اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

کاربرد استفاده از درب ریلی و لولایی سردخانه

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
درب ریلی و لولایی سردخانه نمونه ای از پرکاربرترین و متداول ترین درب در ساخت سردخانه به شمار می رود. این نوع درب ها دارای ویژگی های خاصی هستند و می توانند از اتلاف انرژی به میزان قابل توجهی جلوگیری نمایند. البته باید بگوییم درب های ریلی نسبت به درب های لولایی از قابلیت های بیشتر و بهتری برخوردار هستند.
5/5

فهرست مطالب کاربرد استفاده از درب ریلی و لولایی سردخانه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

کاربرد استفاده از درب ریلی و لولایی سردخانه

 

یکی از مهمترین قسمت هایی که سازندگان سردخانه ها باید به آن توجه کنند، درب سردخانه است. زیرا اگر درب سردخانه از استاندارد لازم برخوردار نباشد، قادر نخواهد بود مواد داخل سردخانه را نگهداری و محافظت نماید. از این رو لازم است در زمان مشاوره و ساخت سردخانه، به انتخاب درب سردخانه توجه ویژه ای شود. درب ریلی و لولایی سردخانه نمونه ای از درب های مورد استفاده در سردخانه ها است، که دارای ویژگی های خاصی می باشد.

درب های سردخانه عامل مهمی هستند که می توانند میزان انرژی مصرفی توسط سردخانه را کنترل نمایند. زیرا یک درب مناسب از هدر رفت و تبادل هوا با بیرون از محیط سردخانه، جلوگیری می نماید. از سوی دیگر اگر درب سردخانه ها به راحتی قابلیت باز و بسته شدن داشته باشند، می توانند مصرف انرژی را به بیش از 50 درصد افزایش دهند. پس لازم است در  ساخت انواع سردخانه ها همچون سردخانه ثابت و سردخانه متحرک، از درب استاندارد استفاده شود.

درب ریلی و لولایی سردخانه
درب ریلی و لولایی سردخانه

ویژگی های نمونه درب ریلی و لولایی سردخانه

درب های سردخانه لولایی نمونه ای از درب های پرکاربرد در تجهیز و ساخت سردخانه و تونل های انجماد به شمار می روند. این نوع درب ها دارای مکانیزم ساده ای هستند و از قیمت پایینی نیز برخوردار می باشند. در حالی که استفاده از درب های لولایی هزینه احداث سردخانه ها را کاهش داده و از عمر بالایی برخوردار هستند. می توان به راحتی این نمونه از درب های سردخانه را نصب و استفاده کرد.

درب ریلی و لولایی سردخانه با وجود مزایای زیادی که دارد، اما اتلاف حرارتی بالایی دارد. از این رو این نمونه درب ها بهتر است برای ساخت سردخانه هایی که رفت و آمد در آنها کم است، استفاده شوند. در اصل برای ساخت سردخانه زیرصفر پروتئینی یا ساخت سردخانه بالا صفر لبنیاتی، از درب هایی استفاده می کنند که اتلاف انرژی کمی داشته باشد. اما برخی از کارخانه های تولید کننده این محصولات از درب های لولایی استفاده می کنند.

از دیگر ویژگی های درب ریلی و لولایی سردخانه باید به یک سمت بودن تکیه گاه این درب اشاره کنیم. به همین دلیل نمی توان از این درب ها در ابعاد بزرگ استفاده کرد. زیرا هر چه ابعاد درب های لولایی بزرگتر شود، فشار بیشتر به لولاهای آن وارد می کند. علاوه بر آن برای باز و بسته کردن درب سردخانه ها نیز، لازم است فضای زیادی در نظر گرفته شود. از این رو بیشتر درب های لولایی را در ابعاد استاندارد تولید می کنند تا مورد استفاده قرار گیرند.

درب ریلی و لولایی سردخانه
درب ریلی و لولایی سردخانه

استفاده از درب های ریلی و کشویی سردخانه 

نمونه دیگری از درب های سردخانه که در بیشتر سردخانه ها استفاده می شوند، درب های ریلی هستند. این نمونه درب ریلی و لولایی سردخانه برای باز و بست های مکرر مناسب بوده و از اتلاف انرژی و تبادل هوای کمی در زمان باز و بسته کردن برخوردار هستند. پس باید بگوییم از درب های ریلی می توان برای ساخت سردخانه بالا صفر میوه و ساخت سردخانه نگهداری میوه استفاده کرد. درب های سردخانه های بزرگ را معمولا از نوع موتوردار انتخاب می کنند.

علت این مسئله آن است که درب های موتوردار سرعت باز و بسته شدن بالایی دارند. همچنین این نمونه از درب ها فضای کمتری برای باز و بسته شدن نیاز دارند و می توان به راحتی از آنها برای اجرا در ابعاد بزرگ استفاده کرد. باید بگویم درب ریلی و لولایی سردخانه نمونه ای از درب های پرکاربرد است که به دلیل ویژگی های مختلفی که دارد، در قسمت های متنوعی از سردخانه استفاده می شود. تنها زمانی می توانید برای سردخانه درب استاندارد انتخاب کنید، که با انواع درب سردخانه آشنا شده باشید.

پس بهتر است پیش از خرید درب سردخانه مورد نظر، ابتدا در مورد انواع درب های سردخانه اطلاعات به دست آورید. ویژگی هر یک از آنها را بررسی نموده و سپس بسته به نوع سردخانه ای که در نظر دارید، اقدام به خرید درب سردخانه نمایید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *