اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

کاربرد گاز R22

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
گاز22
کاربرد گاز R22 در سیستم های سردخانه ای -گاز R22 یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین گازهای گلخانه ای است که در سیستم های برودتی و تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو این گاز برای سردخانه ها، یخچال ها، فریزرها و دیگر موارد تجهیزات سیستم برودتی قابلیت استفاده دارد. البته به دلیل زیان هایی که برای محیط زیست دارد، از سال 2010 به بعد در کشورهای توسعه یافته استفاده از آن ممنوع شده است.
5/5

فهرست مطالب کاربرد گاز R22

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

گاز R22

پیشنهاد خرید
گاز R22 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-22خرید کنید

کاربرد گاز R22 در سیستم های سردخانه ای چیست؟

 

از پرفروش ترین و پرطرفدارترین مبردهای سیستم برودتی که در بازار وجود دارد، باید به گاز R22 (مبرد کلرودی فلورومتان یا دیفلوئورمونو کلرومتان) اشاره کنیم. این گاز که در اصل فرمول مولکولی آن CHCLF2 است، بیشتر در سیستم های برودتی و تهویه مطبوع استفاده می شود. این گازها در واقع عضوی از بزرگترین هیدروفلوروکربن ها هستند که بدون رنگ و بو بوده و قابلیت اشتعال نیز ندارند.

بیشترین کاربرد گاز R22 در صنایع برودتی و تهویه مطبوع بوده و می توان از آن در تجهیز و ساخت سردخانه و تونل های انجماد استفاده کرد. در واقع یخچال ها، سردخانه ها و فریزهای فروشگاهی در کنار کولرهای گازی از جمله تجهیزاتی هستند که می توان از این گاز در آنها استفاده کرد. از این نوع گاز به دلیل ویژگی های شیمیایی خاص هم می توان در ساخت سردخانه بالا صفر میوه و ساخت سردخانه بالا صفر لبنیاتی و هم در ساخت سردخانه زیر صفر پروتئینی استفاده کرد.

از این رو باید بگوییم یکی از مهمترین لوازم و قطعات سردخانه که پرکاربردترین تجهیزات سردخانه نیز به شمار می رود، گاز R22 است. البته سالهای زیادی است که استفاده از این نوع گاز در سیستم های سرمایشی در کشورهای توسعه یافته ممنوع اعلام شده است. زیرا با وجود ویژگی های مثبتی که این گاز دارد، برخی زیان ها را نیز با خود به همراه داشته و از این رو استفاده از آن ممنوع اعلام شده است.

گاز R22

بررسی مشخصات فنی گاز R22 

همانطور که بیان نمودیم این گاز به دلیل برخی زیان ها، در کشورهای توسعه یافته ممنوع شده است. از جمله دلایل ممنوعیت استفاده از گازهای R22 باید به ایجاد گرمایش بیش از حد زمین و تخریب لایه اوزون با تولید و فروش این گاز اشاره کنیم. اما با این حال به دلیل ویژگی های مثبتی که این نوع گاز دارد تقاضا برای استفاده از آن هنوز بالا است.

بسیاری از شرکت های سازنده سردخانه ها، در سیستم های تهویه مطبوع و تبرید خود از این گازها استفاده می کنند. می توان گاز R22 را پس از ساخت سردخانه متحرک و سردخانه ثابت در سیستمها استفاده کرد. این گازها هیچ گونه رنگ و بویی نداشته و جزو گازهای گلخانه ای به شمار می روند. علاوه بر آن باید بگوییم این گاز با انواع روغن پلی ای استر و روغن الکیل بنزن نیز سازگار بوده و معمولا در سیلندرهای کپسولی سبز رنگ تولید و به بازار عرضه می شوند.

البته باید بگوییم پس از سال 2010 که استفاده از این گاز در بیشتر کشورهای توسعه یافته ممنوع اعلام شد، جایگزین های زیادی برای آن تولید گردید از جمله  گاز R290، گاز R410، گاز R717 و گاز R404 که باید بگوییم گاز 717 به دلیل قابل اشتعال و سمی بودن چندان مورد استقبال خریداران قرار نگرفت. گاز R22 با انواع کمپرسور سازگار بوده و می توان از آن هم در محیط تجاری، هم مسکونی و هم صنعتی استفاده کرد.

علاوه بر کمپرسورها، از گاز R22 برای استفاده در مینی چیلر و چیلر هوا خنک اسکرال، چیلر تراکمی هوا خنک اسکرو، چیلر تراکمی هوا خنک اسکرال، کندانسور هوایی، داکت اسپلیت و انواع یخچال فریزر خانگی و ویترینی نیز استفاده می شود.

مهمترین ضعف های گاز r22 چیست؟

در کنار تمامی مزایایی که برای گاز R22 بیان نمودیم، باید به برخی از ضعف ها و زیان های این گاز نیز اشاره کنیم. از جمله:

  • نابودی پوشش های گیاهی
  • گرم تر شدن زمین و از بین رفتن لایه اوزون
  • کم آبی
  • انقراض حیات برخی از حیوانات

از این رو بسیاری از کشورهای توسعه یافته استفاده از این گاز را از سال 2010 به بعد ممنوع اعلام کردند. تا با پخش شدن این گاز در هوا، به لایه های بالایی همچون لایه اوزون نفوذ نکرده و مشکلات زیادی را با خود به همراه نیاورد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *