اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

راه‌حل‌هایی برای افزایش بازدهی سردخانه و کاهش هزینه‌های ساخت سردخانه

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
در این مقاله قصد داریم بیش‌تر به موضوع افزایش بازدهی سردخانه و راه‌های کاهش هزینه ساخت سردخانه بپردازیم و روش‌های آن را بررسی کنیم.
5/5

فهرست مطالب راه‌حل‌هایی برای افزایش بازدهی سردخانه و کاهش هزینه‌های ساخت سردخانه

راه‌حل‌هایی برای افزایش بازدهی سردخانه و کاهش هزینه‌های ساخت سردخانه

 

افزایش بازدهی سردخانه یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت‌های توسعه‌دهنده‌ی سردخانه‌ها و برندهای سازنده‌ی سیستم‌های تبریدی است. با توجه به این‌که سردخانه‌ها نقشی بسیار اساسی در بیزینس‌های مختلف دارند، بدیهی‌ست که کسب‌وکارها به دنبال راه‌‌حل‌های اقتصادی برای احداث سردخانه یا راه‌اندازی آن باشند. برای این‌که بتوانید به بهترین شکل بازدهی سردخانه‌ی خود را افزایش دهید و هزینه‌های ساخت و راه‌اندازی آن را به حداقل برسانید، در ادامه‌ی این مقاله همراهِ بازرگانی گرام باشید.

راه‌حل‌هایی برای افزایش بازدهی سردخانه و کاهش هزینه‌های ساخت سردخانه
راه‌حل‌هایی برای افزایش بازدهی سردخانه و کاهش هزینه‌های ساخت سردخانه

راه‌حل‌هایی برای افزایش بازدهی سردخانه

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که حین ساخت سردخانه با آن مواجه می‌شوید، نگه داشتن دمای خاصی در سردخانه است. نگهداری دمای خاصی در سردخانه، هدف و دلیلِ ساخت و طراحی سردخانه است و هر ماده‌ای که در سردخانه نگه می‌دارید، نیازهای دمایی متفاوتی خواهد داشت. مواد مختلف حساسیت‌های دمایی خاصی دارند و حفظ دمای سردخانه،‌ سلامت و پاکیزگی آن، در عین به کار بردن روش‌هایی برای افزایش بازدهی سردخانه می‌تواند کار بسیار دشواری باشد. برای این‌که بازدهی سردخانه را به بهترین شکل افزایش دهید، این راهکارها را امتحان کنید:

  • یونیت کندانسور خود را همیشه پاکیزه نگه دارید.
  • به منظور افزایش بازدهی سردخانه، بهترین سیستم عایق سردخانه را به کار ببندید. بعلاوه باید حتما مطمئن شوید که درهای سردخانه به خوبی عایق شده باشند.
  • به طور مرتب کویل‌های اواپراتور را چک کنید.
  • مطمئن شوید که دارید از سیستم نورپردازی مناسب استفاده می‌کنید.
  • به منظور کنترل و کاهش مصرف انرژی در سردخانه، به طور مرتب سردخانه‌ی خود را بررسی نموده، آن را به وسیله‌ی کارشناس تحت کنترل نگه دارید.
  • دما را هم توسط نیروی انسانی و هم توسط سیستم‌های اتوماتیک تحت کنترل داشته باشید.
  • پیش از ساخت سردخانه، بهترین بافت و ساختار را برای سردخانه‌ی خود طراحی کنید.
  • اگر نقص یا خرابی خاصی را در سردخانه مشاهده کردید، سریع جهت تعمیر تجهیزات سردخانه اقدام نمایید. می‌توانید در این زمینه با مشاوران تیم تخصصی بازرگانی گرام مشورت نمایید.

 

چطور یونیت کندانسور را تمیز کنیم؟

تمیز کردن مرتبِ یونیت کندانسور نقش مفیدی در افزایش بازدهی سردخانه دارد. کندانسور یکی از تجهیزات کلیدی سردخانه‌هاست و نقش مستقیمی در عملکرد صحیح تجهیزات سردخانه ایفا می‌کند. کندانسور هم در خنک‌سازی محیط و هم در حفظ دمای محیط در یک بازه‌ی خاص موثر است. برای این‌که جریان هوای استاندارد در سردخانه‌ی شما حفظ شود، باید به طور دائم یونیت کندانسور خود را چک کنید و آن را تمیز نگه دارید. به عبارت دیگر،‌ در صورت مشاهده‌ی هر گونه آلودگی،‌ جرم،‌ گرد و خاک و… که به مرور زمان احتمالا در کار کندانسور خلل ایجاد می‌کند،‌ حتما این آلودگی‌ها را برطرف کنید. شما می‌توانید کندانسور یونیت خود را با کمک شلنگ باغبانی و فشار آب معمولی تمیز کنید؛ اما حواستان باشد که کندانسور باید از سیستم جدا شده و به نیروی الکتریسیته متصل نباشد. بهتر است جهت تمیز کردن کندانسور،‌ با کارشناس و متخصص این زمینه مشورت کنید.

بهترین سیستم عایق سردخانه
بهترین سیستم عایق سردخانه

استفاده از بهترین سیستم عایق سردخانه

به منظور افزایش بازدهی سردخانه،‌ ابتدا باید جلوی خروج هوای سرد را از سردخانه بگیرید. استفاده از بهترین سیستم عایق‌سازی سردخانه به شما کمک می‌کند دیوارها، سقف و درب‌های سردخانه را بهینه‌سازی کنید و جلوی خروج دمای استاندارد را از سردخانه بگیرید. جهت آشنایی بیش‌تر با آخرین ترندهای عایق سردخانه،‌ می‌توانید مقالات دیگر بازرگانی گرام را در این زمینه بررسی نموده، یا با کارشناسان بازرگانی گرام در این زمینه مشورت کنید.

 

تاثیر بررسی دائم کویل‌های اواپراتور در افزایش بازدهی سردخانه

کویل‌های اواپراتور، دمای سردخانه را پایین می‌برند و مراقبت دائمی از آن‌ها در افزایش بازدهی سردخانه تاثیر خارق‌العاده‌ای دارد. برای این‌که سردخانه‌ی شما به طور ایده‌آل کار کند،‌ مبرد در کویل‌ها به چرخش در می‌آید و گرمای محیط را جذب می‌کند. بررسی مرتب کویل‌ها،‌ موانع احتمالی موجود در کویل‌ها را از بین می‌برد و موجب جریان بهتر هوا در محیط سردخانه می‌شود.

 

آیا نورپردازی سردخانه در افزایش بازدهی سردخانه موثر است؟

اگر به دنبال کاهش هزینه‌های ساخت سردخانه هستید، باید به نوعِ نورپردازی سردخانه دقت نمایید. هر چقدر محیط سردخانه روشن‌تر باشد، به انرژی بیش‌تری نیاز خواهد داشت. معمولا در سردخانه‌ها و انبارهای سنتی از نورافکن‌های قوی و پرمصرف استفاده می‌کنند. این روزها در حین ساخت سردخانه، تلاش می‌شود از لامپ‌های LED استفاده شود تا هم در افزایش بازدهی سردخانه موثر باشد، هم هزینه‌های ساخت سردخانه (و حتی مصرف انرژی) کاهش یابد.

 

بازبینی و معاینه‌ی سردخانه چه نقشی در کاهش هزینه‌های سردخانه دارد؟

این امر مهم‌ترین فاکتور در افزایش بازدهی سردخانه و کاهش هزینه‌های نگهداری از سردخانه‌هاست. دنباله‌روی از یک برنامه زمانی مرتب برای بررسی سردخانه، احتمالِ خرابی قطعات و تجهیزات سردخانه را بسیار کاهش می‌دهد و به دلیل حفظ سلامت و صحت سردخانه، میزان مصرف انرژی تحت کنترل قرار می‌گیرد. بازبینی و بررسی سردخانه را می‌توان به طور روزانه، هفتگی و ماهانه انجام داد. این فرآیند به شما کمک می‌کند تا جلوی بروز مشکلات بزرگ‌تر را در سردخانه بگیرید و راه هزینه‌های سنگین را سد کنید.

وقتی در حال بررسی سردخانه هستید، به این چند مورد دقت کنید:

  • هر گونه تغییر رنگی در سردخانه
  • تَرَک‌ها
  • قارچ‌ها و کپک‌ها
  • محصولات خراب و گندیده
  • رسوب یخ در سردخانه

 

چگونه می‌توان دما را در سردخانه تحت کنترل نگه داشت؟

مدیریت بهینه‌ی سردخانه، کلید افزایش بازدهی سردخانه و کاهش هزینه‌هاست. به این منظور،‌ شما باید بتوانید به طور دقیق، دما را تحت کنترل نگه دارید. این باعث می‌شود که هم محصولات شما آسیبی از تغییرات دمایی نبینند، هم جلوی خرابی و آسیب‌های جدی (هم به محصولات و هم به سردخانه) گرفته شود. مطمئن شوید که دما را در تمامی نقاط سردخانه کنترل کنید، تا مطمئن شوید نوسان دمایی در بخش‌های مختلف سردخانه آسیبی به محصولات و تجهیزات سردخانه نزند.

این روزها سیستم‌های هوش مصنوعی و تجهیزات اتوماسیون سردخانه تاثیر باورنکردنی‌ای در افزایش بازدهی سردخانه‌ها داشته‌اند. استفاده از سیستم‌های اتوماتیک کنترل دما در سردخانه، می‌تواند دما را دائما کنترل کند و هزینه‌های کنترل و نظارت بر دمای سردخانه را (آن هم به طور مستمر و دائمی) بشدت کاهش دهد.

کاهش هزینه‌های ساخت سردخانه
کاهش هزینه‌های ساخت سردخانه

کاهش هزینه‌های ساخت سردخانه با کمک برند انحصاری بازرگانی گرام

دسترسی به تجهیزات مقرون به صرفه و بِروز،‌ نه تنها در افزایش بازدهی سردخانه می‌توان بشدت موثر باشد؛ بلکه هزینه ساخت و طراحی سردخانه را هم پایین می‌برد. هوای سرد به راحتی از محیط سردخانه به بیرون نشت می‌کند. به همین دلیل، استفاده از بهترین تجهیزات عایق‌سازی در حین طراحی و ساخت سردخانه، می‌تواند جلوی هزینه‌های سنگین‌ اتلاف انرژی و تعمیر قطعات سردخانه را در آینده بگیرد. علاوه بر این،‌ بررسی مرتب تجهیزات سردخانه باعث می‌شود بتوانید در صورت خرابی،‌ سریع‌تر برای تعمیر قطعات سردخانه اقدام کنید و هزینه‌های خود را به حداقل برسانید. خوش‌بختانه برند انحصاری بازرگانی گرام در ایران توانسته‌ است مرزهای جدیدی برای طراحی و ساخت سردخانه‌های ترند روز، تعریف نماید. جهت مشاوره در جهت خرید قطعات سردخانه، ساخت سردخانه و تعمیر قطعات سردخانه،‌ می‌توانید با متخصصان بازرگانی گرام در تماس باشید.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *