اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

بهترین ترفندهای بازرگانی گرام برای حل یخ زدگی سیستم تبریدی سردخانه

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
یخ زدگی سیستم تبریدی سردخانه معمولا به دلایل مختلفی روی می‌دهد. در این مقاله سعی داریم بهترین ترفندها را برای حل این مشکل بررسی کنیم.
5/5

فهرست مطالب بهترین ترفندهای بازرگانی گرام برای حل یخ زدگی سیستم تبریدی سردخانه

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

بهترین ترفندهای بازرگانی گرام برای حل یخ زدگی سیستم تبریدی سردخانه

 

بسته به نوع سیستم تبریدی سردخانه،‌ تجهیزات سردخانه معمولا به دلایل مختلفی ممکن است با معضل یخ زدگی مواجه شوند. در برخی از موارد، فهمیدنِ علت این امر، زمان زیادی از شما خواهد گرفت. سیستم سرمایشی سردخانه دائما در حال فعالیت برای خنک‌سازی فضای مورد نیاز شماست. رطوبت اطراف این سیستم، به‌خصوص زمانی‌که دستگاه به طور مناسب عایق‌بندی نشده باشد، می‌تواند دچار یخ زدگی شود. رسوب یخ بر روی تجهیزات سرمایشی، غالبا حاصلِ برخورد هوای خشک و سرد درون سردخانه، با محیط گرم و مرطوب بیرون است. با این وجود، برخی دلایل دیگر هم می‌توانند موجب یخ زدگی این سیستم گردند که در این مقاله، به طور کامل به آن رسیدگی خواهیم کرد.

دلایل یخ زدگی سیستم تبریدی سردخانه
دلایل یخ زدگی سیستم تبریدی سردخانه

مهم‌ترین دلایل یخ زدگی سیستم سردخانه

مهم‌ترین دلایلی که می‌توانند موجب یخ زدگی سیستم تبریدی سردخانه شوند، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مبرد سردخانه نشتی دارد یا به دلایل مختلف کاهش یافته است. یکی از مهم‌ترین و در عین حال رایج‌ترین دلایل یخ زدگی سیستم سردخانه، کاهش سطح مبرد یا نشتی آن است. وقتی سیستم سردخانه به درستی شارژ نشده باشد، مبرد موجود در سیستم کم‌تر از حدِ نیاز باشد،‌ یا به دلیل نشتیِ مبرد، به میزان کافی مبرد در اختیار نباشد، می‌تواند موجب یخ زدگی سیستم تبریدی گردد. گاهی حتی عدم نصب صحیحِ سیستم، سرویس دستگاه توسط نیروی غیرحرفه‌ای و یا شارژ نادرست مبرد، می‌تواند میزان مبرد سیستم را با کاهش قابل توجهی روبرو سازد.
  • جریان هوا بسته است یا مانعی بر سر راه آن وجود دارد. وقتی جریان هوای سردخانه از تعادل خارج شود، می‌تواند موجب شکل‌گیری یخ‌ بر روی سیستم تبریدی گردد. معمولا مهم‌ترین دلیلِ این رویداد، بسته شدن کویل‌های اواپراتور، آلودگی‌ فیلترهای هوا، یا وجود مانع بر سر راه خروجی‌های هواست.
  • سیستم ضدبرفک به درستی کار نمی‌کند. وقتی سیستم ضدبرفک به درستی کار نکند، سیستم تبریدی سردخانه با یخ زدگی مواجه خواهد شد. این نقص می‌تواند اثرات سوء بسیاری، هم‌چون نشت لایه‌های ضخیم برفک بر روی سیستم داشته باشد. مشکلات متعددی می‌توانند سیستم ضدبرفک سردخانه را از کار بیندازند. به همین دلیل توصیه می‌شود حتما از نظر یک کارشناس خبره کمک بگیرید. خرابی هیترِ ضدبرفک، تایمر ضدبرفک یا ترموستات ضدبرفک معمولا مهم‌ترین دلایل این اتفاق هستند.
  • اواپراتور سیستم دچار خرابی شده است. یک اواپراتور خراب، مشکلات متعددی برایتان می‌تراشد. یکی از رایج‌ترین مشکلات ناشی از اواپراتور خراب، یخ زدگی سیستم تبریدی سردخانه است. نشت مبرد، کویل‌های نقص‌دار یا مشکلات مربوط به موتورِ فن را می‌توان بزرگ‌ترین مقصران این اتفاق دانست.

 

پیشگیری بهتر از درمان است!

یخ زدگی سیستم تبریدی سردخانه یکی از مشکلات حیاتی تجهیزات سردخانه است. معمولا هم بیش‌ترین یخ زدگی در نواحی اطراف خطوط ساکشن یا کمپرسور دیده می‌شود. تکنسین‌های حرفه‌ای سیستم‌های تبریدی بر این باورند که سیستم‌های تبریدی دماپایین، بیش‌تر از سیستم‌های سرمایشی با دمای متوسط در خطر یخ زدگی تجهیزات خود قرار دارند. از طرفی هر چقدر محیط اطراف تجهیزات تبریدی مرطوب‌تر باشد، احتمال یخ زدگی بالاتر خواهد بود. معمولا این رطوبت در تماس با دمای بسیار پایین سردخانه، ساختار کریستالی پیدا می‌کند و تبدیل به برفک یا یخ زدگی می‌شود.

یخ زدگی سیستم سردخانه
یخ زدگی سیستم سردخانه

سرویس مرتب سیستم تبریدی سردخانه، یکی از راه‌هایی‌ست که از طریق آن می‌توانید احتمال یخ زدگی سیستم را کاهش دهید. یخ زدگی سیستم تبریدی می‌تواند زمینه‌سازِ مشکلات گوناگونی باشد؛ اما مهم‌ترین اثرِ سوء آن، کاهش قدرت سرمایشی تجهیزات سردخانه‌ای‌ست. این رویداد می‌تواند دمای سردخانه را با نوسان زیادی مواجه کند، کیفیت هوای سردخانه را کاهش دهد و به طور مستقیم، کیفیت محصولات نگه‌داری‌شده در سردخانه را نیز تحت‌الشعاع قرار دهد. از طرفی، صدمات حاصل از یخ زدگی تجهیزات تبریدی به عواملِ ذکرشده منتهی نشده و می‌تواند موجب وارد آمدنِ صدمات سنگین، به تجهیزات دیگرِ سردخانه نیز گردد. معمولا تنها راه جلوگیری از یخ زدگی تجهیزات سردخانه، چکاپ مرتب و سرویس منظم دستگاه‌های تبریدی‌ست.

 

 

بهترین روش حل مشکل یخ زدگی سیستم تبریدی سردخانه

برای این‌که بدانید بهترین راه حل یخ زدگی و برفک سیستم تبریدی سردخانه چیست، ابتدا باید به دنبالِ منشأ مشکل خود باشید. پیدا کردن محلِ نقص فنی، می‌تواند به شما در اتخاذ بهترین راه‌حل کمک نماید. برای این‌ کار، از چک‌لیستِ زیر کمک بگیرید:

  • میزان مبرد سیستم را چک کنید. مطمئن شوید که سیستم تبریدی سردخانه به میزان کافی مبرد داشته باشد. به دنبال کشف محل نشتی باشید تا از عدم نشتی مبرد در سیستم، اطمینان حاصل نمایید. اگر نشتیِ خاصی مشاهده کردید، باید در اسرع وقت به دنبال تعمیر آن باشید و مبرد را تا اندازه‌ی استانداردِ آن شارژ نمایید.
  • مسیر جریان هوا را تمیز کرده و به طور مرتب چک کنید. به طور مرتب کویل‌های اواپراتور و فیلترهای هوا را تمیز کنید. این کار نه تنها خیالتان را بابت پاکیزه بودن مسیر جریان هوا راحت می‌کند، بلکه همزمان می‌توانید عمر دستگاه‌های سرمایشی خود را چندین برابر نمایید. اگر در خروجی‌های هوا مانعی مشاهده کردید، حتما آن را از مسیر خارج کنید. این کار جلوی رسوب آلودگی‌ها در سیستمتان را نیز خواهد گرفت.
  • سیستم ضدبرفک را دائما سرویس و در صورت نیاز تعمیر کنید. تایمر، ترموستات و هیترِ ضدبرفک را دائما چک کنید تا از عدم وجود نقص در آن مطمئن شوید. در صورتی که قطعه‌ای خراب شده، آن را تعمیر یا تعویض کنید تا جلوی یخ زدگی سیستم تبریدی سردخانه گرفته شود.
  • اواپراتور را از زیر لنز خود خارج نکنید! اواپراتور یکی از مهم‌ترین قطعه‌های سیستم تبریدی سردخانه است و بررسی دائمی کویل‌های آن، از یخ زدگی قطعات سرمایشی جلوگیری می‌کند.
  • مهم‌ترین عاملی که جلوی یخ زدگی سیستم تبریدی سردخانه را می‌گیرد، سرویس به موقع و مرتبِ قطعات سرمایشی‌ست.
دلایل یخ زدگی سیستم تبریدی سردخانه
دلایل یخ زدگی سیستم تبریدی سردخانه

توصیه‌ی بازرگانی گرام در خصوص چکاپ سیستم تبریدی سردخانه

شرکت بازرگانی گرام، نماینده‌ی انحصاری برندهای برترِ سیستم تبریدی سردخانه در ایران، سال‌هاست که در زمینه‌ی توزیع و راه‌اندازی پروژه‌های سرمایشی خرد و کلان فعال بوده است. توصیه‌ی بازرگانی گرام این است که پیش از هرگونه اقدامی در جهت تعمیر یا نقص‌یابی تجهیزات سرمایشی، حتما با یک کارشناس خبره مشورت نمایید. یخ زدگی تجهیزات تبریدی می‌تواند یک مشکل اساسی و بسیار پیچیده باشد. از طرفی،‌ ممکن است حل مشکلات مربوط به یخ زدگی سیستم، نیازمند تعمیر لایه‌ای و چندجانبه باشد. در این مقاله به این امر اشاره کردیم که عوامل گسترده‌ای می‌توانند موجبِ یخ زدگی سیستم سرمایشی شوند. از این رو، بهتر است ابتدا با کارشناس مربوطه مشورت نمایید، تا از تعمیر صحیح و مناسب دستگاه خود اطمینان حاصل کرده باشید. خوشبختانه بازرگانی گرام زمینه را ایجاد نموده است تا شما بتوانید علاوه بر دسترسی به کارشناسان مجرب سیستم‌های سرمایشی، به مرغوب‌ترین قطعات سرمایشی نیز دسترسی داشته باشید. می‌توانید جهت اطلاعات بیش‌تر در این زمینه، یا خرید قطعات سردخانه، با متخصصان بازرگانی گرام در تماس باشید.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *