اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

استفاده از سردخانه گوشت چه مزایایی دارد؟

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
سردخانه زیر صفر پروتئینی
سردخانه گوشت نمونه ای از سردخانه های مورد استفاده در هتل ها، فروشگاه ها، کشتارگاه ها و مکان های دیگر است. می توان بسته به مدت زمانی که لازم است گوشت نگهداری شود، سردخانه مناسب برای نگهداری از گوشت و مواد پروتئینی انتخاب شود. می توان گوشت را برای مدت زمان کوتاه یا بلند در سردخانه ها نگهداری کرد.
5/5

فهرست مطالب استفاده از سردخانه گوشت چه مزایایی دارد؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

استفاده از سردخانه گوشت چه مزایایی دارد؟

گوشت و مواد غذایی پروتئینی به دلیل آنکه مصرف بالایی دارند و استفاده از آنها به صورت مداوم توسط انسان ها انجام می شود، باید با دقت بالایی در محلی خاص نگهداری شوند. سردخانه گوشت می تواند یکی از بهترین محل ها برای نگهداری از این مواد غذایی به شمار رود. زمانی که گوشت را در سردخانه نگهداری کنید، می توانید کیفیت ظاهری آن را حفظ کرده و برای مدت طولانی تری از فاسد شدن آن جلوگیری نمایید.

مشاوره و ساخت سردخانه مناسب برای نگهداری از گوشت و مواد پروتئینی، برای تمام مدیران کشتارگاه ها، رستوران ها، هتل ها و … حائز اهمیت است. از این رو این دسته از افراد باید با دقت بالایی اقدام به ساخت سردخانه گوشت نموده و مواد پروتئینی خود را در آن نگهداری کنند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که مواد پروتئینی علاوه بر گوشت، شامل مرغ، ماهی، تخم مرغ و … نیز می شود.

هر یک از این مواد غذایی در شرایط خاصی باید نگهداری شوند. از این رو سردخانه ثابت و سردخانه متحرک که برای آنها در نظر گرفته می شود نیز، باید دارای شرایط خاصی باشد. اما برای نگهداری گوشت دو روش کلی وجود دارد. می توان گوشت را هم در سردخانه بالای صفر و هم در سردخانه زیر صفر نگهداری کرد. اما آیا می دانید چگونه؟ در ادامه با این دو روش نگهداری از گوشت بیشتر آشنا خواهیم شد.

ساخت سردخانه گوشت
ساخت سردخانه گوشت

ویژگی سردخانه گوشت بالای صفر 

تمام کشتارگاه ها پس از پوست کنی لاشه های گرم، نیاز دارند که آنها را در محلی مناسب سرد کنند. لازم است ابتدا گوشت را در سردخانه های مناسب با میزان رطوبت نسبی 85-95 درصد نگهداری کرد. با این کار می توان از کاهش وزن گوشت به میزان قابل توجهی پس از کشتار جلوگیری کرد. البته  لازم است این نکته را نیز در نظر داشته باشید که نمی توان گوشت را برای مدت زمان زیادی در سردخانه های بالا صفر نگهداری کرد.

لازم است اقدام به ساخت سردخانه زیر صفر پروتئینی نموده و سپس گوشت را به این سردخانه منتقل کرد. تنها در این صورت است که می توان از گوشت برای مدت زمان طولانی نگهداری کرد. این سردخانه ها نسبت به سردخانه گوشت بالا صفر دارای ویژگی های خاصی هستند. علاوه بر آن در ساخت این سردخانه ها از تجهیزات بهتر و بیشتری نیز استفاده می شود.

می توان گوشت را در سردخانه بالاصفر به مدت 3 تا 10 روز نگهداری کرد. البته نگهداری گوشت در این سردخانه ها نیز بسته به برخی ویژگی ها امکان پذیر است. مثلا قطعه های گوشت گاو را نمی توان در بسته بندی های معمولی بیشتر از 3 روز در سردخانه بالاصفر گوشت نگهداری کرد. در حالی که قطعه های گوشت گاو را با استفاده از بسته بندی با اتمسفر می توان به مدت 10 روز در این سردخانه ها نگهداری کرد.

پس نوع بسته بندی و شکل عرضه فراورده های گوشتی، در مدت زمان نگهداری از آن در سردخانه گوشت تاثیرگذار خواهد بود.

سردخانه زیر صفر گوشت
سردخانه زیر صفر گوشت

ویژگی سردخانه های گوشت زیر صفر 

یکی دیگر از روش هایی نگهداری از گوشت و مواد غذایی، استفاده از سردخانه های زیر صفر است. می توان با ساخت سردخانه زیر صفر پروتئینی به راحتی گوشت را در هر نوع به مدت طولانی نگهداری کرد. البته تونل انجماد نیز می تواند محل مناسب دیگری برای نگهداری از گوشت و مواد غذایی باشد. اما بهتر است گوشت را در سردخانه زیر صفر نگهداری کنید.

لازم است گوشت را برای نگهداری در سردخانه گوشت زیر صفر، داخل دستگاه های مناسب با دمای حداقل 35- درجه سلسیوس منجمد کرد. پس از آن گوشت را به سردخانه منتقل کرده و برای مدت زمان طولانی آن را نگهداری کرد. این سردخانه ها دارای دمای 18- درجه سانتی گراد هستند و گوشت را برای مدت 360 روز نگهدار می کنند.

پس بسته به مدت زمانی که لازم است گوشت در سردخانه نگهداری شود، می توان نوع سردخانه گوشت را برای نگهداری از این ماده غذایی انتخاب کرد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *