اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

سیکل تبرید چیست ؟

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
در این مطلب به بررسی سیکل تبرید و انواع تبرید خواهیم پرداخت که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید و مورد توجه تان قرار بگیرد.
5/5

فهرست مطالب سیکل تبرید چیست ؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

سیکل تبرید چیست ؟

فرآیند تولید سرما از طریق جذب و دفع حرارت تبرید نام دارد. در حال کلی می توان گفت در سیکل تبرید گرما از طریق یک سیال نظیر آب ، هوا ، مایع ، گاز و … جذب می شود سپس گرما به سمت سیال دیگری دفع می شود تا سرما تولید گردد.

بررسی سیکل تبرید و انواع تبرید

برای انجام تمامی مراحل سیکل تبرید ماده مبرد که مایع خنک کننده و سرمازایی است به کمک کمپرسور و با فشار خیلی زیاد وارد سایر قطعات نظیر کندانسور ، اواپراتور و کویل می گردد. توجه داشته باشید که عملیات سرد کردن به شکل متوالی ، یکنواخت و پیوسته و مانند سیکلی چرخشی انجام می شود.

 

سیکل تبرید
سیکل تبرید

نحوه کار تبرید چگونه می باشد ؟

در سیکل تبرید کامل مبرد به کمک لوله کشی بین اجزاء در حال گردش است. مبرد ابتدا باید وارد کمپرسور شود سپس کمپرسور به کمک کار مکانیکی باعث فشرده سازی مبرد می گردد. خروجی کمپرسور نیز مبردی است که به صورت گاز داغ و فشرده است.

در مرحله بعدی مبرد وارد کندانسور می گردد که وظیفه کندانسور نیز خنک سازی مبرد می باشد. کندانسور با گرفتن گرمای تولید شده مبرد آن را از حالت گاز داغ فشرده به حالت مایع تبدیل می کند. در کندانسور هوایی این گرما به صورت مستقیم به محیط بیرون منتقل می شود.

مایعی تولید شده توسط کندانسور وارد شیر انبساط می گردد. شیر انبساط باعث کاهش سریع فشار مایع می شود و در نتیجه مبرد راحت تر تبخیر می گردد. سپس مخلوط مایع و بخار فشار پایین که توسط شیر انبساط تولید شده است وارد اواپراتور می گردد.

اواپراتور نیز این مخلوط مایع و بخار فشار پایین را در مجاورت هوای گرم موجود در محیط قرار می دهد. هوا نیز با عبور از مخلوط گرمای خودش را از دست می دهد و در نتیجه مبرد با گرفتن این گرما تبخیر می گردد. مبرد مجددا به شکل بخار کم فشار درمی آید و برای انجام دوباره سیکل تبرید توسط کمپرسور مکیده می شود.

شایان ذکر است که هر یک از سیستم های سرد کننده دارای یک قسمت پرفشار و کم فشار می باشند. که در این سیستم ها گرما ابتدا توسط قسمت کم فشار گرفته می شود سپس گرما از طریق قسمت پرفشار دفع می گردد.

 

نحوه کار تبرید
نحوه کار تبرید

 

بررسی انواع سیکل

به چند دسته زیر تقسیم بندی می شود :

  1. سیکل تبرید تراکمی :

این نوع سیکل تبرید دارای بیشترین کاربرد در صنعت می باشد. ساختار سیستم های برودتی که به صورت تراکمی هستند بر اساس چهار نوع عنصر زیر می باشد :

  • کمپرسور :

در این نوع سیستم ها یک محرک باعث به گردش درآمدن کمپرسور می شود.

  • شیر انبساط :

این قطعه فشاری که روی مایع مبرد بوجود می آید را از بین می برد.

  • مبدل حرارتی :

به این نوع قطعه کندانسور نیز گفته می شود. کندانسور باعث خنک سازی گاز متراکم شده موجود در کمپرسور می شود و گرمای موجود در کمپرسور را به محیط انتقال می دهد. در این حالت است که مبرد از شکل گاز به مایع تبدیل می گردد.

  • اواپراتور :

در سیکل تبرید تراکمی اواپراتور عملکردی برخلاف کندانسور دارد و باعث انتقال دادن گرما از هوا به درون مبرد می گردد.

تبرید تراکمی
تبرید تراکمی
  1. سیکل تبرید جذبی :

در این نوع سیکل تبرید به جای کمپرسور و سایر اجزای اصلی از مکانیزمی دیگر برای ایجاد سرمایش استفاده می گردد. درون تبرید جذبی یک منبع حرارتی وجود دارد که این منبع می تواند از چرخه منظمی استفاده نماید. سیکل تبرید جذبی نسبت به تبرید تراکمی دارای ضریب عملکرد پایین تری می باشد.

  1. سیکل تبرید تبخیری :

این نوع سیکل بر خلاف سایر سیکل های تبرید از روش تبخیری مستقیم و غیر مستقیم باعث ایجاد سرما می گردد. به عنوان مثال کولر آبی با عبور دادن هوای گرم از روی لایه های پوشالی که به کمک آب خیس شده اند باعث تولید هوای سرد می شود.

  1. سیکل تبرید ترموالکتریک :

در سیکل تبرید ترموالکتریک جریان الکتریکی و ترموکوپل وظیفه ایجاد سرمایش را بر عهده دارند.

 

انواع تبرید
انواع تبرید

گروه تولیدی بازرگانی گرام

گروه تولید کننده بازرگانی گرام از سال 1378 فعالیت خود را سه حوزه مختلف بازرگانی ، خدماتی و تولیدی شروع کرد. این شرکت ، تولید کننده انواع محصولات و تجهیزات برودتی می باشد. برخی از خدماتی که بازرگانی گرام ارائه می دهد شامل موارد زیر می باشد :

  1. طراحی و تولید انواع سردخانه متحرک و ثابت
  2. طراحی و تولید تونل انجماد
  3. طراحی و تولید سردخانه زیر صفر ، سردخانه بالای صفر و سردخانه پروتئینی
  4. ساخت انواع سیستم تهویه مطبوع و چیلر
  5. واردات و نمایندگی انواع گاز مبرد، تجهیزات برودتی و کمپرسور

 

نتیجه گیری :

سیکل-تبرید پایه و اساس کلیه سیستم های تهویه مطبوع و یخچال ها است به همین دلیل امروزه برای ارتقای این سیکل تلاش های زیادی می شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *