اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

ویژگی سردخانه مخصوص محصولات لبنی

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
طراحی و ساخت انواع سردخانه بستنی
سردخانه مخصوص محصولات لبنی نمونه ای از سردخانه های پرکاربردی است که بیشتر شرکت های تولید کننده محصولات لبنی، نیاز به استفاده از آن دارند. این سردخانه ها دارای ویژگی های خاصی هستند و در دو نمونه زیر صفر و بالای صفر تاسیس می شوند؛ تا بتوانند از محصولات لبنی متنوعی نگهداری کنند.
5/5

فهرست مطالب ویژگی سردخانه مخصوص محصولات لبنی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

ویژگی سردخانه مخصوص محصولات لبنی

یکی از محصولات پرطرفداری که در کشور به میزان قابل توجهی تولید و عرضه می شوند، محصولات لبنی هستند. این محصولات از آنجایی که حساسیت نگهداری بالایی دارند، باید در سردخانه مخصوص محصولات لبنی نگهداری شوند؛ تا در زمان مورد نیاز برای مصرف به جامعه عرضه شوند. اما این نمونه از سردخانه ها باید دارای چه ویژگی هایی باشند؟ آیا لازم است برای ساخت آنها به نکات خاصی توجه شود؟

به طور کلی برای مشاوره و ساخت سردخانه های لبنی باید به این نکته توجه کرد، که این محصولات در برابر رشد باکتری ها و میکروب ها چندان مقاوم نیستند. به همین دلیل باید در محلی نگهداری شوند که از رشد باکتری ها و میکروب ها در داخل محصولات لبنی جلوگیری نماید. می توان برای این کار اقدام به ساخت سردخانه بالا صفر لبنیاتی نمود. البته این نکته را در نظر داشته باشید که هوشمند سازی سیستم های خنک کننده این دسته از سردخانه ها، از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر سردخانه مخصوص محصولات لبنی دمای کمتر از اندازه مطلوب داشته باشد، منجر به منجمد شدن محصولات لبنی خواهد شد. از سوی دیگر نیز اگر دمای این سردخانه ها بالاتر از حد معمول باشد، نه تنها از رشد باکتری ها و میکروب ها در محصولات لبنی جلوگیری نخواهد کرد، بلکه به رشد آنها سرعت نیز خواهد بخشید. پس لازم است برای ساخت این نمونه از سردخانه ها به نکات مهم زیادی توجه شود.

سردخانه نگهداری از محصولات لبنی
سردخانه نگهداری از محصولات لبنی

مهمترین ویژگی سردخانه مخصوص محصولات لبنی

برخی از افراد که به عنوان فروشنده در فروشگاه های معتبر مشغول به فعالیت هستند، اصولا مقدار کمی از محصولات لبنی را تهیه و نگهداری می کنند. این محصولات را می تواند حداکثر تا 3 روز در مغازه ها و فروشگاه ها نگهداری کرد و به فروش رساند. اما برای آنکه بتوان محصولات لبنی را برای مدت زمان طولانی تری نگهداری نمود، نیاز به سردخانه های مخصوص محصولات لبنی است.

شما نمی توانید محصولات لبنی را در تونل انجماد با درجه منفی 18 درجه نگهداری کنید. زیرا در این تونل ها محصولات لبنی منجمد می شوند. البته برخی از این محصولات همچون بستنی ها و … را می توان در تونل انجماد و سردخانه های زیر صفر نگهداری کرد. زیرا این محصولات نیاز به دمای زیر 18 درجه خواهند داشت.

پس به طور کلی مهمترین ویژگی استفاده از سردخانه مخصوص محصولات لبنی، نگهداری از این محصولات در دمای مناسب است. به گونه ای که بتوان محصولات لبنی را بسته به نوعی که دارند، در شرایط مطلوب حفظ و نگهداری کرد. باید در کنار این مسئله، در زمان ساخت سردخانه های مناسب محصولات لبنی، به لوازم و قطعات سردخانه که برای ساخت آنها استفاده می شود نیز، توجه کنید.

سردخانه مخصوص محصولات لبنی
سردخانه مخصوص محصولات لبنی

انواع سردخانه های مخصوص محصولات لبنی 

همانطور که می دانیم محصولات لبنی دارای تنوع بسیار بالایی هستند. برخی از آنها باید به صورت روزانه مورد استفاده قرار گیرند، برخی دیگر را می توان برای مدت زمان بیشتری در سردخانه نگهداری کرد. از این رو ما دو نوع سردخانه برای نگهداری از محصولات لبنی می توانیم تاسیس کنیم. از جمله:

  • سردخانه نگهداری از محصولات لبنی با دمای بالای صفر
  • سردخانه نگهداری از محصولات لبنی با دمای زیر صفر

با پیشرفت تکنولوژی تجهیز و ساخت سردخانه و تونل های انجماد به گونه ای طراحی شده است، که هر یک از محصولات لبنی را می توان در اتاقک مجزایی با دمای مورد نیاز خود قرار داد. در اصل سردخانه مخصوص محصولات لبنی با دماهای گوناگون ساخته می شود تا بتواند از هر نوع محصول لبنی در دمای مورد نیاز خود نگهداری کند.

سردخانه محصولات لبنی همچون خامه نیاز به دمایی بین 8 تا 12 درجه سانتی گراد دارد. در حالی که برای نگهداری از ماست در سردخانه باید دمای 5 درجه سلسیوس را انتخاب کرد. از سوی دیگر سردخانه مناسب برای نگهداری از پنیر، بسته به نوع پنیر می تواند به دمایی بین 5 تا 25 درجه سلسیوس نیاز داشته باشد. پس نوع محصول لبنی در انتخاب سردخانه تاثیرگذار است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *