اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

بهترین گاز سردخانه کدام برند است؟

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
نماینده گاز کولیب استارگت
برای این که بتوانید بهترین گاز سردخانه را شناسایی نموده و از آن در سیستم های تبریدی استفاده کنید، لازم است ابتدا با انواع مبردهای سردخانه آشنا شوید. سپس اقدام به بررسی کاربرد و خصوصیات آنها نموده و در نهایت از آنها در سیستم های تهویه مطبوع و سیستم های برودتی استفاده کنید.
5/5

فهرست مطالب بهترین گاز سردخانه کدام برند است؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

بهترین گاز سردخانه کدام برند است؟

سیستم های برودتی و تونل های انجماد معمولا نیاز دارند تا از گازهای مبرد سردخانه استفاده کنند. این گازها که در تنوع بالایی تولید شده و در اختیار مشتری قرار می گیرند، هر یک از ویژگی خاصی برخوردار هستند. از این میان لازم است بتوان بهترین گاز سردخانه را شناسایی کرده و سپس اقدام به خرید آن از نماینده انحصاری کولیب STARGET چین نمود.

گازهای مبرد سیال هایی هستند که با تغییر حالت پیوسته و جریان خود از گاز به مایع و از مایع به گاز، منجر به انتقال حرارت در سیکل های تبریدی می گردند. در واقع بهترین گاز سردخانه به این منظور انتخاب و مورد استفاده قرار می گیرد که حرارت محیط سیستم های تبریدی و تهویه مطبوع را جذب کند؛ تا به خنک کردن آن کمک نماید.

از این رو باید بگوییم انتخاب گاز مبرد سردخانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا استفاده از این گازها به انواع کمپرسور و لوازم و قطعات سردخانه کمک می کند تا عملکرد عالی داشته باشند و کارایی آنها دچار تغییر نشود.

 

انتخاب بهترین گاز سردخانه
انتخاب بهترین گاز سردخانه

معرفی بهترین گاز سردخانه و سیستم تهویه مطبوع 

در زمان های گذشته پس از ساخت انواع چیلر و سیستم تهویه مطبوع،  از دی اکسید کربن و آمونیاک برای خنک کردن سیستم های برودتی استفاده می شد. اما این گازها قابلیت اشتعال داشتند و از این رو خطرات زیادی با خود به همراه می آوردند. سپس در سال 1926 مبردهای کلروفروکربن کشف شدند که از راندمان بهتر و بالاتری نسبت به مبردهای قدیمی برخوردار بودند.

امروزه استفاده از این گازهای مبرد که از نمونه گازهای R115، R11، R13، R114، R12 و … بودند، به ندرت اتفاق می افتد. زیرا نمونه های دیگری از بهترین گاز سردخانه تولید و جایگزین آنها شده است. هیدرو کلروفلوروکربن ها گازهای مبردی هستند که جایگزین کلروفلروکربن ها شده اند. این گازهای مرد کمترین میزان آلودگی را داشته و تاثیر مخربی بر روی لایه اوزون ندارند. از این رو بیشتر صنایع تمایل به استفاده از این نوع مبردها دارند.

از میان انواع گازهای مبرد سردخانه ای که برای هوشمند سازی سیستم های خنک کننده استفاده می شوند، باید به پرمصرف ترین آن ها اشاره کنیم. مبرد R134a نمونه ای از این گازهای پرمصرفی است که در صنایع مختلف می توان از آن استفاده کرد. این گاز زمانی به بالاترین میزان بازدهی خود می رسد، که در دمای 10+ تا 15- درجه سانتی گراد مورد استفاده قرار گیرد.

بیشترین استفاده از مبرد R134a به عنوان بهترین گاز سردخانه در کولر خودرو و یخچال های خانگی است. از دیگر نمونه مبردهای پرکاربرد و بهترین باید به مبرد R22 اشاره کنیم. این مبرد را می توان برای ساخت و تجهیز سردخانه و تونل های انجماد مورد استفاده قرار داد. از این رو بیشترین کاربرد را در سردخانه های صنعتی، انواع چیلرها و تهویه مطبوع دارد.

در نهایت نیز باید به مبرد R404a که نوعی گاز ترکیبی است، به عنوان جایگزینی برای مبرد R22 اشاره کنیم. این مبرد نیز از جمله بهترین گاز سردخانه به شمار می رود، که برای سیستم های تبریدی زیر صفر مناسب است.

 

انواع گازهای سردخانه ای
انواع گازهای سردخانه ای

انتخاب بهترین مبردهای سردخانه ای 

برای این که بتوانید بهترین مبرد را برای سیستم سردخانه ای انتخاب کنید، باید ابتدا به ابعاد سردخانه و تناژ موادی که در آن ذخیره می شود توجه کنید. سپس می توانید میزان حرارتی که باید به این سردخانه نفوذ کند تا فرایند سرمایشی لازم را ایجاد کند، مورد بررسی قرار دهید. می دانیم که مبردها در تنوع بالایی تولید و به بازار عرضه می شوند.

هر یک از این گازهای سردخانه ای دارای قیمت خاصی بوده و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این که بخواهیم از میان این برندها یک برند را به عنوان بهترین گاز سردخانه ای معرفی کنیم، کمی غیر ممکن است. زیرا هر شخصی می تواند بسته به سلیقه ای که دارد، اقدام به انتخاب یک برند گاز سردخانه ای نموده و از آن برای سیستم های تبریدی استفاده کند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *