اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

بررسی شرایط نگهداری انار در سردخانه

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
Pomegranate
5/5

فهرست مطالب بررسی شرایط نگهداری انار در سردخانه

بررسی شرایط نگهداری انار در سردخانه 

انار به عنوان یکی از محبوب ترین میوه ها در بین افراد جامعه به شمار می رود. آگاهی شما از شرایط نگهداری انار در سردخانه می ‌تواند کمک کند تا از این میوه در مدت زمان طولانی بتوانید بهره ببرید. با توجه به اینکه کشور ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده های انار در جهان شناخته می ‌شود، امروزه از روش ‌ها و تجهیزات مختلفی برای نگهداری انار در طولانی مدت بهره برده می ‌شود. افزون بر این که شما می توانید با اطلاع کامل از شرایط نگهداری انار در سردخانه میوه را برای تازه خوری نگهداری کنید، می توانید از خدمات و محصولات دیگری مانند آب انار، کنسانتره، ناردان، شربت و سرکه نیز بهره گیری نمایید. علاوه بر این نگهداری انار در سردخانه به مدت طولانی به شما این امکان را می ‌دهد که در فصل ‌های مختلف سال از دانه‌ های آن برای استفاده بر روی شیرینی، ژله و سالاد نیز بهره مند شوید.

شرایط نگهداری انار در سردخانه

در حال حاضر با بررسی شرایط نگهداری انار در سردخانه مشاهده می شود که یکی از بزرگترین مشکلات در این زمینه، پوسیدگی انار به شمار می رود. با این حال باید بدانید که فرایند پوسیدگی عمدتاً از باغ آغاز شده و شما می ‌توانید مشکلات دیگر مانند آفتاب ‌سوختگی، ترک های ریز موجود در پوست، آسیب های مکانیکی محل تغذیه حشرات مکنده و لهیدگی را در باغ مشاهده کنید. با ما در بازرگانی گرام همراه باشید تا به شما و شرایط نگهداری انار در سردخانه را معرفی کنیم.

اهمیت آگاهی از شرایط نگهداری انار در سردخانه

همانگونه که عنوان کردیم کشور ما به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده و صادر کننده های انار در جهان شناخته می شود. به همین علت با توجه به اینکه در برخی از فصول سال، قابلیت کشت و بهره برداری انار در کشور وجود ندارد، باید بتوان با آگاهی کامل از شرایط نگهداری انار در سردخانه، از این میوه محبوب در تمام سال استفاده نمود. شما عزیزان می توانید به منظور جلوگیری از آسیب های در انار به مانند پوسیدگی، از کلسیم کلراید در سطح ۴ درصد و همچنین اشعه گاما تیابندازول و وایتکس تجاری 10 درصد در سردخانه استفاده کنید. توجه داشته باشید که نگهداری انار در سردخانه باید به شکلی باشد که شما دارای دمای بهینه با توجه به ارقام مختلف انار باشید. ما در مجموعه بازرگانی گرام با بهره مندی از متخصصین و اساتید این حوزه به شما راهکارها و شرایط نگهداری انار در سردخانه را برای  طولانی مدت ارائه خواهیم داد.

شرایط نگهداری انار در سردخانه
بررسی شرایط نگهداری انار در سردخانه

نگهداری انار در سردخانه بر چه پایه ای استوار است؟

بدون شک نگهداری از این میوه نیازمند رعایت نکات مختلف به جهت جلوگیری از خرابی انار در طولانی مدت خواهد بود. با توجه به اینکه هنگام نگهداری انار در سردخانه ممکن است مشکلاتی مانند سوختگی پوست انار، سرمازدگی و یخ زدگی و عوض شدن رنگ پوست مشاهده شود، آگاهی کامل شما از شرایط نگهداری انار در سردخانه کمک می کند تا از این مشکلات رهایی پیدا کنید.

حفظ کیفیت انار در طولانی مدت

با توجه به خاستگاه زیستی میوه که دارای انرژی گرمایی پایینی است، باید با بهره گیری از دمای کم در سردخانه بتوانید به خوبی از این میوه نگهداری نمایید.

علاوه بر این برای جلوگیری از خراب شدن میوه باید از میکروارگانیسم های فاسد کننده کمتر استفاده نمایید. برای نگهداری از میوه انار در دمای بهینه از عوامل گوناگونی مانند بررسی نقطه یخ زدگی، ماندگاری و همچنین حساسیت میوه به سرمازدگی باید به دقت در نظر گرفته شوند. علاوه بر این شما باید جهت کاهش بخار شدن آب میوه و نگهداری از آب و شادابی آن بتوانید در هوای سردخانه دمه بهینه را فراهم کنید. توصیه ما به شما برای آگاهی از شرایط نگهداری انار در سردخانه فراهم کردن دامنه دمه نسبی ۷۰ الی ۸۰ درصد خواهد بود.

نکاتی که جهت تعیین دمای مورد نیاز و شرایط ایده آل باید رعایت کنید

گردش هوا

به جهت جلوگیری از فاسد شدن انار، مهمترین نکته که شما باید در نظر بگیرید، بهینه ‌سازی گردش هوا خواهد بود. توصیه ما به شما این است که جابجایی هوا را در هر ساعت ۴۰ بار انجام دهید. این عامل در میان شرایط نگهداری انار در سردخانه به عنوان مهمترین گزینه جهت نگهداری از میوه به شمار می رود.

پیش سرد کردن

اگر در باغ، دمای انار را کاهش نداده باشند، باید به محض انتقال آن به سردخانه دمای میوه را به ۱۰ درجه سانتیگراد برسانند. این عمل را می توانید در هنگام درجه ‌بندی، جور کردن و بسته بندی انجام دهید.

چونی انار

نگهداری انار در سردخانه هایی که از چونی بهینه برخوردار است موجب می شود که شما مدت زمان ماندگاری میوه را به حد قابل توجهی افزایش دهید.

تیمار فیزیکی و شیمیایی

برای نگهداری انار در سردخانه باید با افزایش دی اکسید کربن و بهره گیری از آب گرم ۵۰ درجه و غوطه ور کردن میوه در پوشش های سرشتی مجاز اقدام نمایید. علاوه بر این باید با استفاده از آفت کش های سفارش شده جهت نگهداری از میوه اقدام کنید.

سایر موارد مورد نیاز برای نگهداری انار در سردخانه

علاوه بر مواردی که بیان کردیم و به عنوان شرایط نگهداری انار در سردخانه باید مورد مطالعه قرار دادید، شما باید با پایش و کنترل دمای سردخانه، بارچینی مناسب و گندزدایی آن بتوانید شرایط را جهت نگهداری انار به مدت زمان طولانی فراهم کنید.

نکاتی جهت نگهداری از انار

سخن پایانی

مجموعه ما در بازرگانی گرام با بهره مندی از انواع تجهیزات مورد نیاز به شما کمک می کند تا بتوانید برای نگهداری انار و میوه ‌های مختلف در طولانی مدت اقدام نمایید. برای خرید و محصولات مورد نیاز می توانید به قسمت فروشگاه وب سایت ما مراجعه نمایید.​

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *