اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

ترندهای جدید عایق سردخانه و تکنولوژی‌های روزِ کاهش مصرف انرژی در سردخانه‌ها

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
در این مقاله قصد داریم به مبحث عایق سردخانه بپردازیم. سپس نگاهی به ترندها و تکنولوژی‌های جدید و محبوب عایق‌های سردخانه خواهیم انداخت.
5/5

فهرست مطالب ترندهای جدید عایق سردخانه و تکنولوژی‌های روزِ کاهش مصرف انرژی در سردخانه‌ها

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

ترندهای جدید عایق سردخانه و تکنولوژی‌های روزِ کاهش مصرف انرژی در سردخانه‌ها

 

مهم نیست که از چه نوع سردخانه یا حتی تونل‌ انجمادی استفاده می‌کنید، عایق سردخانه و نصب درست آن یکی از مراحل ضروری در ساخت و نگهداری سردخانه‌هاست. بخصوص وقتی مسئله‌ی مواد غذایی، دارویی و حتی آرامستان‌ها به میان می‌آید؛ استفاده از سردخانه‌ای که بتواند دما را در بازه‌ی مشخصی نگه دارد، اهمیتی دو چندان پیدا می‌کند. اما تنها «ایجاد» هوای سرد نیست که اهمیت دارد؛ بلکه «حفظ و نگهداریِ» این دما نیز بسیار حیاتی‌ست. برای این‌که این هوای سرد در فضای سردخانه گیر بیفتد و از محیط آن خارج نشود، استفاده از عایق‌های سردخانه بسیار مهم است.

در این مقاله گروه بازرگانی گرام به ترندهای جدید عایق سردخانه خواهد پرداخت، انواع عایق‌ها را برایتان شرح خواهد داد و بهترین انتخاب را به شما ارائه خواهد داد. در ادامه نیز همراه ما باشید.

انواع عایق سردخانه
انواع عایق سردخانه

چرا عایق سردخانه تا این حد اهمیت دارد؟

با توجه به این‌که کیفیت و صحت محصولاتی که در سردخانه نگهداری می‌کنید، یک فاکتور حیاتی در موفقیت کسب‌وکار شماست؛ بدیهی‌ست که بخواهید با دقیق‌ترین ابزار، دمای سردخانه‌ی خود را کنترل کنید. از طرفی بسته به اقلیمی که سردخانه‌ی شما در آن واقع شده، نگه داشتن دما در یک بازه‌ی خاص می‌تواند چالش بسیار بزرگی به نظر بیاید. بخصوص وقتی با حجم سنگینی از محصول طرف هستیم، به راه‌حل‌های بهینه،‌ کم‌هزینه و موثرتری برای حفظ این بازه‌ی دمایی نیاز خواهیم داشت.

اگرچه وقتی از بیرون به یک سردخانه می‌نگریم، ممکن است چندان با سایر ساختمان‌ها تفاوتی نداشته باشد؛ اما ساختار دیوارها، سقف، پنجره‌ها، داکت‌ها و… در سردخانه به هیچ عنوان با ساختمان‌های معمولی مشابه نیست. معمولا در ساخت سردخانه از عایق پنجره، عایق دیوار، عایق سقف و حتی عایق‌های مخصوص درب‌ها و داکت‌های سیستم تبریدی استفاده می‌شود. از این گذشته، سازندگان سردخانه از عایق کف سردخانه هم به منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش هدررفت سرما استفاده می‌کنند.

شرکت بازرگانی گرام در ساخت سردخانه‌‌ از بالاترین کیفیتِ عایق سردخانه استفاده می‌کند. در نتیجه:

  • میزان اتلاف انرژی در سردخانه‌ی شما به حداقل خواهد رسید.
  • با کمک عایق سردخانه‌ی باکیفیت، هزینه‌ی حفظ دمای سردخانه کاهش چشمگیری خواهد داشت.
  • میزان فشار وارده بر سیستم تبریدی کاهش پیدا کرده، سیستم تبریدی عمری طولانی خواهد داشت و کم‌تر نیازی به تعمیر آن پیدا خواهید کرد.
  • هوای سرد موجود در سردخانه با کمک عایق سردخانه تا مدتی طولانی حفظ خواهد شد و مصرف انرژی سیستم تبریدی هم متعاقبا کاهش خواهد داشت.
  • عایق سردخانه، محیط سردخانه را از رطوبت اضافی، کپک و قارچ، گازها و آلودگی‌های گوناگون حفظ خواهد کرد.
  • تغییرات دمایی خارج از سردخانه، کوچک‌ترین تاثیری بر عملکرد سردخانه‌ی شما نخواهد داشت. بعلاوه ایمنی ساختمان شما نیز حفظ خواهد شد.

 

 

آیا کیفیت عایق‌های سردخانه تاثیری در دمای ساختمان دارد؟

عایق سردخانه باید از سایر عایق‌هایی که در بازار می‌بینیم،‌ کیفیت بالاتری داشته باشد. ساختار عایق‌های سردخانه را به هیچ عنوان نمی‌توان با اتاق‌های سرد دیگر مشابه دانست. چرا که سردخانه‌ها با حجم بالایی از مواد غذایی، دارویی و… روبرو هستند و نقشی مهم را در صنایع مختلف ایفا می‌کنند.

چرا باید از عایق سردخانه با کیفیت استفاده کرد؟ - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
چرا باید از عایق سردخانه با کیفیت استفاده کرد؟

عایق سردخانه بخصوص در فصول گرم سال یا در مناطق گرمسیر اهمیتی دو چندان پیدا می‌کند. هرچقدر این عایق‌ها ضخیم‌‌تر باشند، بهتر می‌توانند دمای داخل سردخانه را متعادل و در بازه‌ی کنترل‌شده نگه دارند و از اتلاف دما جلوگیری کنند.

هرچقدر سردخانه‌ی شما بزرگ‌تر باشد، طبیعی‌ست که در برابر اتلاف انرژی حساس‌تر خواهد بود. دمای سردخانه توسط سنسورهای مختلف تحت کنترل است تا هیچ تغییری در آن صورت نگیرد. حال تصور کنید که استفاده از عایق بی‌کیفیت، نادرست و حتی عایقی که به درستی نصب‌نشده، می‌تواند چه تاثیر مخربی در روند نگهداری محصولات شما داشته باشد. در این صورت عملا کارکرد سیستم تبریدی هیچ بازدهی نخواهد داشت و چه بسا مجبور شوید علاوه بر هزینه‌های سنگین اتلاف انرژی، خسارات جبران‌ناپذیری که به محصولاتتان وارد می‌شود را هم گردن بگیرید.

در نتیجه، وقتی از عایق سردخانه‌ی مناسبی استفاده نکنید، باید هزینه‌های سنگین‌ترِ سرمایش سردخانه را هم بر دوش بکشید. عایق دیوار، کف زمین و عایق سقف سردخانه باید تماس محیط درونی سردخانه را با بیرون، به حداقل برساند. ترندهای جدید عایق سردخانه به گونه‌ای توسعه یافته‌اند که میزان مصرف انرژی و چرخه‌ی تبریدی را نیز بهینه سازند.

درب‌ها، دیوارها، پنجره‌ها و حتی کف و سقف سردخانه می‌توانند موجب اتلاف انرژی شوند.
درب‌ها، دیوارها، پنجره‌ها و حتی کف و سقف سردخانه می‌توانند موجب اتلاف انرژی شوند.

چگونه بهترین عایق سردخانه را انتخاب کنم؟

برای انتخاب عایق سردخانه و خرید عایق خوب، ابتدا باید دقت کرد که این عایق را برای کدام بخش از سردخانه نیاز دارید. معمولا محبوب‌ترین نوع عایق‌ها برای سردخانه‌ها «پوشینه‌های عایق‌بندی فایبرگلاس» هستند. منتهی برای عایق کردن سردخانه سریع به سراغ این پوشینه‌های فایبرگلاس نروید. ابتدا R-value سردخانه‌ی خود را بدست آورید، سپس به دنبال نوع عایق مدنظر بروید.

اما R-value چیست؟

  • عایق سردخانه از طریق R-value محاسبه می‌شود. هرچقدر R-value بهتر باشد، عایق سردخانه‌ی شما موثرتر خواهد بود. مثلا R-value استاندارد در صنعت برای فریزرهای صنعتی معمولا عدد ۲۵ است. اما به طور کلی،‌ اکثر سردخانه‌ها سعی می‌کنند مقدار R را در عایق‌بندی خود بین ۱۸ تا ۳۰ نگه دارند.

معمولا سردخانه‌های صنعتی برای عایق‌سازی از پوشینه‌های فوم + اسپری‌های فوم استفاده می‌کنند. عایق فومی می‌تواند انواع زیر را در بر داشته باشد:

  • عایق سردخانه پلی‌ایزوسیانورات
  • پلی‌استایرن انبساط‌یافته
  • پلی‌استایرن اکسترودشده
  • اسپری فوم

پلی‌اورتان هم یکی دیگر از پلیمرهایی‌ست که علاوه بر فایبرگلاس، به طور گسترده در عایق سردخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. دقت کنید که نوع عایق مورد نیاز برای سردخانه «حتما» باید تحت نظر کارشناس انتخاب و نصب شود. این‌که سردخانه‌ی شما به کدام نوع عایق نیاز دارد، باید حتما از فیلترِ نظرات تخصصیِ کارشناسان مربوطه عبور کند. می‌توانید جهت مشاوره و انتخاب نوع عایق در ساخت سردخانه، با کارشناسان بازرگانی گرام در تماس باشید.

 

آخرین ترندها و تکنولوژی‌های عایق‌بندی سردخانه

چند سالی‌ست که پنل‌های باکیفیت فایبرگلاس، به وفور به عنوان عایق سردخانه به کار می‌روند. البته در سال‌های اخیر، از موادی مانند ایروژل‌ها (هواژل‌ها) هم به عنوان عایق استفاده می‌شود. اما هم‌چنان پلی‌اورتان، پلی‌استایرن و فایبرگلاس محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین مواد مورد استفاده در عایق‌های سردخانه محسوب می‌شوند.

 

 

انتخاب بهترین عایق سردخانه با برند انحصاری بازرگانی گرام

همان‌طور که در مقاله به آن اشاره کردیم، انتخاب بهترین عایق سردخانه، یکی از گام‌های مهم در توسعه و ساخت سردخانه‌هاست. نوع عایقی که برای سردخانه انتخاب می‌کنید، باید حتما متناسب با نوع سردخانه و جایی که قصد دارید عایق‌بندی کنید انتخاب شود. می‌توانید جهت اطلاعات بیش‌تر در رابطه با انواع تجهیزات سردخانه، نوع عایق‌بندی موردنیاز برای سردخانه‌ی خود و هرگونه پرسشی در رابطه با ساخت انواع سردخانه، با بازرگانی گرام در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *