اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

تونل انجماد چیست ؟ مزیت ها، کاربرد و انواع تونل انجماد

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
تونل انجماد
منجمد کردن مواد غذایی به روش های متنوعی امکان پذیر است. در برخی از موارد انجماد در طی زمان و به صورت آهسته انجام می گردد و در برخی از شرایط انجماد سریع نیاز است که شما برای این منظور می توانید تونل انجماد را انتخاب کنید و از آن استفاده نمایید.
5/5

فهرست مطالب تونل انجماد چیست ؟ مزیت ها، کاربرد و انواع تونل انجماد

تونل انجماد چیست ؟ مزیت ها، کاربرد و انواع تونل انجماد

منجمد کردن مواد غذایی به روش های متنوعی امکان پذیر می باشد. در برخی از موارد انجماد در طی زمان و به صورت آهسته انجام خواهد شد و در برخی از شرایط انجماد سریع نیاز است که برای این منظور شما می توانید تونل انجماد را انتخاب کنید. اساس کار اصلی این سیستم ایجاد تماس غیر مستقیم با ماده مورد نظری است که از طریق جریان هوای سرد درون تونل قرار می‌ گیرد.

سرعت بالای انجماد در این روش یکی از مهمترین نکاتی است که بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته چرا که کیفیت و سلامت بافت غذایی به سرعت انجماد در سردخانه ثابت و یا سردخانه متحرک وابسته است.

زمانی که انجماد با سرعت پایین انجام شود کریستال های یخ تشکیل شده در بافت غذایی درشت تر گردیده و موجب تخریب بافت مواد غذایی می شود. در حالی که دستگاه های تونل منجمد افزایش سرعت انجماد کریستال های یخ را کوچک تر کرده و بافت و ظاهر مواد غذایی در این صورت حفظ خواهد شد. شما می توانید از بازرگانی گرام هر یک از انواع تونل های انجماد را کیفیت و کاربرد مناسبی برای صنعت مورد نظرتان دارد خریداری کنید.

تونل انجماد
تونل انجماد

کاربرد تونل انجماد

بازار مواد غذایی منجر به امروز به سرعت در حال رشد است. شرکت ‌هایی که می ‌خواهند محصول غذایی خود را منجمد نموده و آنها را به شکل دیگری به فروش برسانند تونل انجماد یکی از بهترین سیستم هایی که آنها می ‌توانند انتخاب نموده و به صورت پیوسته برای منجمد کردن مواد غذایی مورد استفاده قرار دهید. بسیاری از تونل های انجماد در حال حاضر بر روی سرعت فریزکردن متمرکز شده‌ اند که شما می‌ توانید کاربرد ضروری و اصولی را از آنها دریافت کنید

مزیت های تونل انجماد

یکی از مهمترین مزیت ‌های استفاده کردن از تونل های انجماد برای منجمد کردن مواد غذایی کم بودن زمان مورد نیاز است. شما باید به خوبی بدانید انجماد سریع مانع تشکیل کریستال های یخ های  بزرگ در محصولات غذایی خواهد شد. این کریستال های بزرگ افت کیفیت مواد غذایی را به همراه دارد و بر همین اساس انجماد سریع تا حدود زیادی موجب حفظ شکل، بو، رنگ و مزه محصولات غذایی می گردد.

مزیت دیگر روش انجماد سریع امکان جداسازی تک تک محصولات در زمان انجماد می باشد که موجب تولید محصولات با کیفیت تری نسبت به حالت انجماد توده‌ای دارد. این مسئله از نظر ماندگاری غذا و استفاده مشتری به اندازه مورد نیازش اهمیت بسیار زیادی پیدا خواهد کرد.

تونل انجماد
تونل انجماد

انواع تونل انجماد

شما باید بدانید که به طور کلی دو روش برای انجماد سریع وجود دارد. یکی از این روش‌ ها روش مکانیکی است که بر مبنای عبور جریان هوای سرد کار می‌ کند. جریان هوای سرد به کمک فن از اطراف محصولات غذایی عبور پیدا کرده و آنها را منجمد می سازد. روش دیگر بر اساس بر غرق کردن محصولات غذایی، درون مایع نیتروژن می باشد که با دمای بسیار پایین انجام می گردد و موجب انجماد فوری مواد غذایی خواهد شد.

تونل های انجماد یکی از روش های مکانیکی انجماد سریع می باشند. شما باید بدانید که تونل های انجماد مورد استفاده در فرایند انجماد سریع را می‌ توانید در دو دسته تونل انجماد مارپیچی و یا خطی خریداری کنید. همچنین بر اساس کاربرد مورد نظر هم می ‌توان به تسمه نقاله آنها را مجهز نمود.

این گزینه بیشتر در خصوص خط تولید مورد استفاده قرار خواهد گرفت. تونل ها انجماد خطی تا ۱۲ تن در ساعت و تونل های انجماد مارپیچی تا سه تن در ساعت می توانند ظرفیت داشته باشند. شما باید بر اساس نیاز خود می توانید یکی از انواع آنها را خریداری کنید. پیش از خرید تونل ها بهتر است که با کارشناسان بازرگانی گرام مشورت کنید تا آنها گزینه مناسب را به شما معرفی نمایند.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *