اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

مزایا و معایب مینی چیلر

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
مزایا و معایب مینی چیلر
5/5

فهرست مطالب مزایا و معایب مینی چیلر

بررسی مزایا و معایب مینی چیلر

در این مقاله هدف این است که به مهمترین مزایا و معایب مینی چیلرها بپردازیم .بازرگانی گرام با داشتن تیمی فنی و متخصص تلاش دارد تا بهترین کیفیت و رضایت را از آن هموطنان و به ویژه صنعت گران نماید. در صورتی که قصد خرید مینی چیلر یا محصولات مشابه دیگری دارید و نیاز به مشاوره دارید می‌توانید برای اطلاعات بیشتر و همچنین مشورت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مینی چیلر چیست ؟

مینی چیلر همانطور که از اسم آن مشخص است یک سیستم تهویه مطبوع است که دقیقا کار چیلر را انجام می دهد ولی در مقیاس کوچکتر و بسته به شرایط در پروژه های مختلف صنعتی میتوان از آن استفاده کرد. مینی چیلرها معمولا در فضاهای کوچک مانند ادارات، آپارتمان ها و محیط های با متراژ پایین کاربرد دارند.

 مزایا و معایب مینی چیلر

در ادامه سعی شده تا مهم ترین مزایا و معایب مینی چیلر شرح داده شود. اگر قصد استفاده و خرید مینی چیلر را دارید، به ادامه مطالب توجه فرمایید.

مزایای مینی چیلر:

سایز و ابعاد کوچک

یکی از مهمترین مزایای استفاده از این وسایل و تجهیزات، سایز و اندازه کوچک آن‌ها است. از مینی چیلرها به دلیل سایز و ابعاد کوچک می‌توان در هر جای ساختمان استفاده کرد و به راحتی به هر مکانی منتقل کرد. مینی چیلرها انعطاف پذیر هستند و در فضای بیرون از ساختمان نصب می‌شوند.

قیمت کمتر

از آنجایی که مینی چیلرها هوا خنک هستند نسبت به چیلرهای آب خنک قیمت کمتری دارند. چرا که آن‌ها به برج خنک کننده و پمپ آب کندانسور نیازی ندارند و تنها با فن کندانسور خنک می‌شوند.

مصرف انرژی کمتر

هوا خنک بودن مینی چیلر و عدم نیاز به برج خنک کننده و پمپ آب کندانسور باعث می‌شود تا آن‌ها برق و آب کمتری مصرف کنند و استفاده از آن‌ها باعث شود تا در بسیاری از هزینه‌ها صرفه جویی شود.

نصب و نگهداری راحت تر

به دلیل اینکه در ساخت مینی چیلرها از تجهیزات و وسایل کمتری استفاده شده است، نصب و نگهداری آن‌ها راحت‌تر است. هزینه‌های نصب و نگهداری در صورت استفاده از این چیلرها بسیار کاهش پیدا می‌کند. بنابراین وقتی تجهیزات و وسایل کمتری داشته باشند، هزینه‌ی تعمیر آن‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کند. همچنین هزینه‌های نصب این چیلرها به دلیل تجهیزات کمتر و استفاده از فناوری ساده‌تر بسیار کمتر از چیلرهای آب خنک است.

کمپرسور اسکرال

معمولا در مینی چیلرها از کمپرسور اسکرال استفاده می‌شود. کمپرسور اسکرال نسبت به دیگر انواع کمپرسور صدا، لرزش و قیمت بسیار کمتری دارد. از این کمپرسور برای مکان‌های دارای حجم تراکم گاز زیاد استفاده می‌شود. در این کمپرسورها اتلاف انرژی کمتری اتفاق می‌افتد و به دلیل ساختار ساده‌تر و استفاده از قطعات کمتر دارای قابلیت اطمینان بالاتری هستند. گاز در این نوع کمپرسور به صورت دائمی و یکنواخت تخلیه می‌شود، به همین دلیل در هنگام استفاده لرزش و صدای کمتری تولید می‌کنند.

عملکرد مناسب بهتر در آب و هوای مرطوب

مینی چیلر به دلیل اینکه از سیستم هوا خنک استفاده می‌کند در هوای مرطوب عملکرد بهتری دارد. چرا که آب وقتی گرم شود، رطوبت بیشتری ایجاد می‌کند اما در مینی چیلر از آب برای خنک سازی هوا استفاده نمی‌شود.

مزایا و معایب مینی چیلر
مزایا و معایب مینی چیلر

معایب مینی چیلر :

1 – عدم پاسخگویی به نیازهای سرمایشی اماکن بسیار بزرگ که در چنین مواردی از چیلر استفاده می شود.

2 – بازدهی کمتر مینی چیلر نسبت به چیلرها

3 – عدم توانایی در رطوبت زنی در مناطق خشک در صورتی که در چیلرهای بزرگ، آب سرد شده به دستگاهی به نام هواساز فرستاده و می‌توان قابلیت رطوبت زنی به هوایی که از اطراف لوله‌های آب سرد عبور می‌کند و خنک می‌شود را افزود.

قیمت و خرید مینی چیلر

قیمت مینی چیلر بر اساس قابلیت ها، نوع اجزاء و کارکرد آن متغیر است. به عنوان مثال قیمت مینی چیلر آپارتمانی سرد و گرم نسبت به قیمت مینی چیلر آپارتمانی سرمایشی بیشتر است و علت آن استفاده از تجهیزات جانبی بیشتر در دستگاه است. بنابراین به عنوان یک خریدار لازم است به نیازهای مختلف محل مورد نظر که متغیر است دقت کرده و بر اساس انتظاراتی که از یک دستگاه تأسیساتی مانند مینی چیلر دارید، تصمیم به خرید بگیرید؛ چرا که دستگاه مد نظر ممکن است دارای ویژگی هایی باشد که واقعاً به آن ویژگی نیازی نباشد.​

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *