اطلاعات تماس بازرگانی گرام

دفتر شهرک صنعتی بزرگ شیراز :
شیراز شهرک صنعتی- بعد از میدان اول سمت راست قبل از شرکت خدماتی شهرک ها
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۷۷۴۰۱۶۸

دفتر مرکزی:
شیراز - بلوار میرزای شیرازی تاچارا کوچه ۱۱ پلاک ۱
شنبه تا 5شنبه: 7صبح - 4عصر
۰۷۱۳۶۳۶۰۸۵۶

دفتر تهران:
خیابان سعدی شمالی-خیابان برادران قائدی-سه راه ظهیرالاسلام-ساختمان کاسپین-طبقه ۳-واحد ۳۴
شنبه تا 5شنبه: 8صبح - 5عصر
۰۲۱۷۷۶۱۹۰۰۶

سردخانه میوه بالا صفر

جدیدترین مقالات در حوزه ساخت سردخانه ، کمپرسور سردخانه ، گاز سردخانه ، روغن سردخانه و ...
سردخانه میوه بالا صفر -سردخانه میوه که برای نگهداری از میوه ها و سبزیجات در فصل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله تجهیزات لازم و ضروری در بیشتر مناطق استان است. زیرا کشاورزان بسیاری پس از برداشت محصولات خود، آنها را در سردخانه نگهداری می کنند تا در زمان مناسبی با قیمت بیشتر اقدام به فروش آنها نمایند.
5/5

فهرست مطالب سردخانه میوه بالا صفر

پیشنهاد خرید
گاز R134 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-134خرید کنید

ساخت سردخانه میوه بالا صفر

شرایط نگهداری میوه در سردخانه میوه بالا صفر

سردخانه ها مهمترین تجهیزات برای نگهداری محصولات کشاورزی در کشورهای مختلف هستند. به گونه ای باید بگوییم استفاده از سردخانه میوه و دیگر محصولات کشاورزی در ایران و جهان به امری تقریبا ضروری تبدیل شده است. علت استفاده از این سردخانه ها قیمت پایین میوه و سبزیجات در زمان برداشت است. می توان میوه ها را در سردخانه نگهداری کرد و در زمان مناسب با قیمت بیشتری وارد بازار مصرف نمود.

بسیاری از تولید کنندگان اقدام به تجهیز و ساخت سردخانه و تونل های انجماد برای نگهداری میوه و سبزیجات می نمایند. با این کار علاوه بر آن که می توانند میوه و سبزیجات خود را از فاسد شدن محفوظ نگه دارند، قادر هستند در بهترین زمان محصولا مورد نظر خود را از سردخانه میوه وارد بازار کرده و سود بیشتری از فروش خود به دست آورند.

اما اکنون با این مسئله مواجه هستیم که شرایط نگهداری از میوه در سردخانه میوه به چه صورت است؟ آیا لوازم و قطعات سردخانه باید برای نگهداری از میوه و سبزیجات خاص باشد؟ بسیاری از تولید کنندگان پیش از ساخت سردخانه به سراغ افراد متخصص در این زمینه می روند تا اقدام به دریافت مشاوره و ساخت سردخانه میوه نمایند.

پس از آن با کسب اطلاعات لازم اقدام به ساخت سردخانه بالا صفر میوه و ساخت سردخانه نگهداری میوه می نمایند. با این کار می توانند بهتر از میوه و سبزیجات خود در سردخانه نگهداری کرده و در زمان مناسب آنها را وارد بازار کنند.

سردخانه میوه بالا صفر
سردخانه میوه بالا صفر
پیشنهاد خرید
گاز R22 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-22خرید کنید

دمای مناسب برای سردخانه میوه

یکی از مهمترین نکاتی که لازم است در زمان ساخت سردخانه به آن توجه کنید، دمای مناسب برای نگهداری از میوه است. معمولا سردخانه های میوه و سبزیجات دمای بالای صفر نیاز دارند. یعنی دمایی بالاتر از نقطه انجماد. البته برخی از میوه ها به دمای نگهداری حساس بوده و اگر در دمایی بالاتر یا پایین تر از دمای بحرانی نگهداری شوند، به سرعت دچار فساد شده و از بین می روند.

مثلا اگر موز در سردخانه میوه با درجه زیر 13 درجه سانتی گراد نگهداری شود، به سرعت سیاه شده و شکل اولیه خود را از دست خواهد داد. پس لازم است از تجهیزاتی در سردخانه ها استفاده شود که بتواند دمای مناسب را برای نگهداری از میوه ایجاد کند. علاوه بر دمای مناسب سردخانه، باید به جریان هوا و رطوبت نیز توجه شود.

سردخانه میوه و سبزیجات نسبت به سردخانه های دیگر از حساسیت بالاتری برخوردار است. پس بهتر است پیش از ساخت سردخانه، از نمایندگی های مطمئن اقدام به تهیه تجهیزات و لوازم سردخانه نمایید. می توانید با مشاوران بازرگانی گرام ارتباط برقرار کرده و در خصوص ساخت سردخانه صنعتی برای نگهداری میوه و سبزیجات اطلاعات لازم را از ایشان دریافت کنید.

ساخت سردخانه میوه
ساخت سردخانه میوه
پیشنهاد خرید
گاز R404 کولیب - ساخت سردخانه ، نمایندگی کمپرسور سردخانه دورین و گاز سردخانه کولیب
گاز R-404خرید کنید

شرایط مناسب نگهداری میوه در سردخانه

سردخانه ای که از شرایط زیر برخوردار باشد می تواند میوه و سبزیجات را به مدت 6 ماه نگهداری کند. از جمله:

  • رطوبت مناسب برای جلوگیری از خشک شدن و چروکیدگی پوست میوه
  • دمای مناسب بالای سفر برای جلوگیری از نفوذ باکتری ها و میکروب ها به داخل میوه در سردخانه میوه
  • اکسیژن لازم برای تنفس میوه و سبزیجات در داخل سردخانه
  • عدم یخ زدگی میوه در سردخانه و حفظ تازگی و طراوت ظاهری محصولات کشاورزی

به طور کلی نگهداری از میوه و سبزیجات در سردخانه ها از حساسیت بالایی برخوردار است. از این رو لازم است تولید کنندگان عمده که اقدام به احداث سردخانه میوه می نمایند، تجهیزات لازم را از نمایندگی های معتبر برای سردخانه های صنعتی تهیه کنند. از سوی دیگر دریافت مشاوره پیش از ساخت سردخانه می تواند به میزان قابل توجهی در ساخت سردخانه به تولید کنندگان کمک کند.

میوه ها در فصل های مختلفی برداشت می شوند و برای آنکه در فصل دیگری با قیمت بهتری وارد بازار شوند، باید در سردخانه میوه نگهداری شوند. پس ساخت و احداث این نوع سردخانه ها در تمامی مناطق کشور لازم و ضروری است.

اشتراک گذاری در :

ممکن است مطالعه مطالب مرتبط زیر به شما کمک بیشتری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *