهای گلخانه‌ای منتشر کرده است. این گزارش حاکی از این است که در چهار دهه‌ی آینده، در صورت تجدیدنظر در استفاده از گازهای گلخانه‌ای و مبردهای دارای GWP بالا، حدود ۲۱۰ الی ۴۶۰ میلیارد تن از آلاینده‌هایی هم‌چون کربن‌دی‌اکسید جو زمین، کاسته خواهد شد.

امروزه نیز پیشرفت‌های چشمگیری در کاهش روند گرمایش زمین دیده می‌شود. این کاهش تا حد زیادی مرهون اصلاحاتِ اجراشده، در صنایع تبریدی و سِیر تولید تجهیزات برودتی‌ست.

از این رو، سردخانه ها می‌توانند با اقدامات زیر، روند گرمایش زمین را کند سازند:

  • استفاده از مبردهای جدید با GWP صفر یا نزدیک به صفر، به جای مبردهایی که GWP بسیار بالایی دارند.
  • جایگزینی و خرید قطعات سردخانه‌ی جدید که با تکنولوژی‌های بِروز خود، هم کم‌ترین میزان مصرف انرژی را دارند، هم بازده بسیار بالایی در مقایسه با قطعات سنتی برودتی دارند.
  • تعمیر و سرویس مرتب قطعات تبریدی هم می‌تواند نقش مثمرثمری، در کنترل گرمایش زمین داشته باشد.
(راه‌های جلوگیری از گرمایش زمین)
(راه‌های جلوگیری از گرمایش زمین)

نگاهی به راه‌های جلوگیری از گرمایش زمین در صنایع تبریدی

صنایع تبریدی می‌توانند از طریق روش‌های زیر، در کنترل گرمایش زمین در سردخانه ها موثر واقع شوند:

  1. جایگزینی و تغییر کاربری سیستم تبریدی: استفاده از مبرد سردخانه دوستدار محیط‌ زیست را می‌توان یکی از بهترین روش‌های کاهش مصرف انرژی و گرمایش زمین، در تجهیزات تبریدی دانست. کاربرد هیدروفلوئوروکربن‌ها (HFC) در دهه‌های اخیر، موجب شده است که گرمایش زمین به طرز قابل توجهی بالا رود. این روزها، صنایع تبریدی تلاش دارند تا در کنار HFCها،‌ از مبردهای طبیعی استفاده کنند که GWP صفر (یا پایینی) دارند. کربن دی‌اکسید (CO2)، هیدروکربن‌ها (HC)، آمونیاک (NH3) را می‌توان جایگزین مناسبی برای گازهایی دانست که GWP بالایی دارند. این مبردها تولید گازهای گلخانه‌ای را به حداقل می‌رسانند.
  2. تولید تجهیزات سرمایشی با بازده بالاتر: تجهیزات سردخانه علاوه بر تولید آلاینده‌های محیطی، مقدار قابل توجهی گاز گلخانه‌ای تولید می‌‌کنند. با تولید و بکارگیری تکنولوژی‌هایی که مصرف انرژی را به حداقل می‌رسانند می‌توان یونیت‌هایی در اختیار گرفت که بازده بالایی دارند و انرژی کم‌تری مصرف می‌کنند (مانند سیستم‌های کنترل بهینه، بهترین طراحی سردخانه،‌ خرید کمپرسور سردخانه بهینه و بِروز، سنسورهای کنترلِ مطابق با استانداردهای روز و عایق پیشرفته‌ی سردخانه).
  3. طراحی مناسب سیستم تبریدی: سرویس به موقع و طراحی مناسب قطعات تبریدی هم عملکرد سیستم شما را به طرز قابل‌ توجهی بهبود می‌دهند، هم باعث کاهش مصرف انرژی خواهند شد. برای آشنایی با حرفه‌ای‌ترین طراحی سردخانه در ایران،‌ بازرگانی گرام همراه شماست.
  4. بکارگیری اقتصاد چرخشی را دست کم نگیرید: اقتصاد چرخشی یکی از مناسب‌ترین راه‌ها برای کاهش هزینه‌های مربوط به سیستم‌های تبریدی‌ست. علاوه بر این، نقش قابل توجهی در محافظت از محیط‌زیست نیز دارد. برای بررسی چگونگی بکارگیری این سیستم، سری به مقالات مربوطه بازرگانی گرام در این زمینه بزنید.

 

(تکنولوژی‌های جدید صنایع تبریدی)
تکنولوژی‌های جدید جهان برای کاهش گرمایش زمین در سردخانه ها

تکنولوژی‌های جدید جهان برای کاهش گرمایش زمین در سردخانه ها

هر سال، تکنولوژی‌های نوآورانه بسیار زیادی برای کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از گرمایش زمین به جهان معرفی می‌شوند. هدف اصلی این سیستم‌ها،‌ پیاده‌سازی گاز سردخانه هماهنگ با محیط زیست، افزایش بازدهی قطعات برودتی، بهبود طراحی سردخانه و گسترش اقتصاد چرخشی هستند. بیایید نگاهی به این تکنولوژی‌های جدید بیندازیم.

  • سرمایش مغناطیسی: این تکنولوژی از میدان مغناطیسی، به منظور کنترل روند سرمایش سردخانه ها استفاده می‌کند. این روش، نیاز به مبردهای سنتی را از سیستم‌های تبریدی حذف می‌کند. برای آشنایی بیش‌تر با این روش و هزینه‌های آن،‌ به مقالات بازرگانی گرام در این زمینه سری بزنید.
  • سرمایش حالت جامد: جریان‌های الکتریکی از خاصیت ترموالکتریک، به منظور سرمایش بهینه استفاده می‌کنند.
  • سرمایش جذبی: سیستم‌های سرمایش جذبی از موادِ جاذب (مانند سیلیکاژل و زئولیت)، در سیکل سرمایشی استفاده می‌کنند.
  • سیستم مادون‌سرمایشی یا Cryogenic: این سیستم معمولا برای صنایع غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد و با بکارگیری مبرد سردخانه مخصوص، دمای بسیار پایینی را به ارمغان می‌آورد.
  • تکنولوژی ترموآکوستیک: سرمایش ترموآکوستیک، از امواج صوتی به منظور تغییرات دمایی و سرمایش استفاده می‌کند.

می‌توانید جهت آشنایی بیش‌تر با تکنولوژی‌های نام‌برده، به سایر مقالات بازرگانی گرام مراجعه کنید. دقت کنید که تکنولوژی‌های فوق هم‌چنان در مرحله‌ی تحقیق و توسعه قرار دارند. از طرفی، ممکن است که به طور کاملا گسترده‌ای در زمینه‌ی سردخانه های تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار نگرفته باشند. با این وجود، نظر به نیاز جدیِ صنایع تبریدی به معرفی راه‌حل‌های پیشرفته و بِروز، به زودی می‌توان این تکنولوژی‌ها را به طور گسترده در جهان مشاهده کرد.

 

آشنایی با اخبار جدید تکنولوژی‌های تبریدی و خرید قطعات سردخانه باکیفیت

نظر به اهمیت دسترسی به بهترین قطعات سردخانه، بازرگانی گرام، نماینده انحصاری برندهای برتر تبریدی از سراسر جهان در ایران، امکان خرید تجهیزات و قطعات سردخانه را آن هم با قیمتی مناسب برایتان ایجاد نموده است. با توجه به این‌که آپدیت و بِروزرسانی قطعات تبریدی، در کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های نگهداری از سردخانه یک باید است، بازرگانی گرام این امکان را برایتان فراهم نموده تا به باکیفیت‌ترین قطعات تبریدی بازار دسترسی پیدا کنید.

از طرفی،‌ شما می‌توانید جهت آشنایی بیش‌تر با محصولات بازرگانی گرام، از کالکشن آنلاینِ محصولات این برند دیدن کنید. تیم مشاوران بازرگانی گرام نیز در هر لحظه، آماده‌ی یاری‌رسانی به شما هم‌وطن عزیز و گران‌قدر هستند.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *